Kaverin kanssa juuri juteltiin ja hän sanoi olevansa työvoimatoimistossa jonottamassa. Tuli juttua siitä, että saako hän ansiosidonnaista vai työmarkkinatukea. Hän sanoi, ettei saa mitään, koska miehen tulot ovat "liian isot" ja hänen työmarkkinatukipäivänsäkin on käytetty, eli ei lantin lanttia. Kysyin että kai hän tietää ettei yli 55-vuotiaalla enää ole harkinnanvaraista työttömyysyystukea. Ei hän sitä ollut tiennyt, eikä kukaan virkailija ollut siitä kertonut. Minä kyllä ihmettelen, että Kelan virkailijat noin törkeästi jättävät noudattamatta lakia. Lain mukaan virkailijan pitää kertoa asiakkaalle kaikki etuudet mihin hän on oikeutettu.
Työmarkkinatuki
45
473
Vastaukset
- Tase pappa
Tunnettu asiahan on Kelan kapulakieliset ohjeistukset. niistä ei ota selvää tavallinen kansalainen - ei sitten millään.
Ohjeita et saa virkailijoilta edes kysymälläkään, niin että kerralla asiat selviäisivät.
Kun viet papereita Kelaan, saat parin viikon kuluttua postista kirjeen, missä pyydetään lisäselvityksiä - siitä ja siitä.
Kelan käsitys lain tulkinnoita on se, että kun pykälät on säädetty, jokaisen kansalaisen on ne tunnettava itse.
Tässäkin asiassa on Lakimiehet hoksanneet tulolähteen.
Lehdissä ilmoitellaan Lakiavusta Kelan papereiden täytössä ja toimituksessa Kelaan.
Sanovat suoraan, etuisuuksia jäävän paljon saamatta, koska ei osata hakea niitä.
Tässä asiassa olisi kirveellä paljon töitä, jotta saataisiin edes yksi järki-ihminen laatimaan selkokieliset lomakkeet ja ohjeistukset Kelan papereihin, sekä kouluttamaan Kelan virkailijat asiakasmyönteiseksi.Harvinaisen samaa mieltä,kun aikoinaan taistelin tyttöni etuuksien puolesta ja aika hyvin systeemiin tutustuin niin huomasin.
Melkein kaikki ns tiskillä olevat virkailijat ei varmasti kertoneet ellet osannut kysyä ja kun päätös tuli niin koskaan en saanut tavata kyseistä henkilöä.Aina se oli toisessa toimistossa tai minulle ei kerrottu nimeä,
Päätöksen perusteita ei saanut tietää muuten kuin sen ympäripyörän virallisen litanian siinä päätöksen lopussa.
Valitus kesti yleensä melkein vuoren ja sanoisin että liikaa valtaa ilman minkäänlaista vastuuta omista päätöksistä.
Erittäin sulkeutunut ja toisiaan suojeleva sisarkunta .
Tuuletuksen paikka sanoisin.- wilhelmiina.
Miksi viranomaiset voivat rikkoa tuolla tavalla lakia? Sitä minä ihmettelen. Kuinka paljon tosiasiassa mahtaakaan jäädä etuuksia saamatta juuri siitä syystä, että viranomaiset sekä työvoimatoimistossa, sosiaalitoimistossa ja Kelassa jättävät kertomatta asiakkaille heidän oikeuksistaan saada näitä tukia.
- henrjii
nykyään puolison tulot ei vaikuta työmarkkinatukeen.
- wilhelmiina.
Kyllä vaikuttaa, jos on alle 55-vuotias.
- henrjii
korjataan Tämä poistuu 1.1.2013, puolison tulot ei enää vaikuta, saa täyden työmarkkinatuen.
- wilhelmiina.
henrjii kirjoitti:
korjataan Tämä poistuu 1.1.2013, puolison tulot ei enää vaikuta, saa täyden työmarkkinatuen.
Ei tässä ainakaan ole sellaista tietoa.
