Uskottomuus mitätöi avioliiton

Leikin loppu

Mielestäni, jos jompi kumpi tai molemmat ovat olleet edes kerran uskottomia, niin silloin avioliitto on saastunut ja mitätön moraalisesti.
Onhan niitä pareja jotka kertoilevat kuinka ovat saaneet "korjattua" avioliittonsa ja ovat onnellisempia kuin koskaan ennen, kun toinen on kärähtänyt uskottomuudesta ja sitten on koluttu kaiken maailman avioliittoleirejä ja -kouluja yms.
Mutta kuitenkin, olkoon mitä hyvänsä korjausmekanismeja käytetty, avioliitto on LOPULLISESTI saastunut. Sitä ei enää saa samaksi koskemattomaksi kuin mitä se oli heti avioliiton solmimisen jälkeen. Se on kuin nainen hehkuttaisi olevansa puhdas ja koskematon vaikka immenkalvo olisi puhkaistu ja miehet luukuttaneet sitä ja sitten käynyt immenkalvoleikkauksessa.

305

4277

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aina samaa

taidat olla kiihkouskovainen tai muuten hullu.

• cftuj

Vaikuttaa olevan molempia.

• sitä samaa
        cftuj kirjoitti:

Vaikuttaa olevan molempia.

Hyvin todennäköistä.

• äpläröö
        sitä samaa kirjoitti:

Hyvin todennäköistä.

Komppaan
        Tällaisten kysymysten ääreltä olisi hyvä lähteä luonnollisemman elämäntavan suuntaan, eikä toistaa toistamistaan yksinjäämisen- ja kuolemanpelossaan jotain tuhansia vuosia vanhoja höperryksiä. Sitähän nämä hauskat keksinnöt jumalat ja naimisiinmenot sun muut "säännöt" vain ovat.

• herraasiallinen

Itse aina ollut ateisti, mutta pettämisen jälkeen suhde minun kanssa olisi aikalailla aina ohi. Pahinta mitä voi toiselle tehdä. Rinnastan rikokseen, mutta eihän se pettäjän omatunnolle tee mitään koska on läpipaska ihminen.
        Minut tuomitaan aina tästä asenteesta, mutta kait sen siitä saa kun on moraaleja tässä paskassa minäminä-maailmassa.

Saatan olla vain liian nuori ja maailmankuva liian ruusuinen mutta toivon että jostakin saan samanlaisilla arvoilla olevan naisen jota rakastaa ja kunnioittaa.

• todellisuuskinon
        äpläröö kirjoitti:

Komppaan
        Tällaisten kysymysten ääreltä olisi hyvä lähteä luonnollisemman elämäntavan suuntaan, eikä toistaa toistamistaan yksinjäämisen- ja kuolemanpelossaan jotain tuhansia vuosia vanhoja höperryksiä. Sitähän nämä hauskat keksinnöt jumalat ja naimisiinmenot sun muut "säännöt" vain ovat.

Terveisin saastuttaneet , vai saastuneet ?
        Eipä noiden kommenttien jälkeen muuta voi ynnätä .

• gfhregtfhegfhtfre
        herraasiallinen kirjoitti:

Itse aina ollut ateisti, mutta pettämisen jälkeen suhde minun kanssa olisi aikalailla aina ohi. Pahinta mitä voi toiselle tehdä. Rinnastan rikokseen, mutta eihän se pettäjän omatunnolle tee mitään koska on läpipaska ihminen.
        Minut tuomitaan aina tästä asenteesta, mutta kait sen siitä saa kun on moraaleja tässä paskassa minäminä-maailmassa.

Saatan olla vain liian nuori ja maailmankuva liian ruusuinen mutta toivon että jostakin saan samanlaisilla arvoilla olevan naisen jota rakastaa ja kunnioittaa.

"Itse aina ollut ateisti, mutta pettämisen jälkeen suhde minun kanssa olisi aikalailla aina ohi."

Siis mitä tekemistä uskonnollisuudella/uskonnottomuudella on tuon kanssa? Ei niin mitään. Avioliitto ei ole mikään uskontohörhöjen keksintö ja yksinoikeus (vaikka tietysti moista väittävätkin). Ihmiset menevät ympäri maailmaa naimisiin, olivat sitten hinduja, krisuja, buddhalaisia, uskonnottomia tai mitä vain.

• ihme touhua
        äpläröö kirjoitti:

Komppaan

Joo siis ihan pelleilyä tämmöset jumal-uskonnot minkä avulla perustellaan sitä etteikö nainen olisi saanut painaa useampaa miestä ennen kuin tapaa sen oikean. Ei kai kukaan ateisti-nainen valehtele tulevalle kumppanilleen siitä kuinka moni mies on painanut häntä ennen tätä nykyistä miestä? Jos nainen valehtelee niin hän on selkeästi uskovainen. Tuskin yksikään ateisti-mies välittää siitä kuinka moni mies on painanut häntä aiemmin tai jos nainen käy vieraissa aina välillä.

Samoin jos mies on painanut toista miestä niin tuskin yksikään ateisti-nainen siitä välittää. Ne on uskovaiset jotka välittää siitä kuka painaa ketä ja milloinkin.

• iem

Höpö Höpo Höpö. Elimet on tehty käyttöä varten.

• Järjelle töitä
        iem kirjoitti:

Höpö Höpo Höpö. Elimet on tehty käyttöä varten.

Niin on tehty järkikin joten käytä sitä.

• lukumatonen
        gfhregtfhegfhtfre kirjoitti:

"Itse aina ollut ateisti, mutta pettämisen jälkeen suhde minun kanssa olisi aikalailla aina ohi."

Siis mitä tekemistä uskonnollisuudella/uskonnottomuudella on tuon kanssa? Ei niin mitään. Avioliitto ei ole mikään uskontohörhöjen keksintö ja yksinoikeus (vaikka tietysti moista väittävätkin). Ihmiset menevät ympäri maailmaa naimisiin, olivat sitten hinduja, krisuja, buddhalaisia, uskonnottomia tai mitä vain.

Ehkä sitä, että tuossa aiemmin tähän sekoitettiin jo kiihkouskovaisuus, missä on luketun ymmärtäminen?

• sivusta seurannut
        herraasiallinen kirjoitti:

herraasiallinen kunnioitan rohkeaa asennettasi!
        Se on totta, kun kerran pettää, niin pettää aina. Pettäjä on melkoinen "läpipaska" Kysynkin miksi pitää hakea irto suhdetta,
        jos on luvannut kunnioittaa ja rakastaa elämänkumpaniaan?

Toivon todella, että löydät samoja arvoja kunnioittavan naisen.
        Nykyään on niin paljon rikkinäisiä ihmisiä, eikä heille ole mikään pyhää ja kunnioittamisen arvoista.

• koiruus

Ólet aika primitiivisten kysymysten äärellä, samalla voisit informoida miten poikuuden merkit voi saada takaisin. Tiedetään mistä poikuuden merkin voi havaita.

• me58

väitätkö tosissasi että näkee poikuuden väitän että ei tunnen paljon molempia ja sitä ei voi nähdä mistään

• ......

Heh...
      Vieläkö noita immenkalvon ihailijoita on.? Aika jyrkkä ajattelutapa sinulla, elät takapajuista keski-aikaa.
      Jos esim 60v neiti-ihminen menee naimisiin niin pitääkö hänen olla neitsyt ja miehen myös, entä lesket ja eronneet?
      Uskon että lähes kaikki saattavat retkahtaa jos on oikein otollinen tilanne.
      Mikäli puoliso alkaa katsella muita sillä silmällä voi vastapuolella olla peiliin katsomisen paikka. On vaomoja ja miehiäkin jotka kieltäytyvät seksistä avioliitossa, tai se on epätyydyttävää vonkaamista. Silti vaaditaan ehdotonta uskollisuutta, Ei suoda toiselle sitä mitä ei itse haluat, pitäisi kärvistellä puutteessa.

• Leikin loppu

Silloin EROTAAN, eikä kärvistellä ja teeskennellä jotain ihanaa avioliittoa vaikka peli on jo menetetty. Pitää myöntää pettäessään että halusi sitä. Aikuisen ihmisen velvollisuus on olla REHELLINEN. Jos ei halua pettää niin ei petä, jos haluaa pettää niin silloin pettää ja seuraukset on kestettävä.
        Jatkosta ei taatusti tule särötöntä ellei puolisoa vedetä lekalla päähän niin pahasti että hänelle tulee lopullinen muistin menetys tästä asiasta. Pettäjä itse kuitenkin muistaa joten molempia lekalla päähän, ja se tuskin on mahdollista.

• Pirre*
        Leikin loppu kirjoitti:

Silloin EROTAAN, eikä kärvistellä ja teeskennellä jotain ihanaa avioliittoa vaikka peli on jo menetetty. Pitää myöntää pettäessään että halusi sitä. Aikuisen ihmisen velvollisuus on olla REHELLINEN. Jos ei halua pettää niin ei petä, jos haluaa pettää niin silloin pettää ja seuraukset on kestettävä.
        Jatkosta ei taatusti tule särötöntä ellei puolisoa vedetä lekalla päähän niin pahasti että hänelle tulee lopullinen muistin menetys tästä asiasta. Pettäjä itse kuitenkin muistaa joten molempia lekalla päähän, ja se tuskin on mahdollista.

Melekosta fanaattisuutta...tuo huutamisesi..elämä ei ole lautapeli.

• vapaa-onnellinen*
        Leikin loppu kirjoitti:

Siis jos puoliso pihtailee, ei halua seksiä? Siltikö pitäisi toisen odotella aikoja parempia ja vongata loppuelämänsä.
        Ei eroaminen aina ole ratkaisu, moni muukin asia kuin seksi pitää pariskuntia yhdessä.
        Saattaa olla vaimoja, miksi ei miehiäkin jotka hiljaisesti hyväksyvät sivusuhteen, saavat itse olla rauhassa.
        Sinä olet kuin anoppini ja exäni sisar, naiminen oli pahempi synti kuin murha.
        Avioero ei ollut hyväksyttävä, liiton piti kestää elämän loppuun asti. Seksiä sai olla miehillä silloin kun tahtoivat, kunnon nainen ei sellaista edes ajatellut, heidän mukaansa.

• äly hoi

Hei haloo...

Tässähän puhuttiin uskottomuudesta..
        Jos on leski tai eronnut, niin uskollisuuskysymyshän on nollattu. Se osa elämää on paketissa ja pois kuvioista. Uuden kanssa aletaan puhtaalta pöydältä.
        Ei silloin todellakaan ole kyse uskottomuudesta, jos on aiempaa kokemusta aiemmasta elämästä. Siis nollasta lähdetään, ja juttu toimii.
        (vaikka et sinä toki niin kuvittelekaan, tajusin kyllä)

Kun molemmat rakastavat ja kunnioittavat löytämäänsä ihanaa ihmistä riittävästi, ei uskottomuuttakaan tule. Siinä se.
        Ja pitäisikö kertahaksahduksesta lopettaa hyvä suhde? Jotkut ottavat opikseen virheestään, jotkut eivät. Jatkuvaa pettämistä ei tarvitse hyväksyä..

Seksin pihtaaminen pistää miettimään onko muutkaan asiat kunnossa...

• Mikäs siinä, pidetään ihmisen värkkejä kertakäyttöisinä, ja sen ainoan käyttökerran jälkeen ne pitää sitten deaktivoida kuten keräilyaseillekin nykyisin tehdään.

Saadaan ainakin maapallon väestönkasvu kuriin.

• rehellisyys maan ---

perii,,,,,,,

Vaikka ihminen olisi kuinka uskovainen, niin ei uskottomuus mitätöi avioliittoa,
      raamattukin sanoo : " henki on vahva, mutta liha on heikko "
      ihminen on VAIN ihminen ja usein lakeaa houkutuksiin jos ei koko ajan rukoile jumalalta voimia välttääkseen houkutusta,
      luulempa että juuri uskottomuus on ihmisen suurin syntiinlankeemus ollu kautta aikojen,
      johtuu normaalista sukupuolivitistämme,
      uskottomuus kyllä loukkaa syvästi, olisitten kumpi kumppani tahansa se uskoton,
      uskottomuudesta pääsee yli kun siitä keskustellaan AVOIMESTI ja molemmat kumppanit tekee selväksi mikä elämässä on tärkeintä, ja halutaanko jatkaa avioliittoa,
      EI uskottomus kaada kenenkään avioliittoa jos molemmat kumppanit ei sitä tahdo kaataa.
      Alotus on aivan liian kepeästi funtsittu,
      tienki uskottomuus muuttaa ihmistä , tavallaan kasvattaa ihmistä, siis kypsentää ihmistä ajattelemaan ihmissuhteita laajemmalta kantilta,
      joskus tietenki uskottomuus erottaa, mutta vain silloin jos puolisot ei halua itse enään jatkaa avioliittoaan, kukaan ukopuolinen ei voi mitätöidä kenenkään avioliittoa.
      Moni siksi SALAA uskottomuutensa puolisolta koska EI haluaisi loukata omaa puolisoaan, siis salaaja HALUAA nimenomaan jatkaa omaa avioliittoaan,
      mutta onko salaaminen oikein se onkin aivan eri asia,
      SE VASTA loukkaaki toista erittäin pahasti jos ei peräti enemmän kuin avoimesti kerrottu uskottomuus.

• miksi pilata kaikkea

vuosien salasuhde loukkaa paljon, ja sitä on vaikea antaa anteeksi...ei silloin arvosta omaa puolisoa..

• ----

Minusta ei kannata sanoa, miksi kertoa, siitä seuraa vain ikävyyksiä.
        Jos kumppanilla on vuosien salasuhde, se kertoo siitä että hän ei koe saavansa tyydyttävää seksiä kotona. Muut asiat kuin seksi pitävät silloin avioliiton koossa.
        Olen vain realisti, itse olen ollut uskoton koska meillä ei sänkyhommat sujuneet, muuten avioliitto oli kaveripohjalla ihan hyvä.

• riekonmanta

Kyllä varmasti lyhyempikin salasuhde pilaa kaiken .En minäkään voi antaa anteeksi miehelleni.Odotan että voisin antaa samalla mitalla takaisin.Saa nähdä, kauanko minä kestän tätä helvettiä?Mieheni on kaiken kukkuraksi vielä väkivaltainen.Yritän löytää itselleni vuokraasunnon näin aluksi.että saan elämän syrjästä kiinni.

• tobeornottobe7

Itse myöskin joskus ajattelin, että jos toinen on uskoton, se on heti avioliiton loppu. Kerrasta peli poikki, mutta ei se mene aina niin. Kyllä Jumala haluaa, että ihmiset voivat antaa toisilleen anteeksi kaikki rikkomukset. (Isä meidän rukous, "anna meille meidän syntimme anteeksi, niin kuin mekin annamme anteeksi niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet.")

Uskottomuus on Raamatun mukaan ainut syy avioeroon, mutta ihmiset saavat päättää miten ratkaisevat asiat. On tapauksia, joissa rikkonut on ei uskova puoliso, jolloin mahdollista, että hänestä Kristuksen uskon ja sisäisenmuutoksen kautta voi tulla luotettava ja hyvä aviokumppani. Uskovaisen varmasti kannattaa kysyä Jumalan tahtoa rukouksessa, erotakko aviokriisissä vai ei. Aina kannattaa kysyä asioista, kuin asioista neuvoa Taivaalliselta Isältä ennen päätöksiä.

• Näin on
        tobeornottobe7 kirjoitti:

Itse myöskin joskus ajattelin, että jos toinen on uskoton, se on heti avioliiton loppu. Kerrasta peli poikki, mutta ei se mene aina niin. Kyllä Jumala haluaa, että ihmiset voivat antaa toisilleen anteeksi kaikki rikkomukset. (Isä meidän rukous, "anna meille meidän syntimme anteeksi, niin kuin mekin annamme anteeksi niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet.")

Uskottomuus on Raamatun mukaan ainut syy avioeroon, mutta ihmiset saavat päättää miten ratkaisevat asiat. On tapauksia, joissa rikkonut on ei uskova puoliso, jolloin mahdollista, että hänestä Kristuksen uskon ja sisäisenmuutoksen kautta voi tulla luotettava ja hyvä aviokumppani. Uskovaisen varmasti kannattaa kysyä Jumalan tahtoa rukouksessa, erotakko aviokriisissä vai ei. Aina kannattaa kysyä asioista, kuin asioista neuvoa Taivaalliselta Isältä ennen päätöksiä.

Avioliitto on kahden ihmisen välinen asia. Älä sekoita siihen jumaliasi tai muita taruolentoja, joilla ei ole mitään tekemistä avioliittojen kanssa - paitsi jos ovat olleet uskottomuuden toinen osapuoli

• on ismiä ilmassa
        Näin on kirjoitti:

Avioliitto on kahden ihmisen välinen asia. Älä sekoita siihen jumaliasi tai muita taruolentoja, joilla ei ole mitään tekemistä avioliittojen kanssa - paitsi jos ovat olleet uskottomuuden toinen osapuoli

Tiedän sopivan paikan kaltaisillenne "suurille ajattelijoille" Nimittäin Pohjois-Korea on juuri teidänlaisille entisen Neuvostoliiton jäänteille sopiva maa nauttia ajatustenne hedelmiä. Kiina on jo sen verran liian hyvä paikka teille, kun ateismi on kuolemassa siellä ja talous kohenemassa sitä mukaa.

• ei seiso kuin järki

Huomautan et tämä palstan suositusikä on 60v yli70v on omansa, tympii nämä jankutukset ja painotukset.
      Ehkä petin, ehkä en. Jauhakaa muistoissanne. Milläs enää petätte?

• TOSI ON

Luuletkos että ei ole millä pettää? Mitä vanhempi pukki sen kovempi sarvi! TOSI ON.

• Kutisi

Kun petin sain *atiaiset. Viikon olin saunassa eri aikaa vaimon kanssa.
      " hei nyt tulee peli, menen sun jälkeen"

• Saivarrus

Hai rauhalliset hetket ovat parisssuhteissakin tärkeitä.Hik .Olivatpa ne eriaikoinakin.

• Mies toi tuliaiset

Kupankin joku äijä on tuonut vaimolleen.
      Ei kertonut mitään.

