formulat vilisti

tiinaex...

telkussa ja kimi räikkönen siinä jutteli jotain ja nimen vieressä komeili suomen lippu rupesin oikeen miettiin tota asiaa onhan se suomalainen mutta eihän se suomea edusta koska ei asu edes suomessa samoin on monen muunkin urheilijan kohdalla tuli vaan mieleen että onko meillä täällä suomessa yhtään huippu urheilijaa taitaa olla niin ettei meillä täällä suomessa oo ollu ketään muuta kun nykäsen matti jonka voi mainita.

43

77

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • k/k

Älähän unohra noita synkkä katseisia menneen ajan juoksijoita, jotka jolkottivat kunniaa maallemme.
      Ei noi ympyrää ajavat miljonäärit mitää urheilijoita oo,en oikein tierä noist tyypeistäkään jotka hakkaa sitä mustaa lätkää karsinassa.
      Mut ne mustikka soppa rinnuksillaan kantavat murtsikka miehet ja naiset saavat minut innostumaan.

• tiinaex...

mutta onko niistä kukaan voittanu niin monta kertaa kun nykäsen matti ja oikeesti mää oon aina ajatellu että on se hienoo kun räikkönen edustaa suomee ja just jotkut huippu lätkän pelaajat mutta eihän ne mitään suomee edusta nehän on vaan suomalaisia mutta edustavat sitä maataan mihin ovat muuttaneet.

• tiinaex... kirjoitti:

mutta onko niistä kukaan voittanu niin monta kertaa kun nykäsen matti ja oikeesti mää oon aina ajatellu että on se hienoo kun räikkönen edustaa suomee ja just jotkut huippu lätkän pelaajat mutta eihän ne mitään suomee edusta nehän on vaan suomalaisia mutta edustavat sitä maataan mihin ovat muuttaneet.

On sellanen hämärä muistikuva et joku Nurmi olis aikoinaan pikkasen urheillu.
        Ei se Karppinenkaa mikää turha ukko ollut.

• lätkä työläinen
        tiinaex... kirjoitti:

Nämä lätkän pelaajathan ovat töissä ulkomailla eli pelaaminen on heille työtä ja jos työt antaa siellä myöden, niin tuleehan heitä sieltä edustamaan, kotimaataan, näihin jätkän "isoihin kisoihin". (mikäli kelpaavat valmentajalle)

• tiinaex...
        lätkä työläinen kirjoitti:

Nämä lätkän pelaajathan ovat töissä ulkomailla eli pelaaminen on heille työtä ja jos työt antaa siellä myöden, niin tuleehan heitä sieltä edustamaan, kotimaataan, näihin jätkän "isoihin kisoihin". (mikäli kelpaavat valmentajalle)

näin se on jos asiaa oikeen ajattelee mutta onks räikkönen sit töissä siellä missä se on no onhan se tietysti töissä jollain tallilla ja edustaa sitä tallia eikä siinä oikeestaan suomi voita vaan se talli yksinkertaista.

• tiinaex...
        koti-kiusattu kirjoitti:

On sellanen hämärä muistikuva et joku Nurmi olis aikoinaan pikkasen urheillu.
        Ei se Karppinenkaa mikää turha ukko ollut.

mää en muista koko nurmee ja kyllähän se karppinen kova soutaja oli mutta jotenkin mäkihyppy ja hiihto on suomessa enemmän tapeetilla kun soutu kuinka monta vuotta ennen ristusta se nurmi hölkkäs vai oliks joskus tuhatyhdeksänsataa luvulla ;))))))

• lätkä työläinen
        tiinaex... kirjoitti:

näin se on jos asiaa oikeen ajattelee mutta onks räikkönen sit töissä siellä missä se on no onhan se tietysti töissä jollain tallilla ja edustaa sitä tallia eikä siinä oikeestaan suomi voita vaan se talli yksinkertaista.

Mikäli olen oikein käsittänyt, niin ei tuolla formuloissa ole mitään merkitystä, kuka kuski voitta, vaan se, mikä talli voittaa. Toki palkintopallilla soi mysö kuskin kotimaan kansallislaulu, tallin kotimaan kansallislaulun lisäksi eli eiköhän pistetään Räikkönenkin työssä käyväksi, eikä usheilijaksi. :-)

Eikös nuo rallikuskitkin sekä lätkän pelaajat palaa takaisin kotimaahan, kun työt loppuu, suurin osa ainakin. Formulakuskeja onkin jäänyt ulkomaille, mutta eikös niillä ole sitten vaimotkin ulkolaisia?

