Jos saa-tana yllyttää synnintekoon niin voiko sitä jollakin tavalla vastustaa? Kapakassa istuu paljon miehiä ja naisia kapakoissa ja se ilmapiiri on epämiellyttävä.
Mikä on ratkaisu synnin ongelmaan?
17
68
Vastaukset
- näin on
älä mene kapakkaan, vaan mene kirkkoon
- Tässä ratkaisu
Kirkko voisi poistaa käytöstä kokonaan sana "synti", ja korvata sen sanoilla "virhe tai erehdys".
Hei, Haluanylöstempauksen
Olet huomioinut, että kapakoissa istuminen tuottaa sinulle "synnintuskia". Ongelmanratkaisu on siis olla erossa niistä, vaikka tietyt "ystävät" siellä oleskelisivatkin. Koet ilmapiirin siellä epämiellyttäväksi. Miksi sitten tuhlaat aikaasi siellä norkoiluun? Suosittelisin mukavampia kokoontumispaikkoja, kahviloita, ehkä seurakunnan mummonkammarityyppistä toimintaa? En tiedä yhtään minkä ikäinen olet, mitä voisin sinulle suositella.
Kyllä Saatanan houkutusta voi vastustaa joko lujalla itsetunnolla, rukouksella, hiljentymisellä tai pyrkimällä aivan muualle, kuin hän kutsuu.
Voimia sinulle tähän painiin ja terveellisemmän elämäntyylin löytämiseen, jossa et ahdistu vaan saat voimia. Lähdepä vaikka lenkille ruskaiseen luontoon?
t. Maarit-pappi- Sulle Maarit
Minusta mainitsemasi saa´tanan ovekin keksintä on nimeomaan kirkko, ja sen edustama maailmanuskonto, kaikkine verisine hedelmineen.
Jeesuksen viesti oli ja on ainutkertainen, koska se käsitteli ihmisyyden syvintä ongelmaa. Se ei koskenut taloutta tai politiikkaa vaan synnin ongelmaa. Synti tuli ihmiskuntaan jo Edenin hyvinhoidetussa puutarhassa. Kaikki ihmiset perivät synnin. Tämä on ongelmamme.
Kysyit kuka tämän ongelman voi ratkaista. Vain Jeesus. Kiitos Hänelle. Sydämeni on täynnä kiitollisuutta, sitä minulla riittää Jeesukselle osoittaa, koskaan en voi kiittää kyllin. Vain Jeesus voi tuoda syntien anteeksiantamuksen. Hän voi tuoda voiton synnistä.
Jotain muutakin oli vielä mielessä. Niin. Synti liittyy saathanaan . Kenen nimessä voitamme saathanan ja voimme käskeä häntä jättämään meidät rauhaan? Vain Jeesuksen nimessä. Tämä on suurin pelastus, koska Hän toi voiton verensä kautta. Hän toi anteeksiantamuksen sydämiimme.
Tämä periaate löytyy jo VT:sta. Anteeksiantamus tulee veren kautta. Ilman uhrin verta ei ole anteeksiantamusta. Jeesus toi täydellisen uhriveren, joka vuodatettiin ristillä. Tämä veri antaa meille pelastuksen ja voiman vastustaa vihollista.Sinä vieläkin luulet, että oli oikeasti olemassa Edenin puutarha missä Jumala otti mieheltä kylkiluun ja loi siitä hänelle kumppanin :)?
ambulo kirjoitti:
Sinä vieläkin luulet, että oli oikeasti olemassa Edenin puutarha missä Jumala otti mieheltä kylkiluun ja loi siitä hänelle kumppanin :)?
En luule. Minä uskon Kaiken Raamattuun kirjoitetun. Jumala on taitava luomistaidoissaan.
vigilance kirjoitti:
En luule. Minä uskon Kaiken Raamattuun kirjoitetun. Jumala on taitava luomistaidoissaan.
No, jos se tekee sinut onnelliseksi :)
- esiaviollinen sex EI
Rukoilemalla ja pyytämällä Jeesusta apuun. Alkamalla lukemaan Raamattua on parempi kuin mennä porttohenkiseen kapakkaan.
