Tämä ei enää ole ollenkaan kivaa! Olen kärsinyt nyt kuukauden verran enemmän ja vähemmän rintakivuista, joihin liittynyt myös sydämen rytmimuutoksia. Päivystyksessä olen käynyt, ekg on nyt otettu jo useamman kerran. Aina ollut verenpaine koholla "kohtausten" aikana. Verikokeet on aina olleet ok. Nyt viime pe otetussa ekg:ssä näkyi jotain muutoksia, jonka lääkäri arveli olevan syynä nopeasta sykkeestä. Pulssini on siis melkoisen korkea ja vaihteleva. Noh, lähetti kotiin, varattiin aika kuukauden päähän, jotta katsotaan jumiutunutta selkääni. Käski syödä beettasalpaaja propralia 10mg/pvä. Tein työtä käskettyä, mutta propral ei auta rintakipuihini lainkaan. Hengästyn vaan ja rintakipu kasvaa aina liikkuessa. Sunnuntaina sitten rintakipu yltyi illan tullen, kun yritin järjestellä tavaroita. Nostaessani tuolia todella kova repivä rintakipu tuntui jokapuolella rinnanalueella ja kaulalla. Soitin ambulanssin ja siinä sitten mittailtiin...syke vaihteli jatkuvasti 80-110 välillä, verenpaine oli140/95:n luokkaa, mutta ekg:ssä ei näkynyt mitään hälyttävää. Jotain muutoksia kyllä. Sain määräyksen mennä taksilla päivystykseen vielä samaisena iltana.
Siellä lääkäri kehotti aloittamaan lääkityksen paniikkihäiriöön ja tunki minulle diapamia, jota en suostunut ottamaan.
Minulla on siis todellisia rintakipuja, jotka pahenevat liikkuessa, mutta kukaan lääkäri ei tunnu ottavan sitä tosissaan. Myös vasemmassa kädessä on ajoittain kovaa särkyä. (Ei puutumisia ym. paniikinoireita, jota nuo lääkärit minulle ehdottelevat) Seuraillaan vaan ja tungetaan lääkkeitä :(( Propralin käytöstäkin kolme lääkäriä on neuvonut ihan eri tavalla. Ensimmäinen käski ottaa 10mg tarvittaessa, seuraava käski ottaa 20mg joka päivä ja tämä kolmas pyöritteli silmiä ja käski ehdottomasti lopettaa propralin käytön. Nyt aloitettuani paniikkihäiriöön cipralexin, ovat sitten paniikkihäiriön oireet puhjenneet tähän päälle. Kiitos ihanan arvauskeskuslääkärin.
Olen ihan rikki, kun kukaan ei tutki kunnolla ja saan jatkuvasti soitella uusia aikoija terveyskeksukseen.
Menisin yksityiselle, jos varaa olisi. Pelkään, että saan kohta oikeasti jonkun kohtauksen. Olen 26v, hyvässä kunnossa ja normi painoinen, en tupakoi, enkä uskalla enää juodakkaan. Kahvia en juo :(
Suuri epätoivo
6
184
Vastaukset
Onko tutkittu, voisiko kyse olla sydänlihastulehduksesta? Kannattaisi keskustella lääkärin kansa, josko olisi hyvä ottaa sydänlihasnäyte (biopsia). Se saattaisi selvittää jotakin. Operaatio on hieman epämiellyttävä mutta täysin kivuton. Minä kestin sen joten sinäkin kestät :)
- sairastanut
aina kannattaa ottaa esille lääkärillä käydessä myös keuhkoembolian mahdollisuus . oireet lähes samat kuin sydän puolella ,mutta sotketaan usein juuri paniikkihäiriöön .johon en sinunkaan kohdalla usko alkuunkaa
- ap
Torstaihin pitää nyt kärvistellä :( Pelottaa...
Kiropraktikko on ruksautellut selkää jo kuusi kertaa, josta apu pikkuiseksi hetkeksi, mutta sama puristus se vaan tulee takaisin. Ja tämä hengästyminen, prkl...
Tosiaan aina olen saanut "lohdutuksen" sanoiksi, ettei noin nuorella vielä....
Verikokeista on katsottu jotain, mikä ilmeisesti näkyisi jos kyse olisi sydänlihastulehduksesta tai keuhkoveritulpasta. Näin olen ainakin käsittänyt. Vaadin päästä rasitus ekg.hen, vaikka tällä hetkellä mikä tahansa liikkuminen kauhistuttaa.
Alkaa koko homma ottamaan huolella päähän. Huoh, kun pääsisi yksityiselle olisin jo varmaan terve... - 1 sairaanhoitaja
On se kumma että lääkärit ei ota todesta jos ihminen valittaa, lääkärit ei ole mitään epäjumalia ja kun nyt seuraavan kerran meet lääkärille älä lähde sieltä ennenkuin lääkäri on määrännyt sulle kokeet ja sut on tutkittu kunnolla eikä yksityis puolella ole sen kummenpia lääkäreitä.
Nykyisin ihminen ei saa hoitoo jos se ei osaa valittaa.
semppiä sulle. - Tutkimatta
Vaadi lähete päästä perusteellisiin sydämen tutkimuksiin. Ultra ym.
Terveyskeskuksen laitteet eikä taitokaan riitä.
Ikä ei ole mikään rajoite etteikö kysymyksessä voi olla sydän/ keuhkoperäinen oire.
Läheiseltäni löytyi sydänläppävika urheilunopettajan tarkkaavaisuuden ansiosta. Lääkärit ei tätä huomanneet. Sitä kautta pääsi asiallisiin tutkimuksiin.
Ikää oli tuolloin 14v.
Kyllä minuakin harmittaa tämä huolimattomuus ja huolettomuus millä lääkärit suhtautuvat potilaisiin. Omien vatsaongelmieni vuoksi olenkin ajatellut hakeutua vaikka Viroon tutkimuksiin kun täällä ei välitetä pätkän vertaa.
Lääkkeitä en minäkään ala syömään kokeeksi jos vaikka auttaisi.
En suostu lääketieteen koekaniiniksi. Olisikohan mahdollista, että Sinulla on rintarangan alueella häikkää?
Itselläni oli voimakas rintakipu, joka puristi ja haittasi hengitystäkin - pelotti toki myös.
Menin sitten TAYSin ensiapuun, jossa halusivat ottaa varjoainekuvan sydärin varalta. Heräsin teholla varjoaineesta johtuneen anafylaxian saaneena ja hengityskoneessa olleena ( sydänkin jo ehti hetkeksi pysähtyä) 2007.
Päivittelivät sitten porukalla...lopuksi diagnoosi viittasi rintarangan ongelmiin - oli maksaa henkeni.
Olen ko sairaalan sydänaseman tarkkailupotilaana ollut jo teini-iästä saakka...synnynnäisen ja monimuotoisen sydänvikani takia.
Eihän varjoainekuvaus toki yleensä mitään kamalaa aiheuta - olin aiemman kuvauksen aikana herkistynyt varjoaineelle ja reagoin toisessa toimnpiteessä.
Ajattelin vain tätä mahdollisuutta, ettet joutuisi turhiin kokeisiin...
Tosin rintarankaongelmiini ei millään tavalla apua annettu ...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa452053En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311650Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141434Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3511416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681295- 91291
- 121088
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7981- 81972
- 20959