• :::;:*
        tiinaex... kirjoitti:

mää en muista koko nurmee ja kyllähän se karppinen kova soutaja oli mutta jotenkin mäkihyppy ja hiihto on suomessa enemmän tapeetilla kun soutu kuinka monta vuotta ennen ristusta se nurmi hölkkäs vai oliks joskus tuhatyhdeksänsataa luvulla ;))))))

Eikös Paavo Nurmi juossut suomen kartalle?

Sytytti olympiatulenkin Helsingin olympialaisissa.

• tiinaex... kirjoitti:

Nurmi ei paljoo puhunu se vaan kattos kelloo,se karas sillon ku hannes hymyili ja peräseinäjoen susi irvisti juostessaan.
        Se pariisin maratooni oli karsee taival.

• tiinaex...
        lätkä työläinen kirjoitti:

Mikäli olen oikein käsittänyt, niin ei tuolla formuloissa ole mitään merkitystä, kuka kuski voitta, vaan se, mikä talli voittaa. Toki palkintopallilla soi mysö kuskin kotimaan kansallislaulu, tallin kotimaan kansallislaulun lisäksi eli eiköhän pistetään Räikkönenkin työssä käyväksi, eikä usheilijaksi. :-)

Eikös nuo rallikuskitkin sekä lätkän pelaajat palaa takaisin kotimaahan, kun työt loppuu, suurin osa ainakin. Formulakuskeja onkin jäänyt ulkomaille, mutta eikös niillä ole sitten vaimotkin ulkolaisia?

näin on tallillahan se on töissä ja sitä se edustaa ja siinä samalla vähän saa suomikin pisteitä kun sattuu oleen suomalainen vaikka se mielletään urheiluksi mutta on vähän kumminkin eri juttu kun joku hiihto mäkihyppy tai soutu siinä kisataan vaan omana ittenään ja samalla edustetaan omaa maataan ja tehdään suomesta maailmanmestari oikeesti kun ajattelee niin ne on ihan eri asioita ei niitä voi sillei verrata toisiinsa näin sitä viisastuu kun pohtii oikeen perusteellisesti.

• tiinaex...
        :::;:* kirjoitti:

Eikös Paavo Nurmi juossut suomen kartalle?

Sytytti olympiatulenkin Helsingin olympialaisissa.

saisinkohan määkin yhtä paljon nimee jos pistäisin tohon meidän pihaan suomen kartan ja juoksisin sille ;)))))

• tiinaexs...
        piikkiö kirjoitti:

Nurmi ei paljoo puhunu se vaan kattos kelloo,se karas sillon ku hannes hymyili ja peräseinäjoen susi irvisti juostessaan.
        Se pariisin maratooni oli karsee taival.

ai kolehmainen hannes peräseinäjoen sutta en tiedä eikä muistanu toi mun istuva tietosanakirjakaan enkä pariisissa oo käyny vieläkään.

• kannattaa kokeilla:*
        tiinaex... kirjoitti:

saisinkohan määkin yhtä paljon nimee jos pistäisin tohon meidän pihaan suomen kartan ja juoksisin sille ;)))))

Eihän sitä eeltäkäsin tiedä sanoa.

Pidä huoli että on useampi katsomassa ja pystyvät todistamaan juoksusi.

• Pjiikkiö
        tiinaexs... kirjoitti:

ai kolehmainen hannes peräseinäjoen sutta en tiedä eikä muistanu toi mun istuva tietosanakirjakaan enkä pariisissa oo käyny vieläkään.

Ville ritola,se ilme oli sellanen kun koko mailman tuska olis ollu sen harteilla.

• Nurmeton

Kyllä jokainen urheilija, jolla on suomalainen nimi, edustaa Suomea. Ja jos pääsee mitaleille, niin nimikin voi olla vaikka mistä kotoisin.

;)

• tiinaex...

wilson kirva edusti suomee eikä ollu suomalainen nimi ;)))))) ei ainakaan meidän rannalla asu yhtään kirvaa tuliks toi sukunimi nyt oikeen en tiedä onks se yksöis vai kaksois veellä =))))))

• p.

