Juha Mieto kiistää dopingväitteet: "Täydellistä utopiaa"
24.9.2012 9:39 | Päivitetty 24.9.2012 9:48 | 2 |
Helsingin Sanomat
Hiihtäjäsuuruus Juha Mieto kiistää häntä vastaan esitetyt dopingväitteet.
Painonnoston olympiavoittaja Kaarlo Kangasniemi väittää Sinivalkoinen valhe -dokumenttielokuvassa, että hän opasti vuonna 1975 Mietoa anabolisten steroidien käytössä. Kangasniemen mukaan keskustelu oli käyty saunassa.
HS tavoitti Miedon puhelimitse maanantaiaamuna. Mieto kiisti pontevasti dopingväitteet.
"Täydellistä utopiaa ja mustamaalausta", Mieto kommentoi.
Miedon mukaan Kangasniemen muisti pätkii pahasti.
"Se oli vuonna 1972 Summasaaressa Hymyn järjestämä tilaisuus, jossa oli muitakin urheilijoita. Minä en kysynyt mitään. Se oli joku muu urheilija."
Suoraselkäinen Mieto kieltää dopingin käytön
7
147
Vastaukset
- Kepu petti jälleen
Suomen antidopingtoimikunnan lääketieteellinen johtaja Timo Seppälä sanoo, että väite Juha Miedosta ja dopingista kuulostaa "pahalta".
"Miedosta ei ole koskaan edes kiertänyt dopinghuhuja. Hän on myös itse aina kieltänyt käyttäneensä kiellettyjä aineita", Seppälä sanoo.
Seppälän mukaan painonnostaja Kaarlo Kangasniemen mainitsema dianabol oli 1970-luvulla yleisin suun kautta nautittavista anabolisista steroideista, ja suosio jatkuu yhä.
Seppälän mielestä Kangasniemen väittämä annostelu, 5 milligrammaa, kuulostaa sopivalta.
"Nyt kehonrakentajat saattavat käyttää sitä jopa 50 milligrammaa päivässä, kun hankkivat lihaksia", Seppälä sanoo. - Maine meni
Entinen ruotsalainen huippuhiihtäjä Per Elofsson uskoo, että Suomella on edessään kova taistelu, mikäli se haluaa säilyttää uskottavuutensa jälleen uuden dopingskandaalin edessä.
"He ovat ilmeisesti käyttäneet epäreiluja keinoja, ja heidän täytyy toimia sääntöjen ulkopuolella pärjätäkseen. On varmasti vaikeaa löytää enää sponsoreita urheilulle, joka on näin pahoin tahriintunut", Elofsson arvioi.
"Ongelmasta tulee pitkäaikainen: lajia on vaikea ylläpitää ilman rahaa, ja rahaa on vaikea saada jos ei noudata sääntöjä" - Voiko sitä uskoa?
Eikös se Mieto ole kova kepulainen?
- naurakaamme
Mitä Mieto menit sanomaan ennen vaaleja että sinua on kysytty persuihin ja kokoomukseen, Kangasniemi on tietääkseni persu, hänellä näyttää olevan varmaan rahapula, eihän kukaan normaali ihminen tuota usko, se vain on nyt niin että on vaalit tulossa Mietoa aletaan pelätä näissä puolueissa, Iltalehden Varikset ja Husut ym voi uskoa , nehän on myös rhapulssa.
Kepu pettää aina. Antakaa minulle rehellinen kepulainen, niin minä annan teille kuun taivaalta.
- Sunshineboy
Antakaa minulle valehtelematon demari, niin saatte auringon taivaalta.
Demareiden valeita on yhtä paljon kuin tähtiä taivaalla.
- Muisti & kellari
Muisti-vanhanen ja kellari-korhonen olivat rehellisintä, mitä kepulla oli takkuumies kieriäisen mukaan tarjolla.
Kun vanhasen ja kojosen rehellisyys on tullut koeteltua, vertautuu muiden vähemmän rehellisten kepulaisten kansalaiskunto tähän kaksikkoon....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa562188En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311680Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3721496- 101484
Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141474Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681337- 121108
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul81034- 811002
- 20969