Jälleen kaamos aika, minne pakoon ?

minne pakoonKaamosta

Synkkä on syksy, kesä oli surkea ja sateinen, minne kannattaa lähteä pakoon,
missä suomalainen viihtyy,
missä on nykyään edullista viettää rantalomaa,
espanja on nykyään kallis kohde matkustaa, vieläkö ne sietää suomalisia, vai saammeko jo huonompaa palvelua, kun emme tahdo enään osallistua niitten rahavaikeuksiin,
olen ollu aistivinani viimesillä matkoilla katkeruutta suomalaisia kohtaan, ei kaikki ihmiset siellä siedä turisteja enään.

36

185

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • syyspositiivari

Sun on paras varata kuivamuonaa ja vettä, painua pehkuihin ja odotella pari kuukautta. Sitten ollaankin jo joulutunnelmissa.

• pakoon pakoon

kamalaa joulu vielä pahempaa aikaa,

ei auta hautautua peittoihin,

jonneki on lähdettävä,

• Samat asiat on siellä pimeässä kuin päivänvalossakin :) Et taida olla sinut itsesi kans....

• pötkylä

Kun olisi sellainen miehenmussukka niin pari kuukautta pötköteltäis, passattais toisiamme ja lemmittäis.
      Joulukin sais mennä samoissa merkeissä, turhaa hössötystä.

• bessie*

Oikeastaan niin kauan kuin muistan, on jokin tuon tapainen mielikuva noussut aina syksyisin pinnalle ajatuksissani silloin tällöin, joskus se on jotenkin siinä taustalla koko ajan. Lapsena ja nuorena siinä ei miestä kylläkään ollut.

Nyt on mies voimakkaimin siinä kuvassa mukana, mutta edelleen nuo kerätyt talvivarastot ja pieni, lämmin suoja. Lapsena se oli luolan tapainen, mutta oli siinä aina jotain itse huolellisesti ja kestävästi rakennettuakin.
        Ympärillä aika ankarat olosuhteet kuuluu tähän mielikuvaan,voi mikä onni onkaan olla siellä suojassa ja lämmössä, ja miten paljon lämpöä antaakaan tuo lähellä oleva ihana mies.

• jotain täytyy --

kehitellä,,,

sanos muuta, mistä sen miehen mussukan löytää joka jaksai mummoja katella kuukausi tolokulla,
      harmi ku oma ukko kuoli , matkat oli ihania silloin, nautimme matkoistamme täysin siemauksin,

• pötkylä

Jos sitä miehenmussukkaa hioroisi, hartioita jalkoja jne. Toisi joskus kuuman totin jos sellaisista nauttisi. Hyvää kevyttä ruokaa ja marjoja, hedelmiä. Ihmisten ilmoilla voisi piipahtaa, lenkillä,teatterissa, uimassa.

Mutta ei taida kelvata kellekään, edes näin pimmeessä?

• pakoon pakoon
        pötkylä kirjoitti:

Jos sitä miehenmussukkaa hioroisi, hartioita jalkoja jne. Toisi joskus kuuman totin jos sellaisista nauttisi. Hyvää kevyttä ruokaa ja marjoja, hedelmiä. Ihmisten ilmoilla voisi piipahtaa, lenkillä,teatterissa, uimassa.

pötkylä,,

kuulehan,,

uimassa käyn joka päivä, ei auta yksinäisyyteen eikä vanhuus poistu vaikka mitä tekis,
        omat keski-ikäiset jälkeläiset tai anaki yksi haukkuu alimpaan ,,,,,, en sano minne ,,, no tiedät,
        katos kun elämä tuo pettymyksiä, ei kaikki mene niinkuin itse tahtoo vaan jälkeläisten pitäisi onnistua aina kaikessa,
        syy on sitten isovanhemmissa,
        ei ole ihme jos syksyn synkyys vetää mielen matalaksi,
        pois pitäisi päästä suomi on kylmä maa, politiikkaa myöten,,,

• L - L
        pötkylä kirjoitti:

Nämä mussukkajutut tarttee luettaa iltaruskoni lämmöllä.
        Ei hän toki ole osaansa valittanutkaan mutta ehkä sädekehäni vahvistuisi entisestään.

