jolle ei koskaan tapahdu mitään. Tämänkin päivän kohokota oli suihkussa käynti. Ei tämä eläkkeellä olo ole yhtään mukavaa.
Mä olen nainen
83
374
Vastaukset
"Nittaminax"
Olisit edes liukastunut Saippuaan, sillee leikisti ja peilin edessä. :)
Taitaa olla tyttösellä asenne-vamma.
Käy ostamassa nipullinen leikko-kukkia ja uudet väriliidut, paperi eteen ja Kukat maljakkoon ja anna kätesi lentää, ajatellen: ihquu, vihdoinkin minulla on itselleni aikaa.
Minä vapautan itseni ja vapautan itsestäni..öh...no, jos en Renbrantin, niin jonkun taiteilijan kuiteski!
H.Mikä asennevamma se on jos ei mitään tapahdu, itselläsi taitaa olla....vamma.
Piirtele sinä vain jos noinkin hyvin tiedät mitä ihminen ajattelee liidut kädessään. Tuohon voisin vielä sanoa että olen taitavampikin lyijykynän käyttäjä kuin teistä yksikään ja sitä voisi sanoa ihan muuksi miksi sinä sen haluat vääntää...ihquuu.- hiilipiirtäjä
Nittaminax kirjoitti:
Mikä asennevamma se on jos ei mitään tapahdu, itselläsi taitaa olla....vamma.
Piirtele sinä vain jos noinkin hyvin tiedät mitä ihminen ajattelee liidut kädessään. Tuohon voisin vielä sanoa että olen taitavampikin lyijykynän käyttäjä kuin teistä yksikään ja sitä voisi sanoa ihan muuksi miksi sinä sen haluat vääntää...ihquuu.Anna palaa niitä loistojuttujasi palstalle, kun kerran kehut niin taitava olevasi. Odotamme mielenkiinnolla!
- turksluttani
Nittaminax kirjoitti:
Piirtele sinä vain jos noinkin hyvin tiedät mitä ihminen ajattelee liidut kädessään. Tuohon voisin vielä sanoa että olen taitavampikin lyijykynän käyttäjä kuin teistä yksikään ja sitä voisi sanoa ihan muuksi miksi sinä sen haluat vääntää...ihquuu.judge ja nitta ne yhteen soppii vai kuka se oikeasti oli
Nittaminax kirjoitti:
Piirtele sinä vain jos noinkin hyvin tiedät mitä ihminen ajattelee liidut kädessään. Tuohon voisin vielä sanoa että olen taitavampikin lyijykynän käyttäjä kuin teistä yksikään ja sitä voisi sanoa ihan muuksi miksi sinä sen haluat vääntää...ihquuu."Nittaminax"
Mites tää tähän meni?
Minä lempeän ystävällisesti kannustin sinua elämäsi uuteen kevääseen.
Yhdenkään kirjaimeni tarkoitus, ei ollut moittia sinua.
Otan kommenttisi kuitenkin huumorina, kunnes toisin todistat.
H.hiilipiirtäjä kirjoitti:
Anna palaa niitä loistojuttujasi palstalle, kun kerran kehut niin taitava olevasi. Odotamme mielenkiinnolla!
Wau!!! Ja saisinko tämän linkin jossa niin väitän.
turksluttani kirjoitti:
judge ja nitta ne yhteen soppii vai kuka se oikeasti oli
Ja sieltä hiipi toinen älykkö.
- kuka tahansa
Nittaminax kirjoitti:
Ja sieltä hiipi toinen älykkö.
Sinut päihittää kuka tahansa ;D
- ?
Nittaminax kirjoitti:
Wau!!! Ja saisinko tämän linkin jossa niin väitän.
eikö enää mahdu isompi kuin lyijykynä, onko kutistunut?
- tiedoksi
kuka tahansa kirjoitti:
Sinut päihittää kuka tahansa ;D
Mikäs ketkujen automaattivastaaja se on tullut Nitan ketjuun elvistelemään? Parasta pistää piste , ennenkuin se Suomi24 laitetaan.
- ,.,
? kirjoitti:
eikö enää mahdu isompi kuin lyijykynä, onko kutistunut?
Mitä sekoilet?
hiilipiirtäjä kirjoitti:
Anna palaa niitä loistojuttujasi palstalle, kun kerran kehut niin taitava olevasi. Odotamme mielenkiinnolla!
Mahdoitko tarkoittaa että laittaisin piirtämiäni kuvia tänne. Kertoisitko miten? No oikeastaan älä kerro koska se on mahdottomuus. Minun piirtämiäni kuvia näkee vain livenä.