Vaimolla se meni aivoihin ja hänestä tuli hullu.

• Mitä vatvomista

Niih toinen kestää taudin kuin taudin paremmin kuin toinen.Hik.

• ____TULI______

Jokainen tietää nuo matkustavat aviopuolisot ja heidän uskollisuutensa. Lukuisat kerrat on saanut olla todistajana miesten uskottomuudesta vieraissa maisemissa
      ja vaimot eivät tiedä mitään ja näin on hyvä. Aviopesään ei saa vieraita tuoda mutta muualla saa nautiskella kaikista elämän iloista orgioista lähtien.

• sitroen.

Aivan sama se on nähty naisten uskottomuudesta, ellei vieläkin vauhdikkaampana, joten älä yksin miehiä syytä.

sitroen. kirjoitti:

Aivan sama se on nähty naisten uskottomuudesta, ellei vieläkin vauhdikkaampana, joten älä yksin miehiä syytä.

Uskon sinua sitroen, mutta työelämässä minä törmäsin näihin ns. meneviin ja menestyviin miehiin ja heidän kaksoiselämäänsä.
        Muistan eräänkin menestyjän, jonka perheeseen oli juuri adoptoitu vauva, kun
        omaa ei kuulunut vuosien odotusten jälkeen, ja hänen vaimonsa ja ystävättärensä valitukset.
        Mies järjesti työmatkan ja kaukoloman ystävättärensä kanssa, vaikka vaimo
        olisi kaivannut häntä kotona vauvan kanssa. Ystävätär taas valitti miten aikaa ei löydy tarpeeksi hänelle, vaikka hän vuosikausia odottanut. Ystävätär oli naimaton, mutta oli hänelläkin miesseuraa, vakavuudesta en tiedä.
        Niin kauniilta näytti heidän elämänsä, mutta arvailla sopii.

• TOSI ON
        sitroen. kirjoitti:

Mieheni on kuusikymppinen ja iski kaksikymppisen nuoren kaunottaren.Kaunottarella on poikaystävä jonka kanssa asuu.Muhinointi tapahtuu työpaikalla.Ikäero on neljäkymmentä vuotta. Olen äimänä.EN OLE PIHTAILLUT.Totean vaan ,että vieras vittu on kullin herkku.

• Mannismanta
        sitroen. kirjoitti:

Hai ristiriidathan merkitsevät läheisyyttä.Hai,ellei sinun niin jonkun toisen.

• ------------

------tuli -----

jooo mutta pitää myös huolehtia ettei aviopesään tyo tauteja eikä mutakaan elijöitä,,,

• Kun mies oli uskoton

niin se mitätöi avioliittomme,

koska lupaukset oli rikottu.

Olimme luvanneet seurakunnan

läsnäollessa Jumalan edessä

olla yhdessä kunnes kuolema

erottaa.

Mutta sehän on rikottu.

• koettua elämää,,

"kun mies oli uskoton "

ajattele hyvä ihminen EI kukaan ihminen ole täydellinen ,
        vihkikaavassa me myös luvattiin rakastaa puolisoamme
        v a s t o i n k ä y m i s is s ä , ja tämä uskottomuus oli yksi teidän vastoinkäymisistänne,
        uskottomuus muuttaa ihmistä, ( siis kasvattaa ihmistä ) ja se on terve ilmiö, enemmänki kuin jäädä kehittymättömänä ihmisenä paikoileen , kuin idiootti,
        uskottomuus aina haavottaa, MUTTA siitä pitää keskustella avoimesti,
        ei uskottomuudentakia heti pidä erota,
        vaan ensin pitää selvittää mikä puolisoille on elämässä tärkeintä,
        oma perhe vai vieraat naiset / miehet,
        uskottomuudesta pääsee yli vain rehellisyydellä ja korjaamalla käytöstään,
        tietenkin uskottomuus joskus johtaa avioeroon,
        mutta vain siinätapauksessa ettei aviopari haluakkaan korjata keskinäisiä välejään,,

• me58

kun en hyväksy pettämistä seurusteluaikanakaan saati sitten kihloissa

• Leipuri- kaveri
        koettua elämää,, kirjoitti:

"kun mies oli uskoton "

ajattele hyvä ihminen EI kukaan ihminen ole täydellinen ,
        vihkikaavassa me myös luvattiin rakastaa puolisoamme
        v a s t o i n k ä y m i s is s ä , ja tämä uskottomuus oli yksi teidän vastoinkäymisistänne,
        uskottomuus muuttaa ihmistä, ( siis kasvattaa ihmistä ) ja se on terve ilmiö, enemmänki kuin jäädä kehittymättömänä ihmisenä paikoileen , kuin idiootti,
        uskottomuus aina haavottaa, MUTTA siitä pitää keskustella avoimesti,
        ei uskottomuudentakia heti pidä erota,
        vaan ensin pitää selvittää mikä puolisoille on elämässä tärkeintä,
        oma perhe vai vieraat naiset / miehet,
        uskottomuudesta pääsee yli vain rehellisyydellä ja korjaamalla käytöstään,
        tietenkin uskottomuus joskus johtaa avioeroon,
        mutta vain siinätapauksessa ettei aviopari haluakkaan korjata keskinäisiä välejään,,

Avioliittoja pidetään pystyssä taloudellisista syistä. Siinä niellään uskottomuudet , pahoinpitelyt ym. Jos varakkaaman olisi huolehdittava eronneesta puolisostaan niinkuin itsestään, olisi moni avioliitto muisto vain.

Jatkuvasti vaimoansa pettävä on luonnevikainen. Tulee mieleen eräs helluntailaisissa vaikuttava tyyppi, joka kertoo olleensa yli 40 vuotta onnellisesti naimisissa. Kuitenkin hän on kahlannut läpi jokaisen kohtaamansa naisen, jos suinkin on onnistunut.
        Mitä mahtaa liikkua vaimon päässä? "Kaikki se kestää, kaikki se...", vai? Kaikki hyvin yksipuolista.

• helluntailainen1
        Leipuri- kaveri kirjoitti:

Avioliittoja pidetään pystyssä taloudellisista syistä. Siinä niellään uskottomuudet , pahoinpitelyt ym. Jos varakkaaman olisi huolehdittava eronneesta puolisostaan niinkuin itsestään, olisi moni avioliitto muisto vain.

Jatkuvasti vaimoansa pettävä on luonnevikainen. Tulee mieleen eräs helluntailaisissa vaikuttava tyyppi, joka kertoo olleensa yli 40 vuotta onnellisesti naimisissa. Kuitenkin hän on kahlannut läpi jokaisen kohtaamansa naisen, jos suinkin on onnistunut.
        Mitä mahtaa liikkua vaimon päässä? "Kaikki se kestää, kaikki se...", vai? Kaikki hyvin yksipuolista.

Ei kannata hyppiä kattoon ilosta, jos "tunnistaa" kahlaajan, niitä on helluntailaisissa enemmän kuin kaksi.

• "Jo lapsena opin Joulupukkiin, paljon muutakin minulle satuiltiin,
      ja kun aika tuli kokeilla muuta, minä osasin soittaa jo suuta.

Lisää aikaa, kun jouduin taas satulinnaan, seisoin tiskillä kuten suolapatsas,
      mua kohti talutti prinsessaansa, jäykänoloinen mies, joku Lootti.

Mies katsoi minua, satuili uskossaan, annan mielelläin tyttöni kätösen,
      otin kätösen kainalooni, ja kumarsin onnesta hiljaa, kaivaten kaljaa.

Kultamekkoinen mies meiltä kysyi, me kerroimme tahtovamme, emme kertoneen kuitenkaan mitä.
      Pieni valhe pääsi taas meiltä, niitä valheita riitti, elämämme teillä.

Mutta juhlien jälkeen sängyssämme, me peitimme valheemme parhain päin,
      me koitimme kaikkea, leikkisen ujosti, että kaikki on meille uutta näin.

Elo jatkui meillä pitkänkin aikaa, koska kumpikin tunsimme samaa taikaa,
      kunnes koitti aika aikuisten, me aloimme tuntea uutta taas, kaivata pukkien aikaa."

H.

• Potaskat

Käsittämätöntä, että joku kuluttaa aikaansa suoltamalla tällaista sontaa palstalle. Olisi hyödyllisempää meidän kaikkien kannalta,että sulkisit koneesi ja painuisit vaikka lenkille. Oikein pitkälle....

• Potaskat kirjoitti:

Käsittämätöntä, että joku kuluttaa aikaansa suoltamalla tällaista sontaa palstalle. Olisi hyödyllisempää meidän kaikkien kannalta,että sulkisit koneesi ja painuisit vaikka lenkille. Oikein pitkälle....

"Potaskat"

Noh, mikäs?
        Nyt taas...
        Eiks jutussani ollut selvästi kerrottu kantani uskottomuuteen ja pettämiseen?
        Lyhyet ovat lenkkini, se on tuo pumppuvika, nääs.
        Koneeni on auki 05.00 - 18.00 -20.00.
        Palstalle ilmestyn puolenpäivän aikoihin, yleensä.
        Meikällä kun on tota liveekin...
        H.

• parpaari.....

on se vain niin nykyajan ihmeellinen hienous tuo fiini seksi, jossa avioliitossa olevat vaihtavat puolisoitaan, ja on olevinaan niin fiksua ja hienostomaista yleisen naisen ja miehen muotoa,
      mielestäni se on ihan samaa kuin mennä hakemaan yleistä seksiä, parnerin vaihto kait vain näin uuden ja taas uuden avo- tai avioparin vaihtamisena vaikuttaa mukamas näkymättömämmältä ja hyväksyttävämmältä kuin ihan vain juosta reilusti yleisissä partnereissa,
      toisinaan ajattelen, miksei toiset tällaiset jokapaikasta ja kaikkialta kumppania vaihtavat ihmiset voi olla kummemmin kiinnittymättä toisiin ja tekemättä näitä seurustelu ja avioliittomurheita toisille,
      joskus mietin ovatko nämä ihmiset tosi kieroon kasvaneita ja toisista piittaamattomia jänishousuja,

joilla taju on vain alapään asiain tasolla

• Penis johtaa menoa..

...ja ukko loimena sen perässä...

• jocus*

Minusta se on mustasukkaisuus, joka usein liiton kaataa.

Aiheellinen vai aiheeton?
        Vai onko luulijan mielestä aina aiheellinen.
        Niin oli oman vanhempani.
        Itse aikuisena tulkinnut, että mustasukkainen osapuoli tunsi itsensä heikommaksi vahvan ja hyvinmenestyvän puolisonsa rinnalla.

• jocus*
        *** kirjoitti:

Aiheellinen vai aiheeton?
        Vai onko luulijan mielestä aina aiheellinen.
        Niin oli oman vanhempani.
        Itse aikuisena tulkinnut, että mustasukkainen osapuoli tunsi itsensä heikommaksi vahvan ja hyvinmenestyvän puolisonsa rinnalla.

Tv:ssä oli dokumentti, jossa käsiteltiin mustasukkaisuutta. Miehen mustasukkaisuus kuulemma johtuu haluttomuudesta huolehtia muiden siittämistä jälkeläisistä, mikä tuntuu loogiselta luonnonvalinnan kautta.
        Nyt, kun toivomattoman raskauden vaara on olematon, ei miehen mustasukkaisuudelle ole biologista perustetta.

• bessie*
        jocus* kirjoitti:

Tv:ssä oli dokumentti, jossa käsiteltiin mustasukkaisuutta. Miehen mustasukkaisuus kuulemma johtuu haluttomuudesta huolehtia muiden siittämistä jälkeläisistä, mikä tuntuu loogiselta luonnonvalinnan kautta.
        Nyt, kun toivomattoman raskauden vaara on olematon, ei miehen mustasukkaisuudelle ole biologista perustetta.

Miksei olisi biologista perustetta, Jocus?

Eikös sen voisi ajatella löytyvän ihan tuosta samasta paketista, "haluttomuudesta huolehtia muiden siittämistä jälkeläisistä"?

jocus* kirjoitti:

Kaikilla miehillä ei ole tarvetta huolehtia muiden siitoksista, kaikilla ei omistakaan.
        Ja silti mustasukkaisuus kukoistaa.
        Vieläkin jatkan, suurin syy mustasukkaisuuteen on oman heikkouden ja kykenemättömyyden pelko/tunto.
        Tokihan voi olla myös todellista syytä mustasukkaisuuteen.

Raskauden pelosta taitaa harvoin tulla mustasukkaisuutta, vaan se perustuu hallinnanhaluun toisen ruumiista ja mielestä. Pelosta menettää ote niihin.

• jocus*
        bessie* kirjoitti:

Miksei olisi biologista perustetta, Jocus?

Eikös sen voisi ajatella löytyvän ihan tuosta samasta paketista, "haluttomuudesta huolehtia muiden siittämistä jälkeläisistä"?

Vaimo ei nykyään yleensä tule raskaaksi, vaikka käykin vieraissa, ja siksi miehen ei tarvitsisi välittää noista koukkauksista. Uusioperheissä lapset tulevat miehelle samassa kaupassa vaimon kanssa, eivät vaimon vierassakäynnistä.

• jocus*
        *** kirjoitti:

Kaikilla miehillä ei ole tarvetta huolehtia muiden siitoksista, kaikilla ei omistakaan.
        Ja silti mustasukkaisuus kukoistaa.
        Vieläkin jatkan, suurin syy mustasukkaisuuteen on oman heikkouden ja kykenemättömyyden pelko/tunto.
        Tokihan voi olla myös todellista syytä mustasukkaisuuteen.

Raskauden pelosta taitaa harvoin tulla mustasukkaisuutta, vaan se perustuu hallinnanhaluun toisen ruumiista ja mielestä. Pelosta menettää ote niihin.

Sinä puhut seurauksesta, minä syystä. Kirjoitin tuon naisen ruumiin hallinnanhalun takana olevasta syystä, joka on miehen geeneissä. Ei mieskään voi noita tunteitaan ja niiden syitä tunnistaa, niin syvällä tiedostamattomassa ne ovat.

Naisen mustasukkaisuudelle on eri syyt, jotka nekin ovat biologisia. Mies oli aikanaan perheensä elättäjä, ja siksi naisen mustasukkaisuus on enemmän turvallisuuden tarvetta kuin miehellä. Samoin kuin miehen kohdalla naisenkin mustasukkaisuuden syyt ovat tiedostamattomia, ja myös naisten mustasukkaisuuden biologiset syyt ovat häviämässä.

• bessie*
        jocus* kirjoitti:

Vaimo ei nykyään yleensä tule raskaaksi, vaikka käykin vieraissa, ja siksi miehen ei tarvitsisi välittää noista koukkauksista. Uusioperheissä lapset tulevat miehelle samassa kaupassa vaimon kanssa, eivät vaimon vierassakäynnistä.

Ajattelin samaa asiaa toiselta kantilta.

Että jospa miehellä olisi paitsi halu saada omia jälkeläisiä, myös halu varmistaa niiden omien jälkeläisten selviäminen ja pärjääminen. Paremminhan nuo pärjännevät, ellei äitinsä koukkaile siellä täällä ja mahdollisesti peräti tekaise uutta pesuetta.
        Mutta juu, pärjänneehän nuo ilman imettäjääkin ja ehkä tuo muutenkin oli vain enempi toiveajattelua minulta, vailla biologista perustetta...

• jocus*
        bessie* kirjoitti:

Ajattelin samaa asiaa toiselta kantilta.

Että jospa miehellä olisi paitsi halu saada omia jälkeläisiä, myös halu varmistaa niiden omien jälkeläisten selviäminen ja pärjääminen. Paremminhan nuo pärjännevät, ellei äitinsä koukkaile siellä täällä ja mahdollisesti peräti tekaise uutta pesuetta.
        Mutta juu, pärjänneehän nuo ilman imettäjääkin ja ehkä tuo muutenkin oli vain enempi toiveajattelua minulta, vailla biologista perustetta...

En nyt ajatellut ihan ammattimaista rakkauden jakelua. Se luonnollisesti häiritsisi lasten hoitoa samoin kuin muukin työssäkäynti.

• bessie*
        jocus* kirjoitti:

En nyt ajatellut ihan ammattimaista rakkauden jakelua. Se luonnollisesti häiritsisi lasten hoitoa samoin kuin muukin työssäkäynti.

Eiku amatöörithän ne just häslää. Työssäkäynti taas voitaneen sekin katsoa jälkeläisistä huolehtimiseksi.

• jocus* kirjoitti:

Sinä puhut seurauksesta, minä syystä. Kirjoitin tuon naisen ruumiin hallinnanhalun takana olevasta syystä, joka on miehen geeneissä. Ei mieskään voi noita tunteitaan ja niiden syitä tunnistaa, niin syvällä tiedostamattomassa ne ovat.

Naisen mustasukkaisuudelle on eri syyt, jotka nekin ovat biologisia. Mies oli aikanaan perheensä elättäjä, ja siksi naisen mustasukkaisuus on enemmän turvallisuuden tarvetta kuin miehellä. Samoin kuin miehen kohdalla naisenkin mustasukkaisuuden syyt ovat tiedostamattomia, ja myös naisten mustasukkaisuuden biologiset syyt ovat häviämässä.

Hienosti perustelit, olen jotakuinkin samaa mieltä.

Luulen että näitä aloituksia ja mielipiteitä suoltavat lähinnä naiset, jotka ovat myrkyissään kun mies on "pettänyt", tai peloissaan että kumppani voisi vaikka vilkaista toisenkin hameen alle... Ja heillähän on selkänojana kirkon selkeä oppi.

Itse jo suhtautuisin niihin lorinoihin hiukan vähemmän vakavasti. Maailma on muuttunut niin paljon, varsinkin viime vuosikymmeninä. Olisi aika ärtsyä jos puolisona olisi mies/nainen, joka ei koskaan olisi ollut muiden kanssa "silleen". Eihän silloin voisi edes itselleen perustella olevansa se paras!