Koskaan lomalla ei vaimoni ole tehnyt aamiaista.
        Ei kotimaan kahtena veneilykesänäkään.

Espanjassa olemme kevääät ja syksyt.
        Ensin alkoivat oleilua häiritsemään vaimon labrakokeet. Nykyään 4 - 6:n viikon välein.
        Häiriötä täydentävät minun tähystykseni.

Normaalirutiiniin kuuluu minun lyhyt aamulenkkini kalasatamaan ja sieltä klo 9:n tietämissä pullakauppaan josta ostan vaimolle kurpitsahillotäytteisen rinkeli, voisarven tai alicantepullan. Joskus ylimääräisenä tarttuu mukani pirteä marjapiirakka.

Asunnolla vaimo on saanut rähmät silmänurkistaan ( nukkui lähtiessäni ) ja istuu parvekkeella jäähdyttelemässä teetään.

Lounaan valmistan nautittavaksi klo 14:a tienoissa, kuten kotonakin.
        Iltapäiväkahvit juomme läheisessä Mamafina´ssa, rantakuppilassa.

Tiskikonetta ei ole ja vaimo tiskaa pari, kolme kertaa viikossa.

Illan suussa käymme yhdessä ostamassa lämpimän iltaleivän.
        Muuten minä teen kaikki ruokaostokset.

Sunnuntaisin syömme ulkona.

Perjantaisin vaimo luumuilee mammuttimarkkinoilla useita tunteja.

Vastavuoroisesti elämäni sulostuttaja sietää minun oikkujani ja ymmärtää muutenkin tarpeitani.

Ajoittain on syytä muistaa miten hyvää elämän näin paritellen onkaan.

• ? mummo vaan

mitä jos repäisisi kunnolla, poistuis puoleksivuodekasi vaikka floridaan,
      onko mukaan lähtijöitä ?

• L - L

Ei Espanjaan matkustaminen ole kallista.
      Halvimmillaan esimerkiksi Alicanteen on päässyt hieman päälle 150€ meno/paluu.

Palvelu ei ole huonontunut, ainakaan meidän kohdallamme.
      Vähäisintäkään karsastusta en ole havainnut eikä yksikään espanjalainen ole ottanut puheeksi ulkopuolisten osuutta talouskriisissään.

Olemme 26:n vuoden aikana nähneet kaksi aikaisempaa kiinteistökuplaa jotka hispaanot hoitivat itse.
      Nyt EU on antanut selvän signaalin, vahvimmin Kreikan kautta.
      Täältä tulee rahaa. Tietenkin ne ottavat sitä.

Espanja on totunut vuoden 1987 alun jälkeen saamaan EU:n kehitysrahoja joten heillä on säkin suu valmiiksi auki.

• ei voi olla totta

OHOH ,, en ikinä noin halvalla ole espanjaan päässy, vähintään 2 viikkoa rahaa on menny lähes tuhat euroa,,, vain puolihoitona muut on saanu itse maksaa lisänä,,,

• L - L
        ei voi olla totta kirjoitti:

OHOH ,, en ikinä noin halvalla ole espanjaan päässy, vähintään 2 viikkoa rahaa on menny lähes tuhat euroa,,, vain puolihoitona muut on saanu itse maksaa lisänä,,,

Espanjaan meneminen ja siellä oleminen ovat eri asioita.

Halpoja lentoja löytyy jos on mahdollisuus itse valita ajankohdat.

Olemistatavan ja tason siellä voi itse kukin valita.

• tyuiokjh

Mökki metsän keskellä, ei metelöiviä naapureita, eikä haittaa kaamos tai lumi. En siedä meteliä, enkä suurinta osaa ihmisistäkään. Muuta en tarvitse kuin rauhaa, vettä, sähköä (aggregaatti) ja ruokaa. Sitten jossain vaiheessa kuolen pois ja kaipa joku minun ruumiini jossain vaiheessa löytää. Vaikka ei sillä itselleni mitään merkitystä ole, löytää tai ei.