- tämä on tosi,,
mä olen nainen, ku olen siveyden sipulu, ku en uskalla, ku olen kaavoihin kangistunu, ku kaikki on elämässä ollu rajotettu erilaisilla säännöillä,
ku haluaisin mutten u s k a l l a ,
siis olen nainen ku koskaan ei tapahdu mitään,,
apuuuuvvvvaaaaaa !!!!!!- KATKERA KALKKUNA
vaippaikä on ikuista! SINUSTA SEN NÄKEE BUAAAAAAAH
- mulle nääs tapahtuu
Nittaminax kirjoitti:
Oliko tämä hattuilua vastaukseen vai kertomus itsestäsi?
saat päättää itse
- siveyden sipuli
toiset kasvatetaan tynnyrissä, tiukkojen sääntöjen mukaan,
toisilla taas kasvatus on leveää haaraa että sinne mahtuu koko kylän ukot,
kumpi parempi ? - 1943
Tasan ei käy onnen lahjat. Mulle sattuu ja tapahtuu. Lähden kohta poimimaan loput Åkeröt. Työ keskeytyi, kun puhelimitse sain tiedon, että läheisilläni paloi ulkorakennuksia. Ei muuta kuin autoon ja hakemaan järkyttyneet 50 km:n päästä luokseni. Tänään pitää läydä tarkistamassa tilannetta samalla, kun käväisen kehitysvammaisen sisareni luona. Huomenna on aika mehustusasemalla. Pitää laittaa pullot valmiiksi. On hyvä, että on eläkkeellä. Voi tehdä, mitä haluaa.
- Pirre*
Niin, noita kotiaskareita jos otetaan mukaan, niin kyllä tapahtuu, nytkin kolmas koneellinen pyykkiä menossa, ja imuroitu on ja kirjastoon ajattelin lähteä kohan kone on pessy viimeiset pyykin, - astianpesukonekin pitää tyhjentää..kaupassa oisi käytävä vai leipoisiko sämpylöitä, kun vain leipä puuttuu, sitten pitää käydä tyttöjen työmaalla "tarkistusreissulla" eli miulle kyllä tapahtuu...tämmöisiä :)
P.s. olen om -hoitaja lomalla nyt viikon ja aikaa tuntuu olevan yli oman mielikuvituksen :) No johan sun läheisillesi sitten tapahtui ikävästi. Niinku pirre tuossa totesi niin voiko kotiaskareita sanoa tapahtumiksi. Mulla ainakin lähes kaikki päivät mataa samaa rataa. Tääl ainakaan voi tehdä mitä haluaa kun kaikkialle on niin kamala matka eikä kuntokaan riitä metiköissä ravaamiseen. Tulis edes joskus joku yllätysvierailulle, kaikki vaan soittaa puhelimella. :)
Nittaminax kirjoitti:
No johan sun läheisillesi sitten tapahtui ikävästi. Niinku pirre tuossa totesi niin voiko kotiaskareita sanoa tapahtumiksi. Mulla ainakin lähes kaikki päivät mataa samaa rataa. Tääl ainakaan voi tehdä mitä haluaa kun kaikkialle on niin kamala matka eikä kuntokaan riitä metiköissä ravaamiseen. Tulis edes joskus joku yllätysvierailulle, kaikki vaan soittaa puhelimella. :)
"Nittaminax"
Tää tuntuu nyt kunta-vaalimainokselta. :)
H.- 1943
Joillekuille taitaa ainoa ilo olla vahingonsellainen. Suren kanssanne. Ja iloitsen muiden seurassa
- Pirre*
Elä välitä, ei miullekaan - ja naurattipa tuo suihku juttu :)
Heh..:) Ajattelin jos huomenna oikein repäisisi ja kävis parvekkeella, on siinäkin jotain uutta. :)
- bessie*
Onko siitä nyt niin väliksikään, että jatkuvasti tapahtuisi. Hyvin miellyttävä oli minunkin suihkuni tänään. Vähän viluisen oloisena poikkesin vesipihistä normaalikäytännöstäni ja nautin viivyttelemällä lämpimän suihkun alla. Uusi shampookin tuoksuu aivan ihanalle.
Lähde Messukeskukseen kauneus- ja terveysmessuille!
Katsoin lippujen hintoja netistä ja huomasin, että tänään eläkeläiset pääsevät 8 eurolla. Itse joudun pulittamaan täyden hinnan, mutta tiedän entuudestaan saavani rahalle vastinetta- bessie*
Nittaminax kirjoitti:
Liian pitkä matka ja eipä nuo tuollaiset messut kiinnosta. :)
Olisihan se kuitenkin TAPAHTUMA.
Jos oikein lykästää, niin voihan siinä matkallakin jo tapahtua.
