Jätän mieheni hänen harrastuksensa takia, olenko hullu?

nalkuttavaämmä

Minusta ei ole kivaa, ettei mieheni ole ikinä viikonloppuisin kotona, vaan pelireissuilla tai treeneissä. Viikollakin töiden jälkeen kauhea kiire treeneihin. Minä tykkään olla yksin kotona, mutta en jaksa sitäkään ihan aina. Minä tykkään harrastaa yksin ja osaan olla yksin. Mutta miksi minun pitäisi olla parisuhteessa, jossa joudun olemaan yksin, kun voisin olla yksin ihan ilman suhdettakin?

Tiedän, että olen kauhea nalkuttava ämmä, joka ei ymmärrä mistään mitään, mutta meitä on mielestäni moneen junaan ja on varmasti olemassa myös miehiä, jotka eivät ravaa pelireissuilla joka viikonloppu ja harrastavat ehkäpä jotain ei niin aikaa vievää. Jos tällaisia miehiä ei ole, niin sitten voin olla ihan yksinkin. En voi sille mitään, että olen kotihiiri ja mieheni on koko ajan menossa. Emme vain sovi yhteen! Vai mitä mieltä te muut olette? Voisinko vielä pelastaa suhteemme?

247

11642

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 10 + 12

Jos mies on koko ajan menossa, pitää ainakin olla tarkkana, ennen kuin lähtee lapsia tekemään. Lapset nimittäin keskeyttävät harrastukset muutamaksi vuodeksi.

Tee, niin kuin näet parhaaksi -- mutta lopeta nalkutus.

• 68 / 54

Noin kävi. Punttitreenit jäivät 38:ksi vuodeksi ensimmäisen tenavan syntymän jälkeen.
        Samoin loppuivat jaoston kokoukset ja osallistumiseni kieräviin lauantain kortti- / kotiviini-iltoihin.

Kun tenavat poistuvat perheestä alkoivat varhaisten eläköitymisrahojen haaliminen ympäri Etelä-Suomea.

Parisuhteessa ei ollut mitään ongelmia koska tavoitteet olivat yhdessä mietityt ja vaimoni oli, ja on, erittäin joustava ja looginen ymmärtämään syys ja seuraus suhteita.

• iem

On niillä naisillakin mitä ihmeellisempiä harrastuksia, pikkaraiset pitää panna pesukaappiin, kun tulee harrastelemasta.

• Jeesus elää
        iem kirjoitti:

On niillä naisillakin mitä ihmeellisempiä harrastuksia, pikkaraiset pitää panna pesukaappiin, kun tulee harrastelemasta.

Katso uusin video Helsingistä.
        http://www.youtube.com/watch?v=mvKJPVzGx98

• JKKLL

ET OEL HULLU

• KATSO PEILIÄ
        JKKLL kirjoitti:

ET OEL HULLU

Virallisesti Hullujenhuoneella ei ole kovinpaljon pettäjiä koska eivät ole siellä paljon solminneet avioliittojakaan,jotka koko elämä olisi yhteiskunta kustantanut.Eli yhteiskunta on jotenkin senpuolen hoitanut laillisesti järjestyksessä.Muut kansalaiset ulkopuolella ovat hoitaneet suurella enemmistöllään,poistaneet kaikki järkevämmätkin lainpykälät.Että ketkä on nykyisin hulluja,kaikki tietenkin.Ei täällä ulkopuolella laki ja järjestys tapoineen koske enää ketään.Näinnollen tämä on hyvä hyvä kenttä hulluille asua jos mikä.MIELISAIRAALOIHIN EI MAHDU ENÄÄ NIINPALJON ASUKKAITA KUIN PITÄISI,SIKSI TÄMÄ MUU MAAILMA.TÄÄLLÄ ON KYLLÄ TILAA.

• Hukkukaa P..nne
        JKKLL kirjoitti:

ET OEL HULLU

Olet kai senverran nupo ettet tiedä mikä hullu onkaan,asiantuntija?

• mikä on totta
        68 / 54 kirjoitti:

Noin kävi. Punttitreenit jäivät 38:ksi vuodeksi ensimmäisen tenavan syntymän jälkeen.
        Samoin loppuivat jaoston kokoukset ja osallistumiseni kieräviin lauantain kortti- / kotiviini-iltoihin.

Kun tenavat poistuvat perheestä alkoivat varhaisten eläköitymisrahojen haaliminen ympäri Etelä-Suomea.