Lähinnä lienee kyse itseluottamuksesta ja laajakatseisesta elämän ymmärtämisestä, vs. ymmärtämättömyydestä. Liian kapeasta näkökulmasta en usko olevan mitään iloa kenellekään. Toki hyvät tavat pitää muistaa.

jocus* kirjoitti:

Minä puhuin syistä, ainakin niiden perusteella kirjoitin.
        Kun mies oli alkoholisoitunut, työtävierova, ja vaimo oli perheen elättäjä, kaipa mies tunsi oman heokkoutensa ja pystymättömyytensä, jonka perusteella kai katkeruus, kateus purkaantui mustasukkaisuutena.
        Enkä tosiaan puhu omasta kokemuksestani, perheestäni vain, lapsuudesta.
        Kun opin ajattelemaan omilla aivoillani.
        Ja näin isäni suoltamien valhekuvien läpi.

*** kirjoitti:

Minä puhuin syistä, ainakin niiden perusteella kirjoitin.
        Kun mies oli alkoholisoitunut, työtävierova, ja vaimo oli perheen elättäjä, kaipa mies tunsi oman heokkoutensa ja pystymättömyytensä, jonka perusteella kai katkeruus, kateus purkaantui mustasukkaisuutena.
        Enkä tosiaan puhu omasta kokemuksestani, perheestäni vain, lapsuudesta.
        Kun opin ajattelemaan omilla aivoillani.
        Ja näin isäni suoltamien valhekuvien läpi.

Aidasta - aidanseipäistä.
        Niin vaikeaa on saavuttaa toisen aaltopituus näin virtuaalimaailmassa.

• saimaantaka kirjoitti:

Hienosti perustelit, olen jotakuinkin samaa mieltä.

Luulen että näitä aloituksia ja mielipiteitä suoltavat lähinnä naiset, jotka ovat myrkyissään kun mies on "pettänyt", tai peloissaan että kumppani voisi vaikka vilkaista toisenkin hameen alle... Ja heillähän on selkänojana kirkon selkeä oppi.

Itse jo suhtautuisin niihin lorinoihin hiukan vähemmän vakavasti. Maailma on muuttunut niin paljon, varsinkin viime vuosikymmeninä. Olisi aika ärtsyä jos puolisona olisi mies/nainen, joka ei koskaan olisi ollut muiden kanssa "silleen". Eihän silloin voisi edes itselleen perustella olevansa se paras!

Lähinnä lienee kyse itseluottamuksesta ja laajakatseisesta elämän ymmärtämisestä, vs. ymmärtämättömyydestä. Liian kapeasta näkökulmasta en usko olevan mitään iloa kenellekään. Toki hyvät tavat pitää muistaa.

Olen aina hieman pelännyt ja karttanutkin ihmisiä, jotka ovat täysin mustavalkoisia.
        Elämä on aika vaiherikas ja monimuotoinen matka tuntemattomaan.

Lienee armollista oppia ymmärtämään, että kaikenlaista voi sattua matkan varrella.
        On onni osata antaa anteeksi, ja myös saada anteeksi, jos on siihen aihetta.

• SAMOIN, penis johtaa

ja uusi isäpuoli loimena perässä...

Isäpuoli uhkasi vetää 4-vuotiaan viemäristä alas
      Julkaistu: 13.11.2012 6:10

Nelivuotias pikkupoika koki kauhunhetkiä, kun hänen isäpuolensa tuli humalassa kotiin. 35-vuotias isäpuoli uhkasi tappaa pojan ja vetää tämän alas viemäristä.
      Keski-Suomen käräjäoikeus katsoi, että pojalla oli perusteltu syy pelätä henkilökohtaisen turvallisuutensa olevan vakavassa vaarassa.

• ÄLKÄÄ EROTKO !

Avioerot on usein turhia ja vahingollisia, jos perheeseen ilmenee uskottomuutta,
      HETI on hakeuduttava ammatti auttajajien puoleen,
      uusio perheissä lapset kärsii paljion enemmän kuin oman isän ja äidin kasvattamana,
      suomi on sairas maa,
      joka ikinen perhedradekian kohtaama ihminen on heti mentävä terapiaan ja hoitoon,
      ei puoliso vaihtamalla parane, USEIN saa vielä huonomman puolison,,
      ihminen on tyhmä olento lopujen lopuksi.

• kokemuksella..

Mutta perhe ja lapset voi elää paljon tyytyväisemmin jos riitelevät vanhemmat elää eri osoitteissa.
        Me lapset oltiin tyytyväisiä kun vanhemmat eros. Veli sanoi olisivat saaneet tehdä tuon ratkaisun jo paljon aikaisemmin. Mutta silloin vielä erot oli harvinaisia, se ei ollut helppo ratkaisu. Mutta oikea.

• 2.kerta.

Kyllä vaan puoliso paranee vaihtamalla.

• --------
        2.kerta. kirjoitti:

Voi parantuakin. Niin parani eräällä tutulla, kun löysi kunnioittamisen arvoisen kumppanin itselleen.

• et kehtaa kertoa
        2.kerta. kirjoitti:

totuuta,,, ootahan ku aikaa kuluu tulee ne oikeat huonot puolet esille, miten sitte suu pannaan ?

teeskentelyä vaan, et kehtaa kertoa totuutta muuten paljastuisi tyhmä tekosi,

• **^`
        et kehtaa kertoa kirjoitti:

totuuta,,, ootahan ku aikaa kuluu tulee ne oikeat huonot puolet esille, miten sitte suu pannaan ?

teeskentelyä vaan, et kehtaa kertoa totuutta muuten paljastuisi tyhmä tekosi,

Tiedän useammankin parin joilla eka kerta ei ole onnistunut, eikä aina toinenkaan. Alkoholismi, mustasukkaisuus, tuhlailevuus, rikollisuus on ollut aika monen liiton purkamisen syynä, jopa puolison sisaruksetkin muutamassa tapauksessa.

Aika monella on toisella kerralla sattunut parempi puoliso jonka kanssa ovat eläneet toisen kuolemaan saakka.

Jos uusi avioliitto onnistuu yli 40v, on mielestäni kannattanutkin vaihtaa.

• Elämää ilman takuuta

Ensinnäkin avoliitto on ihmissuhde. Se ei ole tuote, jossa ostetaan avioliiton nimissä nainen tai mies koskemattomana ja käyttämättömänä. Niinpä mukana ei seuraa takuuta, että koskaan et muuttua saa etkä virheitä tehdä. Koska avioliitto on ihmissuhde ja me kaikki teemme virheitä, emmekä pysy muuttumattomina, tästä seuraa,että armollisuus on sallittua mitä suurimmassa määrin. Yleensä avioliiitto solmitaan rakkaudesta, tuosta molemmipuolisesta tunteenpalosta, joka kestää kaiken tai ainakin melkein.

Mihin aloittajalta unohtui rakkaus, sillä enemmän aloituksesta tulee mieleen kaupankäynti? Jos valoja ja todistuksia pitää ennen liittoa vaatia siitä, onko koluttu muiden kanssa, on parasta unohtaa koko liitto. Ennen liittoa olisi sen sijaan hyvä keskustella, miten osapuolet suhtautuvat aikaisempiin kokemuksiin ja uskottomuuteen - puolin ja toisin.

Jos naiselta vaaditaan koskematomuutta, samaa pitää vaatia myös mieheltä. Siis suomalaisessa yhteiskunnassa ja Suomessa, muut maat tehkööt kuten niiden kulttuurisa on tapana, mutta meillä on näin.

Uskottomuus avioliiton aikana on kahden kauppa ja kahden asia, siitä on turha lähteä vetämään ulkopuolisten sääntöjä, että näin silloin pitää tehdä ja noin ei saa tehdä. Aloittajan kirjoittama saastuneisuus on vain hänen henkilökohtainen mielipiteensä, ei sääntö eikä käytäntö. Kuinka pitkälle kukin avioliitossan joustaa, sekin on henkilökohtainen asia. Lopullisesti liitto on päätynyt, kun rakkautta ei enää ole muodossa eikä toisessa.

• jocus*

Kirjoitit kuin minun kynälläni. Juuri noin!

• jocus* kirjoitti:

Kirjoitit kuin minun kynälläni. Juuri noin!

"jocus*"

Jep, niin minustakin

"Jo lapsena opin Joulupukkiin, paljon muutakin minulle satuiltiin,
        ja kun aika tuli kokeilla muuta, minä osasin soittaa jo suuta.

Lisää aikaa, kun jouduin taas satulinnaan, seisoin tiskillä kuten suolapatsas,
        mua kohti talutti prinsessaansa, jäykänoloinen mies, joku Lootti.

Mies katsoi minua, satuili uskossaan, annan mielelläin tyttöni kätösen,
        otin kätösen kainalooni, ja kumarsin onnesta hiljaa, kaivaten kaljaa.

Kultamekkoinen mies meiltä kysyi, me kerroimme tahtovamme, emme kertoneen kuitenkaan mitä.

kunnes koitti aika aikuisten, me aloimme tuntea uutta taas, kaivata pukkien aikaa."

H.

• Pirre*

Olipa ilo lukea mielipiteesi, kiitos "Elämää ilman takuita", yhdyn täysin ajatuksiisi.

• bessie*

Kummasta nyt puhut, avoliitosta vai avioliitosta, "Elämää ilman takuuta"?

Avioliitto nyt ainakin on vähän enemmän kuin pelkkä ihmissuhde. Se ei myöskään automaattisesti pääty rakkauden loppumiseen, eikä rakkaus ole välttämätöntä liittoa solmittaessakaan.

• Kirjoitat viisaasti "Elämää ilman takuita".
        Noin olisin itsekin sanonut, mutta sanoit sen selkeämmin ja paremmin kuin olisin osannut.

• jocus*
        bessie* kirjoitti:

Kummasta nyt puhut, avoliitosta vai avioliitosta, "Elämää ilman takuuta"?

Avioliitto nyt ainakin on vähän enemmän kuin pelkkä ihmissuhde. Se ei myöskään automaattisesti pääty rakkauden loppumiseen, eikä rakkaus ole välttämätöntä liittoa solmittaessakaan.

Mitä muuta avioliitto on kuin ihmissuhde? Sen yhteiskunnalliset sidokset ovat toissijaisia. Rakkaus ei tietenkään ole avioliiton edellytys, mutta näistä liitoista ei ilmeisesti tässä keskustelussa ole kyse. Avioliitto ei välttämättä lopu rakkauden loppumiseen, mutta minä pidän sitä (ainoana) hyväksyttävänä syynä eroon.

• Minä olen
        Pirre* kirjoitti:

Olipa ilo lukea mielipiteesi, kiitos "Elämää ilman takuita", yhdyn täysin ajatuksiisi.

Arvaanko "väärin", mutta oletko Pirre* mahdollisesti omaishoitajatar??

• bessie*
        jocus* kirjoitti:

Mitä muuta avioliitto on kuin ihmissuhde? Sen yhteiskunnalliset sidokset ovat toissijaisia. Rakkaus ei tietenkään ole avioliiton edellytys, mutta näistä liitoista ei ilmeisesti tässä keskustelussa ole kyse. Avioliitto ei välttämättä lopu rakkauden loppumiseen, mutta minä pidän sitä (ainoana) hyväksyttävänä syynä eroon.

"Avioliitto nyt on ainakin vähän enemmän kuin pelkkä ihmissuhde."

En pidä aivan toissijaisena seikkana esim. sitä, että sitoudutaan noinkin vahvasti (muidenkin kuin oman kumppanin silmissä) parisuhteeseen.

• Pirre*
        Minä olen kirjoitti:

Arvaanko "väärin", mutta oletko Pirre* mahdollisesti omaishoitajatar??

Muistat oikein.., olen joskus asiasta maininnut.

• Minä olen
        Pirre* kirjoitti:

Muistat oikein.., olen joskus asiasta maininnut.

Taisimme molemmat vähän "mainita" asioita, kun olimme yhteyksissä jokunen vuosi sitten. Hyvää alkanutta viikonloppua Sinulle.

• Minä olen kirjoitti:

Taisimme molemmat vähän "mainita" asioita, kun olimme yhteyksissä jokunen vuosi sitten. Hyvää alkanutta viikonloppua Sinulle.

Ai. oltkin tuttuni, no..tuo nimmarisi tosin ei..:)

p.s. niinkuin huomaat olen vaihtanut rekkautumis nimmariani..

• nähty ja koettu on

valehtelu aiheuttaa ongelmia lopulta, sillä ei sitä kestä pettäjä itsekkään, ja muuttuu vihaiseksi omaa kumppania kohtaan, hakien syytä siitä, vaikka vika on omien korvien välissä...

• "nähty ja koettu on"

Joskus jopa molempien korvien välissä.

"Kultamekkoinen kirkossa meiltä kysyi, me kerroimme tahtovamme, emme kertoneen kuitenkaan mitä.

H.

• Kuinka totta tuo

onkaan! ...Samoin ukko, joka on laiskuuttaan pelkkä sohvaperuna, kokee itsensä huonoksi, ja syyllisyydentunne nousee siitä, ettei viitsi mitään tehdä.
        Sitten alkaa vierittää sen syyn toisen, sen tekevän puolison päälle!
        Ja viimein sitten eroaa.

• Yksi höpö höpö

Enpä jaksanut paljon noita kommentteja lukea, mutta , jos rikot korvaamattoman esineen, niin eise siitä liimaamalla entiseeksi tule. Sama pätee ihmis-suhteissa. Joka kerran on rkkoutunut, se ei koskaan tule ntiselleen.

• Hah !

Riippuu kuule ihan 'liimasta'.

• näin se vaan on

jooo, ei ule entiselleen mutta se kummasti kasvattaa ihmistä ihmisenä.

• Totta noin sen

olen kokenut minäkin.

• Kivaa on ollut

Hah haa, vieraissakäynti SE vaan lisää vipinää lakanoitten välissä!
      Ei kukaan omista toista ihmistä.

• yööööökkkk,,,

"kivaa on ollut "

olet suuri typerys,
        totuus on taatusti toisenlainen,
        h e l v e t t i pääsee irti ku käy vieraissa, siitä olen aivan varma,,,

• kenen mokkasiinit
        yööööökkkk,,, kirjoitti:

"kivaa on ollut "

olet suuri typerys,

Entä onko kokemusta vai pelkkä varma usko?

• EI kannata käydä --
        kenen mokkasiinit kirjoitti:

Entä onko kokemusta vai pelkkä varma usko?

vieraissa jos aikoo elää elämänsä psyykkiseti ja fyysisesti terveenä,,,

varmaa tietoa, kokemusta, näkemystä,

• Niin tai näin,,,,,,,
        yööööökkkk,,, kirjoitti:

"kivaa on ollut "

olet suuri typerys,

Katsos kun meillä on vaan tämä yksi elämä.
        Eikö sitä voi viettää niin kuin haluaa,
        niin että on tuntenut eläneensä?
        Eikä olla vaan jonkun arvostuksen alapuolella oleva piika ja
        siivooja kymmeniä vuosia kun sattui joskus menemään
        naimisiin?
        Sitten kun tuleekin se joka huomaa sinut oikeasti?

• Kysyisin
        Niin tai näin,,,,,,, kirjoitti:

Katsos kun meillä on vaan tämä yksi elämä.
        Eikö sitä voi viettää niin kuin haluaa,
        niin että on tuntenut eläneensä?
        Eikä olla vaan jonkun arvostuksen alapuolella oleva piika ja
        siivooja kymmeniä vuosia kun sattui joskus menemään
        naimisiin?
        Sitten kun tuleekin se joka huomaa sinut oikeasti?

piialta onko sellaista tosi huomaavaista sitten sattunut kohdalle useitakin ?

Itse ainakin olen joskus pyrkinyt toimimaan tuollaisena huomaavaisena, niin piioille kun rouvillekin.

Nykyään viis veisaan heistä tai muista fröökynöistä, ei niistä saa kun harmeja palkkioksi.

• omat kengät
        EI kannata käydä -- kirjoitti:

Kannattaa edes kokeilla. Kun pääsee vertailemaan niin voi tuntua entinen sittenkin paremmalta. Yhteiseloon kun kuuluu niin paljon kaikkea muutakin.

• ...............
        omat kengät kirjoitti:

Kannattaa edes kokeilla. Kun pääsee vertailemaan niin voi tuntua entinen sittenkin paremmalta. Yhteiseloon kun kuuluu niin paljon kaikkea muutakin.

Miehelläni oli kokemusta vain minusta avioliittomme aikana.
        Hän kuvitteli aina että muualla saattaa olla parempi kumppani sängyssä. Moitti jatkuvasti. Itsekin olin kokematon, ei seksi ollut hääppöistä.
        Erkaannuttuani miehestä elin jonkin aikaa melko hurjaa elämää. Silloin opin seksistä paljon. En ollutkaan niin huono, emme vain osanneet ja mies ei halunnut oppia mitään, kunhan tyydytti itsensä avullani.
        Nyt on kumppani jonka kanssa menee hyvin, molemmilla on kokemusta tarpeeksi, osataan arvostaa sitä mitä meillä on.
        Minä olen sitä mieltä että kokeneisuudesta ennen avioliittoa ei ole haittaa, päin vastoin.

• Luuloja vain
        EI kannata käydä -- kirjoitti:

Entä kaikki ne psyykkisesti ja fyysisesti sairaat, jotka eivät ole ikinä käyneet vieraissa? Mikään ei ole niin epävarmaa kuin "varma tieto, kokemus, näkemys".

• .............

... Satiaiset aiheuttavat kyllä vipinää varmaan...

• ............

Raavi sitä.

Voihan asian nähdä niinkin, että uskomattomuus voi tuhota avioliiton.
      Kun vaikkapa mies ikuisesti epäilee uskollista vaimoaan uskottomuudesta, se voi olla lorun loppu.
      Sen oli yksi sukulaiseni avioliiton lopettamista asioista. Yksi monista.
      Joko alkaa pettämään, tai sitten haluaa pois ikuisesta epäiltynä olemisesta.

• "karannut"

"Sen oli yksi sukulaiseni avioliiton lopettamista asioista. Yksi monista.
        Joko alkaa pettämään, tai sitten haluaa pois ikuisesta epäiltynä olemisesta. "

Helpottaa kerralla kun pääsee pakoon.

• ................