Mutta toisaalta, tapahtuuhan sitä kotonakin kaikenlaista, aina joskus.
Niin, harrastuksia voi aloittaa vanhemmallakin iällä.
Ja uloskin pääsee, monesti olen nähnyt siellä jääräpäisesti liikkuvan ihan sähköisellä pyörätuolilla sellaisia joiden jalat yms eivät oikein normaalimenoa kestä...
Asennetta, siitä kaikki on kiinni.- pusu poskellesi
Aina enemmän ja enemmän sinusta ja mielipiteistäsi pidän.
pusu poskellesi kirjoitti:
Aina enemmän ja enemmän sinusta ja mielipiteistäsi pidän.
Kiitos, oikeassa elämässä säikähtäisin kyllä tuota nimimerkkiäsi, olen livessä sangen ujo...
- pusu poskellesi
yohuuhkaja kirjoitti:
Kiitos, oikeassa elämässä säikähtäisin kyllä tuota nimimerkkiäsi, olen livessä sangen ujo...
Ehkä en livessä rohkenisikaan. :)
Onhan niitä harrastuksia, mutta kun ne ei kiinnosta ja ne joska kiinnostaisi ovat liian kalliita. Eikä harrastuskaan mielestäni ole että jotain tapahtuisi.
Tapahtumisella tarkoitin lähinnä, että tippuis vaikka lumipallo päähän tai jotain eikä tätä iänikuista samaa päivästä toiseen. Hjymmärtää....?- Hissun
Nittaminax kirjoitti:
Onhan niitä harrastuksia, mutta kun ne ei kiinnosta ja ne joska kiinnostaisi ovat liian kalliita. Eikä harrastuskaan mielestäni ole että jotain tapahtuisi.
Tapahtumisella tarkoitin lähinnä, että tippuis vaikka lumipallo päähän tai jotain eikä tätä iänikuista samaa päivästä toiseen. Hjymmärtää....?No sepä oliskin melkonen tapaus, että lumipallo päähän tulis ottaen huomioon ettei täällä Hesan suunnilla ole vielä lumihiutalettakaan tullut. Heh, hyväntahtoisesti nauraa hän. Minulla alkoi tapahtua heti aamusta, kun kävin äänestämässä. Nyt on sekin sitten hoidettu. Seuraavaksi syöksyin uhkapelien maailmaan ja kävin tekemässä tilauksen loton ja jackpotin päävoitoista. Loppupäivälle luvassa vapaata oleskelua saa nähdä tapahtuuko mitään. Jännityksen täyteistä huomista sinulle Nitta jos kerran ihan parvekkeelle lähdet seikkaileen. Hih.
Nittaminax kirjoitti:
Tapahtumisella tarkoitin lähinnä, että tippuis vaikka lumipallo päähän tai jotain eikä tätä iänikuista samaa päivästä toiseen. Hjymmärtää....?Jaaaaaaaa.... jos tähän aikaan saa lumipallon päähänsä se onkin sitten jo komeetan kokoinen ja melkoinen mediaspektaakkeli aina siihen tuloonsa asti...
yohuuhkaja kirjoitti:
Jaaaaaaaa.... jos tähän aikaan saa lumipallon päähänsä se onkin sitten jo komeetan kokoinen ja melkoinen mediaspektaakkeli aina siihen tuloonsa asti...
Höh..johan lapissa tai jossain siellä on satanut lunta ja pakastimesta saa raaputettua jos ei muuten.
- tapahtumarikasmies
Onhan jotakin tapahtunut heti, kun saa silmänsä auki.
Silmät ovat avautuneet.
Miehillä saattaa olla aamuerektio, tapahtuma sekin.
Naisilla pissahätä.
Ihminen on kärsimätön, jos ei näe elämässä muuta, kuin tapahtumattomuutta.
Nyt kun katson menneisyyttä (6 tuntia taaksepäin jolloin heräsin) sillä silmällä. Niin eipä tosiaankaan ole tapahtunut isompia.
Vaan nyt tapahtuu. Lähden syömään tuoreen jättilihapiirakan ja höprään kahvia mukillisen verran. - sattuu tapahtuu aina
Niin, että ulkoapäin pitäis elämän sisältö ja tapahtumat löytyä, näyttäis sisäisen tyhjyyden seurannaisvaikutuksia. Kyllä ne asiat lähtevät tavalla tai toisella ihmisestä itsestään. Ole iloinen juttele ihmisten kanssa mukavia, osaatko, ja kuinka ollakaan mukavia asioita ja tapahtumia alkaa tulla elämääsi.