Onhan meillä Armi Kuusela, Olympiavuodelta.
      Johan hän on monta huippua parreempi.

Meillehän riittää suomalaiseksi, jos joku kilvoittelija on joskus kouluaikoinaan oppinut sanan Finland.
      Hurraamme ja hihkumme.

Meillä on ennen telkkariakin ollut kovin monta maailman parasta, ei ajanlasku alkanut haravasta katolla.

• tiinaex...

mutta oikeesti mää vähän petyin kun mää rupesin miettimään näitä kaikkia joita oon ajatellu suomen edustajiksi mutta jotka onkin vaan suomalaisia onkohan tää sitä naisen logiikkaa ;))))))

• p.
        tiinaex... kirjoitti:

mutta oikeesti mää vähän petyin kun mää rupesin miettimään näitä kaikkia joita oon ajatellu suomen edustajiksi mutta jotka onkin vaan suomalaisia onkohan tää sitä naisen logiikkaa ;))))))

Taidat olla kuin minä, ajattelet turhan monimutkaisesti.
        Alettaiskos yksioikoisiksi? ;))

Ajattelepa vaikka Iso-Hollo, Askonen, Salminen, Tapio Rautavaara, Paavo Nurmi.

Taidamme vain itse kaivata kotimasia idoleja, teemme vaikka väkisten.
        Väännämme katajasta, tai männyn käkkärästä.

• tiinaex...
        p. kirjoitti:

Taidat olla kuin minä, ajattelet turhan monimutkaisesti.
        Alettaiskos yksioikoisiksi? ;))

Ajattelepa vaikka Iso-Hollo, Askonen, Salminen, Tapio Rautavaara, Paavo Nurmi.

Taidamme vain itse kaivata kotimasia idoleja, teemme vaikka väkisten.
        Väännämme katajasta, tai männyn käkkärästä.

jeps joskus tuntuu ettei kannattas paljoo ajatella kun tosiaan menee aina niin monimutkaiseksi onhan se hienoo että suomalaiset on huipulla mutta olis se hienoo jos ne asuiskin suomessa tuntus että ne sillon edustaskin suomee.

• ;:;:;*

Mainitaanhan joskus Nico Rosbergin suomalaiseksi vaikka saksaa edustaakin.

• tiinaex...

ja kekekin aikanaan vaikka on aina asunu muualla kun suomessa.

• ...

Raha.

Joku Räikkönen voi olla suomen kansalainen, mutta se siitä, se maksaa kai veronsa Luxenbourgiin. Yleensäkin, jos alkaa raha isommin liikkumaan aivan turha asua suomessa. Kansalaisuuden voi toki säilyttää. Ja Joku Rosbereg jr on kahden maan kansalainen, suomen ja saksan, asuu jossain Monacossa ja edustaa kansalaisuudellaan saksaa. Ei muuten osaa edes puhua suomea.

Joku Nykänen oli kai isokin tähti aikanaan, mutta silloin urheilua muka sanottiin amatöööriurheiluksi ja rahanliikkuminenkin oli pienenpää. nykyaikana olisi todennäköistä, että Nykäsen taidoilla tehtäisiin jo lujasti rahaa, oletettavasti asuisi jossain muualla, mutta koska suomen kansalaisuus, suomenlippuhan se siellä heiluisi.

Urheilu on vain ja ainostaan pisnestä, aina.

=DW=

• tiinaex...

pisnestä nimenomaan ja ne jotka sillä rahaa tekee asuvat takuuvarmasti niissä maissa missä maksetaan ihan minimimisti veroja eihän nää hiitourheilut oo koskaan ollu varmaan mitenkään rahakkaita niinkun kiekkoilu palloilu ja autoilu.

• ... ....

Oi maamme Suomi synnyinmaa laulaa Kimi, mutta Nico Rosberg pitää vetää sen jälkeen myös Saksan kansallislaulu.

• tiinaex...

niin tosiaan kyllä siellä aina se suomen kansallislaulu soi ehkä sen takia että ne on suomalaisia ja on se jännä että suomi voittaa vaikka miehet ei oo enää vuosiin asunu suomessa.

