Mikä on uskovien tehtävä?

Liisa P.

Siinä kysymys. Tehtäviä on monia jotain voisit koittaa kertoa Raamattuun perustuvasti.

25

190

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Faith

Tehtäviä on vain yksi: evankeliumin levittäminen. Sen sijaan tapoja levittää evankeliumia on vaikka kuinka monta.

• .,.

Näin on. uskovien tehtävä on levittää evankeliumia ilosanomaa eteenpäin se on tärkein tehtävä.

Matt 28:19,20; Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso,olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti”.

Jeesus antoi käskyn, että tuli mennä ja tehdä ihmisistä Jeesuksen opetuslapsia ja sitten kastaa nämä uskoon tulleet opetuslapset, eikä kaikkea kansaa. Tämän jälkeen näitä opetuslapsia, jotka olivat tulleet uskoon tuli opettaa pitämään kaikki Jumalan antamat käskyt, mitä Jeesus on käskenyt pitää. Kaikkia kansoja ei tullut opettaa, vaan ainoastaan uskoon tulleet opetuslapset.

• EL: ak:IM
        .,. kirjoitti:

Näin on. uskovien tehtävä on levittää evankeliumia ilosanomaa eteenpäin se on tärkein tehtävä.

Matt 28:19,20; Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso,olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti”.

Jeesus antoi käskyn, että tuli mennä ja tehdä ihmisistä Jeesuksen opetuslapsia ja sitten kastaa nämä uskoon tulleet opetuslapset, eikä kaikkea kansaa. Tämän jälkeen näitä opetuslapsia, jotka olivat tulleet uskoon tuli opettaa pitämään kaikki Jumalan antamat käskyt, mitä Jeesus on käskenyt pitää. Kaikkia kansoja ei tullut opettaa, vaan ainoastaan uskoon tulleet opetuslapset.

.,.

Juuri näin.

Hep 8:
        11 Silloin ei kukaan enää opeta toista,
        veli ei opeta veljeään sanoen:
        "Opi tuntemaan Herra."
        Silloin he kaikki, pienimmästä suurimpaan,
        tuntevat minut.

Kannattaa lukea se koko luku. Että toi pysyy viitekehyksessään.

• meen hommiin

Palstalla ei ole uskovia pahemmin.
      Tai jos, eivät viitsi tänne kirjoittaa.
      Muutama uskovaa näyttelevä trolli saattaa olla.
      Ja ketjuna lotus ja ainoa vastaajakin luultavimmin on trolli.

• Mirka .. ..

Herkkäuskoisten lasten uskonnollinen aivopesu.

• riviseurakuntalainen

Viedä evankeliumia eteenpäin.

• Jeesus itse tiivisti opetuksensa rakkauden kaksoiskäskyyn ja kultaiseen sääntöön. Siis, rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niin kuin itseäsi sekä tee toisille kuin toivoisit heidän tekevän sinulle. Niissä on jo aika paljon tekemistä.

Vilppu H.
      pappi

• Vilppu sanoi :
        Jeesus itse tiivisti opetuksensa rakkauden kaksoiskäskyyn ja kultaiseen sääntöön.
        Te olette kääntäneet kaksoiskäskyn irstauden ja haureuksien tekoa pyhittäväksi
        säännöksi eikö totta??
        ___
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10540089

Kirkko on maallistunut eikä oikein enää tee eroa humanismista. Se on omaksunut rakkauskäsitteen, josta käsin armoa käytetään väärin, tai josta käsin jopa väitetään miten armoa ei edes tarvita. Kirkon pyhyyskäsitysten keskiössä on aina ihminen, ei koskaan Jumala. Sallimusta tarvitaan, mutta suvaitsevaisuuden nimissä on vaadittu ja aikaansaatu paljon, jopa sitä että vanhat käsitykset hyvästä ja pahasta on käännetty ylösalaisin. Siten myös vanhojen käsitysten edustajia on alettu ajamaan ahtaalle, ehkä jopa vainoamaan. Ei muisteta, että evankeliumi on sama eilen, tänään, nyt ja aina.

• Ein Stein

Minusta tosiluterilaiset jakavat esim. EU leipää, köyhille, ja sijoittavat kirkon työntekijöiden eläkerahat talteen ja kartttumaan mm. ydinaseteollisuuden kehittämiseen.

• Huutavan ääni

Plus keskustelu Nikodemuksen kanssa!

• Minä ajattelen, että suurin käsky, mitä meidän uskovien pitäisi tehdä on rakkauden kaksoiskäsky, rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niin kuin itseäsi. Jeesuksen mukaan tässä ovat laki ja profeetat.

Tämä käsky pitää sisällään kaste- ja lähetyskäskyn, 10 käskyä ja kaikki tehtävät, joita uskoville on annettu.

Sen minä ajattelen olevan kristityn tai uskovan tehtävänä tässä elämässä ja maailmassa.

-KaisaK, pappi

• Kaisa Kananen

Tarkoitatko niitä yhdeksää käsky, joista Luther teki väärentäen kymmenen Jumalan käskyä, - Kaisa vai mitä tarkoitat?

Aitoja käskyjä ei saan asettaa ikeeksi ei juutalaisten niskaan Apt.15:10.

• Huutavan ääni

Ei riitä! Unohdat Jeesuksen yöllisen keskustelun Nikodemuksen kanssa, kuten tavallista.