Nii tavallaan joo, olishan se mukavaa jos joku tuntematon vaikka pysäkillä vinkkais silmää ja hymyilisi. Tai bussikuski toivottaisi hyvää päivänjatkoa sen jälkeen kun olen toivottanut hänelle hyvät huomenet tai päivänjatkot. :))
- Kaupunkilainen
Olisikohan kumminkin kysymys vähän siitäkin, että sitä saa mitä tilaa? Jos asuu jossain korven keskellä, ei kai sinne nyt kukaan lähde yllätysvieraaksi. Jos kotoa on liian pitkä matka joka paikkaan, missä jotain tapahtuisi ja jos kovasti toivoo sitä tapahtumista, sitten pitää muuttaa sinne, missä on muitakin ihmisiä.
Ei tämä työssäkäyvän elämäkään niin kauhean vaihtelevaa ole: aamulla ylös, lehti, aamupala, töihin, illalla ruokakaupan kautta kotiin, syöminen, kotitöitä, nukkumaan. Joskus kirjastoon, elokuviin, teatteriin, konserttiin tai peräti ravintolaan.
Eri asia on tietysti, jos on sairas tai vammainen eikä sen vuoksi pääse yksin minnekään. Muuten sanoisin, että se on itsestä kiinni, kuinka paljon elämässä "tapahtuu" - ainakin, jos tapahtumiksi laskee esimerkiksi ystävien tapaamisen tai kulttuuritilaisuuksissa käymisen. Kylmäpäinen avaus arjen yksitoikkoisuuteen. Mielestäni kuitenkin päivän kohokohta on suolen tyhjennys. Kukin voi mieltää sen tavallaan.
- irvistää
No jumalilauta, Sinähän sen sanoit JiiCee. Onhan se jöötipoika ensin tultava, jotta saa farkkujen vetoketjun kiinni, varsinkin, kun tämä täti ei ole ostanut tilafarkkuja.
- L - L
Ylikuormitettu eläkeläinen.
Kiire minulla ei ole koskaan mutta joskus harvoin tuntuu lupauskien lunastaminen raskaalta.
Tiistaina tehdashaalareiden vaalimainosten jakelu aamupäivällä vanhalla kerrostaloalueella.
Vähintään 800, todennäköisemmin noin 1000 askelmaa ylös ja alas.
Salilla lyhyt koukistajapuolen treeni ja rinnallevetoja.
Osaamme nauttia siitäkin.
Herkkulounas ja lyhyt lepo.
Loppu iltapäivä kului propagandan jakelussa fillarilla rivari- ja ok-alueille
Keskiviikko olisi ollut kyykkypäivä mutta ei puhtia alkuunkaan.
Tein ojentajamaksimit ja vatsan napakasti.
Torstaina mave ja alkuillasta vaalitanssiaiset muutaman vuoden takaisen tangokunkun tahdittamana.
Tänään aamulla propagandan autoavusteinen jakelu kaukaisempaan kohteeseen.
Salilla koukistajapuolen lyhyt treeni. Leuanvedot, h-käännöt, ylätalja
Huomenna on lepopäivä. Päivällä piipahdamme kävelykadulla vaalikeitolla ja luultavasti siellä on tarjolla jälkkäriäkin.
Ensi viikko onkin sitten eläkeläisen rutiininomaisen tapahtumaköyhä.Hmmm, no mutta eikös tuo viikkorytmi ole kuitenkin aikas yllätyksellitön. Joka viikko samaa rutiinia päivästä toiseen?
- L - L
Nittaminax kirjoitti:
Hmmm, no mutta eikös tuo viikkorytmi ole kuitenkin aikas yllätyksellitön. Joka viikko samaa rutiinia päivästä toiseen?
No mutta. Minusta viikko oli sekava kuin humalaisen uloste, vaalien läheisyyden vuoksi.
Lauantain ruokailurytmikin meni täysin sekaisin.
Kävelykadulla yhden tehdashaalariklubin hernekeitto, toisen, saman seuran klubin grillimakkara ja persujen pullakahvit jälkkäriksi.
En keittänyt kaurapuuroa herkkulounaaksi.
Palaan tänään mielikuvituksettomaan rutiiniohjelmaan.
- kawe
Miksi *kalenterin pitää olla täysi? Omani on *kierrevihko tässä koneen vieressä d-vitamminien, pikkuisen keramiikka pöllön ja valaisimen kanssa.
Tämän kuun menoja on jo kertynyt hammaslääkäristä - 60v. juhliin, kuitenkin toistakymmentä. Ihan normaalia pikkuhiljaa meininkiä tulossa edelleen.
Eilen kävin (pakollisella) jumpalla ja huomenna on Polyteknikkojen konsertti.
10-miljoonan Lottoonkin olen satsannut sekä yksin että porukalla.
