Kuinka pidätte kuntonne korkealla?

kuntoilija täälläkin

Tai paremminkin pitäisi ehkä kysyä, olosuhteisiin nähden, parhaimmalla tasolla?

Nyt päivien lyhetessä, ulkoiset harrastuksetkin kai vähenevät vai kuinka? Liikutteko porukalla vai yksin? Mistä motivaatio tai sen puute?

Itse kävelen noin 4-5 km 4päivänä viikossa ja aina lenkin jälkeen teen vatsalishasharjoitukset ( selällään lattialla , polvet koukussa, kädet niskan takana ja sieltä hartioiden kohtus vahintaan 70 kertaa). Tekee ihmeitä pomppovatsalle ja vähensi selkäsärkyä. Mutta alkaahan tuo jo tuntua vähän yksitoikkoiselta.

Entä teidän kokemukset?

20

134

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • av

hyvin on sinulla----

hupia-- ennen jaksoin kantaa ämpärin täynnä vettä nyt ei jaksa polvet= keski jalka.

• Pirre*

Sauvojen kanssa kävelen n. 1 - 3 kertaa viikossa ja n. tunnin kerrallaan, - ihan yksin.

Uimahallissa kerran viikossa vesijumpassa, ja kaksi kertaa viikossa teen vesijuoksua n. 30 - 45 min. per. kerta..

Pidän liikunnasta enkä välttämättä kaipaa seuraakaan, vaikken panisi pahaksenikaan :)

Motivaatio liikuntaan tulee kroppani paremmasta voinnista, ja on kohdallani melkein pakkokin liikkua.

• L - L

Tyypillinen viikko.

Ma. Leuanvedot, hauiskäännöt, ylätalja, vaakavedot. 3 - 5 sarjaa. Aerobinen 30min.
      Ti. Pysty- ja vauhtipunnerrus, ranskis, istumapunnerrus käsipainoin, paljon vatsaa.
      Ke. Kyykyt, leuanvedot, rinnallevedot, takaolka, vakaputki.
      To. Aerobinen 60min, paljon vatsaa.
      Pe. Kuten tiistai mutta vähän vatsaa.
      La. Huili
      Su. Maastaveto. Kapea pyramidi. 9 sarjaa, 35 toistoa..

Noiden lisäksi erilaisia putkivempeleitä fiiliksen mukaan. Syke koko ajan 110.
      Samoin aerobista maun mukaan.

1 - 2h / kerta. Yhteensä noin 10h/viikko.

Molemmilta puolilta revitty alavatsa aiheutti vaikeuksia mutta nyt menevät jalkojen nostot riipuksissa suorina ranteisiin.
      Pitkän lankun pidot, päinmakuulla kädet suorina edessä ja jalat kapealla, jalkaterät ojennettuina, vartalon paino ilman polvi- tai kyynärpääavustusta kämmenien ja varpaiden kynsipuolien varaan.
      0,5min pitoa 2min palautuksin. Ennen leikkauksia 1 - 2min pitoja.
      Muita vatsalutkutuksia en viitsi mainita.

Vahva vatsa on avaintekijä kipuilemattomaan selkään.

• laiskanlainen

Miten kehtaat kaiken tuon, eikö koskaan "kehtuuta" tuommonen määrä ikämieheltä?

• L - L
        laiskanlainen kirjoitti:

Miten kehtaat kaiken tuon, eikö koskaan "kehtuuta" tuommonen määrä ikämieheltä?

Elämäntapa ja oheisvaikutukset!

Vaimo lähtee, sunnuntaita lukuun ottamatta, entisen työkaverinsa kanssa lenkille jolloin minä joudan hyvin salille.
        Se on tärkeä osa myös sosiaalista elämääni koska siellä tapaan eri ikäisiä tuttavia molemmista sukupuolista.

Oheisvaikutuksena on lääkkeetön elämä.
        Jo kuukauden tauon aikana joudun aloittamaan verenpainelääkityksen.
        Aloittaessani kuntoilun 6-kymppisenä pääsin lääkityksestä irti puolessa vuodessa.

Rahallakin on osuutensa.
        Kun pieneläkeläinen maksaa vuoden kortin etukäteen niin onhan sitä käytettävä.
        Eräs oheisvaikutus on täysraittius. Kaljoittelu ei sovi yhteen treenaamisen kanssa.