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/net/280302083352EH?openDocument - henrjii
wilhelmiina. kirjoitti:
Ei tässä ainakaan ole sellaista tietoa.
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/net/280302083352EH?openDocumentOlisiko tässä http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/251012153421JK?OpenDocument
- ...
henrjii kirjoitti:
Voi sitä ilon ja riemun päivää!!!!
Ja minä kun en sen päivän jälkeen tee yhtään mitään töitä ikinä, rahaa vaan kaatuu laariin , kuin suurtenukäluokkien loispummieläkeläisille espanjassa!!!!!
=DW= - Eiku työttömiksi :)
... kirjoitti:
Voi sitä ilon ja riemun päivää!!!!
Ja minä kun en sen päivän jälkeen tee yhtään mitään töitä ikinä, rahaa vaan kaatuu laariin , kuin suurtenukäluokkien loispummieläkeläisille espanjassa!!!!!
=DW=Sinulla on oikea asenne.
Minulla harmi kun ikälisät 55v paukkui voimaan. Mutta daamini hyötyy asiasta, onneksi on ollut työtön :)
- ...
Kertomattaq ei saa jättää.
Mutta eipä ole pakko kertoakkaan, jos erikseen ei kysytä. Oletus kun on, että ihminen edes jotain tietää asioistaan itsekin. Asioita varten on odotushuone täynnä prosareita ja kaikki mahdollinen säännöstä ja lait löytyvät kyllä netistä.
Sitäpaitsi, asia ei kuulu kelalle mitenkään, asia on työkkärin hommia.
Ansiosidonnainen on ihan eri asia kuin työmarkkinatuki. Ansiosidonnaisen maksaa ammattiliitto tai työttömyyskassa. Jos ei kuulu liittoon tai mihinkään kassaan, saa sitten peruspäivärahaa. Kun peruspäivärahaa tai ansiosidonnaista on saanut aikansa, saa sitten työmarkkinatukea. Se taas muuttuu aikanaan harkinnanvaraiseksi, jolloin katsotaan kokonaistilannetta. Merkitsevin asia on perheen, siis puolison tulot. Kaavaa en muistsa ulkoa, mutta jos puoliso on normaaleissa töissä ja tienaa normaalisti, se riittää kahden ihmisen elättämiseen, elikkäs työmarkkinatukea ei myönnetä.
Iällä ei asian kanssa ole kerrassaan mitään tekemistä. Paitsi sitten kun on kansaneläkeiässä, siihen taas puolison tulot ei vaikuta mitenkään. Mistä hatusta toi joku oli muka kehittänyt 55 vuotta? Oikeastaan ainoa ikä, ennen eläkeikää, mikä vaikuttaa asiaan on täysikäisyys, kuustoistavuotiaaksi saa lapsilisää, sen jälkeen asia kuuluu muille viranomaisille. Tää koko juttu on työkkärin asia, kela on vain maksava elin, jos muita maksajia ei löydy. Tai siis, se on sitten sosiaalihuollon asia, jos on tippunut pois työkkärin takana olevilta tuloilta ja rahat ei riitä.
Hohhoijjaa, kattokaa gooklesta, sieltä kaikki asiat löytyy. Aivan uskomatonta, ettäå aikuisilla ihmisillä menee ammattiliitot, työvoimatoimistot, kelat ja soskut sekaisin.
=DW=- ...
Laitan linkin:
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/200701124346EH
Asia siis käytännössö menee työkkärin kautta, rahat tulee kelalta, jos tulee. Tarveharkintainen työmarkkinatuki tarkoittaa sitä, että työkkäristä laittavat lausunnon kelaan ja laskelmien perusteelle harkinnanvaraista työmarkkinatukea voidaan ehkä myöntääkkin, jos rahat ei laskelmien mukaan riitä elämiseen., harvinainen tapaus muuten, josw laskelmat osoittaa, että alennettua työmarkkinatukea voidaan myöntää.
Mä ite olen henkilökohtaisesti ollut asian kanssa tekemisissä, se vaan on niin, että taskulaskin tosta asiasta päättää, ei virkailija.