Harkitsen nyt sitä down-shiftaamista, tosin taitaa olla menossa jo suomalaisella nimellä - nuukailu - kun talouden tila odottaa vakautumista. On siinä harrastuksessa hyvätkin puolensa, ei tarvi kierrellä ympäriinsä etsimässä, mitä nyt tarvitsisi ihan välttämättä, josta sitten kohta voi luopua.
Oikeesti suosittelen omia konsertteja, joita myös harrastan n. tunti per päivä, eli mietit mitäs tänään voisi olla listalla. The Shadows-Wonderful land, Tomi Metsäketo Kuu, Carlos Cardel La Cumparsita jne.
Kokeilkaa ihan mitä vaan, mikä helpottaa kun joku läheinen on kuollut, kissa ei palannut ja haiku iskee, se on kai sitä että tässäkö tämä nyt oli. Onneksi kokemuksesta tietää, kun pieni iloinen ääni huikkaa ovelta, me tulimme mummi, on vahvoilla. - pienestä kiinni
Lähetin eräälle tuttavalle joulukortin kirjekuoressa. Tekstasin nimen ja osoitteen oikein kauniisti litteälläkärkisellä tekstauskynällä. Kun menin uutena vuotena kylään samaisen tuttavan luo, näin, että kortti oli tallessa, mutta kuorikin oli laitettu jemmaan leipälaatikon reunan taakse. Ilmeisesti huolella kirjoitettu kuori kertoi, että näin vaivaa kortin lähettämisessä, ja se oli tapahtuma kortin saajalle, eikä hän raaskinut heittää kuorta pois. Minulle tapahtuma oli se, että kirjoittamani kuori oli pantu talteen. Tapauksesta on kulunut yli 10 vuotta, mutta muistan sen hyvin.
- kawe
Aivan ihana tarina, juuri tämä on oleellista, se mikä jää ja pysyy. Toisen ihmisen arvostus.............
- sitroen.
Minulle sitä vain tapahtuu.
Aina menee jotain pieleen ja tavalla, mistä on eniten vahinkoa.
Viikko sitten panin vuokralaisen maksamattomat vuokrat ulosmittaukseen ja häätöön.
Toissapäivänä tein jarruremonttia kulkineeseeni. Sainkin yhden vian korjattua, mutta katsuri löysi toisen. Eilen vaihdoin jarrupääsylinterin uuteen, mutta en saanut kunnolla ilmattua kun kaikki ilmausruuvit oli jumittuneet ja katkenneet. Ei onnistunut ilmaus vippaskonstilla, vaikka muissa autoissa on onnistunut. Tänään jatkoin harjoituksia muutaman tunnin, tuloksetta. Pitää miettiä, vieläkö korjaan vai mitä teen.
Varsinaisella asunnolla odottaa kasa laskuja, häirikköposteja, kymmenkunta kottikärryllistä puun lehtiä ja ties mitä...
Pankkiasioitakin pitäisi hoitaa... Äänestämässä aamupäivällä kävin.
Sitä vain ei tapahdu, että OKT:n saisin myytyä. Ei kukaan edes käy katsomassa. Betonikolhoosiin olen muuttamassa. Saisi joku muu tehdä lumityöt ja hoitaa lämmityksen ym pakolliset.
Ja siivotakin pitäisi...
Ei ole minun tapahtumani yleensäkään kovin mieltäylentäviä, mutta eiköhän ne viimeistään muutaman vuosikymmenen päästä ole unohdettua historiaa...- bessie*
Melko tavallista meininkiähän tuo on, Sitroen?
Huonoa vuokralaista nyt ei kaikille satu, etenkään jos ei ole mitä vuokratakaan.
Ei niitä taloja ihan käsistä viedä keneltäkään. Kauanko olet nyt ollut myymässä?
Tämän päivän Loviisan Sanomissa luki, että seudulla on huutava pula myytävistä taloista, kysyntä tulee ylittämään tarjonnan vielä pitkään. Jotenkin olen siinä käsityksessä, että talosi on Loviisan seudulla?
Mitä puhetta tuo tuollainen nyt on, ettet vain jätä itse huomiotta ne hyvät asiat joita elämässäsi varmasti on. - 1943
Taitaapa olla onni, etten osaa autolleni yhtikäs mitään tehdä.Tiistaiksi tilasin huollon.Samalla korjataan kiveniskemä tuulilasissa. Laskukasa mullakin on tuossa vieressä odottamassa, syötän huomenna koneelle. Tänään olisi ollut hautausmaalla haravointitalkoot, mutta niiden alkaessa olin vielä unten mailla. Oikeastaan voisivat olla talven yli haravoimatta ja keväällä tarkistettaisiin tilanne. Mulla ei ole vuokralaisia muualla kuin mökillä. Hyvin hoitavat asiansa ja varmaan ovat nauttineet järveen pulahtamisesta vielä, koska on lämmintä. Itse aion viikonloppuna pulahdella toisessa järvessä. Kyllä sullekin jotain mieltä ylentävää on tapahtunut, yritähän muistella. Tai sitten tapahtuu vaikkapa huomenna, toivotaan niin.