Parisuhteessa ei ollut mitään ongelmia koska tavoitteet olivat yhdessä mietityt ja vaimoni oli, ja on, erittäin joustava ja looginen ymmärtämään syys ja seuraus suhteita.

Ei kuule kaikki miehet harrastuksiaan lopeta, vaikka tulevatkin isiksi. Tiedän kokemuksesta. Jos teillä on täysin erilaiset intressit ajanvietosta (joka parisuhteesa pitäisi ainakin osittain olla yhteistä), niin lähde menemään. Kerro ensin ajatuksistasi miehelle ja laita hänet selkä seinää vasten. Jos hän ei halua sinun hyvinvointisi vuoksi vähentää menojaan, hän ei ole sinun arvoisesi. Minä tein ratkaisuni ja olen nyt onnellisempi kuin suhteessa lapseni isän kanssa.

• miesvm67
        mikä on totta kirjoitti:

Ei kuule kaikki miehet harrastuksiaan lopeta, vaikka tulevatkin isiksi. Tiedän kokemuksesta. Jos teillä on täysin erilaiset intressit ajanvietosta (joka parisuhteesa pitäisi ainakin osittain olla yhteistä), niin lähde menemään. Kerro ensin ajatuksistasi miehelle ja laita hänet selkä seinää vasten. Jos hän ei halua sinun hyvinvointisi vuoksi vähentää menojaan, hän ei ole sinun arvoisesi. Minä tein ratkaisuni ja olen nyt onnellisempi kuin suhteessa lapseni isän kanssa.

Niin, parisuhdetta sanotaan parisuhteeksi kaiketi siksi että kaksi ihmistä ovat pääneet jakaa elämänsä toistensa kanssa.

Ei niin että toinen hoitaa kotia ja toinen pelaa lätkää ja ainoa yhdistävä tekijä on nimettömään pujotettu metallirengas tai vastaava lupaus yhteisestä elämästä jota ei ehkä todellisuudessa juurikaan ole.

Mun yks tuttu oli konepäällikkönä laivalla. Kun sen lapset tuli siihen ikään että lensivät pesästä se oli kovasti surullinen, ihmetteli kun ei tuntenut perhettään juuri ollenkaan. Muisti kyllä kun lapset kastettiin ja pääsivät ripiltä mutta ei juuri muuta niiden lapsuudesta koska ei oikein ollut koskaan paikalla. Vaimostaankin ihmetteli kuka se muija oikein on kun asuu hänen kotonaan. Iso mies itki oikein olan takaa kun tajusi tehneensä hirveän virheen unohtamalla muiden syiden takia ne ihmiset elämässään joita olis pitäny rakastaa ja joiden kanssa viettää aikaa ja nyt kaikki oli liian myöhäistä. Voin sanoa että sitä tuskaa ei ollut kiva katsella. Toki kärjistetty esimerkki mutta kavereiden kanssa liiallinen hengailu ja fanaattiset harrastukset sekä sopivasti paska duuni voivat aiheuttaa samoja oireita.

• Anonyymi
        mikä on totta kirjoitti:

Harrastus oli aina ennen sinua. Usein olen itse tuntenut, että olen numero 0.

• amabekla

Miksiköhän tähän piti lasten hankkiminen ottaa puheiksi, lasten teko ei todellakaan ole mikään lääke jolla pelastetaan suhde. Aloittaja jäisi lopulta sitten ihan yksin lapsosensa kanssa. Tietty ehkä vähän aikaa se huuma pitäisi kotona, jos mies edes lapsesta haaveilee, mutta jos on nii koukussa johonkin harrastukseensa, ettei kotona tule vietettyä aikaa oikein muuten kun nukkumisen merkeissä, niin on aika onneton suhde. Ottaisit asian puheiksi herran kanssa, milloin suvaitsee olla kotosalla. Keskustelkaa asiat läpi, että tiedätte mitä kumpikin elämältään tahtoo. Jos ei löydy molempia mielyttävää ratkaisua tilanteeseen, niin varmaankin sitten olisi sinulle paras jatkaa elämääsi yksin, kun yksin kerta nytkin sitä jo vietät.

• lifemocker

miksi naisten pitää ylipäätään sotkea lapsien teko parisuhteeseen kun aika harva mies kuitenkin lapsista pitää...?