=DW= - henrjii
... kirjoitti:
Laitan linkin:
Asia siis käytännössö menee työkkärin kautta, rahat tulee kelalta, jos tulee. Tarveharkintainen työmarkkinatuki tarkoittaa sitä, että työkkäristä laittavat lausunnon kelaan ja laskelmien perusteelle harkinnanvaraista työmarkkinatukea voidaan ehkä myöntääkkin, jos rahat ei laskelmien mukaan riitä elämiseen., harvinainen tapaus muuten, josw laskelmat osoittaa, että alennettua työmarkkinatukea voidaan myöntää.
Mä ite olen henkilökohtaisesti ollut asian kanssa tekemisissä, se vaan on niin, että taskulaskin tosta asiasta päättää, ei virkailija.
=DW=joo lue siitä oikealta ajankohtaista, äläkä tuputa sitä vanhaa tietoa.
- Kiittos Wilhelmiina
Ton ikäasian suhteen olet väärässä.
Mä olen sattumoisin toi ihminen, josta aloittaja puhuu. Kysyin työvoimavirkailijalta, että pitääkö paikkansa, että puolison tulot eivät enää vaikuta harkinnanvaraisessa työmarkkinatukivaiheessa, kun on täyttänyt 55. Virkailija heitti minulle vihkon, ja näytti kohdan, jossa on lueteltu, milloin puolison tulot eivät vaikuta työmarkkinatuen määrään. Yksi kohta oli: 55 vuotta täyttäneellä, jos hän on täyttänyt työssäoloehdon ennen työttömyyttään.
En ollut hakenut harkinnanvaraista tukea, koska tiesin, ettei ollut mitään mahdollisuuksia. Kerroin asiasta työvoimavirkailijalle mm. silloin, kun olin 2 kuukautta vaille 55. Virkailija ei kertonut, että tilanne olisi toinen 55 vuotiaana. Mulle ei tullut mieleenkään takistaa, että tilanne muuttuisi iän vuoksi. Sain nipun hakemuksia, ja voin hakea takautuvasti 3 kk työmarkkinatukea. 6 kk ensimmäistä kuukautta jää saamatta. - edellinen
Kiittos Wilhelmiina kirjoitti:
Mä olen sattumoisin toi ihminen, josta aloittaja puhuu. Kysyin työvoimavirkailijalta, että pitääkö paikkansa, että puolison tulot eivät enää vaikuta harkinnanvaraisessa työmarkkinatukivaiheessa, kun on täyttänyt 55. Virkailija heitti minulle vihkon, ja näytti kohdan, jossa on lueteltu, milloin puolison tulot eivät vaikuta työmarkkinatuen määrään. Yksi kohta oli: 55 vuotta täyttäneellä, jos hän on täyttänyt työssäoloehdon ennen työttömyyttään.
En ollut hakenut harkinnanvaraista tukea, koska tiesin, ettei ollut mitään mahdollisuuksia. Kerroin asiasta työvoimavirkailijalle mm. silloin, kun olin 2 kuukautta vaille 55. Virkailija ei kertonut, että tilanne olisi toinen 55 vuotiaana. Mulle ei tullut mieleenkään takistaa, että tilanne muuttuisi iän vuoksi. Sain nipun hakemuksia, ja voin hakea takautuvasti 3 kk työmarkkinatukea. 6 kk ensimmäistä kuukautta jää saamatta.Oli siis DW:lle, että iän suhteen olet väärässä.
- **:
... kirjoitti:
Laitan linkin:
=DW=Minäkin olen ollut tuon asian kanssa tekemisissä.
Työmarkkinatukeen ei vaikuta enää puolison tulot kun hakija on täyttänyt 55 vuotta, sitä ennen katsotaan puolison tulot. Puolison tulorajaa en muista, mutta jos puolison tulot ovat alle tulorajan maksetaan hakijalle harkinnanvaraista työmarkkinatukea joka on pienempi kuin normaalisti saatava ilman puolison tuloja.