Uskottomuus on elämän suurin loukkaus avioliitossa, se haavoittaa ikuisesen vamamman jättää uskolliseen puolisoon, siitä toipuminen on tosi vaikeaa, useat ei toivu koskaan himinen rampautuu,
      ainoa keino on yrittää sopia asia yhdessä terapiassa,
      tai jos puoliso ei lähde yksin terapiassa,
      uskottomuus usein johtaa eroon, mutta ei välttämättä jos uskoton osapuoli haluaa selvittää ja sopia asiat uudelleen ja alottaa alusta paraemmalla onnella.

• miss ollaan mikä maa

Jos koet asian noin, niin se on ihan OK, mutta et sinä voi kenenkään avioliittoa sen ongelmia lähteä kokemaan. On jokaisen ihmisen omakohtainen asia kokea elämänsä ja avioliittonsa. Onhan sellaisiakin pareja, jotka ovat eronneet ja päätyvät uudestaan keskenään naimisiin.

Immenkalvo ja luukuttaminen, hei haloo, millä vuosituhannella ja vuosisadalla sä elät? Oletko sunnimuslimi vai lestaatti?

• järki käteen

Muslimeilla ei varmasti ole asian kanssa mitään tekemistä! Minkä ihmeen takia monessa keskusteluketjussa aina joku vetäisee muslimit esille, vaikka muslimit eivät liity aiheeseen mitenkään... Painukaas takaisin sinne tynnyriin, jossa olette kasvaneet!

• miten sen nyt ottaa
        järki käteen kirjoitti:

Muslimeilla ei varmasti ole asian kanssa mitään tekemistä! Minkä ihmeen takia monessa keskusteluketjussa aina joku vetäisee muslimit esille, vaikka muslimit eivät liity aiheeseen mitenkään... Painukaas takaisin sinne tynnyriin, jossa olette kasvaneet!

Jospa kirjoittaja tarkoittaa, että fundis kristityt ja fundis muslimit elävät omissa tynnyreissään kaukana nykypäivästä, ja ajattelee, että jommasta kummasta voi olla kyse. Näin minä tekstin tulkitsin.

• Lupaus on lupaus

ja jos sen pitäminen on vaikeata, siitä on puhuttava toiselle.
      Ei saa rikkoa takanapäin salaa annettuja lupauksia!!

• kasvakaa aikuisiksi

Mua jotenkin inhottaa nuo kaikki
      vällyjenpöllytysjutut ja -rituaalit, mitä avioliittoon liitetään.
      Onhan ihmis- ja parisuhde paljon muutakin kuin voimakkaasti ylikorostettua seksuaalisuutta.
      Eri asia on, ettei useimmatkaan ihmiset pärjää edes itse voimakkaan seksiviettinsä kanssa. Ja naisetkin tahtois olla avioliitossa/parisuhteessakin ihmisiä, ei
      pelkkiä suvun ilmaisia halpoja työkoneita ja äidin/anopin pienoismalleja/marttyyrejä.

Väkivaltamaa Suomessakin.

• Rakastetaan ja ...

Jokaisella on oikeus omiin näkemyksiinsä. Niin myös aloituksen kirjoittajalla, joka minun mielestäni puhuu ihan kummallisia. Rakkaus ja rakastaminen eivät taida olla hänelle kovin tuttuja asioita, kun vetää pitkälle vietyjä johtopäätöksiä vieraitten ihmistenkin puolesta.

Omalla tai kumppanin satunnaisella syrjähypyllä ei tarvitse olla mitään todellista merkitystä parisuhteessa - minun mielestäni. Sellaiset on parasta pitää omana tietona ja kantaa itse oma syyllisyyden taakkansa. Itse olen ollut uskollinen omissa parisuhteissani ja olen sanonut kumppanille, etten halua tietää JOS satunnainen haksahdus pääsee yllättämään. Vieraitten juoruilut on aina jätetty omaan arvoonsa, ja mustasukkaisuuskin katosi jo aikuiseksi kasvettaessa.

• Sekoitat kiiman ja

rakkauden.

• Jänöjussitar

@ Rakastetaan ja ...

Olet jänis joka pistää päänsä pensaaseen eikä halua tietää totuutta. Tyypillinen nainen joka pelkää rahapussin katoavan muihin mussukoihin.

• Rakastetaan ja...
        Sekoitat kiiman ja kirjoitti:

rakkauden.

Luulen tietäväni rakastamisesta enemmän kuin monet kirjoittavat. Solmimme nuoruuden parhaan ystäväni kanssa avioliiton ja rakastimme toisiamme - myös vaikeina päivinä - mieheni elämän loppuun asti. Olimme molemmat uskollisia koko avioliiton ajan, ja nautimme kaikesta hyvästä yhdessä.

Intohimo ja rakasteleminen liittyy omassa elämässäni vain hyvään sitoutuneeseen parisuhteeseen. Tässä iässä läheisyydelle, hellyydelle ja toistensa hemmotteluunkin on enemmän aikaa. - Toivoisin lisää sellaista kaikille.

• Rakastetaan ja ...
        Jänöjussitar kirjoitti:

@ Rakastetaan ja ...

Olet jänis joka pistää päänsä pensaaseen eikä halua tietää totuutta. Tyypillinen nainen joka pelkää rahapussin katoavan muihin mussukoihin.

Keskustelimme aiheesta ystävien ja miehenikin kanssa. Me molemmat liikuimme maailmalla ja kohtasimme monenlaisia "vokottelijoita". Joskus jopa tutut yrittivät houkutella salaisiin kahdenkeskisiin hetkiin. Kosteissa iltajuhlissa jompi kumpi olisi saattanut joskus haksahtaa, muttei haksahtanut.

Juoruilijoita löytyy kaikissa ympäristöissä ja me molemmat annoimme typerille tosikoille paljonkin juoruilun aiheita. Kun joku kertoi epäilyksistään mieheni mahdollisesta uskottomuudesta, sanoin, etten haluaisi tietää, enkä muuten uskoisikaan, ellen itse näkisi tositilannetta. - Koska olin itse uskollinen, oli helppo luottaa myös toiseen.

Rahalla tai varallisuudella ei ole koskaan myöhemminkään ollut minulle merkitystä kumppania valitessani.

• mummo vaan

"Uskottomuus on hyvä pitää salassa, silloin se ei loukkaa ketään".

Tuo on vanha totuus ja pätee edelleenkin, kuten on pätenyt vuosituhansia.
      Uskottomuutta on ollut aina ja tulee aina olemaan.

• kehä-säde

Onko oikein varastaa, ja kun kukaan ei tiedä, eikä kerro kellekään, on omatunto puhdas?

• 1+9

Rakkaus ei ole omaisuutta. Jakamalla rakkaus voi lisääntyä.

• Rakastetaan ja ...

Onko parempi keventää omatunto ja syyllisyyden taakka tunnustamalla satunnainen uskottomuuteen johtanut hetki vai kantaa itse yksin syyllisyyden taakka? Tieto voi lisätä toisen tuskaa ja herättää monenlaisia pohdintoja myös omasta osuudesta tapahtumaan. - Moni vaimo tai mies miettii, että hänessä itsessään täytyy olla jotain vikaa, jos puoliso sortuu vieraisiin. Humaltuminen ja vieraan innokas vokottelu on kuitenkin saattanut olla ainoa syy satunnaiseen hetken hairauhtumiseen.

• ---------
        1+9 kirjoitti:

Rakkaus ei ole omaisuutta. Jakamalla rakkaus voi lisääntyä.

Kun kovin jakelee, jää itse paitsi.

• liha on heikko.
        Rakastetaan ja ... kirjoitti:

Onko parempi keventää omatunto ja syyllisyyden taakka tunnustamalla satunnainen uskottomuuteen johtanut hetki vai kantaa itse yksin syyllisyyden taakka? Tieto voi lisätä toisen tuskaa ja herättää monenlaisia pohdintoja myös omasta osuudesta tapahtumaan. - Moni vaimo tai mies miettii, että hänessä itsessään täytyy olla jotain vikaa, jos puoliso sortuu vieraisiin. Humaltuminen ja vieraan innokas vokottelu on kuitenkin saattanut olla ainoa syy satunnaiseen hetken hairauhtumiseen.

Turha on alkaa tunnustamaan. Itselläni ei ole minkäänlaista syyllisyyden taakkaa. Tehty mikä tehty, en voi vannoa etteikö niin voisi käydä joskus vieläkin jos otollinen tilaisuus sattuu. En varta vasten etsi seikkailuja.
        Sellaista sattuu elämässä, näin se vain on.

• Rakkauven kieli
        --------- kirjoitti:

Kun kovin jakelee, jää itse paitsi.

Väärin. Rakkaudella ei jaeta, sillä kerrotaan. Selitys: kun jaat ja annat, se kertyy, lisääntyy ja moninkertaistuu.

• leiki kanssain!

Onneksi avoliitto on ikuinen! Vaihtaa vain välillä avokkia.

ps. Ei sinulla ainakaan dementiaa ole, koska muistat vielä immenkalvon! Onko peräti ehjänä?

• ei ulkoisvahvistusta

Mun ensimmäinen liitto oli avoliitto, ja se on vapaaehtoisesti voimassa edelleen.

• leiki kanssain!
        ei ulkoisvahvistusta kirjoitti:

Mun ensimmäinen liitto oli avoliitto, ja se on vapaaehtoisesti voimassa edelleen.

@ ei ulkoisvahvistusta

Ironisesti yritin vastata aloittajalle, koska hän kirjoitti niistä immenkalvoistakin, jotka pitäisi olla tallella? Kuinka hän kuvittelee tampoonit sisään työnnettävän, puhumattakaan muista "kupeista", joilla menkkoja hoidellaan?

Itse olen avioliitossa ja ensivuona tulisi 50-v täyteen, mikäli kumpikin elämme, mutta tuleehan se silti, vaikka molemmat olisimekin jo haudatut.

Lähinnä ajattelin lastani tuossa avoliitossa. Eivät ole vihitty ja lapsetkin on kastamatta. Ihmeellisesti he ovat pysyneet riidoistaan huolimatta yhdessä nyt jo liki 25-vuotta. "Vanhoillapäivillään" tekaisivat mummille lapsenlapsia., josta olen ikikiitollinen.

Tietenkin mietin mielessäni miksi he eivät eronnet jo aikaisemmin, kunnes lapset "tulivat"?=!! Toivottavasti olen oikeassa, että kumpikaan ei ikimaailmassa syyllisty lapsimurhaan. Tapelkoot muuten vain.

• Uskollisena pysyn

Aloittaja on aivan oikeassa!
      Merkillistä miinustamista, pöh!
      Aikas (sensuroitu) porukkaa täällä :(

• kysyn vaan

Entäs, vuosia kestänyt salainen suhde joka paljastuu, kuinka sen voi antaa anteeksi?

• bessie*

Pitäisikö antaa anteeksi, "kysyn vaan"?

Sehän kai on oleellisinta. Ensin voisi yrittää selvittää omat tunteensa ja tilanteensa ja niiden pohjalta kysyä, haluanko antaa anteeksi. Tärkeää on selvittää myös se, että haluaako toinen saada anteeksi. Jos kumpikin haluaa, niin siinä on jo jonkinlaiset edellytykset yhdessä jatkamiselle.

• leikki kanssain!

@kysyn vaan
        bessie vastasikin jo, mikä on oikein yleisesti, mutta minä lyön hieman "pökköä pesään" ja kerron oman näkemykseni.

Tietenkin aloitus oli jo ärsyttävä "immenkalvoineen" ja uskollisuuksineen, kun nykyisin, joko mennään naimisiin tai eletään avoliitossa. Tamppooneitakin käytetään!!!

No, itse jouduin hyväksymään aika pian avioliittomme alkuajoista lähtien mieheni uskottomuuden, koskahän oli minua 8-v vanhempi ja toimi "matkarakastajana", siis edusti firmansa laitteita Hesasta-Nuorgamiin, vai mikä lienee pohjoisin?

Jokunen vuosi meni, kunnes moraalini antoi periksi, että miks en minä, kun hänkin? Sysäyksen tietenkin antoi ns. "työpaikka rakkaus", jossa olikin koko "sielujen sympatia", jossa mies "jumaloi" minua!!

Olin kuitenkin niin vanhanaikainen, että perhe on pidettävä koossa, koska meillä oli jo kaksi lasta, joten lopetin aika ilkeästi ns. suhteen, koska hän vaati jo avioeroa.

Kun on päässyt irti moraalistaan, niin kaikkea voi tapahtua.

Ruotsin laivalla tapasin (helmikuussa) porukan, kun olin lapsieni kanssa siellä. Moni ihastui, mutta yksi rakastui, ja tietenkin naimisissa!!

Asia jäi sikseen, mutta itse aloin hakea ko. kaveria toukokuussa, koska hän oli kuitenkin "jonkun" koulun opettaja. Paikkakunnan tiesin: Joten löysin.

Ja mikä oli tulos? Mieletöntä kaipuuta tämän rakastavan miehen luokse ja suunnatonta ristiriitaa, että perhe, isä, äiti ja lapset ovat tärkeimmät.

Suruani (sitä typeryyttä) lohduttaen siis hain tämän henkilön, joka mukamas oli ihastunut minuun, mutta olin ehkä minäkin, koska hän muistutti sitä miestä, joka palvoi minua.

Ja kuinka tämä etenee? Aktiivista pettämistä molempien perheille. Meillä on saman ikäisiä lapsia, toisella yksi enemmän:

Hyvin on toiminut jo liki 25-vuotta....ylikin...!! Onhan minulla hyvä mies ja ihana rakastaja. Koskaan emme ole "kärähtäneet" tästä suhteesta, mutta ihania orgioita olemme harrastaneet mieheni matkoilata opittuja.

• Huvittavaa....

60 palstalla keskustellaan uskottomuudesta.
      Eikö lapsilla ole muuta paikkaa?
      Tämän ikäiset ovat jo tehtävänsä tehneet, ja aina parhaansa mukaan.
      Musta tuntuu, että tästä keskustelevat ovat hukkuneet omalla palstallaan massaan, ja yrittävät meillä päästä esiin.
      Harmi, he sotkevat pahasti aikuisten palstaa.

H.

• Fakta homma:
      Aviorikos ei enää riitä avioeron perusteeksi, ei siis tuosta vaan mitätöi avioliittoa niinkuin aloittaja (vielä tänä päivänä!) vaatii ja edellyttää. Aikansa elänyt koko aviorikos-termi!

Nykynuoriso on niin fiksua että perustaa avoliiton, jos sitäkään. Toisaalta - moni myös sillä ratsastaa ja puhdistaa sänkyhyppelynsä tyyliin:
      - Enhän minä ole luvannutkaan mitään enkä ole naimisissa...

Minusta on ihan sama elääkö ihminen avio- vai avoliitossa, pääasia että käyttäytyy aina asiallisesti (kävi miten kävi) ja huolehtii mahdollisesta jälkikasvusta osaltaan mahdollisen välirikon jälkeenkin. Onnellisinta tietysti olisi että molemmat vanhemmat yhdessä hoitaisivat jälkikasvunsa täysikasvuisiksi. Vaikeatkin asiat voi sopia jos haluaa.

Lasten etu on ehdottomasti tärkein, sen eteen on syytä tehdä työtä ja unohtaa mustasukkaisuus (ihan turha tunne, jos itseluottamus on kasassa), ja miettiä onko oma ehdottomuus esim. viltinpöllyttelyssä lopultakaan yhtä tärkeää.

Ugh.

• ..PAH !

"Lasten etu on ehdottomasti tärkein, sen eteen on syytä tehdä työtä."

Yks lause totta stoorissasi, muuta siitä ei voi hyväksyä, sillä ihminen ei ole kissa tai koira, joka menee ja panee eikä mikään ole mitään.

• -------------

Avioerossa i n h o t t a a aina ku koko suku siis molempien suku alkaa vähätellä vastapuolen puolisoa,
      siinä tappelussa kärsii lapset eninten,
      miksi ei kaiikia voi panna tasan kahtia, miksi pitää tapella yhteisestä omaisuudesta,
      h u o r i n tekijä poistukoon yhteisestä kodista, jättäköön muunperheen rauhaan loppuijäkseen, osallistukoon VAIN elatusmaksuihin,,
      mitä ei ole eläny rehellistä kunnon elämää,,,

• mietipä vähän.

Molemmissa on vikaa jos toinen osapuoli ei ole uskollinen avioliitossa. Vaikka pihtailisi, pitäisi seksiä kiristyskeinona, uskollinen pitää olla, siitä vasta elämöinti tulee jos joku hakee lohtua muualta. Monen metelöijän kannattaisi vilkaista peiliin.
        Hyvä että avioeron syyksi ei enää katsota kulunutta sanontaa "huorin teko".
        Vaikka olisi itse piru, kunhan vain on uskollinen voi litistää toisen kuinka haluaa, mielestäsi?

• olipas tutuntuntusta
        mietipä vähän. kirjoitti:

Molemmissa on vikaa jos toinen osapuoli ei ole uskollinen avioliitossa. Vaikka pihtailisi, pitäisi seksiä kiristyskeinona, uskollinen pitää olla, siitä vasta elämöinti tulee jos joku hakee lohtua muualta. Monen metelöijän kannattaisi vilkaista peiliin.
        Vaikka olisi itse piru, kunhan vain on uskollinen voi litistää toisen kuinka haluaa, mielestäsi?

tekstiä kuten eräällä henkilöllä joka pettää kilttiä miestään, terrosoi, uhkailee käyttää myös väkivaltaa,
        ( vai on h u o r a a m i n e n sun mielestä oikeutteua )
        oliskohan jos puolisosi tietäisi asiasta ???

"mietippä vähän"

tommonenko sun avioliito on, kysynvaan ONKO se MUKA AVIOLIITTO laisinkaan, ??

JUST tommosen PITÄÄ erota, ei ole mitään oikeuksia toista käyttää hyväkseen ja itse juosta vieraissa,
        MINKÄLAINEN tommonen avioliitto voi olla,
        se joka juoksee vieraiissa ja pakkottaa uksolisen puolison elättämään ittensä kaiken karvasilla kiristyskeinoilla, se ihmine n on RIKOLLINEN ei mikään aviopuoliso,,

uskottomuus ON AINA AVIORIKOS, puoliso on aina oikeutettu avioeroon jos sitä tahtoo,

h u o r i n t e k i j ä on se joka on se joka POISTUKOON perheestä,
        jos toinen puoliso niin haluaa ja vaatii,,

TURHA VÄITTÄÄ MUUTA ,,,

• pöljäkö olet ??
        mietipä vähän. kirjoitti:

" mietippä vähän "

heh, mitähän varten sinä olet sitte naimisissa, ku omalta et saa ja joudut käymään vieraissa, siis joudut h u o r a a m a a n ??

onko tommenen mikään avioliitto, ???