• Vitsi?
        lifemocker kirjoitti:

miksi naisten pitää ylipäätään sotkea lapsien teko parisuhteeseen kun aika harva mies kuitenkin lapsista pitää...?

Mihinkähän se "mockeri" tämän väitteen perustaa? Itseensä?

• ehhehe2
        Vitsi? kirjoitti:

mokkeri nyt tuppaa olemaan tuollainen jämäpala joka kuvittelee olevanasa jotenkin fiksu

• siiri
        lifemocker kirjoitti:

Ei kaikki naisetkaan pidä lapsista, en minä ainakaan.

Keskustelun aloittajalle vielä. Itse olin avioliitossa aina yksin ja päätin sitten että mukavampi on asua omassa kämpässä yksin. Nyt olen nauttinut yksinolosta jo 11v. Tosin minulla on niin paljon harrastuksia että en ehdi kotona nyt käymään kuin nukkumassa. Aviossa ollessa olin kotona iltaisin.

Nautin nyt enemmän elämästäni ja olen onnellisempi.

• get a life
        lifemocker kirjoitti:

No sulla ei varmaan oo naista, ni et voi ymmärtää.

• Timoj1
        lifemocker kirjoitti:

Vai ei miehet pidä lapsista....höpö höpö :)

• lifemocker kirjoitti:

ja siihen looginen syy et harva mies pitää lapsista,on yksinkertaisesti että mies on itse ikuinen lapsi.ja monesti ei ees kestä sitä että huomio jakautuisi kellekkään muulle.esim.lapselle

• Lifemocker's mocker
        lifemocker kirjoitti:

Niinpä, ja on aika hassua, että jotkut luulee yhteisten lapsien estävän eron...
        Itselläni ei ole mitään lapsia vastaan, mutta en niistä kyllä haaveilekkaan, samoin kun en parisuhteestakaan.

• the question is....
        ehhehe2 kirjoitti:

mokkeri nyt tuppaa olemaan tuollainen jämäpala joka kuvittelee olevanasa jotenkin fiksu

Hei, älä dissaa, eikö ihmisillä muka saa olla omia mielipiteitä?

• Timoj1 VS Mocker
        Timoj1 kirjoitti:

Riippuu täysin persoonasta, et voi sata prosenttisesti sanoa, että joka mies pitää, kuten ei Mocker:kaan, että ei pidä... >_>

• 10+18
        the question is.... kirjoitti:

Hei, älä dissaa, eikö ihmisillä muka saa olla omia mielipiteitä?

Saa ja pitää olla, mutta saako joku hevari jonka mielipiteellä mitään väliä ole sinunkin puolestasi ilmoittaa mielipiteensä...Ihan mistä tahansa?

Hän esitti faktana oman mielipiteensä (Näkyy profiilista)...Noh asiaan puuttumatta en edes ihmettele, kun kurkkaa jätkän mielipiteitä miksi statuksena sinkku. :P

• ?????

"lasten teko ei todellakaan ole mikään lääke jolla pelastetaan suhde."

Kuka tässä on mitään sellaista puhunatkaan, että se olisi joku lääke.
        Kunhan on mainittu, että kannattaako aloittajan tyyliseen suhteeseen lapsia yrittääkään saada.

• war lord he-man
        10+18 kirjoitti:

Saa ja pitää olla, mutta saako joku hevari jonka mielipiteellä mitään väliä ole sinunkin puolestasi ilmoittaa mielipiteensä...Ihan mistä tahansa?

Hän esitti faktana oman mielipiteensä (Näkyy profiilista)...Noh asiaan puuttumatta en edes ihmettele, kun kurkkaa jätkän mielipiteitä miksi statuksena sinkku. :P

Hevi on kovaa musaa, se ei millekään lapsille sovi.

• erittäin looginen
        naisellisuus70 kirjoitti:

ja siihen looginen syy et harva mies pitää lapsista,on yksinkertaisesti että mies on itse ikuinen lapsi.ja monesti ei ees kestä sitä että huomio jakautuisi kellekkään muulle.esim.lapselle

Vaan kuka miehistä kasvattanee ikuisia lapsia?

• miestäälllä

njaa. Olen ikuinen lapsi ja pidän ikuisesti lapsistani, mutta en enää huomioinut vaimoani, tai siis x vaimoa :) Eli juuri toistepäin mitä sanoit...