On hiivatin kivaa kun kaikki on kevyttä ja kotonakin vanhalta ukolta sujuvat kaikki hommat.

Lopetettuani tämän kilkuttelun lähden salille.
        Maastaveto, pyramidi -> 140kg. Saatan kokeilla maximia.
        Vatsa, pitkät pidot 4 x 0,5min. Suorien jalkojen nilkkojen nostot riipuksissa 4 x 8.

Ylimääräisinä lutkutuksina rintaa 4 x 12 ja vipunostoja sen verran kuin huvittaa.
        Sunnuntai on lyhyt päivä.

Tyytyväisyydessäni tämä alkaa tuntumaan kehumiselta vaikka taso ei tosiharrastajien silmissä kaksinen olekaan.

• virva-tuulia***

Sauvakävelen n. 5 km 3-4 x vk, kuntosalilla 1 tunti laitteissa 0,5 tunnin venyttelyt 1 x vk, muuta hyötyliikuntaa tarpeen mukaan.

1 -2 x vk porukalla sauvakävelyllä, kuntosalilla ryhmässä (ohjattu)

Talvella hiihto.

Hyötyliikunta: marjastus, kalastus, pihatyöt, lumityöt.

Motivaatio Kropan kunnossa pito

• SAS*

Joka aamu teen venyttelyohjelman. Niska ja selkä ovat ongelmiani. Myös vatsalihaksia yritän vahvistaa.

Kesällä pyöräilen lähes päivittäin 20-30 km. Talvella hiihdän n. 15 km jos on hyvät olosuhteet. Nyt syksyllä kävelen 5 km maastolenkin ilman sauvoja. Sauvakävely ei sovi minun niska- hartialihaksille.

Liikunta ajoittuu iltaan tai iltapäivään, koska aamulla ja päivällä on muuta tekemistä, jota voisi vaikka työksi kutsua.

• -

Korkealla?
      Melkoinen vaatimus.
      Yritän pitää siedettävällä tasolla, jotta jaksan olla ja elää.

• piauler*

Pyöräilen ja pyöräilen,kesät talvet.Kävelen myös ja kotona jumppaan ja käsipainoilla teen erilaisia liikkeitä.

Liikun ja olen menossa muutenkin paljon,käyn myös salilla silloin tällöin,tanssin myös.

Kuljen metsässä sienessä ja marjassa.

• ~täydellinen mies~

Herään aamulla sitten kun herään. Miten milloinkin.
      Keittiöön, kahvi porisemaan, ladattu illalla, wessaan jos tarve vaatii.
      Ovelle. Lehti postiluukun alta. Keittiöön ja istumaan. En anna tassua.
      Lehden avaus. Kahvikupin lataus. Lukulasit ylemmäksi kuin leuka.
      Porinan vaimettua puoli mukillista kahvia, läikky koko maitoa tai kermaa.
      Ehdottomasti leivos tai keksejä.
      Lehden lukemista ja selailua isohkoin kaarevin liikkein, että saa käsiin rytmiä.
      Jalkoja voi nostella jos siltä tuntuu ja jalkapohjiin jää pöydän alta leivänmuruja.

Siinähän sitä jo onkin aamuvoimistelua sopivasti. Jos osuu vilkaisemaan kelloa lähellä tasa -tai puoli tuntia, voi vilkaista aamun uutiset.

Kävely vapaa-ajan huoneeseen (kaikki aika on vapaata ja siksi voisi sanoa että kaikki huoneet vessaa ja kylppäriä myöten ovat vapaa-ajan huoneita) eli tässä tapauksessa sellaiseen jossa on työpöytä ja tietokone.

Istahtaminen joko nojalliseen toimistotuoliin tai jousella viritettyyn kenguru tuoliin. Siinä on nimittäin mukava kiikkua ylös-alas liikkeellä. Selkä suorana. Tekee kutaa selälle ja pakaroille, jopa reisille.

Netin selailua ja lehti palstojen kurkkailut. Jos aamu tuntuu tylsältä, voi pelata hetken jotakin tosi tylsää nettipeliä niin kauan, että saa irti zombie fiiliksen.

Keskellä päivää kääntyminen ikkunaan päin, että mikä on sää ja säätö. Yleensä voi v*ddu siellä sataa, en varmana lähde kauppoihin, syön näkkäriä.