• ------
        olipas tutuntuntusta kirjoitti:

tekstiä kuten eräällä henkilöllä joka pettää kilttiä miestään, terrosoi, uhkailee käyttää myös väkivaltaa,
        ( vai on h u o r a a m i n e n sun mielestä oikeutteua )
        oliskohan jos puolisosi tietäisi asiasta ???

"mietippä vähän"

tommonenko sun avioliito on, kysynvaan ONKO se MUKA AVIOLIITTO laisinkaan, ??

JUST tommosen PITÄÄ erota, ei ole mitään oikeuksia toista käyttää hyväkseen ja itse juosta vieraissa,
        MINKÄLAINEN tommonen avioliitto voi olla,
        se joka juoksee vieraiissa ja pakkottaa uksolisen puolison elättämään ittensä kaiken karvasilla kiristyskeinoilla, se ihmine n on RIKOLLINEN ei mikään aviopuoliso,,

uskottomuus ON AINA AVIORIKOS, puoliso on aina oikeutettu avioeroon jos sitä tahtoo,

h u o r i n t e k i j ä on se joka on se joka POISTUKOON perheestä,
        jos toinen puoliso niin haluaa ja vaatii,,

TURHA VÄITTÄÄ MUUTA ,,,

Ei kaikki ole mustavalkoista.
        Saattaa olla se ns. huoraava puoliso se joka huolehtii kaikesta.
        Ei raaski jättää oman onnensa nojaan ihmistä jolla saattaa olla mielenterveysongelmia ym...
        Kuulehan "onpa tutuntuntuista", vaikka puoliso sinut elättääkin niin minua ei ole elättänyt koskaan, minä olen elättänyt hänet. Taidat olla myös ammattialinen koska miehesi elättää sinut, et näy käsittävän että kohtaloita ja ihmisusteita on monenlaisia.
        Elänyt omaa elämääni ja huolehtinut hänestä siinä sivussa. On ollut oma asunto ja talous. Avioliitto on ollut pelkkä huolenpitosuhde.
        Minua naurattaa sinun vihasi ja kostonhimosi. En ole eronnut, en hyödy avioliitosta mitään, ei ole ollut miestä joka antaisi kimmokkeen erota, ehdokkaista ei ole ollut puutetta.
        Kirjoitan siksi kun on aika yksipuolista , huudetaan kuvaannollisesti suu vaahdossa, en ihmettele jos ukko lähtee vierisiin.

• vanha jo.
        pöljäkö olet ?? kirjoitti:

" mietippä vähän "

heh, mitähän varten sinä olet sitte naimisissa, ku omalta et saa ja joudut käymään vieraissa, siis joudut h u o r a a m a a n ??

onko tommenen mikään avioliitto, ???

Niinpä, odotin avioliitolta muuta minäkin.
        Sain kaksi lasta ja kolmannen hoidettavan miehestä.
        Jos en olisi "huorannut", olisin varmaan jo vainaa. Olen saanut tukea ja ymmärrystä muualta kun kotoa sitä ei saanut.

• taidat olla se -
        ------ kirjoitti:

Ei kaikki ole mustavalkoista.
        Saattaa olla se ns. huoraava puoliso se joka huolehtii kaikesta.
        Ei raaski jättää oman onnensa nojaan ihmistä jolla saattaa olla mielenterveysongelmia ym...
        Kuulehan "onpa tutuntuntuista", vaikka puoliso sinut elättääkin niin minua ei ole elättänyt koskaan, minä olen elättänyt hänet. Taidat olla myös ammattialinen koska miehesi elättää sinut, et näy käsittävän että kohtaloita ja ihmisusteita on monenlaisia.
        Elänyt omaa elämääni ja huolehtinut hänestä siinä sivussa. On ollut oma asunto ja talous. Avioliitto on ollut pelkkä huolenpitosuhde.
        Minua naurattaa sinun vihasi ja kostonhimosi. En ole eronnut, en hyödy avioliitosta mitään, ei ole ollut miestä joka antaisi kimmokkeen erota, ehdokkaista ei ole ollut puutetta.
        Kirjoitan siksi kun on aika yksipuolista , huudetaan kuvaannollisesti suu vaahdossa, en ihmettele jos ukko lähtee vierisiin.

rupisammakon näkönen hirviö, joka saa raivokohtausia ku ei saa,

Ilmeisesti olet onnistunu narsistiluonteellasi alistamaan ja pelottelemaan miehesi lapatossuksi,
        käytät röyhkeästi hyväkesesi hänen asemaa,
        narsisti luonteinen on o v e l a alistaja,
        mielenterveys on todennäköisesti sinuula paljon huonompi, koska olet noin julma
        ja r ö y h k e ä,, hullu syyttää aina muita, vaikka vika on itsessä,,
        kirjoituksista päätellen ole seinä hullu,
        toivottavasti joku paljastaa sun h u o r a r e i s u t julkisuuteen,
        on naurettavaa väittää että säälistä hoivaat ukkoasi, ei mene kehenkään täydestä, hah
        kyttäät hänen suurta eläkkettä koska ilmeisesti itselläsi ei semmosta ole eikä tule olemaan,
        olet raamatun ja ihmisten silmissä h u o r a,
        lue kymmenen käskyä, siinä sinulle opetusta ihmisyydestä,

• babylonin portto.
        taidat olla se - kirjoitti:

Ilmeisesti olet onnistunu narsistiluonteellasi alistamaan ja pelottelemaan miehesi lapatossuksi,
        on naurettavaa väittää että säälistä hoivaat ukkoasi, ei mene kehenkään täydestä, hah
        kyttäät hänen suurta eläkkettä koska ilmeisesti itselläsi ei semmosta ole eikä tule olemaan,

Olen kaunis vaalea blondi, saisin kenet vain:)
        Vieläkin miehet kuolaa perääni, se on joskus ihan kiusallista:(
        Voi voi...

• kunhan vastasin.
        taidat olla se - kirjoitti:

Etkö osaa lukea ---- on elättänyt miestään?? Uskoisin että silloin on turha odottaa eläkettä, miehen tulot ovat pienemmät jos hän on ollut elätettävä.
        Puhutkohan itsestäsi?

• järkyttyny sivulline
        babylonin portto. kirjoitti:

Olen kaunis vaalea blondi, saisin kenet vain:)
        Vieläkin miehet kuolaa perääni, se on joskus ihan kiusallista:(
        Voi voi...

sinut tunnetaan sulla rupisammokon ulkonäkö vaaleat pitkät hiukset
        vieläkö saat niitä raivokohtauksia ku teet trefit ja ukko ei haluakkaa sun seksiä, heh
        älä tapa omaa puolisoa vaikka haluaisitki,
        piirakan tarjoaminen on vaarallista puuhaa, joku voi sun puuhat lopettaa jo ukkosi pulesta,

• surku naapuria,,
        kunhan vastasin. kirjoitti:

Etkö osaa lukea ---- on elättänyt miestään?? Uskoisin että silloin on turha odottaa eläkettä, miehen tulot ovat pienemmät jos hän on ollut elätettävä.
        Puhutkohan itsestäsi?

se josta puhun ei taatusti elätä miestään, on väkisin menny naimisiin liekkö jälkeläisetkää omalle puolisolle, ei ainakaa muistuta millään lailla omaa puolisoa, ( kannattasi ottaa dna näyte )ollut vain vähän pätkä töissä niistä potkitiin pe r s i l l e ku huomattiin ahkera piirakan tarjonta, ilmeisesti osaa salata hommansa kuten yleensäkki narsisti luoteinen ihminen osaa kääntää asiat päälelleen, syyllistää jopa puolisoa omasta
        h u o r a r e e i s s u is t a a n
        puoliso on sivistyny työelämän tehny saanu yhteikunnalle paljon hyvää aikaan
        nimenomaan sivistyksen parissa,
        mutta akka senku h u o r a a , on ilkeä luonne aivan ihmis hirviä tyranniso puolisoaan,
        paljastuu vielä

• pollari kalle !
        vanha jo. kirjoitti:

Niinpä, odotin avioliitolta muuta minäkin.
        Sain kaksi lasta ja kolmannen hoidettavan miehestä.
        Jos en olisi "huorannut", olisin varmaan jo vainaa. Olen saanut tukea ja ymmärrystä muualta kun kotoa sitä ei saanut.

HYIII, siis olet h u o r a n n u ??? ,, miten kehtaat kotona vielä rupista naamasi näyttää,
        oletko yleensäkkää ansainnu puolisosi rakkautta,
        toden näkösesti et
        kirjoituksistasi päätellen, kukaan n o r m a a l i aviopuoliso ei käy
        h u o r a a m a s s a että pysyisi hengissä,
        salli nun nauraa hah haahhh aaaa,
        kukkaan ei ole ikinä kuollu seksin puutteeseen eli selipaattiin, heh heh heeeeeee,
        olet ilkeä ihminen , ilmeisesti olet vammauttanu puolisosi,
        narsisti luonteisena mitätöit kaikessa häntä,
        k a r m e a kohtalo on puolisollasi,,
        itsesi olet korottanu, vaikka todellisuudessa h u o r a on kaikkea muuta kuin kunnioitettava ihminen, hyiiii,,
        toivottavasti joku sivullinen tai naapuri tulee puolisosi avuksi,
        pelastaa sinun kynsistä ennen kuin saat sen tapettua,,,

• Mies & Käsi

Kun olet ollut 10 vuotta ilman piparia, niin tiedät varmasti miksi haluat vierasta.

• törkeä yhteiskunta

Minun mielestä Mooses aikoinaan olisi voinut
        nimetä kuudennen käskynsä muotoon "älä tee ihmisoikeusrikoksia"
        ja Jeesus kohdata kaivolla miehen ja sanoa:
        kuusi tai kuusisataa naista sinulla on ollut, mutta yksikään niistä ei ole vaimosi.

Jostain paljon vakavammasta on kysymys, lapsiin kohdistuvista rikoksista ja iankaikkisesta paskan kaatamisesta jommankumman puolison tai naapurin niskaan,
        maksattamisesta ja ihmiseen/ihmisyyteen kohdistuvasta riistosta.
        Ihminen on paljon muutakin kuin paskov peräaukko, vuotipa sitten ylä- tai alapäästä
        törky ulos.

• kawe

Elämässä tärkeistä asioista kärkipäähän asettuu, luottamus. Mitä mistään tulee jos ei voi luottaa, ne on niitä nauloja avioliiton arkkuun. Erotkaa ensin, sitten testikierroksia niin paljon kun sielu sietää, pitääkö mennä sen nöyryyttämisen kautta.
      en lukenut ketjua........

• marja_ana

Pettäjään ei voi luottaa.
        Minulla on kokemusta alkoholistista, häneenkään ei voi luottaa. Voi luottaa tuhat ja yksi kertaa, viimein tulee stoppi, ei jaksa enää.
        Kyllä juoppo mies myös pettää, ja pettää raitiskin mies, täällä haukutaan vain pettäviä naisia.
        Nämä pettämisasiat ovat sellaisia että pitäisi kulkea henkilöiden saappaissa edes vähän aikaa, sitten voisi sanoakin jotain.

• u 65

Suomessa ei lain mukaan mitätöidä avioliittoa, vaan avioerohakemus lähetetään käräjäoikeudelle, joka sen myöntää. En tiedä ainuttakaan tapausta, jossa käräjäoikeus olisi kieltäytynyt myöntämästä avioeroa.

• ~~~~~~

Tämä nyt on eri asia, mutta ihmettelen, miksi ihmiset eivät eroa, vaikka asuvat loppuelämänsä erikseen?
      Liekö raha vai muu asia takana, vaiko vain viitsimisen puute?
      Kunkin yksityisasia toki.

Ei se aina rahasta ole kiinni. Ei vain näe mitään syytä erota, elämä kulkee latuaan eroamattakin. Usein ero tulee jos rakastuu ja haluaa aloittaa uuden elämän toisen kanssa. Jos kumpikin hyväksyy asian, mitäpä se muille kuuluu?
        Se on hyvä että saa itsestään irti edes sen verran että etsii oman asunnon ja lähtee ahdistavasta suhteesta.
        Itselläni on ystäviä, miehiä ja naisia, on hyvinkin läheinen mies ystävä, ei ole naimisissa. En ikinä mene yhteen asumaan kenenkään kanssa, mies tietää sen ja hyväksyy. Haluan elää juuri näin kun nyt.
        Jos jotain kilttiä miestä on petetty, se ei tarkoita että jokainen avioliitto olisi yksi yhteen, pettäjä roviolle.

• ~~~~
        **** kirjoitti:

Ei se aina rahasta ole kiinni. Ei vain näe mitään syytä erota, elämä kulkee latuaan eroamattakin. Usein ero tulee jos rakastuu ja haluaa aloittaa uuden elämän toisen kanssa. Jos kumpikin hyväksyy asian, mitäpä se muille kuuluu?
        Se on hyvä että saa itsestään irti edes sen verran että etsii oman asunnon ja lähtee ahdistavasta suhteesta.
        Itselläni on ystäviä, miehiä ja naisia, on hyvinkin läheinen mies ystävä, ei ole naimisissa. En ikinä mene yhteen asumaan kenenkään kanssa, mies tietää sen ja hyväksyy. Haluan elää juuri näin kun nyt.
        Jos jotain kilttiä miestä on petetty, se ei tarkoita että jokainen avioliitto olisi yksi yhteen, pettäjä roviolle.

Noin se varmaan on. Eletään omaa elämää erillään, kummemmin riitelemättä.
        Mutta ei erota.
        Joskus ihmissuhteet toisiinsa paranevat eron myötä, siitä hyvänä esimerkkinä omat vanhempani.
        Pysyivät ystävinä kuolemaan asti, kumpikin yksinään.

• tiedä häntä.....

Luulisin että kumpikaan ei tunne tarvetta erota, vaikka asuvat erilläänkin.

Saattaa ollakin parempi ratkaisu asua erillään jos ei enää mahdu saman katon alle.

Tuskin siinä rahastakaan on kyse jos kumpikin maksaa omat kulunsa itse.

Hmm.... ehkä lasten takia.

• *uskollinen*

En ole pettänyt, eikä ole edes haluakaan pettää puolisoani. Jos pettäisin, en tulisi enää koskaan hänen kattonsa alle asumaan.

• kunilla*

Niinpä, *uskollinen*, sinun olisi hyvä etsiä oma asunto :) tai voit päästä vuokralle kunnan asuntoon.

• *uskollinen*
        kunilla* kirjoitti:

Niinpä, *uskollinen*, sinun olisi hyvä etsiä oma asunto :) tai voit päästä vuokralle kunnan asuntoon.

Minkä takia?

Minulla on hyvä koti jossa aion asua kuolemaani saakka. Uskollisena puolisolleni.

Sitäpaitsi omistan tämän.

• kunilla'
        *uskollinen* kirjoitti:

Minkä takia?

Minulla on hyvä koti jossa aion asua kuolemaani saakka. Uskollisena puolisolleni.

Sitäpaitsi omistan tämän.

Justiinhan sanoit että et menisi miehesi katon alle asumaan???
        Käsitin että miehesi omistaa asunnon, sinä siis omistatkin sen?

• *uskollinen*
        kunilla' kirjoitti:

Justiinhan sanoit että et menisi miehesi katon alle asumaan???
        Käsitin että miehesi omistaa asunnon, sinä siis omistatkin sen?

Jep. Omistan.

Missäss siinä mainittiin miehen omistamasta asunnosta?

"En ole pettänyt, eikä ole edes haluakaan pettää puolisoani. Jos pettäisin, en tulisi enää koskaan hänen kattonsa alle asumaan. "

• Gunnar-vaari

Rumakin nainen on parempi kun oma käsi.

• :) enkulin kuva

seinällä....

• kunilla'

Hyvä kunnar, minä olen ruma, mutta kuulemma on sisäistä kauneutta:)

• heh heh heee,,
        kunilla' kirjoitti:

kunilla :

HAH HAH HAAAAAAAA saipa hyvät naurut,,, vai sisäistä kauneutta hAH HAH HAAA noin narsisti luulee ittestään

• kunilla*
        heh heh heee,, kirjoitti:

kunilla :

HAH HAH HAAAAAAAA saipa hyvät naurut,,, vai sisäistä kauneutta hAH HAH HAAA noin narsisti luulee ittestään

Enhän minä mitään luule, minä tiedän:)

• frouva.
        kunilla' kirjoitti:

Tunsin rouvan, jonka mielilause oli:

Vaikka minä olen ruma, olen minä ranttu.

• kunnari vaan,,,,
        kunilla* kirjoitti:

Enhän minä mitään luule, minä tiedän:)

hahhaaa haahha hehehhe heeeehhee

olisit sitten puolisollisesi hellempi,
        silittelisi välillä mieluummin kätösellä kui kaulimella saisit vähemmän raivokohtauksia,
        laittasit edes joskus ruokaa hänellekki,
        ostasit josku jotai vaatetta hänelle ,
        hänestä tulisi komee mies jos vähänkään holehtisit hänen pukeutumisesta
        normaali puoliso huolehtii miehelle puhtaat vatteet silitettynä,
        oot varmaan hakannu ukkosi sairaaksi mustasukkasuudesta ,
        ku itte käyt salaa vieraissa sua harmittaa, olet raivoissasi ku se vielä uskaltaa hengittää,
        ku sä luuleet että ukolla on myös joku joka sitä oikeasti rakastaa,,
        näitä hulluja on suomessa aivan likaa,
        paljastut vielä.

• Yksi ateisti

Kumpi kivitetään, kun erotakaan ei voi. Minkä jumala on yhteen liittänyt, sitä ei ihmisellä ole valta hajoittaa?

Avioliiton asiantuntijana, voinet kai kertoa miten tässä tilanteessa pitäisi toimia?