• Siellä mökillä missä minä käyn, on vastarannalla metelöivä agregaatti ja laadukas moottorisaha.
      Ja niin on hyvä.
      Tunnistaa että siellä vielä on toinen Suomalainen.
      Vaan asiat alkavat muuttua, varsinkin Kymenlaaksossa.
      Siellä ovat Venäläiset oppineet Talvisodasta, miten laitteet rasvataan ja öljytään oikein.
      Tiedä vaikka Suomalaiset siellä heitä opastaisivatkin.
      Liekö he ovat oppineet vanhoilta Rovaniemeläisiltä.

Oikealle Suomalaiselle pitäisi olla itsestäänselvää, että Kaamos kohdataan ja kärsitään Suomen Lapissa. Kun aikanaan menee ja aikanaan tulee pois, ei Kaamoksen pelkoa tarvitse lähteä pakoon.
      Se kun on jo siellä.
      Kun muistaa potkia kielitaitoiset kikkarapäät ladun sivuun, jäävät rahat koti-Suomeen ja antavat kansalaisillemme työtä ja toimeentuloa.
      Ihan eläkkeisiin saakka.

H.

• 1943

Toivottavasti Sinua piristi tämä kaunis syyspäivä. Meillä ainakin oli aurinkoista ja 7 asteta oli lämmintä. Olin sadonkorjuussa eli yritin kurkkia Åkerö-omenia puusta. Kaikkia en saanut. Kaunis sää houkutteli poimimaan syötäväksi puolukoita. Ovat tummanpunaisia ja aromikkaita, osittain sammaleen sisään painuneita. Poimurilla saa sieltäkin koukittua. Paluumatkalla naapuri tuli vastaan ja kertoi, että hänellä on sellainen pitkävartinen apuväline omenanpoimintaan. Lupasi lainata. Nyt minulla on kahden mieheni puutarhasta omenia autossa, odottelevat lauantain mehustamoon menoa. Meille kolmelle kotimaiset omenat olivat tärkeitä ja muistelin kaiholla menneitä touhutessani. Miehet ovat muisto vain, mutta onhan omenat.

• .p

Kotona paras, en lähde mihinkään pöjöön täältä.
      Jos kaamos alkaa kammottaa, ostan kirkasvalolampun, ja valotan sillä itseäni soveliaan ajan.
      Toki ymmärrän senkin, että kukin kokee vuodenajat omalla laillaan.

En tykkää kuumasta ilmanalasta, tukahduttaa ja pukahduttaa liika helle.
      Kotona voi säätää sisälämmön varpailleen sopivaksi.

Kaipa raha kelpaa ylt'ympäri maapallon, vieläkin. Luulisi Etelä-Eurooppaankin kelpaavan muukin kuin vain EU:n lainarahat.

Eiköhän vieläkin kaiu kautta rantojen: "Turistit tulkaa......."

• Mä tunnen olevani kotonani kun oon Suomessa ja Suomen säähän kuuluu kylmä ja pimeä jakso.
      Sellasina päivinä kun kohtaa halkopino sateen ja pääsee ehtoolla kuumaan suihkuun,se voittaa etelän löhöilyt.
      Sit tulee ne kauniin rapsakat pakkaspäivät ,kylmän sininen taivas ja kirkkaat hanket,koneitten usvat pakkasaamuina ,taas tuntee elävänsä.
      Kevääst puhumattakaan ja kesästä ,mä en mee minnekkään mä oon kotonani.

• "piikkiö"

Ihan asiantuntija en ole tuosta Turkulaisuudesta.
        Mutta minä olen hyvä kuvittelemaan.

"Pikku pirinä, pöhinä lehtien lentäin,
        minä katkaisen koneeni juoksun.

Kunhan aika on Talvien tuiskujen, minä käynnistän koneen toisen.
        annan korvien soida, korvatulpille annan kaiken.

Annan kotona tuntea koneeni voiman, satamasta kun se kantaa.
        Sieltä matala murina, myöten minun, mulle periksi aina antaa."

