Lunta tulee kuin Esterin berberistä!
Siperiasta saapuva kylmärintama on aivan toista, mihin täällä meillä on totuttu.
Kohta taas nähdään, mitä hyvää meille ylhäältä annetaan.
Eikä sieltä mitään mannaa ripotella niskaan.
Kannattaa korkata lämpömittari jo tänään ja imeskellä spriit parempiin suihin.
Hyinen talvi iskee kohta päällensä
17
104
Vastaukset
- Onnen Odottelija.
Ei se johdu siitä.
Taivaallahan alkaa möllöttää täysi kuu ja silloin on ihan aina kylmää.
Talvi tamineet ovat käden ojennuksen päässä vaatehuoneessa (ei vaatekomerossa) kenkiä myöten, joten kukin aamu näyttää, mitä puen.
Ja lumisateella ei tarvitse sontikkaa (mistähän moinen nimi, tuleeko niskaan sontaa?) Olisi aika maan valkaistua.- ::::
Venäjän kielessä on sana 'zontik', päivän-, sateenvarjo.
Kertoo Helsingin kaupunginkirjaston IGS.
- virva-tuulia***
Muutaman asteen pakkassää on piristävää sateisen kesän jälkeen.
Puissa oleva kuura tekee maiseman kauniiksi ja maahan satanut lumi luo valoisuutta pimeään kaamokseen. - ...
Sais pakastaakkin.
Kelirikkoaika, kuja pehmeänä. Toi puolen kilsan kuja mökille on hupaisa, siinä toisella puolella pottupelto ja toisella koivut ja kanava, siis iänikuinen peltotie. Sitä ei varsinaisesti koskaan ole "tehty", se vaan on siinä ja aina kun joku hermostuu, sinne kipataan peräkärryllinen jotain, olkoon sitten savea tai kiveä. Niettä kun se pehmenee, kiintoisaa ryösiä, kun se on jäässä, sitten sitä pääsee oikein hyvin.
Pakkasista puhuen, kattelin tossa, ois aika hyvin pihapihlajassa marjoja. Nyt kun ne jäätys, niistä vois saada maukasta kotiviintä....
Ei se pakkanen haittaa, se on se kylmyys. Siis jos se ei pysy ulkona, näkyy lämmityskuluissa.
=DW= - piipiloo
Toissapäivänä sain kävellä jo lumisilla kaduilla,eilen se sitten räntäsateen myötä suli pois.Oli liukastakin,joten sai köpötellä varoen.
Talven tulo on mielestäni jotain uutta,raikkaus,valoisuus ja uusi vuodenaika.Joskus kyllä ärsyttää se ainainen pukeminen ja miettiminen mitä päälleen taas laittais.
Kaupoissa tulee kuuma,muuttuu jäykäksi ja kömpelöksi vaatteiden paljoudesta.
Hukkaa hanskat,ei tiedä tuleeko lunta ja kuin paljon,onko katuja aurattu,miten taas kaivat auton hangesta,onko lumilapiot esillä,jääskrabat jne.
Mutta kun vuosi vaihtuu,alamme taas odottaa kevättä ja näin ne vuodet kuluu,samaa tahtia itsekullakin ;) - Pirre*
Nämä lokakuun sateiset päivät meinaavat lannistaa, ja toivonkin jo kovasti lumisateita.
Tällä korkeudella maatamme ei lunta ole vielä näkynyt, talvi vasta aamun kuuraana maassa.. - 1943
Täällä on mitä kaunein syyssää pakkasyön jälkeen. Aurinko paistaa ja lähden kohta vaihdatuttamaan talvirenkaat autoon. Radio lupasi Itämerelle myrskyä, mutta täällä on toistaiseksi ihan tyyntä. Olen jo kaivellut villavaatteet ja lämpöisemmä kengät esille, sandaalit saa unohtaa muutamaksi kuukaudeksi. Onhan sitä tähän ikään mennessä oppinut varustautumaan.