Mutta ehkä kirjoitatkin luottamuksen pettämisestä? Mustasukkaisuudesta, itsekkyydestä, kyvyttömyydestä unohtaa, antaa anteeksi ja mennä eteenpäin elämässä?

Kirjoititko aloittajalle?

• Sama ateisti
        **** kirjoitti:

Kirjoititko aloittajalle?

Kirjoitin.

Sama ateisti kirjoitti:

Kirjoitin.

Hyvin kirjoitit:)

• Yhäkin ateisti
        **** kirjoitti:

Hyvin kirjoitit:)

Avioliitto ei sovi kaikille. Se vaatii isoa sydäntä, laajaa sielua ja sopivan lyhyttä muistia.

Ateistille kelpaa kädenpuristus. :)

• Toisenlaiset teot

Tiedän kymmenittäin pahempia asioita avioliitossa kuin uskottomuus. Vaikka en nyt luettele niitä, niin ne ovat sellaisia juttuja, joitten takia uskottomuudesta / pettämisestä on tullut meikäläisen silmissä niin pieni paha, ettei se ole paha ollenkaan. Vain ja pelkästään ihmisen tarve hakea lämpöä ja läheisyyttä, ymmärrystä ja onnea.

• kympistä miinus

Olet elämää nähnyt, viisas ihminen

• Hah !
        kympistä miinus kirjoitti:

Olet elämää nähnyt, viisas ihminen

No mistä se miikka tulee?

• kawe

u65 oikeassa varmaan olet ja miksi kieltäisi. Nyt on sankari-pahisten= narsistien =individualistien aikakausi, hintansa ja aikansa ottaa.

• tässä ollaan.?

Niin kauan kun kaikki menee hyvin, on helppoa kunnioittaa perinteisiä arvoja.
        Kun omalla kohdalla kaikki menee päin he_vettiä, ei voi kuin ihmetellä, kuinka tässä kävikään näin?

• meeriamanda

Kuinka jaksatte jankata samassa ketjussa ties monennettako kertaa tätä elämään kuuluvaa vastoinkäymistä? Vali vali jatkuvana janana.
      Avioero on hyväksytty laeissamme, oma syy ellei toimi. Tuollainen ikuinen kitinä sekä katkeruus, on tullut jätetyksi tai petetyksi syö ihmistä kuin ruoste terästä. Ihan kuin kilpailtaisiin siitä kenellä on suurin kärsimys.

• korot kopisten

Eihän tätä ole pakko lukea.

Muakin sylettää musiikkiketju ja siksi en sinne poikkea.

• .......
        korot kopisten kirjoitti:

Eihän tätä ole pakko lukea.

Muakin sylettää musiikkiketju ja siksi en sinne poikkea.

Täällä ei ole lupaa laitta musiikiviesteja kuin maarinan musiikkiketjuun. Jos tekee sellaisen erehdyksen että laittaa, eräs on heti suureen ääneen kimpussa.

• naiset olivat asiall

Ei tarvitse olla avioliittokaan, lyhyin oli viikko.

• ---------

Kuka tarvii, kuka ei. Kellä on onni ja autuus saada koko elämän kestävä onnellinen liitto.

Miten tarvitsee tarvita. Sen saa, jos sattuu olemaan onnekas, kun kaksi sopivaa sielua sattuu löytämään toisensa.

• piste
        --------- kirjoitti:

Kuka tarvii, kuka ei. Kellä on onni ja autuus saada koko elämän kestävä onnellinen liitto.

Miten tarvitsee tarvita. Sen saa, jos sattuu olemaan onnekas, kun kaksi sopivaa sielua sattuu löytämään toisensa.

Kuolema voi tulla.... ja tulee meille kaikille.

• ei muussa usein

vaikka olis kuinka hellä ei aina toimi, sillä on ihmisiä jotka hakee vaihtelua, siinä se syy usein on..

• muusiamuusiamuusaa.

Eli ikiteinejä, jotka aina hakevat aidan takaista vehreämpää.
        Jotka eivät osaa nähdä elämäänsä aikuismaisesti.
        Miksi moisten kannattaa edes solmia liittoja?

• ................

kuuntelin aamuhartausta, siellä sattui juuri olemaan pätkä raamatusta,
      pappi sanoi jatain tähän tapaan

" kaikki ei ole syntyessään sopivia avioliittoon "
      on jossaki kohtaa raamatussa jo varotettu avioliiton tärkeydestä ja sitovuudesta,
      joten on ihmisiä joitten ei pidä koskaan mennä avioliittoon eikä perustaa perheitä,
      ilmeisesti tämä raamatun kohta on unohtunu aikoinaan kouluissa opettamatta, koska suomessa sekoilla aivan liikaa ja erotaa montakertaa, siinä lapset vaan kärsii ja kasvaa kieroon,

kymmenen käskyä on hyvä polku jokaiselle ihmiselle, jos jotensakkaa noudattaa kymmentä käskyä maailma olisi paljon mukavampi paikka elää.

• Sanonta ei kukkokaan käskien laula eikä lehmä ammu, on hyvä ohje.
        Tuo käsky, pakotus, jotenkin särähtää alistamiselta. Komentelevaa :)
        Pitäisi olla kymmenen neuvoa, kymmenen ohjetta tai kymmenen suositusta, kymmenen kehoitusta.
        Kyllähän jokainen reaalielämää ajatteleva sisäistää nuo asiat automaattisesti, ilman että niitä pitäisi jankuttaa jo koulussa.
        En tunne yhtään ihmistä, joka esimerkiksi kesken kahvinjuonnin sanoisi, lähdenpä tästä tappamaan jonkun, lähdenkin nyt huorailemaan kun ei ole muuta tekemistä...

Pohjaohjeina "käskyt" toki käyvät inhimillisen elämän puolesta.

• jocus*
        mies.modeemista kirjoitti:

Sanonta ei kukkokaan käskien laula eikä lehmä ammu, on hyvä ohje.
        Tuo käsky, pakotus, jotenkin särähtää alistamiselta. Komentelevaa :)
        Pitäisi olla kymmenen neuvoa, kymmenen ohjetta tai kymmenen suositusta, kymmenen kehoitusta.
        Kyllähän jokainen reaalielämää ajatteleva sisäistää nuo asiat automaattisesti, ilman että niitä pitäisi jankuttaa jo koulussa.
        En tunne yhtään ihmistä, joka esimerkiksi kesken kahvinjuonnin sanoisi, lähdenpä tästä tappamaan jonkun, lähdenkin nyt huorailemaan kun ei ole muuta tekemistä...

Pohjaohjeina "käskyt" toki käyvät inhimillisen elämän puolesta.

Käskyjä on vain kaksi, muut ovat kieltoja. Komentelevia silti. Paavali, joka oli itse vanhapoika, varoitteli avioliitosta. Muistaakseni hänen perustelunsa oli sen tapainen, että maailmanloppu oli juuri tulossa, eikä kenenkään kannattanut enää naida.

• mie vaan...

Puhut asiaa! Avioliitto on pyhä liitto. Uskottomuus ei kuulu avioliittoon.

• hhoo3

niin oli meilläi vaimo muhinoi kolmen hierojan kanssa,,ja mä sit lykkäsin yhtä opea..Sillä siisti erossa ollaan vaikka totuudet revittiin,,nyt kaksi vuotta mennyt erillään ja ihme kyllä ollaan lähennytty,,ei kolmeakymmentä vuotta unohdeta,,tosin ei olla puhuttu mut huomaa sen et kumpikin kaipaa.mitenhän kauan menee että voi antaa anteeksi ja miten kauan et unohtaa

• esko e

vasenkäsi jos olet aikaisemmin vetänyt oikeellä kädellä käteen

• esko ee

suosittelen käyntiä alepassa tai siwassa mut jos on säästöpossu vielä ehjä niin eikun citymarket ja kallein silitysrauta ja lauta niin sit menee taas hyvin

• totuus kaikessa elmä

Ei ole niin, olen 65 tiedän ja muistan kaikki siitä kun olin 2 vuotta, siis vastaus on ei.

• esko eee

hei sähän voisit tilata vaikka aku ankka lehden tai hesarin

• Ariane

Kuulostaa uskovaisen hihhulin puheilta.

Ite teininä olin vielä sitä mieltä että pettäminen on perseestä ja jos tiesin jonkun pettäneen kumppaniaan, katsoin lähinnä pitkin nenänvartta ja tuli inho pintaan. En hyväksynyt sitä nimeksikään.

Nyt, melkein 30 vuotiaana (naisena), olen kasvanut naiiviuudesta pihalle. Sitä en ymmärrä siis jos suhteessa on kaikki kunnossa elämän joka osa-alueella, seksi toimii, on erotiikkaa, intohimoa jne, luottamusta, rakkautta, hellyyttä, kaikkea mitä suhteeseen tarvitaaan, mutta silti selvinpäin tai juovuksissa hypätään vieraisiin pöytiin.
      Mutta, sen ymmärrän jos seksiä on 2-3 kk välein, erotiikka puuttuu suhteesta ja intohimoiset suudelmat ovat vaihtuneet nopeiksi pusuiksi eikä saa automaattisesti hellyyttä, halauksia sun muuta vaan niitä pitää erikseen pyytää (rakkautta ja luottamusta siis löytyisi). Varsinkin jos toiselle puolisolle seksi olisi tärkeää. Unohtamatta kauniita sanoja esim jos toinen on laittautunu että näyttäisi hyvältä. Niin siinä tapauksessa en yhtään ihmettele jos alkaa katselemaan muita miehiä ja ihastuu salaisesti johonkuhun toiseen. Ja tekee sen "pahimman mahdollisen" eli lähtee pettämään. Ja vaikka kuinka yrittäisi vuosia tehdä töitä asian eteen että seksielämän parantuisi, mutta tuntee että tekee töitä sen eteen yksin tuloksetta.

Itselleni on näin käynyt. Olen naimisissa, pieni lapsi tullut tehtyä. Rakastan miestäni ja hän on muuten ihana isä ja luotettava kumppani. Ja komea. Ei siinä mitään. mutta. Seksiä on hiton harvoin että pää meinaa räjähtää, ei auta keskustelut, tuen antaminen toiselle asioiden suhteen, ei mikään. Oon yrittäny kaikkeni, jo useampia vuosia. Lopputulos on se että olen ihastunut toiseen mieheen (kyseinen mies ei tätä tiedä) eikä edes huvita enään yrittää seksiä oma miehen kanssa. Ja mä olen aina se joka "roikkuu" ja halailee.
      Ja mikään suohirviö en ole, hoikka urheilullinen nainen joka pitää itsestään huolta.

Toistaiseksi olen pystynyt olemaan uskollinen, en tiedä mitä tästä vielä tulee. En pysty nimittäin päästämään sisäistä villikissaani valloilleen oman mieheni kanssa....

Joku tietysti nyt väittää että mies pettää kun ei halua/jaksa sekstata oman vaimon kanssa. Väärin. Sen tiedän että mies ei petä.

• en nuori apina

Missä järki 40 . Olet haaveiden hullu. Kuka on miehesi, kuka on lapsesi?

Ota järkesi ---jos on sinulla on vähän yritä käyttää mikä on.

• sillä tavalla

Sä et ole onnellisessa liitossa, mut ei se pettäminen silti ole oikein. Jos et sitä ero ymmärrä olet emotionaalisesti vajaa. En anna koskaan varatuille ja olen nainen. Ajattelen niin että:

- varatuttu ei tiedä mitä haluaa tai oikeammin hän tietää muttei saa sitä (läheisyys omalta kumppanilta)
        - varattu pelaa pelejä, elää mielikuvituksensa varassa
        - varattu ottaa mutta ei anna (miten voisi koska on varattu!)
        - varattu on pinnallinen, on toisen kanssa vaikka haluaa muita
        - varattu on epärehellinen, ei sellaiseen voi koskaan luottaa, liian monia kynnyksiä ylitetty ja liian monta kertaa, kestää kauan parantua tästä sairaudesta
        - varattu esittää tunteita, on rakastumisriippuvainen
        - varattu on kuin uppoava laiva, sinä kärsit seuraukset

• olkaa uskollisia --

avoimia ja rehellisiä toisillenne, rakastakaa toisianne,

antakaa piut pauut vieraille luusereille, houkutuksia on elämä täynnä jokaiselle, mutta rakasta aviopuolisoa VAIN 1 ainoa.

taijat olla hullu,
        normaalissa liitossa seksi kuuluu jokapäiväiseen leipään, ainaki meikän avioliitossa yli45v kunnes kuolema erotti,
        jos yhdenkerranki käy vieraissa taatusti avioliitossa loppuu seksi kuin seinään,
        puoliso ei kiinosta enään pätkääkään muuten kuin rahan tuojana perheeseen ja kaverina tietenki, mutta seksi halut on kuolleet,
        näin on totuus,
        yrittäkääpä kumota jos pystytte, olkaapa rehellisiä itsellenne,
        huomaatte että näin on käyny ja tulee käymään,
        siis EI kannata olla ainuttakaan kertaa uskoton omalle puolisolle, jos haluaa onnelisen elämän vahuuteen asti oman puolison kanssa !

• Born to be wild

Minun mieheni petti minua 35v. nuoremman tytön kanssa(18v,). Rakastui silmittömästi, halusi jättää kaiken tytön vuoksi. Joi, valehteli, suunnitteli tulevaisuutta ja teki lähtöä. Ei raukka kuitenkaan uskaltanut, alitajunnassaan varmaan tiesi, ettei siitä tule pidemmän päälle mitään. Minä kuuntelin ja lohdutin ja sanoin kyllä ymmärtäväni, yksinäni itkin. Ei lähtenyt mies, katuu, häpeää ja kiroaa ja tietää rikkoneensa jotain hyvää elämästämme. Luottamuksen. Nyt sitten pitäisi liimata säröjä, yrittää yhdessä. Ja minä en tiedä mitä teen, kun se luottamus ei ole liimattavissa tähän avioliiton astiaan, sitä palaa kun ei löydy. Surullista, pohja on pois kaikelta kun ei ole mille rakentaa...luottamusta. Niin ja tyttö se elää huoletonta nuoruutta, satuttaa jo seuraavaa ukkomiestä.

• aika ajassa

Näin voi olla. Kuolema on kaikilla, mutta todessa ei ole kuolemaa vaan kaikki jatkuu..

• älä ole typerä

Heh, ehkä ukkosi ei ole oikein vielä aikuinen?? Minkälainen mies rakastuu pikkutyttöön, mikä häpeä! Ehkä miehesi ei ole rakastunut enää suhun, olette vain kumppaneita ja hän ajatteli että nuori tyttö on viaton ja kiltti. Ei se silti hommasta tytön syytä tee vaikka sinä mustasukkaisena vaimona haluaisit lakaista asiat maton alle syyttämällä tyttöä. Ota ero tai katsokaa peilistä mitä haluatte. Kuvitteletko että suhde olisi ollut kovin tasavertainen ukkosi ja lähes lapsi? Syytätte lasta omasta suhteestanne... ei taida paljon järki aivoja painaa. Mitähän tytön vanhemmat olisivat sanoneet kun pikkutytteli olisi tuonut 35-vuotiaan varatun ukkomiehen vanhempien eteen. Ei varmaankaan kovin hyvää. Mieti myös tätä puolta. Ja heitä ukko ulos!

• jaksamista elämääsi

voi surku sinua,,,

yritän hieman kokemuksesta neuvoa,

voisitko muuttaa erilleen siis hakea avioeroa h a r k i n t a ajalla, se kestää 1/2 vuotta,
        saisit kokeilla yksin elämistä, samalla kasvaisit itsenäisemmäksi, lopullisen päätöksen teko olisi helpompaa, haluatko elää yksi ja alottaa uuden elämän , vai haluatko jatkaa puolisosi kanssa lopun elämää yhdessä,
        molemmat päätökset on vaikeita,
        jos päättät jatkaa avioliittoa oman puolison kanssa, ero ei astu voimaan vaan voitte jatkaa siitä mihin jäitte,
        tietenkin olisi hyvä yhdessä käydä avioliittoterapiassa, se auttaa todella paljon selkiyttämään ajatuksia,,
        ota seurakuntaan yhteyttä, hae apua, löydätte varmasti oikean ratkaisun,

• UskotonM66

Höpö höpö--- vieras vaan piristää liittoa puolin toisin. Ei ne vehkeet siitä kulu
      ja vanha sananlasku jo sanoo että vieras pi....lu on kul...in herkku

• voi ressukkaa

et taida olla kovin onnellisessa suhteessa tai olet kovin pinnallinen tyyppi?

• loveisintheair2

Riippuu paljon ihmisistä, jos esimerkiksi toiseen ei ole koskaan ollut rakastunut oikeasti voi syrjähypyn antaa anteeksi tai sitten vihdoin lähteä ja etsiä jonkun muun jota rakastaa. Jos taas on vahva tunne ja varma olo siitä että toinen on se oikea ja kaikki on hyvin, pettämiselle on löydyttävä helvetin iso hyvä syy!! Pelkkä kyllästyminen ei riitä lupauksen rikkomiseen, on täytynyt olla joku kynnys jonka on ylittänyt.

• Vastuuvapautuslausek

Mielipidehän se tuakin on mutta asiahan on vähä monimutkaisempi kuin annat ymmärtää. JOS joku päättää avioitua ja päätyy aviorikokseen niin tulis kysyä myös että kuinka voit enää koskaan luottaa kehenkään. Avioitua voi periaatteessa VAIN KERRAN kunnes kuolema erottaa. Jos ero on tapahtunut uskottomuudesta johtuen niin olisi hyvä kysyä myös PETETYLTÄ osapuolelta että ratkaiseeko avioero mitään? Myös petetty on vastuussa.

• elämä on kaikilla

Kaikki eivät voi tulla 60 ,,,, vai - kaikki ovat ystäviä elämässä oli ikä mikä tahansa.

• 60+++++

Me 60 voimme auttaa ja moni on tervetullut ...