• 19 + 19
        Timoj1 kirjoitti:

Minä en pidä lapsista, mutta omiani rakastan yli kaiken. Mainokset, joissa on vauva syöttinä, eivät nappaa katsettani. En ole kiinnostunut sukulaisten syntyneistä tenavista. En pidä lasteni kavereista (vaikka en ikinä menisi sanomaan niin).

Mutta omiani halaan ja pussaan mielelläni. Harrastan heidän kanssaan ilokseni ja käyn seuraamassa heidän harrastuksiaan.

• savolainen jt
        war lord he-man kirjoitti:

Hevi on kovaa musaa, se ei millekään lapsille sovi.

Mitä tekee hevari parisuhdepalstalla jos hevi on kovaa musaa? Ollaa kovii jätkii, vai? Höpöhöpö, hevi tekee miehistä pullamössöä, vedetään sukkahousut jalkaan ja kasvatetaan pukinparta, näkeehän sen tosta lifemockeristakin, että nössöä ollaan. Sitäpaitsi savolaisten tapauksessa vastuu siirtyy aina kuulijalla, tässä tapauksessa lukijalle, joten syntymäkiero savolainen voi sanoa mitä tahansa.

• Melkein inhoan
        19 + 19 kirjoitti:

Minä en pidä lapsista, mutta omiani rakastan yli kaiken. Mainokset, joissa on vauva syöttinä, eivät nappaa katsettani. En ole kiinnostunut sukulaisten syntyneistä tenavista. En pidä lasteni kavereista (vaikka en ikinä menisi sanomaan niin).

Mutta omiani halaan ja pussaan mielelläni. Harrastan heidän kanssaan ilokseni ja käyn seuraamassa heidän harrastuksiaan.

Joo, muiden tenavat on lähinnä inhottavia. Ärsyttää kun mammat tunkevat omia kitiseviä huonosti kasvatettuja muka ihania pilttejään näytille. Ei kiinnosta yhtään.

• Niinpäniin

No entäs nämä ämmät, jotka eivät salli miehelle mitään omaa elämää, vaan pitäisi olla eukkoa miellyttämässä kaikki vapaa-ajat. Itkupotkuraivarien säestämänä äkäillään ukolle, jos ei tee niinkuin nainen haluaa. Onko se aikuisen käytöstä? Nykyajan naisella on mielessä vain minä, minä, minä, minä, minä, minä. Tosi kypsää.

• Katsokaa kaksi peili
        Niinpäniin kirjoitti:

No entäs nämä ämmät, jotka eivät salli miehelle mitään omaa elämää, vaan pitäisi olla eukkoa miellyttämässä kaikki vapaa-ajat. Itkupotkuraivarien säestämänä äkäillään ukolle, jos ei tee niinkuin nainen haluaa. Onko se aikuisen käytöstä? Nykyajan naisella on mielessä vain minä, minä, minä, minä, minä, minä. Tosi kypsää.

" Niinmpä niin" sä paras puhuja!!! Tussun jakaja. Sä käyt pettämässä sun miestä! Sun moraali saarnasi on kuultu :D Oletko niin kovis kun olet raskaana, oho tuliko tippa linssiin tussunjakaja. Missä sun aviomies on?? Jossain purkamassa tunteitaan?? Missä lie kahvilla ....KUN SÄ HALUAT AJAA SUN OMAA ETUA kaikessa! Hups jäi pillerit ottamatta...hups elokuussa raskaana...hups...SUN aviomies ei HALUA EDES LAPSIA!!!!! Mutta kun pelkäsit teidän eroa niin pakko oli sun keksiä itsekäs keino pelastaa suhde! Säälittävää touhua!! Varmaan blondi toinen tussukka jakaja kertaa100 sanoi hyvän vinkin. Kun sillä itsellään asiat on nyt rankkaa, kun pitää ajatella vauvaa, eikä voi juhlia pissismäisesti enään. Voi tulevia YH- ÄITEJÄ! Sitten teillä on varaa arvostella muita, Mitä hyviä esittäjiä olette kyllä.

• äiti vaimo ja rakas.

Minun nähdäkseni tässä lähinnä varoiteltiin lasten hankkimisesta, koska jos mies ei niiden vuoksi sitten suostu harrastuksistaan tinkimään niin sääliksi käy sekä vaimoa että lapsia, myös miestä joka on niin luupää eikä ymmärrä mitä menettää.