- thursday klo 11:19
Perittyyn syntiin on ratkaisu Jeesus. Jeesuksen ansiosta itsekunkin nimi voi löytä elämän kirjasta. Jumalaa ja Jeesusta tästä on kiittäminen.
http://yle.fi/uutiset/rypsioljy_paljastui_luultua_terveellisemmaksi/2115731
Itselleni on yllätys, että rypsiöljy on Raamatussa mainittua oliiviöljyä terveellisempää tuon artikkelin perusteella. Onkohan näin kokonaisuudenkin kannalta. Ainakin omega kolmosta saa rypsin siemenistä puristetusta öljystä. Rapsin siemenistä puristettu öljy on ilmeisesti huonompa terveydelle. Ostakaa uskovat rypsiöljyä.- Anneli Käkisallimus
Olen luullut oliiviöljy terveellisimmäksi. Oliivipohjaisia juttuja tykkään syödä koska oliivit mainitaan Raamatussa. Täytyy ostaa rypsiöljyäkin pullo. Hyvä vinkki ja linkki.
- pakoon syntiä
jos ei ole sydämeen syntynyt halua seurata Jeesusta niin sitä kannattaa rukoilla. rukoilkaa Jumalan tahdon toteutumista elämässänne. Itse olen niin rukoillut ja se on kannattanut. Jumala tietää mitä me tarvitsemme paremmin kuin me itse. tarkataan vaellustamme, ettei synnin teille astuta!
syntiä tulee kavahtaa oli se iso tai pieni. Synnin ongelmaan noin kokonaisvaltaisesti ei maailmassa ole varmastikaan muuta ratkaisua kuin insinöörin jo mainitsema armo ja anteeksianto Kristuksessa. Vapahdus synneistä Kristuksen sovituksen takia kuuluu kaikille, aivan jokaiselle!
Itse olisin vähän varovainen demonisoimaan mitään tiettyjä paikkoja tai asioita. Jumala voi kohdata ihmisen ihan missä tahansa: yhtä hyvin luonnossa, kirkossa kuin pubissa tai kauppakeskuksessakin. Jumala lähettää meitä eri paikkoihin ja eri tehtäviin eri elämän vaiheissa. Jonkun elämäntehtävä voi olla kiertää pubeja ja kertoa siellä evankeliumista veljile ja sisarille. Eivät pubit automaattisesti ole mitään "pahuuden pesiä". Sielläkin tapahtuu aitoa kohtaamista.
Itseään on hyvä kuunnella, kuten Marrit-pappi jo ohjeistikin: Jos sinusta tuntuu pahalta olla pubissa, sinun ei kannata sinne mennä. Ihminen kuitenkin tarvitsee ihmistä ja kaipaa yhteisöjä ympärilleen. Joku uusi harrastus voisi tuoda toivottua virkistystä ja ihmisten seuraa uudella tavalla?
Emilia (toimittaja)- hillitön meno
Ei noissa pubeissa muuta, mutta suomalaiset juovat mahdottomasti. Olen kyllä huomannut silti saman jo ulkomaisissa tv-sarjoissakin. Olemme lopultakin opettaneet ulkomaat juomaan, niiden huumeiden lisäksi. Huumeita meillä ei aikaisemmin ollut, nyt on niitäkin. Tv-sarjoissa kehoitetaan pikkuisia polttelemaan nyt edes pilveä, että on riittävän amerikkalainen. Muistan nuorena kun kävin Amerikassa, siellä kaikki polttelivat pilveä kuten täällä juotiin. Poliisi jos löysi, piti itsellään.
Sitä en osaa sanoa, onko se aitoa kohtaamista se juopumustila ja sitten helposti menevät ne avioliitotkin, siinähän sitten monet sortuvat pettämään puolisoita. Ei joku karaokenlaulanta (vaikka itse en harrastakaan) ja tällainen viaton, lapset katselevat sitten humalaisia vanhempiaan. Syntyy alkoholiongelmaisia, ja siinä ihmisparan sen alkoholistin sekä itsensä että läheisten elämä on helvettiä. Lihatiskit vasta karmeimmat ovat.
- puupääpuupääpuupää
joo Emilia ja Jeesus kävi täällä vaan siksi että sinä et hänen tekojaan ymmärtäisi lainkaan
Missä kohtaa puupää olen mielestäsi ymmärtänyt Jeesuksen merkityksen väärin, kun sanon, että hän on maailman Vapahtaja ja synnin sovittaja?
Emilia (toimittaja)- Hän o silti oikeassa
kuunteleva_kirkko kirjoitti:
Missä kohtaa puupää olen mielestäsi ymmärtänyt Jeesuksen merkityksen väärin, kun sanon, että hän on maailman Vapahtaja ja synnin sovittaja?
Emilia (toimittaja)Vastasit nimimerkille puupääpuupääpuupää. Hänen nimimerkkinsä ei ole puupää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa452053En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311650Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141434Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3511416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681295- 91291
- 121088
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7981- 81972
- 20959