Tietysti tulee päivän aikana noustua ylös jakäveltyä useammankin kerran etenkin harrastushuoneen ja keittiön väliä, joten liikunta tekee terää. Mikä parasta, voi olla vaikka alasti, ei tarvitse tuulipukua eikä lenkkareita.

Äkkiä huomaa, että kello on 23.45 (kuten nyt), että pitäisikö mennä nukkumaan.
      Jos on päivän aikana hiipinyt hiki, suihkussakin on käytävä.

• ++++++

Sortsit, että miinuksen laitoin.
        Olevuutesi on parasta aatelia.

• 6+25=X

Heips sun heiluvilles. Hauska oot. Tsemppiä vaan.
        Pistäisin hymiöitä mutta en viiti, eiköhän tää ole selevää ilmankin?

• va.lot

@~täydellinen mies~

Olipahan mukava kirjoitus, valaisi pimeää iltaa. Vaikka on meillä kyllä valot.
        Kannattaisikohan sinun hankkia askelmittari, ettet ihan liikaa askella siellä tykönäsi.
        Itsekin olen tämän illan muun lisäksi pelaillut erästä nettipåeliä.
        Varmaan näen uniakin siitä.

• "Valoa" ei lainkaan
        va.lot kirjoitti:

@~täydellinen mies~

Olipahan mukava kirjoitus, valaisi pimeää iltaa. Vaikka on meillä kyllä valot.
        Kannattaisikohan sinun hankkia askelmittari, ettet ihan liikaa askella siellä tykönäsi.
        Itsekin olen tämän illan muun lisäksi pelaillut erästä nettipåeliä.
        Varmaan näen uniakin siitä.

Mitä mukavaa näet siinä, että ihminen kertoo olevansa laiska eikä ymmärrä terveellisen ravinnonkaan päälle yhtään mitään. Elämäntyylinsä iskee takaisin ja voimalla - loppupeleissä.

• Liike on lääke

Puntit on poikaa, salilla tai kotona, mutta 'ohjatusti'. Lihaskunto nousee tärkeään osaan ikääntyessä. Toinen tärkeä juttu on hapenottokyky; lenkki ulkona siis säännöllisesti. Eikä mikään muu virkistä mieltä niin hyvin kuin vaikkapa tanssiminen ja siinä samalla vetreytyy fysiikkakin.

• Aamuisin koitan rentouttaa itseni välttämällä palstan räyhähenki kerjuja,sitten lähtöhetkellä otan sellaisen hapoille vievän session.
      Yleensä pääsen apinan raivoon työntämällä autoni käyntiin hiki laskee sopivasti pikku hetken ajellessa.
      Sitten on kestävyys puoli kun kipaisen kerrostalojen rappuja ees taas ,venyttely hoituu samalla kun kumartelee natsojen puoleen.
      Iltapäivällä oon useinkin mielikuva treenejä kun koitan ajatella mitä taloja välttelen ,kotona on päivittäin kotityöt ja pakollinen salille meno vaimon vaatimuksesta.
      Hoikkana on hyvä olla tosin olen huomannut et lihasmassa on alkanut kankistaa nuorta seksi sympoolia.

• i_a''

Kuntosalilla kolme kertaa viikossa kaveriporukalla 1,5 h. Ma-ke-pe klo 05.30 alkaen. Kävelylenkki päivittäin "neljalkaisen tyttöystävän" kanssa.

• Ei minun kuntoni ole kovin korkealla. Ihan hyvä ikäisekseni.
      Käyn kerran viikossa kuntosalilla, kahdesti viikossa uimahallilla, joko vesijuoksua tai uimista.
      Polkupyörä on tärkein kuntoiluväline, aina kun keli sallii.

• turpakiinni

Kuuntelun Gallup:
      Huutelee ohi meneville herjoja, aina kyseisen "muodin" mukaan.
      -missä sukset, unohtuiko sukset
      - ei niitä sauvoja noin käytettä
      - ai tuo tuulettaa sauvoja
      - jo on varmaa (kypärä päässä myös kaupan sisällä, koska olen hukannut jo kolmet korvakorut)
      - tilanteet pyöräilyssä kun kävelijä kulkee merkittyä pyörätietä ja soitat kelloa...

• .,.

Kävelylenkki 3-4 kertaa, kerran pilatesta, 1-2 kertaa kuntosalilla, siinä viikon liikunnat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      68
      2411
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1779
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1614
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      374
      1575
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      16
      1525
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1397
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      106
      1141
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1118
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1094
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1009
    Aihe