Minulle ainakin kerrottiin työkkärissä ja Kelalla tuo 55:n vuoden raja.
Työkkäristä laitetaan Kelalle tiedot työttömästä työnhakijasta.
Ansiosidonnaiseen taas ko liittoon. - KVG!
55 vuotta on se ikä jolloin ei enää ole tarveharkintaista työttömyysturvaa, eli jolloin ei enää puolison tulot vaikuta. KVG!
- wilhelmiina.
En ollut hakenut harkinnanvaraista tukea, koska tiesin, ettei ollut mitään mahdollisuuksia. Kerroin asiasta työvoimavirkailijalle mm. silloin, kun olin 2 kuukautta vaille 55. Virkailija ei kertonut, että tilanne olisi toinen 55 vuotiaana. Mulle ei tullut mieleenkään takistaa, että tilanne muuttuisi iän vuoksi. Sain nipun hakemuksia, ja voin hakea takautuvasti 3 kk työmarkkinatukea. 6 kk ensimmäistä kuukautta jää saamatta.Paskamaista touhua, että eivät kerro, vaikka virka siihen velvoittaa. Minäkin sain tuon tietää ihan sattumoisin mielipidepalstan kirjoituksesta.
Kumma juttu muuten, että ulosottovelat tai muut velat vanhenevat nykyään viidessätoista vuodessa, jos silloinkaan, mutta saamatta jääneitä tukia (joista ei ole edes asiakkaalle kerrottu) saa vain kolmelta kuukaudelta takautuvasti. - ...
edellinen kirjoitti:
Oli siis DW:lle, että iän suhteen olet väärässä.
It.siassa tosiaan olin väärässä.
Siis tossa ikäjutussa. Olin kuulostellut, että toi ikäraja ois poistettu. Tosiasiassa sitä ollaan vasta esittämässä poistettavaksi, ensivuoden puolella, siis kunnallisvaalien jälkeen. Ja senkin olin käsittänyt väärin, että pelkkä ikäraja poistetaan, ehdotus on, että tarveharkinta poistetaan. Siis kaikilta.
Asiat elää, mä seuraan kyllä monia asioita, aina en minäkään ole kartalla. Haa, tekasin pikasesti laskelmia. Hetimiten toimari pystyyn, itelle starttiraha ja nimellinen palkka, sitten toimari nurin ja itekirjoitettu paperi kourassa työkkäriin uteleen työmarkkinatukea kun on tässä jäänyt työttömäksi, eikä ole edes eläkeiässä. Siitäpähän suurten ikäluokkien eläkeläisten veroeuroista tulee mullekin hyötyä :D
=DW= - ...
KVG! kirjoitti:
55 vuotta on se ikä jolloin ei enää ole tarveharkintaista työttömyysturvaa, eli jolloin ei enää puolison tulot vaikuta. KVG!
KVG
Tossa ensivuoden puolella. Korjasin kommenttiani äsken, olin tilanteesta edessä tai jäljessä, tää nykyinen systeemi kuitenkin loppuu pikapuoliin. Aikanaan tuota ikärajaa ei ollut, suurten ikäluokkien takia se kai luotiin, nyt kun suuret ikäluokat eläkkeellä, se taas poistetaan. Mun onneksi, ei sun :D
Jihaa, kohta ropisee euroja pankkitilille, eikä tarvi edes töitä tehdä :DDD
=DW= - ...
henrjii kirjoitti:
joo lue siitä oikealta ajankohtaista, äläkä tuputa sitä vanhaa tietoa.
Jepjep
Olin juu väärässä, selkeä asia, nyt kun itekin päivitin tietoni. Tosiasiassa, ite ole ollut melkosen monia vuosia ulkona minkään tukien piiristä, ei ole kiinnostanut asia ollenkaan. Nyt tsekkailin ja tosiaan, jiihaa, meitsi saa pian kottikärryttäin rahaa yhteisunnalta pikapuoliin, ihan vaan olemalla elossa, kuin suuret ikäluokatkin :DDD
=DW= - khde
**: kirjoitti:
Minäkin olen ollut tuon asian kanssa tekemisissä.