• suomalaisia ovat

Veikko Kankkonen, Janne Ahonen, Marja-Liisa Kirvesniemi, Eero Mäntyranta, Tero Pitkämäki jne.

• tiinaex...

ne ovat asuneetkin urheiluaikanaan suomessa jo voidaan sanoo että edustavat suomea mutta ne jotka asuu muualla ja ovat suomalaisia mun mielestä edustavat sitä maata missä asuvat.

• Jokainen joka urheilun yleensä tietää, tietää myös Nurmen Paavon.

Käytännössä jokainen urheilija edustaa itseään, mutta ammattiurheilussa pitää muistaa myös erilaiset viiteryhmät, kuten sponsorit ja kotimaansa, jos toki juuri urheilijoista monet vaihtavat asuinpaikkaansa verosuunnittelumielessä varsin epäisänmaallisesti, minkä voi pitää mielessä tuota lipunheiluttelua katsoessaan. Rahaa sen lipun suunnasta vain toivotaan tulevan.

• mötönen

Jännittävintä nykysormuloissa
      on renkaitten vaihto.

• ...

Iteasiassa

Tämä kausi ollut aika kiinnostava, verrattuna joihinkin kausiin, jolloin Shumi ja muut ajelivat jonossa rataa ympäri. En mitenkään aktiivisesti seueaa, mutta muutamia kilpailuja on katellut suorana netistä. Noissa nettilähetyksissä muuten se hyvä puoli, että selostajat selostavat tapahtumia, eivät hurraa jonkun viimeisenä olevan Kovalaisen renkaanvaihtoja.

En pidä jatkuvista sääntömuutoksista. Joka vuosi ties mitä muutoksia. Sama kyllä koskee muitakin urheilulajeja. Joskus sattui telkkari olemaan auki kun tuli pesäpalloa. En tajunnut tapahtumista ja ihmeellisistä jokereista mitään, vaihdoin kanavaa. Ja liittyy jotenkin asiaan. Menin muutama vuosi lottoamaan. En tajunnut asiasta mitään, en edes saanut selville, montako raksia laitettava. Jätin väliin.

Pitääkin muistaissaan katella,miltä saitilta saa tänään kilpailun näkeä. Jos löytyy BBC, se ois hyvä. Noita saa katella netistä, kunhan ei ite jakele eteenpäin.

=DW=

• Minua taas jännittää ihan hirveesti silloin, kun turva-auto tulee radalle, mitä on tapahtunut, mitä tapahtuu jatkossa ja miten siitä selvitään... ;)
        En juurikaan katsele formulaa, mutta korvani kuulevat, mikäli olen kuuloetäisyydellä

• *opetettu*
        ... kirjoitti:

Iteasiassa

Tämä kausi ollut aika kiinnostava, verrattuna joihinkin kausiin, jolloin Shumi ja muut ajelivat jonossa rataa ympäri. En mitenkään aktiivisesti seueaa, mutta muutamia kilpailuja on katellut suorana netistä. Noissa nettilähetyksissä muuten se hyvä puoli, että selostajat selostavat tapahtumia, eivät hurraa jonkun viimeisenä olevan Kovalaisen renkaanvaihtoja.

En pidä jatkuvista sääntömuutoksista. Joka vuosi ties mitä muutoksia. Sama kyllä koskee muitakin urheilulajeja. Joskus sattui telkkari olemaan auki kun tuli pesäpalloa. En tajunnut tapahtumista ja ihmeellisistä jokereista mitään, vaihdoin kanavaa. Ja liittyy jotenkin asiaan. Menin muutama vuosi lottoamaan. En tajunnut asiasta mitään, en edes saanut selville, montako raksia laitettava. Jätin väliin.

Pitääkin muistaissaan katella,miltä saitilta saa tänään kilpailun näkeä. Jos löytyy BBC, se ois hyvä. Noita saa katella netistä, kunhan ei ite jakele eteenpäin.

=DW=

Eikös sinulle jo kouluaikana liikuntatunnilla opetettu pesäpalloa pelaamaan? Meillä ainakin pelattiin pesäpalloa liikuntatunnilla aina lumentuloon asti, joskus parin sentin lumellakin.