H.

• hunksz kirjoitti:

"piikkiö"

Ihan asiantuntija en ole tuosta Turkulaisuudesta.
        Mutta minä olen hyvä kuvittelemaan.

"Pikku pirinä, pöhinä lehtien lentäin,
        minä katkaisen koneeni juoksun.

Kunhan aika on Talvien tuiskujen, minä käynnistän koneen toisen.
        annan korvien soida, korvatulpille annan kaiken.

Annan kotona tuntea koneeni voiman, satamasta kun se kantaa.
        Sieltä matala murina, myöten minun, mulle periksi aina antaa."

H.

Oli niin herkullinen tilasuus et et on pakko jatkaa.
        Hunksille

Puhaltimen matala röpötys
        Lentävien lehtien kahina
        Minä katkaisen ajatukseni juoksun
        Miks mä tunnen viidakon tuoksun

Kun aika on talven tuiskun ,tunnen luissani
        Viiman huiskun
        Koneeni nousen lailla jousen
        Diesel pauhaa se leivän laulua laulaa

Kotikuntani kadut tuntee
        polanneterän voiman
        Sataman jäätynyt laiva
        saa ajatuksen hennon soimaan.

• piikkiö kirjoitti:

Oli niin herkullinen tilasuus et et on pakko jatkaa.
        Hunksille

Puhaltimen matala röpötys
        Lentävien lehtien kahina
        Minä katkaisen ajatukseni juoksun
        Miks mä tunnen viidakon tuoksun

Kun aika on talven tuiskun ,tunnen luissani
        Viiman huiskun
        Koneeni nousen lailla jousen
        Diesel pauhaa se leivän laulua laulaa

Kotikuntani kadut tuntee
        polanneterän voiman
        Sataman jäätynyt laiva
        saa ajatuksen hennon soimaan.

"piikkiö"

Noh, tota..kiitti ny.
        Tarinastasi tuli niin tyttömäinen olo.

"Monet turkujen turuilla kustaa kyllä, pitkin rantoja joen kulkee.
        ylävirralla ravistaa, kystäänsä kyllä.

Kuten Kuningas teki aikoinaan, hän istui ja pissinsä päästi.
        Niin on vieläkin, tyttöjen juttua tulee, heiltä tulee juttua julkee."

H.

• hunksz kirjoitti:

"piikkiö"

Noh, tota..kiitti ny.
        Tarinastasi tuli niin tyttömäinen olo.

"Monet turkujen turuilla kustaa kyllä, pitkin rantoja joen kulkee.
        ylävirralla ravistaa, kystäänsä kyllä.

Kuten Kuningas teki aikoinaan, hän istui ja pissinsä päästi.
        Niin on vieläkin, tyttöjen juttua tulee, heiltä tulee juttua julkee."

H.

Sanoppa muuta oikees oot et yht tyttömäisii ollaan.
        Kaks kuvitteellist hahmoo ruutujensa takana .
        Molemmat kertonu kaiken tarpeellisen omasta mielestään .
        kuka kertoo totuuren ja oikeeks vannoo meiän sukupuolen.
        ollaanko miehii vai hiirii?

• koti-kiusattu kirjoitti:

Sanoppa muuta oikees oot et yht tyttömäisii ollaan.
        Kaks kuvitteellist hahmoo ruutujensa takana .
        Molemmat kertonu kaiken tarpeellisen omasta mielestään .
        kuka kertoo totuuren ja oikeeks vannoo meiän sukupuolen.
        ollaanko miehii vai hiirii?

Mitäs tytöt :)
        Kukapa täällä voisi tietää totuuden toisesta nimimerkistä. Minäkin saatan olla pitkäpartainen ukkeli ja te molemmat sukkaa neulovia mummoja.
        Ei kukaan voi vannoa, ellei ole toista nähnyt.

• meeriamanda

Ei masenna syksy, luonto tarjoaa kävelylenkillä upeita värejä.

Matkustaminen ei enää kiehdo, kiintiö on tullut täyteen.