Työmarkkinatukeen ei vaikuta enää puolison tulot kun hakija on täyttänyt 55 vuotta, sitä ennen katsotaan puolison tulot. Puolison tulorajaa en muista, mutta jos puolison tulot ovat alle tulorajan maksetaan hakijalle harkinnanvaraista työmarkkinatukea joka on pienempi kuin normaalisti saatava ilman puolison tuloja.
Minulle ainakin kerrottiin työkkärissä ja Kelalla tuo 55:n vuoden raja.
Työkkäristä laitetaan Kelalle tiedot työttömästä työnhakijasta.
Ansiosidonnaiseen taas ko liittoon.Minulle tuli Kelasta kirjeitse ilmoitus, että olen yli 55-vuotiaana oikeutettu työmarkkinatukeen ilman harkinnanvaraisuutta. En sitä sieltä edes olisi osannut kysyä. Sinänsä sillä ei olisi itselleni mitään merkitystä edes ollut, koska mies saa eläkettä juuri sen verran, ettei se alentasi minukaan työttömyysturvaani.
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/net/280302083352EH?openDocument
Eli vähällä rahalla tässä sinnitellään. Ei juuri kukaan liki 60-vuotias enää työpaikkaakaan saa, varsinkaan jos on vajaakuntoinen kuten minä. - 10+13
=DW=
Katsopas tästä viranomaisen neuvontavelvollisuus.
http://www.nettilaki.com/a/viranomaisen-neuvontavelvollisuus - **-
khde kirjoitti:
Minulle tuli Kelasta kirjeitse ilmoitus, että olen yli 55-vuotiaana oikeutettu työmarkkinatukeen ilman harkinnanvaraisuutta. En sitä sieltä edes olisi osannut kysyä. Sinänsä sillä ei olisi itselleni mitään merkitystä edes ollut, koska mies saa eläkettä juuri sen verran, ettei se alentasi minukaan työttömyysturvaani.
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/net/280302083352EH?openDocument
Eli vähällä rahalla tässä sinnitellään. Ei juuri kukaan liki 60-vuotias enää työpaikkaakaan saa, varsinkaan jos on vajaakuntoinen kuten minä.Minä muuten sain työpaikan yli 60 vuotiaana ja olisin saanut olla 65 vuotiaaksi astikin jos ei olisi pettänyt ennen sitä. Ehdin olla sairauslomalla 8 kk ennen eläkkeelle pääsyä.
- **-
**- kirjoitti:
Minä muuten sain työpaikan yli 60 vuotiaana ja olisin saanut olla 65 vuotiaaksi astikin jos ei olisi pettänyt ennen sitä. Ehdin olla sairauslomalla 8 kk ennen eläkkeelle pääsyä.
Siis terveys pettänyt.
- lkjhgf
10+13 kirjoitti:
=DW=
Katsopas tästä viranomaisen neuvontavelvollisuus.
http://www.nettilaki.com/a/viranomaisen-neuvontavelvollisuusTuota velvollisuutta he rikkovat jatkuvasti. Olen minäkin sellaisen kohteeksi joutunut. Kaikkea ei tavallinen kansalainen osaa kysyä, eikä sitä voida vaatiakaan, mutta kyllä viranhaltijan velvollisuuksiin kuuluu juurikin neuvominen.
- khde
**- kirjoitti:
Minä muuten sain työpaikan yli 60 vuotiaana ja olisin saanut olla 65 vuotiaaksi astikin jos ei olisi pettänyt ennen sitä. Ehdin olla sairauslomalla 8 kk ennen eläkkeelle pääsyä.
Minä tiedän etten näin vajaakuntoisena mitään töitä enää tule saamaan. Koko työurani tein raskaita töitä, mutta terveys petti, tuli kulumia ja niskavaivoja ja lääkeillä tässä sitten yritetään öisin saada nukuttua.
