Paljon neuloneelta olisin kysynyt

....................

Ostin pari vuotta sitten lankoja värin perusteella ja pari kertaa olen niistä yrittänyt neuloa jotain. Langat ovat merinovilla (Sidney). Ohjeen mukaan soveltuvat puikkokoolle 3,5-4.

Mitä ihmettä langoista voi tehdä? Koitin yhdet sukat tehdä, mutta lanka on sen verran liukasta, että ei ne oikein sovellu villasukkiin.

Olen koittanut Novitan sivuilta etsiä sopivaa ohjetta, joka soveltuisi lankatyypille.

Kaunis kiitos hänelle, joka osaa auttaa.

4

153

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Neulo jotain sellaista, joka ei joudu hankaukseen, sukkina ei lankasi kestä.
      Esim pitsi- tai muuna neuleena pitkä kaulahuivi, poncho hartioille, kevyt myssy tai huppu.Myös puseroksi käy tuo lankasi. Kun kudot sopivan kokoisilla puikoilla,
      saat lämpöisen ja kuohkean neuleen.
      Käy kirjastossa selaamassa neulekirjoja ja -lehtiä. Saat lainaksi ilmaiseksi
      n. 4 viikoksi ohjeet mukaan.

• ..................

Kiitos vastauksesta! Epäilinkin, että lankani taitavat olla liian hentoja sukkiin.

Mitä ovat sopivan kokoiset puikot? Kun lukee ohjeita, niin niissä on usein tarkkaan määritelty mikä lanka ja puikko. En enää tiedä kuinka paljon niitä uskaltaa soveltaa...

• ghjkl4

Ohjeissa on tarkkaan määritelty lanka ja puikko, koska ilman niitä et voisi tietää tarvtiseeko sinun luoda ohjetta vähemmän tai enemmän silmukoita (oiset neuloo löysemmin, toiset tiukemmin. Aina ei ole ohjeen lankaa saatavilla, joten siksikin nuo tiedot ovat tärkeitä mallitilkun tietojen ohella)

Ohjeita voit soveltaa hyvin vapaasti, kunhan pidät huolen, että tulee neulottua itselle oikealla silmukkamääräällä (ettei tule neuloneeksi liian isoa tai pientä).

• 18 vuotta neulonut

Siinä lankasi vyötteessä lukee kaiketi se neuletiheys (eli kun kerroit langan sopivan 3,5-4 puikoille niin sen kokoisilla pitäisi tulla vyötteessä ilmoitetun neuletiheyden mukaista tulosta)

eli siellä on esim 25 silmukkaa / 30 krs = 10 cm, usein myös kuva, sellainen neliö, jonka vasemmalla puolen on kerrosten määrä (esim. 25) ja alapuolella silmukkamäärä (esim. 30)

Voit sitten etsiä ohjeita Novitan tai Dropsin ( http://www.garnstudio.com/lang/fi/kategori_oversikt.php ) sivuilta sen mukaan että olisi sama tiheys.. eli langoista löytyy tiedot ainakin Novitan ja Dropsin sivuilla, että mikä niillä on tiheys.. voit katsoa missä olisi sama tiheys ja katsoa sille langalle sopivia lankoja

vähän monimutkaisesti selitetty, mutta toivottavasti tajusit
      toinen vaihtoehto katsoa myös että paljonko kerässäsi on lankaa montako metriä / montako grammaa.. Eli jos lankasi ovat 50 g:n keriä (vyötteessä tääkin tieto) ja siinä lukee olevan 120 m lankaa, niin voit katsoa lankoja joissa olisi esim. 110-130 m / 50g tai 220-260 m/100g niin menee aika lähelle ne vahvuudet ja voit etsiä eri langan ohjeita ja soveltaa omalle langallesi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      61
      2280
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      32
      1724
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1534
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      375
      1529
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1494
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1367
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1118
    8. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      106
      1101
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1064
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      989
    Aihe