- lollollol
bessie* kirjoitti:
Huonoa vuokralaista nyt ei kaikille satu, etenkään jos ei ole mitä vuokratakaan.
Ei niitä taloja ihan käsistä viedä keneltäkään. Kauanko olet nyt ollut myymässä?
Tämän päivän Loviisan Sanomissa luki, että seudulla on huutava pula myytävistä taloista, kysyntä tulee ylittämään tarjonnan vielä pitkään. Jotenkin olen siinä käsityksessä, että talosi on Loviisan seudulla?
Mitä puhetta tuo tuollainen nyt on, ettet vain jätä itse huomiotta ne hyvät asiat joita elämässäsi varmasti on.Pessi on räpättämässä joka välissä mitä muiden tekemiset sulle kuuluu.
- p.
lollollol kirjoitti:
Pessi on räpättämässä joka välissä mitä muiden tekemiset sulle kuuluu.
Vähän ottaa ainakin mulla ottaan, ettei joku muu, kuin tietty saa aina olla äänessä.
Anna olla ihmisen, jokaisen. - bessie*
lollollol kirjoitti:
Entä mitä minun tekemiseni sinulle kuuluu, löllöällö?
lollollol kirjoitti:
Ai miten niin bessie on joka paikassa räpättämässä? Jos nyt muutaman vastauksen laittaa sinne tai tänne ei se sitä tarkoita. Avoin palsta ja silloin saa vastata jos huvittaa. Ihme kitinöitä eräillä.
- käytöstavat unoht.
bessie* kirjoitti:
Entä mitä minun tekemiseni sinulle kuuluu, löllöällö?
vanhushan tuhmia kirjoittaa.
- montaxnicciäsulla?
p. kirjoitti:
Vähän ottaa ainakin mulla ottaan, ettei joku muu, kuin tietty saa aina olla äänessä.
Anna olla ihmisen, jokaisen.Bessiekö aina äänessä ??? :D :D :D
Saisi olla paljon enemmän, enkä taida olla ainoa joka näin toivoo!!! :D - 1943
Mieheni osasi korjailla auton ja voin pitää vähän vanhempaakin. Hänen kuoltuaan ostin heti uuden, koska silloin olin töissä vielä ja auto oli välttämätön. Sen vaihdoin vuoden päästä tähän nykyiseen, jossa on nyt 250 000 km mittarissa. Hyvin surisee, vaihtoarvo on niin huono, että pitää tällä vaan ajella ja huollattaa. On farmarimallinen ja tänään oli sopivan kokoinen, kun kuljetin 96 kg omenia mehustettavaksi ja toin kotiin 58 l mehua pullotettuna.
- sitroen.
bessie* kirjoitti:
Mitä puhetta tuo tuollainen nyt on, ettet vain jätä itse huomiotta ne hyvät asiat joita elämässäsi varmasti on.Valehtelevat Loviisan Sanomissa. Myytäviä taloja on todella paljon, ostajat vain puuttuu. Vanhat siirtyy betonikolhooseihin ja nuoria ei paikkakunnalle tule, kun ei ole työpaikkoja. Niitten hankkiminen taas ei ole kaupunginpoliitikkojen ykkösprioriteetissa, koska tulijat kuitenkin olisivat suomenkielisiä ja sehän ei kaupungin valtaapitävälle eliitille sovi.
Tahallaan 60-luvulla homepommiksi rakennetun suomenkielisten lasten koulunkin viimein purkivat pois keskeltä kaupunkia ja toivat parakit tilalle. Niissä oli aluksi talvella 8 astetta sisällä ja keväällä vettä lattioilla. Sittemmin on tilkitty. Lapset olleet parakkikoulussa jo kolme (?) vuotta ja uuden koulun suunnittelu pysähtynyt kokonaan.
Loviisassa eletään pysähtyneisyyden aikaa sanan varsinaisessa merkityksessä. Mainostavat sitä nimikkeellä idylli. - bessie*
sitroen. kirjoitti:
Valehtelevat Loviisan Sanomissa. Myytäviä taloja on todella paljon, ostajat vain puuttuu. Vanhat siirtyy betonikolhooseihin ja nuoria ei paikkakunnalle tule, kun ei ole työpaikkoja. Niitten hankkiminen taas ei ole kaupunginpoliitikkojen ykkösprioriteetissa, koska tulijat kuitenkin olisivat suomenkielisiä ja sehän ei kaupungin valtaapitävälle eliitille sovi.