• Näin on!
        lifemocker kirjoitti:

Kaikenlaisia miehiä sitä onkin, kuten lifemocker, joka ihmettelee miksi naiset ylipäätään sotkevat parisuhteeseen lapsien saannin!

Parisuhteeseen tulisi mennä vain, jos molemmat osapuolet rakastavat toisiaan. On luonnollista, että onnellinen pari yleensä haluaa lapsia ja vaikka ne eivät aina olisi niin suunniteltujakaan vaan tulisivat yllätyksenä, kypsä pariskunta haluaa ne vastaanottaa.

Naisena minusta tuntuisi aivan kamalalta elää parisuhteessa, jos ei siihen saisi milloinkaan syntyä lapsia. Lifemocker lähtee liikkeelle kovin itsekkäästä näkökulmasta, vain omien tarpeiden tyydyttäminen on pääasia, mutta mitään seurauksia siitä ei saisi olla. Entä sitten, jos nainen tulee kuitenkin raskaaksi, esim. ehkäisy pettää tms. Oletko silloin vaatimassa aborttia? Vaikka nainen ei suunnittelisikaan lapsen hankkimista hänellä täytyy olla turvallinen olo seksisuhteessa tai muuten se vie kaikki halut seksielämästä, ainakin minulta veisi.

Sinunlaisesi epäkypsän miehen olisi parasta elää ilman parisuhdetta, kunnes kypsyt aikuiseksi mieheksi. Sitä odotellessa - vedä käteen!

• uupunut
        lifemocker kirjoitti:

toisten miehet taas tahtoo kersoja ja ittee ei kiinnosta yhtää -.-''

• .....

Ja siinä esitettiin taas mielipide faktana....

• TODELLISUUS TOISTA
        get a life kirjoitti:

No sulla ei varmaan oo naista, ni et voi ymmärtää.

HYVÄ NAINEN KELPAA MUILLEKIN.HÄNESTÄ KANNATTAA TAPELLA KAPAKAN AUKENEMISESTA SULKEMISEEN ASTI SILMÄT KIEROSSA.HÄN ON USKOLLINEN JA OMAA KAIKKI AISEN STRAGEESISET PERUS ELEMENTIT JOTKA SOPIVAT JOKA JUOPPOON.HÄN TULEE KOTIIN YÖLLÄ JA ESITTÄÄ SATAKIELTÄ JA KIPUAA SÄNKYYN KALJAHAISUSSA VIEREESI JA LAUSUU: IHAAANAAAAA ,JA KUORSAA HÖRISEE AAMUUNNASTI JA PANEE ISKUVAATTEET TAAS PÄÄLLE KAPAKKAA VARTEN. SILLOIN HUOMAAT ETTÄ OMISTAT AIDON RUUSUN.

• YKSI POINNTI
        19 + 19 kirjoitti:

pUSAILET LAPSIASI,ELLET NYT PALJON MUUTA TEE,ET KAI OLE BEDOFIILI?JOS NAAPURIN ÄIJÄ TEKISI SAMAT HÄN OLISI VARMAAN BEDOFIILI?

• Johdonmukaisuuteen
        Katsokaa kaksi peili kirjoitti:

" Niinmpä niin" sä paras puhuja!!! Tussun jakaja. Sä käyt pettämässä sun miestä! Sun moraali saarnasi on kuultu :D Oletko niin kovis kun olet raskaana, oho tuliko tippa linssiin tussunjakaja. Missä sun aviomies on?? Jossain purkamassa tunteitaan?? Missä lie kahvilla ....KUN SÄ HALUAT AJAA SUN OMAA ETUA kaikessa! Hups jäi pillerit ottamatta...hups elokuussa raskaana...hups...SUN aviomies ei HALUA EDES LAPSIA!!!!! Mutta kun pelkäsit teidän eroa niin pakko oli sun keksiä itsekäs keino pelastaa suhde! Säälittävää touhua!! Varmaan blondi toinen tussukka jakaja kertaa100 sanoi hyvän vinkin. Kun sillä itsellään asiat on nyt rankkaa, kun pitää ajatella vauvaa, eikä voi juhlia pissismäisesti enään. Voi tulevia YH- ÄITEJÄ! Sitten teillä on varaa arvostella muita, Mitä hyviä esittäjiä olette kyllä.

