Opiskelen taloushallinnon tradenomiksi ja haluaisin kuulla mielipiteitä tilitoimistoissa työskentelystä, koska olen kuullut alasta lähinnä negatiivisia asioita. Ensinnäkin:
1. Työehtosopimuksen minimipalkat - Esim. jos pääsee vaativuustason 2 hommiin pääkaupunkiseudulla, niin palkka on vaivaiset 2132 euroa kuussa? Prismassa saa varmaan kassalla saman verran, kun teet hieman iltavuoroja viikossa.
2. Alalle halutaan lisää väkeä, mutta ei oteta työharjoitteluun opiskelijoita.
3. Jatkuva kiire ja stressi.
4. Työn vaativuus ei korreloi palkan kanssa.
5. Alalla paljon pilipali-toimistoja, joissa esimiesten johtamistaidot ovat jostain syvältä..
6. Vaikea päästä edes vaativuustason 2 hommiin, joten pitäisi tehdä duunia nälkäpalkalla.
7. Ei mahdollisuuksia sairastaa, jos oikeasti sairastuu.
Olenko saanut aivan väärän kuvan vai häh? Kuka oikeasti haluaa alalle, jos työ on tuollaista ja palkka aivan naurettava? Osaako kukaan kertoa jotain positiivista tilitoimistoista? Olisiko huomattavasti järkevämpää pyrkiä yrityksiin suoraan tekemään kirjanpitoa tai palkanlaskentaa, kuin mennä riistettäväksi tilitoimistoon?
Tilitoimistossa työskentely kamalaa?
2
578
Vastaukset
- jeemaali2
1. Ainakin pk-seudulla nuo minimipalkat on diipadaapaa, niillä ei saisi ketään töihin. Firmat joutuu maksamaan paremmin, itse saan enemmän tradenomina tilitoimistossa, vaikka en tuon vaatimustason hommia tee. Ammattitaidon noustessa palkkakin nousee. Tilinpäätöstaitoinen kirjanpitäjä saa ainakin sen 2500 ja työkokemuksen mukana nousee lähemmäs 3000.
2. Riippuu paikasta.
3. Hyvinhän tässä ehtii, vaikka tännekin kirjoitella. Hommat automatisoituu ja sähköistyy, jolloin aikaa jää enemmän muuhun.
4. Miten sen nyt ottaa...
5. Totta, kannattaa hakeutua isompiin toimistoihin. Palkat ja edut on paremmat.
6. Saathan sä tehdä millä palkalla haluat, mutta niinkuin todettua, useimmat firmat maksaa paremmin.
7. No, onhan, miksei olisi? - klvdtrscvjui
No joo tuo työehtosopimus on ihan huuhaata, siitä on enemmänkin haittaa. Ei missään noita vaativuustasoja katsella sen kummemmin, tuskin työnantajat ovat noista kuulleetkaan.
Tilitoimisto kannattaa käydä katsomassa, eihän sen pakko ole mikään eläkevirka olla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2111648Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1401404- 541143
- 581053
- 721005
- 106932
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva53926Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53860- 82840
- 31774