Ohhoh, olipa ennustus (aloittaja). Tuo kylmärintama meinaan. Luin juuri Rosa Liksomin Hytti nro 6 ja pääsin eläytymään Siperian ankariin oloihin...
Täällä Pirkanmaalla oli kolme astetta pakkasta aamulla. Ostin eilen callunoita haudoille ja ihan oli maan pinta jäässä, kun sitten lapioni upotin. Muuten päivä on kaunis ja aurinkoinen, ei tuulta, ei lumisadetta...- meeriamanda
Niinhän tuo tulee... mun puolestani sais keskittää ne lumet ja pakkaset noille
laskettelurinteille.
Onneksi on lämmin " pirtti " ;))- 1943
Siinä onkin sulle lopuksi elonajaksi puuhaa, kun saat luonnonvoimat noin valjastettua. Jäisivät lumen tykittäjät työttömiksi.
"Kylmyys hiipii hiljakseen, taivaan pilvet salaa supisee,
Kesä maan, taas kerran on jättänyt kaipaukseen.
Kylmä kyyneleet kaipuun on poiminut talteen, niitä pilvissä hyytää,
Pian puhuri pilvet tännekin saa, uusvanhoine lumihiutaleineen"
H.- oikealle palstalle
Eikös täällä jo joku aikoinaan antanut jyrkän tuomion näille runontekeleille?
oikealle palstalle kirjoitti:
Eikös täällä jo joku aikoinaan antanut jyrkän tuomion näille runontekeleille?
"oikealle palstalle"
En se minä ollut joka kaiken kielsi!
Minä ainaskin annoin luvan kirjoitella runonpätkiä, jotka liittyvät aloituksen aiheisiin.
Eli kommentoida "runomitassa".
Minä karsastin vain puhtaita runo-ketjuja.
Sinäkin voisit minulle tähän kommentoida:
"Kylmien ketkujen kylmiä kyniä, ei jaksaisi aina lukea,
he ei ikinä osaa lämpöä yhtään, ei antaa, ei tukea"
H.- mämämämämämämä
hunksz kirjoitti:
"oikealle palstalle"
En se minä ollut joka kaiken kielsi!
Minä ainaskin annoin luvan kirjoitella runonpätkiä, jotka liittyvät aloituksen aiheisiin.
Eli kommentoida "runomitassa".
Minä karsastin vain puhtaita runo-ketjuja.
Sinäkin voisit minulle tähän kommentoida:
"Kylmien ketkujen kylmiä kyniä, ei jaksaisi aina lukea,
he ei ikinä osaa lämpöä yhtään, ei antaa, ei tukea"
H.Minä, minä ja aina vain minä.
Monmtako sinua on?
Sinä ET ole mikään luvan antaja. mämämämämämämä kirjoitti:
Minä, minä ja aina vain minä.
Monmtako sinua on?
Sinä ET ole mikään luvan antaja."mämämämämämämä"
Insh Allah!
Jumala on suuri.
Joillekin ihan ainoakin.
Jotkin elävät hänen käskyjensä mukaan, viisaimmat sitten potkivat tutkainta vastaan. :)
Annan armoni laskeutua päällesi, sinä viisas, kirkkoni noviisi.
H.
Onhan se vaihteluu näin välillä,syksyllä mentiin veneitten kans talolle ja koht saaraan laittaa luistimet jalkaan,kaikel on aikansa .
Kun ei kerran karkuun päästä niin otetaan sitte vastaan,tulee ne peipotkin aikanaan.
Sillon partaleukaset auramiehet kääntää rohtuneet naamansa aurinkoon ja nauttivat olostaan,Jaa jaa, aamuyöllä oli vielä kuiva maa. Nukkumaan mennessä siihen oli satanut valkea huntu. Nyt näyttää siltä että tuo puolen sentin paksuinen uuden lumen kerros sulaa auringon tunkeuduttua esiin pilvien takaa. Pakkasta kuitenkin luvassa edelleen joten saattaapi olla liukasta kaduilla ensi yönä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1143131- 122016
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371885Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4001754Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211661Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681477- 1201311
- 131196
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91166- 201049