• Faith

En tiedä, onko näillä asioilla virallista järjestystä, mutta minä näytän pistävän asiat ajattelussani toiseen järjestykseen kuin ns. virallinen taho. Koska evankeliumilla tarkoitetaan "ilosanomaa" tai "hyvää sanomaa", niin minä pidän rakkauden kaksoiskäskyn noudattamistakin evankeliumin levittämisenä. Kumpi oli siis ensin - muna vai kana?

• Kauheeta kattoo

Yllättävän verinen on kristinuskon historia. Kuka kertoisi kristityille, että tappaminen ja kiduttaminen EIVÄT ole rakkautta..

• Huutavan ääni

Kristinusko alkaa Jeesuksesta. Jeesus ei tappanut eikä kiduttanut ketään eivät myöskään ne 12 ensimmäistä opetuslasta,ei Paavali ei Siilas, ei Timoteus, emmekä myöskään me nykypäivien JEESUKSEN opetuslapset. Sitä ovat tehneet uskonnolliset ihmiset, ne, jotka kiduttivat ja tappoivat kristittyjä, kierittivät tervassa ja höyhenissä, keihästivät elävinä ja sytyttivät tuleen valaistaakseen juoppojuhlansa(Nero,pakana), tai syöttivät leijonilleen. Tänäänkin on olemassa maanalaisia seurakuntia, koska tosikristittyjä vainotaan, sekä maita, jonne ei Raamatun kanssa ole hyvä mennä, sillä siinä tapauksessa sinusta tulee päätäsi lyhyempi!
        Minä siis kerron sinulle, että kristittyjen tappaminen ja vainoaminen ei ole rakkautta!
        On siis ero kristityllä ja kulttuurikristityllä.

• Piste iin päälle

" Yllättävän verinen on kristinuskon historia. Kuka kertoisi kristityille, että tappaminen ja kiduttaminen EIVÄT ole rakkautta.. "

Senhän tekee (kertoo) Raamattu.

Jeesus ei käskenyt viedä ilosanomaa miekan avulla.

Piste.

• Öulät

Raamatussa jumala käskee viemää ilosanomaa miekan avulla.

• Piste in päälle
        Öulät kirjoitti:

Raamatussa jumala käskee viemää ilosanomaa miekan avulla.

" Raamatussa jumala käskee viemää ilosanomaa miekan avulla. "

- ei käske, mistään et sellaista löydä.

Puhutaann kyllä "hengen miekasta" ja se on Jumalan Sana.

Älä sekoita asioita.

• Jumalan sana on kuin elävää vettä uskon siemenelle. Jumalan sana kastelee uskon siemenen ja usko alkaa kasvaa. Jos taas puhuu vastoin Jumalan sanaa, usko alkaa vähitellen kuolla. Jos puhut Jumalan sanaa vastaan, puhut itseasiassa itseäsi vastaan. Ilman uskoa kukaan ei voi miellyttää Jumalaa. Koska kaikki, mikä ei ole uskosta, on syntiä. Jos puhumme vastoin sitä, mitä sisimmässämme on, teemme syntiä.

Jumala tietää, kuinka rohkaista, kasvattaa ja auttaa sinua uskomaan. Mitä sinä julistat joka päivä? Mitä pohdit ja ajattelet? Jos et ajattele oikein, et myöskään puhu oikein. Uskovan täytyy puhdistaa ajatuksensa ja uudistaa mielensä Jumalan sanan ja Pyhän Hengen läsnäolon kautta. Nämä eivät ole pelkästään sanoja, minä koen sitä päivittäin. Kyse on syvästä ja läheisestä Jumalasuhteesta. Tiedät, mitä haluat, mikä on tehtäväsi ja miksi olet täällä.

Et vain pudonnut taivaasta etkä syyttä ole uskovainen. Sinun täytyy noudattaa Jumalan sanaa, antaa Jumalalle kunnia ja tuottaa paljon hedelmää. Tämä on uskovien tehtävä.

Tämä maailma pon pahan ja Saathanan vallassa. Maailma ei voi korottaa Jumalaa, mutta Jumalan lapset voivat. On kirjoitettu, että luomakunta odottaa hartaasti Jumalan lasten ilmestymistä. Jos et usko, millainen ilmestys se voi olla?

• 898

Kaikki lähetystyöt pitäisi kieltää, sillä miksi jokin meidän oppimme olisi tårkeämpi kuin heidän oma.

Siitä ne sodat ja eripurat ovat alkaneet.

• Huutavan ääni

Otapas selvää lähetystyöstä!

• Ma5a

Jarruttaa kehitystä ja mielen sivistystä.

• Dave Rovaniemi

Jumalan sana on elävä ja väkevä. Se on terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka, se iskee syvään ja viiltää halki sielun ja hengen, nivelet ja luiden ytimet, se paljastaa sisimmät aikeemme ja ajatuksemme. Hepr. 4: 12

• Lähetyskäsky on tärkeä eli ilosanoman levittäminen, ilman miekkaa.

Siitä armosta, joka liittyy pääsiäisaamun riemuun, meidän syntimme on annettu anteeksi Jeesuksen sovituksen tähden.

Tästä Jumalan rakkaudesta kertominen on kristityn tehtävä.

Tuula-pappi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      56
      2198
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      32
      1694
    3. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      372
      1496
    4. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1484
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1474
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1337
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1108
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      8
      1044
    9. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      86
      1029
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      969
    Aihe