Naisimmeisellä on aina kotipuuhaa, kirjasto kivenheiton päässä telkusta katsottavaa jne.

• Pirre*

Mitäs tässä, sauna vaan lämpiämään jos vilustaa, istuu siellä ja kuvittelee palmut :)

• rantalomailu out

Tungen tänne teidän kuuskytplussasten puolelle, vaik oikeesti olenkin viiskytplussalainen; mut mä en lähde minnekään pakoon syksyä ja tähän vuoden aikaan kuuluvia ilmiöitä. Suoraan sanottuna tykkään tästä pimeydestä, ruskan värisistä lehdistä, ja vaikka ne jossain vaiheessa putoavatkin maahan, niin puut ovat pienen pakkasen jälkeen paljasoksaisinakin kauniita, tippuu niistä sitten vesipisaroita tai ovat sitten vaikkapa huurussa tai pienen lumihuntukerroksen kuoruttamia.

Tykkään sisällä lämpimässä kietoutua vaikkapa lämpimän fleesviltin sisään sohvan nurkkaan ja kuunnella vesisateen ropinaa.

Pidän kynttilöiden luomasta tunnelmasta sisällä ja ulkolyhtyjen tuikkeista syksyisessä pimeässä illassa.

Ilman raikkaus on todella mukavaa kävellessä ulkosalla syksyisin. Pidän viileästä ilmasta enemmän kuin läpikuumista kesäpäivistä, jolloin ei jaksa liikkua mihinkään.

Tykkään siis loppuen lopuksi kaikista vuoden ajoista ja siitä miten ne täällä armaassa kotimaassamme ilmentyvät.

• Levoton Leevi

Mites ois omatoiminen lennä, ota auto, kiertele järjestely?

Tai, valmismatkoista kiertomatkat ja risteilyt?

• Ei tarvitse syksyä pakoon lähteä. Rakastan syksyä, olen kaiketi syksy ihminen.
      Värit on kauniit, ne kiehtoo katselemaan ja kuvailemaan.
      Tänä vuonna ei tarvinnut edes hellettä pakoilla...;) Kylmää voi pakoilla sisätiloissa,
      ei tarvitse etelän lämpöön lähteä.

• Mihin täältä nyt tarvitsisi lähteä ja mitä pakoon. Syksy on hyvä vuodenaika, kuten kaikki vuodenajat vuorollaan.
      Minä viihdyn Suomessa ja kotona. En ikinä lähtisi minnekään aurinkorannoille makoilemaan ihmispaljouden keskelle.

• mä matkustan ja

nautin,,, valmiista ruokapöydästä, ja täysylläpidosta,,, aaaahhh
        ihanaaaaaa

et varmaan koskaa oo käynykkää, mutta kun kerran menee ja nauttii uudesta ihanasta ympäristöstä, ilma kuin linnunmaitoa, aaaaaaahhh ei voi kuin matkustaa aina uudelleen ja uudelleen,

vastaan hangottelevat on niitä jotka koskaa ei ole poistuneet kotinurkilta kauas,,

• 1943
        mä matkustan ja kirjoitti:

ihanaaaaaa

et varmaan koskaa oo käynykkää, mutta kun kerran menee ja nauttii uudesta ihanasta ympäristöstä, ilma kuin linnunmaitoa, aaaaaaahhh ei voi kuin matkustaa aina uudelleen ja uudelleen,

vastaan hangottelevat on niitä jotka koskaa ei ole poistuneet kotinurkilta kauas,,

Tai meitä, jotka ovat jo nuorena matkustaneet ihan tarpeeksi. Nautin siitä, että saan olla omassa kodissa ihan rauhassa. Siinä välissä sitten ajelen kotimaassa 40 000 km vuodessa. Muutin tietokoneen paikkaa ja nyt kaukana näkyy naapurin vihreä kuminapelto. Sade on taas vaihteeksi puhdistanut paikkoja.

• mä matkustan ja kirjoitti:

ihanaaaaaa

Niinhän se on, että toinen tykkää siitä ja toinen tästä, makuasioista ei sovi kiistellä.
        En hangoittele vastaan, teen vain kuten itse tykkään.