Ikäiseni nainen on myös melko huonossa kunnossa. Ihmettelen miten hän pystyy siivoushommiin, kun katselen hänen kävelyään. Hidasta on meno ja hänen lonkkansa särkevät koko ajan. Mutta kai hän sitten sinnittelee töissä ihan sisulla, leski kun on. - khde
En ollut hakenut harkinnanvaraista tukea, koska tiesin, ettei ollut mitään mahdollisuuksia. Kerroin asiasta työvoimavirkailijalle mm. silloin, kun olin 2 kuukautta vaille 55. Virkailija ei kertonut, että tilanne olisi toinen 55 vuotiaana. Mulle ei tullut mieleenkään takistaa, että tilanne muuttuisi iän vuoksi. Sain nipun hakemuksia, ja voin hakea takautuvasti 3 kk työmarkkinatukea. 6 kk ensimmäistä kuukautta jää saamatta."En ollut hakenut harkinnanvaraista tukea, koska tiesin, ettei ollut mitään mahdollisuuksia. Kerroin asiasta työvoimavirkailijalle mm. silloin, kun olin 2 kuukautta vaille 55."
Tuohan on selvä virkavirhe. Kyllä virkailijan olisi sinua pitänyt neuvoa tässä asiassa. mutta eipä niillä käytännössä mitään vastuuta ole, eikä myöskään mitään sankioita tule, vaikka lakia rikkoisivatkin.
- Aikuisuus.
Mistä tietää, että nuori mies on al-
kanut suunnitella tulevaisuuttaan?
Hän ostaa kerralla kaksi koppaa kal-
jaa! - Liitto 1
Vielä kerran : Liiton tuki tulee.
- ...
Kerran vielä.
Liiton päivärahat tulee vain aikansa, sitten siirrytään yhteiskunnan elätiksi, yhteiskunnan säännöillä.
Korjasin muuten kommenttiani tuossa ylempänä, pian mäkin alan saamaan yhteiskunnalta tukiaisia, joita muuten on maksamassa sosiaalipummiansiosidonnaispäivärahalaisetkin, samaten kuin loispummisuuretikäluokkaeläkeläisetkin :D
=DW= - an.sid. pummi ;-)
... kirjoitti:
Kerran vielä.
Liiton päivärahat tulee vain aikansa, sitten siirrytään yhteiskunnan elätiksi, yhteiskunnan säännöillä.
Korjasin muuten kommenttiani tuossa ylempänä, pian mäkin alan saamaan yhteiskunnalta tukiaisia, joita muuten on maksamassa sosiaalipummiansiosidonnaispäivärahalaisetkin, samaten kuin loispummisuuretikäluokkaeläkeläisetkin :D
=DW=Riippuu iästä tuokin.
Itse ollut ansiosidonnaisella jo viisi vuotta. - ...
an.sid. pummi ;-) kirjoitti:
Riippuu iästä tuokin.
Itse ollut ansiosidonnaisella jo viisi vuotta.Maksajan nimi?
=DW= - an.sid. pummi ;-)
... kirjoitti:
Maksajan nimi?
=DW=Ansiosidonnaistahan maksavat ammattiliitot ja YTK.
- ...
Ansiosidonnaistahan maksavat ammattiliitot ja YTK.
Kauanko?
=DW= - an.sid. pummi ;-)
... kirjoitti:
Kauanko?
=DW=Mikäli 500 päivää ei ole täynnä, kun täytät 59v, on mahdollisuus olla ansiosid. aina 65 ikävuoteen asti. Toki voit jäädä eläkkeelle jo 62v., eli noin 8 vuotta voit nauttia
andiosid. - pummin golleega
Mikäli 500 päivää ei ole täynnä, kun täytät 59v, on mahdollisuus olla ansiosid. aina 65 ikävuoteen asti. Toki voit jäädä eläkkeelle jo 62v., eli noin 8 vuotta voit nauttia
andiosid.Ansiosidonnaisesta karttuu eläkettä vain 63 vuotiaaksi asti. Silloin kannattaa jäädä eläkkeelle, jos eläke on suurempi kuin työttömyyspäiväraha.