• pesis muuttunut
        *opetettu* kirjoitti:

Eikös sinulle jo kouluaikana liikuntatunnilla opetettu pesäpalloa pelaamaan? Meillä ainakin pelattiin pesäpalloa liikuntatunnilla aina lumentuloon asti, joskus parin sentin lumellakin.

Eiks DW kirjoittanut sääntömuutoksista?

• ... kirjoitti:

Iteasiassa

=DW=

Kisa on kyllä jo päättynyt...

Oli Jaappanissa ja siellä on jo ilta.

• Anceli kirjoitti:

Minua taas jännittää ihan hirveesti silloin, kun turva-auto tulee radalle, mitä on tapahtunut, mitä tapahtuu jatkossa ja miten siitä selvitään... ;)
        En juurikaan katsele formulaa, mutta korvani kuulevat, mikäli olen kuuloetäisyydellä

Anceli, pakko olla erimieltä nyt!

Tylsintä on, kun turva-auto tulee radalle. Sit vaan ajetaan tyhminä letkassa sen perässä.

• minttupuu kirjoitti:

Anceli, pakko olla erimieltä nyt!

Tylsintä on, kun turva-auto tulee radalle. Sit vaan ajetaan tyhminä letkassa sen perässä.

Minttu, se oli sarkastista huumoria, oikeasti ei mikään voi todellakaan olla tylsempää... :)
        Olin ihan varma, että sinä, tai no edes joku ymmärtää..
        Mutta ei .. :(

• Anceli kirjoitti:

Minttu, se oli sarkastista huumoria, oikeasti ei mikään voi todellakaan olla tylsempää... :)
        Olin ihan varma, että sinä, tai no edes joku ymmärtää..
        Mutta ei .. :(

No en tajunnut tällä kertaa, sorry!!

:D

• ...
        yohuuhkaja kirjoitti:

Kisa on kyllä jo päättynyt...

Oli Jaappanissa ja siellä on jo ilta.

Vilkaisin ohimennen netistä, kiinnostavimmat tapahtumat oli kai alussa, jolloin en ollut vielä löytänyt toimivaa linkkiä. Niitä pitää aina vähän haeskella, tahtovat muuttua, nyt ei löytynyt BBC. tä nopeasti ollenkaan Vaan eipä tuo iso menetys ollut, ei se nyt niin erikoisen kiinnostavaa ole.

Ihmisiä taitaa tollasissa formuloissa kiinnostaa parit jutut, ensiksikin, onhan se taktiikkaa ja tekniikkaa. Mutta toisekseen aina mahdollisuus nähdä kolareita ja jopa kuolonuhreja. Sirkushuvia katsojille ja leivänkyrsää gladiaattoreille.

=DW=

• minttupuu kirjoitti:

Sit seuraavan kerran tajuat, kun mietit kuinka kahj.. ei kun outo olen... ;))

• minttupuu kirjoitti:

Olen vastannut sinulle, mutta se ei ei näy, olkoon näkymättä. En helkkari vieköön sitä toista.. :)
        Jospa tämä viesti toisi sen esiin.

• Aamun uutisissa huomasin ilmoituksen että Räikkösen syömähampaasta oli puraistu pikkuinen pala.
      Eipä uutinen vilistellyt silmissäni.
      Petter Sohlbergistä oli nautinnollinen videopätkä, siinä hän vilisteli vilkkaasti Viiniköynnösten seassa vilkutellen.
      Rallissa kun ei, pyörät lukkkojarrutuksessa, luisuta pehmusteisiin.
      Siinä oli menoa ja meininkiä, eikä pelkkää ympyrässä pyörimistä.
      Uskoisin että pojalla oli enemmän hiki kuin konsanaan Nykäsen Matilla, Matti taisi hikoilla vain kankkusessa. :)

H.

• F.Angio

Rallissa tylsää se ettei ne aja kuin pelkkiä aika ajoja, formuloissa ei niitä ole kuin 3 kappaletta ja sen jälkeen alkaa oikeet kilpaajot.

Ei sitä Räikköstä tai Veteliä viittis kattoo jos ne 2 päivää ajelisivat pelkkiä aika ajoja niinku rallissa on tapana.

näin on näreet......

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      91
      2675
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1829
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1724
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      371
      1622
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      20
      1599
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1427
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      119
      1237
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      13
      1166
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1136
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1029
    Aihe