Tahallaan 60-luvulla homepommiksi rakennetun suomenkielisten lasten koulunkin viimein purkivat pois keskeltä kaupunkia ja toivat parakit tilalle. Niissä oli aluksi talvella 8 astetta sisällä ja keväällä vettä lattioilla. Sittemmin on tilkitty. Lapset olleet parakkikoulussa jo kolme (?) vuotta ja uuden koulun suunnittelu pysähtynyt kokonaan.
Loviisassa eletään pysähtyneisyyden aikaa sanan varsinaisessa merkityksessä. Mainostavat sitä nimikkeellä idylli.Varmaan tiedät paremmin, Sitroen.
Paikalliset kuviot siis. Tässä tapauksessa jos joku valehteli, niin sehän olisi kai joku kiinteistöjen välitystä harjoittava taho? Miksi he valehtelisivat noin?
Oliko siinä lehtijutussa jotain siihen tyyliin, että pääkaupunkiseutu kun on monelta jo pois laskuista, niin kuutos- ja seiskatien tuntuma on luonnollinen suunta minne mennään asumaan? Kuulosti ihan uskottavalta ja minusta?
Luulisi myös kaikkien veronmaksajien ja kunnan palveluiden turvaajien olevan tervetulleitä, puhuivat mitä kieltä hyvänsä kotikielenään. Sen ymmärrän, että ruotsinkielisillä on omia intressejään, mutta eivät he kai silti sano ei suomenkielisille veronmaksajille?
- Valinnan vaikeus
Nautin eläkkeellä olostani ihan suunnattomasti. Käytkö kirjastossa, kierteletko kirppiksillä. Leppävaarassa on hyvä kirjasto ja siellä menee aikaa, samalla voi shoppailla. Mene stadiin vaikka johonkin taidenäyttelyyn, Akateemiseen kirjojen pariin, käy Stockan herkussa. Ikävä pääkaupunkiseudulle, siellä tapahtuu.
- henrjii
täytyhän niitä muitakin miehenkorvikkeita löytyä, kuin suihku
Mä olen oikeestaan iloinen et mitään ei oo tapahtunu,olen saanut vaan maata ja potee pikku noidannuolta.
On muuten vaikee taito vaan olla ja antaa ajan kulua ilman aikojaan.- .p
Joopa, mulle tapahtui aivan kamalasti.
Sain mieheltäni elämäni upeimman kukkakimpun.
Ihan ilman taka-ajatuksia. ;))
Kyllä miehilläkin, miehelläkin, ainakin, lanttu leikkaa.
Suihkuttelin minäkin. Sitten kaivoin kaapista Ruotsin armeijan ylijäämävarastosta ostetut uudet pumpulialkkarit. Kokeilunhalusta.
Hyvin sopivat minulle, kuminauha kainaloissa. Ukkelilleni, hidun, jopa enemmän tiukkaiset.
Ai alkanut ammuttaa. - ihan kivaa
tätähän sitä työssä ollessa odotti, kun pääsis eläkkeelle :)
Paljon oli hyviä vastauksia ja kiitos niistä, mutta aloitukseni lähti osin tästä J Karjalaisen laulusta. :)
http://www.youtube.com/watch?v=S2JrrCCwTU8- plöm
Minulle tapahtuu liikaakin koko ajan.
Veljen porukka oli viikon, sitten tuli jälkikasvu perheineen viettämään koululaisten syyslomaa.
Aina tulee jotain yllättävää ja rasittavaa.
Kun saisi viikon olla vain, osaisin kyllä sen taidon enkä valittaisi.Mun vanhin likka jolla olis sitä jälkikasvua asuu liian kaukana jotta kävisivät ja nuorimmainen ei viel mukuloita ole tehnyt, joten vieraita ei ole luvassa. Kohta on kaks vuotta menny hiljaiseloa vietettäessä ja tympii.
- Pirre*
Nittaminax kirjoitti:
Mun vanhin likka jolla olis sitä jälkikasvua asuu liian kaukana jotta kävisivät ja nuorimmainen ei viel mukuloita ole tehnyt, joten vieraita ei ole luvassa. Kohta on kaks vuotta menny hiljaiseloa vietettäessä ja tympii.
Meillekin tuo lapsenlapset vaihtelua ja ihan sopivasti, - onneksi lapset perheineen asuvat nykyisin lähellä, mutta läheskään aina se ei ole mahdollistakaan.