- Ramu-työtön
Nykyinen laki tarveharkinnaisesta työmarkkinatuesta on vielä tuo, ettei sitä makseta täysimääräisenä ennen 55 vuoden ikää, jos työtön on parisuhteessa asuen samassa osoitteessa avopuolison tai aviopuolison kanssa, joka tienaa sen verran, että kelan tarveharkinnaislaskukaavion mukaan tulot ylittävät rajan, jonka jälkeen ei työttömälle osapuolelle makseta joissakin tapauksissa yhtään mitään työttömyyspäivärahaa.
Mutta tuo em. laki on enää voimassa tämän vuoden loppuun, ja ensi vuoden alusta tarveharkinnaisuus poistetaan työttömän työmarkkinatuen saajalta, ja täten puolison tulot eivät enää vaikuta työmarkkinatuen saajan päivärahan suuruuteen, vaan työtön puolisko saa saman kuin mitä yksin asuvat työttömätkin tiputtuaan ylipäätänsä aikoinaan työmarkkinatuen varaan työttömänä ollessaan.
Lakimuutos on todellakin helpotus heille, jotka ovat tuosta tarveharkinnaisuudesta kärsineet jopa vuosikausia työttömyysturvansa suhteen.
Itse kuulun tuohon em. joukkoon työttömiä, ja täytyy myöntää ihan suoraan, että kyseinen tarveharkinnaisuus työmarkkinatuessani on ketuttanut koko ajan. Se nimittäin on ollut työttömänä ollessani pyöreä 0 €:a! Samoin kannustavuus on ollut "nollatasoa" minun puolestani liittyä edes veronmaksajien klubiin.
Katsotaan nyt vuoden alusta tapahtuuko aktivoitumista puolin ja toisin työttömyysvirkailijoidenkin puolelta, nimittäin hiljaista on ollut työpaikkojen tiedotus myös sieltä puolelta, koska heillä on kyllä tiedossaan, ketkä työttömät on jätetty puolison tulojen varaan eläteiksi tässä mukamas demokraattisessa tasavallassamme.
Itseäni kiinnostaa myös se seikka, että vähentääkö tuleva lakiuudistus kyseisessä työmarkkinatuen puitteissa avio/avoerojen määrää, joiden parisuhteen raha-asioihin tuo vielä voimassa oleva laki on aivan varmasti vuosikausien aikana vaikuttanut kielteisesti.- piuyt
Tuon lain piti muuttua jo muutama vuosi sitten, mutta kuinkas sattuikin niin, että se oli jäänyt pois hallituksen lopullisesta esityksestä.
Tässä on kelan tiedote vuodelta 2008, karua luettavaa.
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/net/311008100416ML?OpenDocument
"piuyt"
Surkimuksilta tuppaa myös unohtumaan että nyt on vuosi 2012.
H.- piuyt
Niin ja mitäs sinä tuolla nyt sitten tarkoitat? Sanoin että lain piti muuttua jo vuosia sitten, mutta loppumetreillä se jätettiin lakiehdotuksesta pois.
piuyt kirjoitti:
Niin ja mitäs sinä tuolla nyt sitten tarkoitat? Sanoin että lain piti muuttua jo vuosia sitten, mutta loppumetreillä se jätettiin lakiehdotuksesta pois.
"piuyt"
Noh, taisi tulla kommentoitua liian viisaasti liian tyhmille.
Tarkoitin tuolla äänestämistä.
Halusin myöskin muistuttaa, että tänäpäivänä rahat eivät tule enää taivaasta, niin monet firmat poistuvat Suomesta.
Ja niin katoavat vero-rahansakin.
Joten kannattaa miettiä mitä äänestää, muuten ei tukiin ole enää rahaa, eikä varaa.
Muistuttaisin myös, että pashanjauhaminen ei enää kannata.
H.
- Kysymysmerkki-Erkki
Minkä lain ja minkä pykälän mukaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa962738En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361829- 101764
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3791648Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211601Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681437- 1191247
- 131166
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91136- 201039