• Vanha pukki

Hoh hoijaa! Itse olin pakotettu hyppäämään " vieraissa" lähes heti kun pappi oli aamenensa sanonut.Muija lakkasi antamasta ,antoi erittäin säästeliäästi ennen aamentakin ja sitten lopetti lähes tyystin.Antoi vain kerran,pari vuodessa ja saatesanoinaan ; " nopeesti sitten!". No,tuli kuitenkin pari ihanaa lasta ja en raatsinut jättää lapsiani ja kärsin moista liittoa lähes parikymmentä vuotta kunnes löysin nykyisen vaimoni ja hyvin on mennyt!
      Kokemukseni mukaan osaavat ne vaimotkin pettää! Jouduin " urani" aikana auttelemaan useampaakin naimisissa olevaa rouvaa.En kysynyt että mikä heidän motiivinsa syrjähyppyihin oli,kaipa jokaisella on syynsä!

• hatuttaa

Mä olen kyllä täysin samaa mieltä. Sitä tunnetta et löydä enää koskaan, vaikka anteeks antaisitkin. Luottamuus on mennyt iäksi. Ei voi mitään..

• Marian tuskaa..

Entäpä jos uskoit vain haavekuviin,
        haaveitten harhaan
        ja sait todeta että
        "lailla tähden vain Josef rakastaa.. vanhan laulun sanoin.

Olit vain Maria, joka kätki enkelin sanat sisimpäänsä
        - jouduit kärsimään paljon ja
        miettiä sanoja koko loppuelämän ajan.

Arki ja elämän ankaruus meni reilusti yli ihmisen kestokyvyn - niin kuin niin monella menee.

• näin on

jos luottamus menee,niin sit siinä kyllä menee kaikki. sit ei oo enää mitään jäljellä. iten sitä enää korjaat?

• Vain yksi kysymys

Oletko lestaadiolainen?????

• näin on

näköjään kyllä lastadiolainen,lestadiolaisen tuntee. että näin.

• ...

Vaikka en ymmärräkkään miksi pitää ruveta vertaamaan avioliittoa revenneeseen immenkalvoon, olen kuitenkin pääasiassa samaa mieltä: pettämisen jälkeen suhde on pilalla, eikä sitä voi enää korjata. Tokihan voi silti yrittää jatkaa, mutta ei se ole sama.

• 70v

Naiset pettää siinä ku miehetkin.olin työelämässä 70-2005 ja voi jessus niitä juhlia ja pettämisiä. Kivaa oli

• Oisko Alavuudellakin se mustasukkaisuus repinyt sielua niin pahasti, että hirmutekoihin piti ryhtyä ? Lähestymiskiellotkin taitavat nykyisin olla vain symbolisia.

• ...

höpöhöpö

• Aloittaja varmaan tarkoittaa että menee luottamus.Okei menee se jos äijäkin poraa uutta reikää kun ei jaksa samalla pilkkiä,eikä se immenkalvo ole niin vain korjattavissa.Itse asiassa moniko nainen on kyseisen kalvon edes nähnyt??,saati sitten miehet.No sen nyt ymmärtää että jos toinen pettää ja toinen alkaa etsiä merkkejä mahdollisesta uudesta tempauksesta jatkuvasti niin siitä ei tule kun riitaa joka ei varmana lopu minkäänlaisen avioliitto neuvojan tai kamujen avulla. Minusta koko tämä koko keskustelu on aivan turhaa,koska kaikki kuitenkin ovat erilaisia ja tekevät vaikka pappisvalan/nunnan tai rupeaavat munkikksi,silti kaikki voi mennä päin p.......ttä molemmin puolin,joten jatketaan vaan tappelua tai erotaan ja yritetään uudestaan.Jatkoja.

• Militantti Antti

Taas ihan mukava provo! Ei silti- on tuollaisia hihhuleita olemassa, mutta tämä on selvästi laitettu ihan piruuttaan tänne! Tai sitten jälleen uskovainen, joka heittää sen eka kiven... Niitä kyllä ns. "tosiuskovaisissa" on pilvin pimein.

• Meitä on monia;)

Mun eka avioliitto tyrehty pulison pettämiseen,niin raastavaa ja kidutettavaa suhdetta kenellekkään soisi..nyt meneillään toinen liitto ja taivaan kiitos,kumppanini on uskollinen.Luottamus ja turvallisuus luo yhteenkuuluvuutta.

• kadunmiesxx

Kyllä sen voi antaa anteeksi. Kukaan ei ole erehtymätön. Jos tekee hurjasti mieli toisen miehen mulkkua, niin sille ei nainen varmaan voi mitään.

• aina huora....

Huora on aina huora.

• 89458989

Niin ja tämähän ei nyt tietysti voi käydä toisin päin että mies olisi dippailut ''neitsyt'' heppiään muihin naikkosiin?

• kyllästyny,,,

lopettakaa jo se h u o r a a m i n e n

nukkumaan siitä on yö jo,,,

• Puhas omatunto

Näinhän se on. Minä petin ex vaimoani useamman naisen kanssa, pelkät pussaus jutut pystyin itelleni juuri ja juuri antamaan anteeksi tunnustamatta vaimolleni.. mutta sitten yhden kanssa lipsahti nussuttelun puolelle. Hävetti aivan saatanasti tulla kotia ja katsoa vaimoani silmiin, tunsin itseni likaiseksi paskiaiseksi, tuntui että haisinkin vieraalle huoralle vaikka kuinka yritin itseäni suihkussa hinkata..

Säälin uskollista, viatonta ja mistään tietämätöntä vaimoani ja vihasin itseäni siinä määrin että päätin tehdä tähän astisen elämäni vaikeimman teon: TUNNUSTAA pettämisen.. ajattelin että tulkoon ero, minä en halua valheeseen perustuvaa liittoa. No tunnustaminen helpotti kummasti oloani vaikka erohan siitä sitten tuli mutta silti en missään nimessä kadu että tunnustin. Nyt olen uudessa suhteessa onnellisesti, enkä sata varmasti koskaan enää petä omaa rakastani, sen verran opin että pettämisestä tulee vain itelle vitun paska olo.

• kah.destaan

"tunsin itseni likaiseksi paskiaiseksi, tuntui että haisinkin vieraalle huoralle vaikka kuinka yritin itseäni suihkussa hinkata.."

Yks pikku juttu: eikö oma p a s k a haissut olleskaan, vaan se hirmuisen paha ja iljettävä h-alkuinen?

Siis: itseäsi sinun lie enemmän syyttäminen. Vaiko eikö? Aina vaan nimitellään naispuolista osapuolta vaikka itsessä olisi vikaa vikaa vikaa niin perhanasti. Tiesiko se h:ksi nimittelemäsi edes että olit naimisissa, häh?

Provohan tämä edellinen oli. Selvästi naisen tekstiä, ei miehen.

• Ihminen ei petä. jos tosissaan ja kovasti rakastaa toista. Sitten kun tunne on hiipunut, kiinnostaa se "vihreä ruoho aidan toiselta puolelta." Turha siihen on enää uhkailla ja kiristää. Valitettavasti meidät on luotu tällaisiksi ja totta on, jos tutkii ekosysteemiä vähän tarkemmin. Meillä on noita alkukantaisia viettejä ja niiden tarkoitus on aina ollut looginen.

• 4+15

Voi kaamee. Nyt on tää aloitus nostettu lööppiin ja sen kyllä kannanotoista huomaa. Vieläks tätä joku jaksaa ???

• TÄH ????

mihin löööööppppiiiinn ??????????????????

• totuus elämä

Kaikilla meillä on paheet elämässä, usko toiseen täytyy olla pohjaton.

Miksi on rakkaus?

60 on apinoilla vain sexi, oletko apiana?

Rakkaus jos ei ole eroa.

• hyvää iltaa

mies ei voi olla uskoton jos löytyy tarpeeksi kaunis ja mukava?

• aika on loppu

Huorat, mitä sanoin Jeesus.

Mikä on leikki.

• turhaaa

ei rikottua saa korjatuksi ihmis asioissa..kyl jonkun pirttikalustun voi entisöidä milloin vain mutta...en tiedä ensimmäistäkään ihmistä joka antaisi oikeasti "kaiken anteeksi"...tiedän turhankin monta ns MONEY TALK`S yritystä pitää kuviot kunnossa ja sitä perhe idylliä suojaten...mut ei ne toimi KOSKAAN.

• armo-

Riippuu tapauksesta. Anteeksianto on hieno laji.

• Näin on

Samaa mieltä olen aloittajan kanssa!! Puhtaus ja pyhyys avioliitosta katoaa sillä hetkellä, kun toinen hairahtaa!!

Ja en ole mikään uskovainen - olen 22-vuotias normaali, menevä (juhliva), seurusteleva opiskelijatyttö!

Olen vain sitä mieltä, että varsinkin avioliitto on LUPAUS LOJAALIUDESTA JA USKOLLISUUDESTA, ja lupaus yhteisestä elämästä - loppuun saakka.

Pettäminen ja eroaminen eivät kuulu avioliittoon.

• ihminen on hirviö

anteeksi ehkä voi antaa vasta ku ihminen on kuollu
      ( tai VAIN jumalan armosta, omat voimat ei riitä anteeksi antamiseen ) kyseealasta voiko antaa koskaan anteeksi,
      ei kaikissa tapauksissa kuoleman jälkeenkään voi hyväksyä kaikkea sitä pahaa mitä uskoton ja väkivaltanen puoliso on aiheuttanu,
      edelleenki pohdin kaikkea sitä pahuutta mitä on saanu elämän varrella kokea,
      elämä maanpäällä on h e l v e t t i ä, ei erokaan voi tuoda rauhaa jos on kohdannu pahan ihmisen.

• Realisti12345

Ei pettämisen, niin kauan kun se on pelkkää seksiä, tarvitse antaa vaikuttaa mihinkään.
      Ei ne vehkeet naimisesta kulu, eikä ihminen saatu toisen ihmisen kosketuksesta.

Itse oon vaimolle sanonu että jos mieli tekee niin anna mennä, sillä ehdolla ettet tee toisen lasta etkä lähde toisen mukaan. Mutta jos tuntuu että paremman löydät, niin sille en voi mitään. Toista ihmistä ei voi omistaa.

Parisuhde ja avioliitto ovat paljon muutakin kuin seksiä.

• luottamustako

Parisuhteessa luottamus toiseen on tärkeintä.Voitko luottaa puolisoosi jos hän pettää? Kyllä luottamus menee vaikka kuinka yrität luottaa nykyään kun millään ei ole enää väliä hypitään suhteesta toiseen eikä kunnioiteta toisen omaa puolisoa niin miehet kun naisetkin vokottelee avioliitos olevia.

• olkaa älykkäitä

mikään EI ole pelkää seksiä,
      AINA jää jälki h u o r a m i s e s t a, joskus tekee mieli uudestaan joskus jäli on inhottava,
      tämä on totuus,
      avioliitton tulee olla puhdas ja molempien uskollinen toisilleen,
      kerranki hairahtunu on saastunu,
      avioliitto on silloin särkyny, vaikka mitä tekisit, ja kuinka putsaisit ei korjaannu,
      siksi k a n n a t t a a käyttää aina järkeä ja olla uskollinen omalle puolisolleen,
      viisas ihminen hallitsee käytöksensä, himonsa jopa tunteensa tarvittaessa,,

• pire---

Ensimmäisessä ja toisessa liitossa petin, eivät olleet oikeita minulle.
        Nyt olen ollut 12v liitossa, ei tulisi mieleenkään pettää. nyt löysin oikean rakkauden, me riitetään toisillemme.
        eihän tulevaisuudesta voi koskaan sanoa, kaikki voi muuttua, nyt on kaikki hyvin.

• VeeeM

Olen kolmatta kymmenettä juokseva mies, nykyisessä suhteessa 5 vuotta. Tämänkin suhteen aikana olen reissannut thaimaat ja pitkät venäjät moneen kertaan ilman avopuolisoani, ns ykkösluokan matkoja, tänään kotiuduin viimeksi. Olen kuitenkin niin onnellinen siitä että joku minua kotopuolessa odottaa ja kovasti rakastaa etten halua häntä pettää, en halua edes ajatella kuinka tuo viaton luontokappale joutuisi kärsimään moisesta, hän panostaa suhteeseen täysillä, miksi minä viskaisin kaiken romukoppaan jonkun yhden illan jutun takia? Ok, ei ole sattunut vielä Milla Jovovichiä kohdalle, mutta jo parisuhteen rakentaminen ja toisen luonteenlaadun hiljalleen oppiminen, huomaaminen että toisessa on omat pikku heikkoudet kuten itsessäkin, näitä en halua heittää hukkaan, ei ole täydellisiä ihmisiä kuin ensirakkaudet alkuun, ruusutarhoissa tanssimista..
      Jos suhde menee pettämis asteelle, niin kyllä siinä jo muutenkin vene pahasti karikoilla, ei halua syystä tai toisesta kutoa seittiä kasaan..
      Mutta nää on näitä, jokainen parisuhde taaplaa tyylillään, itelle ei pettäminen muuten toimivassa suhteessa sovi, pelkään menettäväni jotain ainutlaatuista kerran olevaa?

• NAINEN VM.50

Kyllä se luotto menee mun mielestä jos ei olla uskollisia toisillemme.

Pohja putoaa oli sitten avo-tai avioliitossa

• luontokappale?

VeeM..
        en halua edes ajatella kuinka tuo viaton luontokappale joutuisi kärsimään moisesta,

• kiitos sinulle VeeM

VeeM

jos tuo on totta olet harvinaisen älykäs ja viisas mies,

olet suuren kunnioituksen arvoinen

toivottavasti suomen miehet ja ihmiset jopa naisetkin ottaa sinusta esimerkkiä

hienoin kometti mitä ikinä on näillä palstoilla nähty,,,,

• ei oikeesti

vittuiltiinko tämän nostolla minun tämän iltasista tapahtumista? sain tietää naiseni sopineen treffit henkilön kanssa joka juuri aiemmin puhui mun kanssa ennen kuin lähti naiseni luo. tai sitten tämä on vain pelkkää sattumaa

• kunpa olis tiennyt..

pettäminen ei todellakaan ole hyväksyttävää:
      miten selitän lapsilleni miksi halusin erota heidän edesmenneestä äidistään, jolla siis oli suhde...

• mies 43veee

ei hyväksyttävää.12v yhdessä ja tapahtui tämä ikävä asia josta jo 12vuotta aikaa.halusin heti erota ja en koskaan oikeasti pysty antamaan anteeksi.moni asia hyväksyttävää mutta ei pettäminen.

• Paljon nähnyt..

Muistan nähneeni tutkimuksen ja muistan täysin oikein et ensimmäisen avioliittovuoden aikana on jo 20% pettänyt kumppaniaan. Mitä luku mahtaakaan olla esim. 10v kohalla. Keskim. eronneiden suhde on kestänyt 12 vuotta. Eipä siihen juuri muuta tarvita kuin pullo kossua ja otollinen tilanne, ni aika valmista kauraa moni tuntuu olevan..

• WHYI .... horot!!!

Mikä perkele,akkoja vaivaa????? Ovat ukkomiesten kimpussa jatkuvasti....HALOO!! Hankkikaa elämä!!

• hoitakaa itseänne

Akat tietää että
        tulehtuneet pussit
        vaatii tyhjentämistä
        kun ukot sen kunvaa horottaa
        toisiaan persuuksiin.

Täydellisen puhtaan kodin ja aviosuhteen
        ideaalin vaaliminen on vaimoille
        tosi rankka ja vaativa suoritus,
        välillä pää puutuu ja menee hermot,
        sitte pitää haukkua naapurin leskirouvat
        ja vanhukset huolimattomiksi hutsuiksi
        ja käydä taas kiristämässä hintsua
        että pääsee ulkomaille...

Suomessakin leviää jo täyttä vauhtia uusi ärhäkkä Aids-virusmuunnos, huume- ja homppuporukoissa herättää kauhua kun joutuvat kokemaan raivoa.
        Niinkus se mykoplasmakin, löytyy ja kasvaa limakalvoilla ihmisilläkin molemmiss päis. Rasitteitahan ne taudit ovat - kuin myös ylenpalttinen vouhkaaminen seksin kimpussa. Noita tauteja myös kotieläimissä. Raskas aihe.

• vapaa ajaettelia

Olet aivan okeassa sen jälkeen elämä on kun "jäitä yrittäisi polttaa nuotiossa" ei mitkään neuvolat ja asiat tuntia pysty sitä parantamaan, ne on (lapisa) vartren.
      Yleensä pettäminen on heikon itsetunnon syy tai sitten ihminen on narsisti joka pönkittää heikkkoa itsetuntoaa ja yrittä saada hyväksyntää näille teoilleen.

• Isot daijut

JOS SE PILLU ON NIIN SAASTUNUT, NIIN LYKKÄÄ PERSEESEEN!

• millueli

ihan sama kumpi on kumpaa pettänyt, toinen ei pääse pesäerolle ennenkuin on maannut vieraan kanssa takaisin, noin se vaan menee.

• seeeeeksiii

Ihanaa nauttia vaik toisesta,jos omasta ei oo mihinkään.:nainen 26v ja toimii toinen ja nuolee hyvin. on taivaallinen olo.

• Pesäpallomailako ?

Tiedän miehen nuoruusvuosilta, joka hommasi vaimolleen 25 vuotispäivälahjaksi,tutun "ison" miehen.

• Pieni Ase

Antakaa vaimollenne mahdollissuus kokeilla vierasta. Ei vene soutaessa kulu.

• hankaan

hankaimet kuluu.

• pitäkääOmastaKiinni

kyllä kaatuu ku vierasta saa,, älä ikinä käske vaimosi mennä vieraisiin,

sillä kun se sen tekee sinä jäät kuin nalli kallolle !

• voivoivoi3

Vene ei toki soutaessa kulu,mutta kun se ajetaan joka kerta kiville, tulee naarmu ja sitten täytyy pohjaa taas paikata!

• 3+81111

Ihminen, joka käyttää tuollaista ilmaisua kuin "saastunut ja mitätön moraalisesti" ihmissuhteiden yhteydessä, on itse älyllisesti saastunut ja mitätön.

Avioliiton arvon ja kunnon ratkaisevat puolisot itse. Ei kukaan ulkopuolinen.

• Muurari Eino

Vanha ei v1ttu1le, mutta neuvoo. Uskokaa naiset ,myös teidän miehenne on valmis sänkyyn vieraan kanssa.