Ja vaihtelua on pakko keksiä muutenkin näin om.hoitaja vapailla, esim. huomenna menemme tyttäremme anopin kanssa Kolin vaaroja kamuamaan päiväksi, toivottavasti sade ei vie näkyvyyttä.
Vaikka Koli on suhteellisen lähellä, en ole käynyt koskaan retkeilemässä siellä, mutta nyt pitää korjata se vahinko :) - Kaupunkilainen
Nittaminax kirjoitti:
Mun vanhin likka jolla olis sitä jälkikasvua asuu liian kaukana jotta kävisivät ja nuorimmainen ei viel mukuloita ole tehnyt, joten vieraita ei ole luvassa. Kohta on kaks vuotta menny hiljaiseloa vietettäessä ja tympii.
Minkälaista "tapahtumista" oikein odotat? Eivät ne tapahtumat sinne mökkiin tule sinua viihdyttämään, kotoa pitää malttaa lähteä pois, jos siellä on tylsää (ja muuttaa keskemmälle, jos syrjästä ei "pääse" mihinkään).
Ajattelepa asiaa toiselta kantilta. Nuorena "tapahtuminen" oli sitä, että sai mennä muiden nuorten mukaan sinne, missä oli menoa ja meininkiä (lue: meteliä ja prosenttipitoisia juomia). Illan huipennus oli, jos se joku tietty henkilö, josta oli kiinnostunut, katsoi kohti tai peräti lausahti muutaman sanan. Parin etsintä leimasi aika suurta osaa nuoruutta.
Meidän ikäisillämme tapahtuminen on vähän muuta kuin teineillä. Yleensä siihen liittyy jotain ikävää: ystävä sairastuu, tuttava kuolee, sukulaisen auto varastetaan, perheenjäsen katkaisee koipensa onnettomuudessa, jonkun talo palaa jne. Tapahtumia yhtä kaikki, mutta aika ikäviä.
Minulle elämässä parasta tällä hetkellä on, ettei tällaisia ikäviä yllätyksiä tule. Hiljaiselo ja ihan tavallinen arki on parasta, ryyditettynä sopivasti ystävien tapaamisella ja kulttuuriharrastuksilla.
Ha ha..tämänpäivän kohokohta oli kun pentu puri varpaasta. :))) sissus että tuntu mojovalta.
- lynderpix
minä olen tässä : http://www.youtube.com/watch?v=3MosfxmGONA&feature=plcp
- Antero50v
No mistäs päin sinä olet, haluaisitkos jotain säpinää päivääsi? Jos vaikka käytäisiin yhdessä siellä suihkussa... ;)
- eläkeläinen1/??000
Mieti, mitä sulle vois 'tapahtua', kun menisit esimerkiksi töihin, missä nuoret pyörittävät talouselämäämme? Ovat hoikkia, kivannäköisissä vetimissä, ulkoinen olemus todella fiksu. Tietsikoillaan tekevät hommia, mistä meillä vanhoilla ei ymmärrystä.
Mitä siellä vanhana ihmisenä tekisit? Nolottaisi kai.
On vain keksittävä tekemistä, 'eläkeläisten tekemisinnovaatiofoorumi' meille eläköityneille. Fiksuja ideoita? Kuka keksii?- kansalaisopistoon
Kansalaisopisto on pullollaan ideoita. Kieliä kun alkaa opiskella, niin tekemisen puutteessa voi kerrata ja lukea läksyjä moneen kertaan. Aivotkin pysyvät terävinä. Jos kielet ei kiinnosta, niin tietotekniikkaa tai yhteiskunnallisia luentoja. Jos aivotoiminta ei kiinnosta, niin sitten käsitoiminta. Tiffanylasia, tykkimyssyä, räsymattoa tai ryjyä voi tehdä. Alastonmalliakin vois piirtää. No jos kädetkin ovat laiskoja, niin sitten liikuntaa: vesijumppaa, lentopalloa, joogaa, vatsatanssia... Musiikkiryhmiäkin löytyy.
Maaseudulla saattaa olla pitkät matkat kurssipaikoille, ja se vähän haittaa. Jos asuisin kaupungissa, ottaisin vieraan kielen, joogan, vatsatanssin ja posliininmaalauksen. Nyt tyydyn pelkästään vieraaseen kieleen, ja yritän löytää vatsatanssista opetusvideon ja teen käsitöitä kotona.
- L - L
Vaalihässäkän jälkeen on palattu harmaaseen arkeen jossa tapahtuu juuri niin vähän kuin eläkkeellä olosta nauttiva pariskunta itse haluaa.
Mukavaahan tämä on.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1133091- 121996
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371875Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3981742Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211651Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681467- 1201301
- 131186
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91166- 201049