Olen minä nyt muutaman muumaamustikan nähnyt kotimaan lisäksi. En vaan pidä kuumasta, kosteasta enkä linnunmaidostakaan... :)
        Pohjoinen on se paikka, johon menisin yhä uudelleen ja uudelleen ja olenpa mennytkin.

Valmiiseen ruokapöytään tuli juuri äsken postitse kutsu, sen ilon lisäksi pääsisin kuuntelemaan maalaislääkäri Kiminkisen luentoja. Eikä maksa paljon, Savonlinnaan Tanhuvaaran opistolle bussi veisi ja takaisin toisi.

• L - L
        1943 kirjoitti:

Tai meitä, jotka ovat jo nuorena matkustaneet ihan tarpeeksi. Nautin siitä, että saan olla omassa kodissa ihan rauhassa. Siinä välissä sitten ajelen kotimaassa 40 000 km vuodessa. Muutin tietokoneen paikkaa ja nyt kaukana näkyy naapurin vihreä kuminapelto. Sade on taas vaihteeksi puhdistanut paikkoja.

Riippunee yksilöstä mikä on ihan tarpeeksi.

Kyllästymisen aihekin vaihtelee.

Poikamiehenä tehtyjä valtakuntien vaihtoja ja niiden yhteydessä tehtyjä reisuja ei liene syytä kutsua matkoiksi.
        Eikä myöskään työn puitteissa koska ainakaan minulla aikaa ei pahemmin jäänyt ympäristön hämmästelyyn vaan olin työssä.

Vaimon kanssa matkustelun aloitimme 1970 ja sen jälkeen on kertynyt yhteisiä matkoja yli 100kpl, yli 50 valtiota ja yhteenlaskettuna noin 4,5 vuotta.
        Silti jo muutaman kuukauden kotona olo alkaa syyhyttämään jalkapohjia.
        Nyt vain on näitä inhottavia rajoituksia.

Rajanaapureissa käyntejä en laske matkoiksi.

Vastaavasti olen kyllästynyt autolla liikkumiseen.
        Kotimaassa kertyy vuodessa kilometrejä 3000 - 5000.

• kylmää ja pimeää

Matka varattu Kreetalle, sitä odottelen.

• 15 lokakuuta

Eipä jaksais enää etelän rantoja ja kivikkoisia vuohien polkuja koluta,levadoita ja laavarantoja.

Tykkään syksystä,sen myrskyistä,lentävistä lehdistä,sateesta.Tänäänkin menin vielä metsään,ja suppiloita kassillinen.Oikein viipyilin,katselin sammalia,kaatuneita puita,kuuntelin palokärjen huutoa,tikan tiksutusta.

Nytkin villasukat jaloissa,lämpimässä kodissani,mikäpä on ollessa.Kaivaudun sohvaan viltin alle lukemaan,kuin pesään.
      Ja uskoisiko että kaikki tämä on ihan täällä pääkaupungin laitamilla,meren lähellä.

• Keväällä ja kesällä ja joulunakaan en lähde Suomesta mihinkään jos ei ole pakko. Ihan äsken ei ole ollut.

Muina aikoina matkustan jos sattuu mielenkiintoinen sopiva reissu. Tulee nimittäin sekin aika kun ei enää viitsi - sanovat. Olen vielä hyväkuntoinen ja utelias, joten uudet paikat ja kokemukset, maat ja kansat jaksavat kiinnostaa. Sitten kun ei enää huvita tai en jaksa niin tietysti lopetan reissuilun.

Vääjäämättä tässä vanhetaan ja mielenkiinnon kohteet lähenee kotiympyröitä - näköjään kuitenkin eri tahdissa, eikä siinä mitään pahaa. Seuraava reissu on jo tilattu; jossain eteläisemmillä vesillä liikutaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      68
      2411
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1779
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1614
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      374
      1575
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      16
      1525
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1397
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      106
      1141
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1118
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1094
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1009
    Aihe