Matkatöitä vuosikausia tehneenä , voin sanoa että kaikille kelpas vieras ja sen eteen tehtiin tuntikausia töitä tanssikapakoissa.

• 1982 kesäkuu

Ulkomailla luulin erästä paria onnelliseksi aviopariksi. Hämmästyin lentoasemalla, kun molemmilla oli aviokumppani vastassa.

• ÄLLITÄLLI

"Uskottomuus mitätöi avioliiton". On sulla mielikuvitusta.. Uskottomuus ei yksin "mitätöi" (mitätöi suluissa siksi, että et taida ymmärtää mitä sana tarkoittaa) avioliittoa, vaan avoliiton, seurustelun.. Millä vuosituhannella elät tai mitä hihhuli-kerhoa edustat kun käytät tuollaisia sanoja? Uskottomuus on aina huono asia, se vie luottamuksen siihen parisuhteen toiseen osapuoleen. Opettele ensin suomenkielen sanat ja niiden tarkoitus ja ala vasta sitten viisastelelemaan

• ihmiset on tulleet -

hulluiksi, ku luulevat että h u o r a a m i n e n on jotain elämää,,,, se tuo vain kärsimystä kaikille ihmisille.

MIKSI kukaan puoliso haluaa loukata omaa rakasta puolisoa uskottomuudella,
      MIKSI sitä enkertakaikkiaan voi ymmärtää,
      onko mitään järkeä mennä avioliittoon jos ei pysty olemaan uskollinen omalle puolisolleen ?

• 5+4

Mässäilet, stondaako?

• siittimetsikinsokin

Meillä asia hoidetaan ryhmäseksillä. Välillä isommassa lihataapelissa ei tiedä kenen vehje on missäkin ja tosi kivaa on ollut kaikilla. Näitä sessioita muistellessa tulee oma pariseksikin hauskemmaksi.

• Mitä ihmettä tämä aloittaja oikein höpöttää O_o?

• Tietovastaava

Ap se pylly pystyssä odottaa jono aviomiehiä, varattuja nusasee sitä..sen elämäntyö on vain rikkoa ja nussia kaikkea mikä liikkuu...Ap vaan hymyilee kun oma aviomies käy työkaverin kanssa mmm kaikenlaisissa ulkomaanmatkoilla,,,altaalla...baareissa...no loput jää salaisuudeksi..Sivusuhde kun niillä on,,,Ap luulee että sänkyyn NE ei ole menneet, mutta kyllä kiihko on käynyt lakanoissa...Muuten on TODElla kiva nainen sun aviomiehellä työkaverina..niin pienet piirit kun on..Ap se miettii miksi hän ei pääse oman Aviomiehen firman omiin juhliin aina ja matkoille,,,juuri uuden sivusuhteen myötä :D

• Niinkuin kissat

ja koirat, ohimennen nus.....ja siten niinkuin ei mitään ois tapahtunutkaan vaan eteenpäin...D

• uskossa vai toivossa

Kyse on luottamuksesta. Jos sen menettää, ei tilanne ole koskaan enää sama.
      Muu on sanahelinää.
      Pahin saaste ihmiskunnalle ja parisuhteille on kiihkouskovaisten sekoilu.

• ONNI ONNI ONNI

Laitosten maailma ja esim. laitosten naimalaitos on uskottomuus, syystä tai toisesta ei suju uskollisuus, siksikö rahallista sexiä ja kivaa, aivan ja omaisuusjakelua, ei hyvää. Ei sex myöntää puoltaa kieltää vastustaa, parasta omin käsin ja muuten sexin ihmeteltävässä, ylijäämä naisia ja miehiä mahdoton asuminen ja naapurisopu, kyllä merkityksesssä verottaja virallinen/repävirallinen, Kun nyt tässsä iäisyyttäni koen mailman onnellisimmaksi/onnellisemmiksi Jumalamme. Herramme.

• £ oveellllovee £

huomasin virka intoisen itsetyydytyksen suoda ajatus naimisiin/ ei naimisiin, tai parin hakea, vaarallista itsetyydytys ja ei itsetyydytys ------------ eniten haluaisin vetää käpälärautoihin ja panna pois käyttämättömiä/käytettyjä sattumalta kokeneita ...........

• Totuus esiin

Tiedän miehiä, edustajia,jotka ovat nuttineet lähes 200 naista.

• vinland sh yosef

Olisi kiinnostavaa tietää mitä tekee ROKKEVELLERIT JA MAILMAN RIKKAIMMAT naiset/miehet 3333 on esim. minustakin kiinnostuneita .............. YES!

• elv

Lestadioilaish..ra vei aviomieheni. Kumma uskonto, kieltää Tv katselun, mutta sallii uskottomuuden ja lapsiin sekaantumisen.

• ==sss===

"........ uskontokuntien ja mailman avaruustutkijainkin intohimo on kehitellä ja tutkia DNA:a hiukkasia, joten löytyyhän sitä maassakin seuraa, ei tarttee hakee taivaita hipovia orgasmia so. Raamatussa kielletty kokemus, joten ei se voi olla kirkossa esiinvedetty opetusvideo, koska ei lestadiolaiset voi olla islamististen kansan sukupuolielinten kanssa vertaansa vailla pannaan/ei panna täydennystä, jos esim. telkkarin edessä onanoi, se voi olla vaikka eri uskontokuntien teologiaa, se, se, se ettei nai sopivanikäisten kanssa uskontoa asioissa, ei se ole kielletty islamistilakaan olla vanhoillislestadiolaiset vertainen, eikä vanhoillislestadioita vailla vertaa suhteessa, islamistit - on todella uskontokunnissa korjattavaa, heiltä kaikilta on unohtunut, ikä minultakin - ........"

• Pirre*
        ==sss=== kirjoitti:

"........ uskontokuntien ja mailman avaruustutkijainkin intohimo on kehitellä ja tutkia DNA:a hiukkasia, joten löytyyhän sitä maassakin seuraa, ei tarttee hakee taivaita hipovia orgasmia so. Raamatussa kielletty kokemus, joten ei se voi olla kirkossa esiinvedetty opetusvideo, koska ei lestadiolaiset voi olla islamististen kansan sukupuolielinten kanssa vertaansa vailla pannaan/ei panna täydennystä, jos esim. telkkarin edessä onanoi, se voi olla vaikka eri uskontokuntien teologiaa, se, se, se ettei nai sopivanikäisten kanssa uskontoa asioissa, ei se ole kielletty islamistilakaan olla vanhoillislestadiolaiset vertainen, eikä vanhoillislestadioita vailla vertaa suhteessa, islamistit - on todella uskontokunnissa korjattavaa, heiltä kaikilta on unohtunut, ikä minultakin - ........"

Voi ihme, ..sataisi jo lunta..

• Ei välttämättä.

Olen pyörittänyt kahta naista vuosia, enkä näe mitään syytä lopettaa suhdetta.

• Tämä selkeää!

En tunne minkäänlaista sääliä yhtäkään sellaista paskakasaa kohtaan jollle käy huonosti uskottomuuden tai toisen kumppaniin kajoamisen takia.

• ----
    • Ei yksisilmäistä

Entä sitten moniavioiset suhteet, jotka ovat käytännössä toisessa puolessa maailmaa ja luultavasti kristityilläkin alkuseurakunnan aikoina, ainakin eräitten Raamatun tekstien perusteella.
      Luultavasti avioliitot kestävät heillä paljon pitempään kuin "sivistyneessä" pohjoisessa. Onnellisuudesta en osaa sanoa, mutta ainakin iloisemmilta näyttävät kuin ihmiset täällä, sikäli kuin olen katsellut.

• "Ei yksisilmäistä"

Jo vuosia sitten, miehet sinetöivät kauppansa puristamalla toistensa kättä, ja kolmas mies "löi" kytkennän poikki.
        Se, kolmas mies, ei kiinnostanut ketään.
        Harvoin tapahtumaa ajateltiin raamatullisesti.
        Tapahtumaa arvostettiin aikasti miehekkäästi.
        Naamat näytettiin, iloisina tai surullisina, mutta niitä ei peitetty, vaikka mustelmia saattoikin syntyä.
        Täällä kun ei ole kaikkea tapana, sikäli kun olen katsellut.
        H.

• Millään ei väliä!

Yhteiskunnassamme ovat asiat muuttuneet sellaiseksi, ettei millään ole enää mitään väliä. Onko uskollinen vai uskoton niin ei mitään väliä. Kaikki tuntuu käyvän kaikille ja jos porukassa on joku, joka ajattelee erilailla niin sen mielipiteet teilataan heti vanhanaikaisina. Mieluummin elän vaikka selibaatissa kuin uskottoman kanssa parisuhteessa. Sikailkoot muut miten tykkäävät, mutta minä kannatan uskollisuutta puolin ja toisin.

• "Millään ei väliä!"

"Kaikki tuntuu käyvän kaikille ja jos porukassa on"

Näin se kesäloma toimii....

H.

• Anteeksi antamalla

Uskottomuuden voi antaa anteeksi, jos toinen myöntää virheensä, pyytää anteeksi ja haluaa vielä jatkaa. Tottakai se vaatii työtä molemmilta, mutta uskon, että suhde voi olla entistä parempi, jos asia selvitetään ja siitä päästään yli.
      Uskottomuus sattuu myös pettäjään, ei se tee haavaa ainoastaan petettyyn. Anteeksipyytäminen ja anteeksiantaminen avainasioita. Ja lisäksi se että petetty saa puhua asiasta niin kauan kuin koetaan tarvetta, saa kysyä kaikkea mitä haluaa jne. Mutta sille pitäisi laittaa takaraja, että siihen ja siihen mennessä kysyt ja puhut kaiken mikä askarruttaa. Sitten jatketaan eteenpäin.

• yritättekö

ihan tosissaan väittää, että ei ole väliä, jos pettää?
      Mitä sitten, jos pettää, niinkö?
      Nussitaan oikein urakalla vieraissa?
      Pikkuasioita jotka voi puhumalla selvittää?
      Näitä palstoja kun lukee, niin ei tulisi mieleenkään ottaa suomalaista
      naista vaimoksi.
      Eipä taida olla kovin uskollista sorttia.....

• kokenut....

Eikö miehet sitten petä? Miksi yleistät, joku orjan asemaan otettu thai-nainen ei varmaan petä. Tai venäläinen, hän on sen aikaa että saa kansalaisuuden, sitten lähtee ja liukkaasti, on jo parempi katsottuna.

• siis joko tai vai

Pidetään oikein nussimistalkoot.
        Eikö pettäminen kuinka siihen suhtautuu, anteeksianto tai antamattomuus ole jokaisen henkilökohtainen asia.

• naurettavaaa

paskapuhetta teiltä. Jos pettää, niin se on sitten siinä.
      Ei mitään selityksiä ja ämmä pihalle.

• naurettavaa on.

Sama toisipäin, jos ukko pettää, ei selityksiä, pihalle vain.

• naurettavaa on.

Sama toisipäin, jos ukko pettää, ei selityksiä, pihalle vain.

• ihmiseteitajua

Koskakon aikuiset ihmiset ymmärtävät,että huora on nainen,joka tienaa elantonsa myymällä seksiä?

• koti/perhe

Ihmisten pettämistä
        kun on niin monenlaista,
        paitsi parisuhteissa,
        myös kaikkialla muualla yhteiskunnassa
        ihan kaikenlaisissa asioissa.

Niin pienen hetken rakkaus on lumivalkoinen....

Haittaa ja hyötyä, niitäkin asioita vois joskus miettiä.

• Näkemysero

Rakkauden ammattilainen, vain ja ainoastaan rakkauden ammattilainen.

• te kaikki

jotka puolustatte pettämistä, niin kertokaapa mitä puhumista
      enää on kun pettämisestä jää kiinni.
      Pitäisikö muka antaa anteeksi ja uskoa, että toinen
      ei enää ikinä petä toiste?
      Jokainen, joka omistaa molemmat aivopuoliskot tajuaa, ettei
      enää kannata turhia lässytyksiä kuunnella.
      Anteeksi voi antaa monessakin asiassa, mutta pettämistä ei ikinä
      pidä antaa anteeksi tai unohtaa.
      Taitaa kirpaista pettäjälutkia pahasti :-)

• Kuin pieru Saharassa

Vaatii asennoitumista, ajattelua, tietoa elämän kaikista puolista, taitoa kohdata jutut juttuina eikä elämää suurempina fiaskoina, ymmärrystä maailman järjestyksestä ja siitä, minkä kokoinen mikäkin asia on, kun se hukkuu maailmankaikkeuteen.

• mmmmm

Te kaikki"

Naisetko vain pettävät. Miehet pettää enemmän, miksi heitä kutsutaan.

• Tikapuutkin kelpaa

Sellaista perhosproffessoria ei olekaan kuka ei pan1s1 jos tilaisuus tulee.

• ei kaikki

ihmiset ole moraalittomia edesvastuuttomia kusipäitä.
      Itsellänikin on ollut lukemattomia mahkuja pettää muijaani, mutta
      enpä vaan petä. En nähkääs kuulu tuohon yllämainittujen
      mulkkujen joukkoon.

• Tavalla tai toisella

Jaaaha, mutta kun m-lkk- voi olla niin monen monituisella tavalla, niin pettäjämulkero jää toiseksi mennen tullen oikeitten pissipäitten joukossa.

• ihana kun olet

olemassa !

"ei kaikki" :

olet suomen hienoin mies,

olet suomen tavotelluin mies

kaikki naiset tahtoo juuri sinut puolisokseen

olet jokaisen naisen unelma

mistä löydän sinut

tahdon ehdottomasti tutustua sinuun

naispuolinen saman lainen uskon uskollisuuteen ja järkevyyteen

ei kaikki halua juosta vieraissa

jok` ikisellä on mahdollisuus ja houkutuksia käyttää vierasta

vain viisas, terveesti ajattelija osaa panna asiat tärkeysjärjestykseen

kaikki sisimmässään toivoo puolisoltaan uskollisttuua, rakkautta, järkevää käytöstä,

• no huh huh

Täytty saanoa, että vähäänpä kaatuu silloin kahden ihmisen yhdessäolo.
      Erheistä oppii, mut se joka ei anteeksianna, menettää kaiken.

• ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

tämä ketju ostooaa oikein hyvin sen että uskottomuus rikkoo avioliiton,
      yksikään kirjoittaja ei ole vieläkään toipunu
      omasta h u o ra a m i s e s t a a n,
      moni syyttää puolisoaan että on pitäny hakea lohtua muualta kuin omalta puolisolta,
      mikä petos omaa itseä kohtaan HAH HAH,
      voiko ihminen todella olla noin yksinkertanen ja lyhytnäköinen, hah hah,
      totuus kuitenki on VIKA on yksin pettäjässä aivan itsessä,
      on selkeää ettei pettäjä halua nähdä vikaa itsessään, tyypillistä itsekeskeisyyttä ja luonnevikaisuutta osotta tämä käytös,,
      nämä kaikki uskottomat henkilöt, heidän on parasta mennä psykiatriseen hoitoon ja pitkään terapiaan JOS aikovat jatkaa avioliittoaan, muussa tapauksessa heidät on syytä tuomita avioeroon aviorikoksesta,
      pahuutta EI perheisiin kannata enemmpää tuoda.

• minä...

Kyllä sinunkin ........ olisi aika ajatella muutakin kuin seksiä.
        Olet varmaan jäänyt puutteeseen, nyt on myöhäistä kun kukaan ei huoli. Katkeruuttasi purat tänne.

• onko likakaivo pää?

No just joo taas kerran

Unohtu taas tästäkin keskustelusta toi ihmisen yläpää. Yleensä mitä ihmisyys on.

Paljonko auttaa housujen hajujen nuuhkiminen ja läärääminen jalkojen väliss, huorailusta haukkuminen ja ikuisten anteeksiantojen vaatimukset,
      kun ihmisenä ei koskaan ole saanut kokea loukkaamattomuutta ja kehon /pään koskemattomuutta/kunnioitusta -- siinä ei sit himokkuus, elinten koko ja kunto, rahapussin paksuus auta yhtään kun unohtuu toi tärkeä asia. Sirpaleiksi lyöty sielu, ihminen ei ole pelkkä hyötyeläin kiimakausineen aikuistuessaan ja niin kauan kuin mietitään ja toimitaan yhteiskunnassa vain ajatellen suurinta mahdollista hyötyä, mikä ihmisestä voidaan irroittaa euroina hyödyttämään
      yhteiskuntaa.
      Inhoan tämänkin keskustelun henkistä tasoa -- naisten niskaan taas kaadettua loskan määrää. Sortoa, jossa ei nouse katseet kohtaamaan ihmistä. Irroittamaan
      maan tomusta ja mammonan ja lihan palvonnasta - vois itsekukin miettiä uskonsa/uskottomuutensa sisältöä siinä missä mitä oma päänuppi pitää sisällään.
      Itse kullakin.

• .......§§§§

olen ollu uskollinen 60v omalle puolisolle,

vain oma on merkinny kaikkea.

• Entäs hän?

Oliko uskollinen edes?

• ***'/''''

Huikean pitkä ketju, joka todistaa kuinka suurista asioista on kysymys. Puolesta ja vastaan, toki kaikilla oikeus omansa ilmaista.
      Minua on petetty ja jätetty lopulta kun todella upea löytyi rinnalle.
      (liikunnallinen-tehokas-kaunis, - kilpailutus oli tuskallista, se testaus /vertailu oli pahinta .)
      Pettäminen on suurin loukkaus, jokainen tietää sen, ehkä jotkut pettää loukatakseen tai yksi ei vaan riitä.
      Minä olen onnellisempi nyt ja iloinen, että se on ohi, vaikka heidän onnensa näkeminen riipaisee - hiipuen tosin.
      niin tavallinen tarina, mutta totta

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      5003
    2. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      673
      4239
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      173
      2321
    4. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      19
      2125
    5. MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!

No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1898
    6. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      96
      1716
    7. TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa

Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka
      Maailman menoa
      171
      1493
    8. OP Kaskimaa

Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.
      Kuhmo
      30
      1218
    9. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      92
      1203
    10. Viimeiset helmiterveiset

kaivatullesi tähän alas 🙇💙
      Ikävä
      94