PIKKUKAUPUNGEISSA VOISI PLANKKUAITOIHIN PANNA KOOKKAAMAT REIJÄT JOIHIN NAISET SAISIVAT TYÖNTÄÄ KEVÄISIN JA KESÄISIN PYLLYNSÄ SAADAKSEEN OHIKULKIJOIDEN KANSSA ITSENSÄ TYYDYTTÄÄ JA SAISIVAT PIENEEN LIPPAASEEN VÄHÄN PALKKIORAHAA.NÄIN NAISET SÄÄSTYISVÄT KLÄHMINNÄLTÄ JA PELLKÄ SUORITUS VAIN SUORIUTUISI.KOTONAKIN VOISI ILMOITTAA ETTEI OLE VARSINAISESTI VIERAITA TAVANNUT KÄVELYLLÄ.SÄILYISI MORAALI JA VAIN TARVE TOTEUTUISI.

• äly hoi
        Vitsi? kirjoitti:

Mockerilla ei ole muuta elämää kuin kommentoida kaikille mahdollisille palstoille. Jätän täysin huomiotta tuollaiset besserwisserit.

• naisellisuus70 kirjoitti:

ei kukaan kasvata tahallaan miehistä ikuisia lapsia...sehän on kypsyys ja selkäranka kysymys

• erittäin looginen

ei kukaan kasvata tahallaan miehistä ikuisia lapsia...sehän on kypsyys ja selkäranka kysymys

Sinun stereotypiasi ja yleistyksesi eivät nyt kovin kypsiä ja "selkärankaa" ilmentäviä ainakaan olleet. Melko keskenkasvuisia lähinnä.

Jos monet miehet olisivat "ikuisia, narsistisia lapsia", kuten esität, niin varmaan taustaa siihen löytyisi heidän kasvatuksestaan - eli lähinnä naisista ja äideistä. Minkä päätelmän tekemällä saattaisit huomata koko sukupuolikaunailusi ja alkuperäisen yleistyksesi kestämättömyyden. Jos käyttäisit järkeä.

Vai oletko niitä stereotyypillisiä naisia, jotka eivät oikein osaa käyttää järkeä, vai mikä on ongelmana?

• Been there

No minua ärsyttää vastaavat asiat emännässäni. Se on nykyään koko ajan menossa, ja tuntuu että parisuhde kuolee sitä mukaa kun yhteinen tekeminen vähenee. Vituttaa tosissaan olla yksin aina. Pitänee alkaa käymään huorissa tai tilata viihdyttäjä kotikäynnille kun emäntä seuraavan kerran häviää harrastuksiinsa.

• No, you haven't

Ehkä sillä on toinen? Ehkä se on kyllästynyt suhun? Kannattaisiko puhua asiasta? Entä lopettaa, jos et kerran jaksa? Entä oletko läheisriippuvainen narkomaani? Itsekkin pistäisin oman hupini ja työn etusijalle, narkomaani.

• Would be?
        No, you haven't kirjoitti:

Ehkä sillä on toinen? Ehkä se on kyllästynyt suhun? Kannattaisiko puhua asiasta? Entä lopettaa, jos et kerran jaksa? Entä oletko läheisriippuvainen narkomaani? Itsekkin pistäisin oman hupini ja työn etusijalle, narkomaani.

Osuiko johonkin arkaan paikkaan, kun noin lähti mopo käsistä?

• lifemocker

mikäs hemmetti teitä estää asumasta eri osoitteissa niin löytyy molemmille sitä omaa aikaa!?

• .....

Eihän ongelma ollut oman ajan puute vaan yhteisen ajan puute. Aloittaja saa omaa aikaa ihan nykyisessäkin kodissaan riittävästi.

• säbän pelaaja

Kyllä mä ymmärrän aloittajaa. Ennen pelasin jalista ja salibändyä ja aikaa ei ollut tyttöystävälle. Siitä se sitten sanoikin joten tein päätöksen ja jätin jalkapallon.
      Salibändy ei vie niin paljoo aikaa. Pelejä on kahden viikon välein ja pelimatkat kestää 5-7 tuntia kun ennen mulla kesti jopa 14-17 tuntia. Kyllä suhteessa pitää olla kahdestaan ja tehdä asioita, muuten ei suhde toimi. Nyt tyttöystävä on onnelline ja kiittää. Lähtee myös usein pelimatkoille mukaan kuskiksi ja katsomaan pelejä kun ei säbä ole nin totista hommaa. Pelaan 3 divarissa

• peukut sulle

Fiksu mies! Kuuntelit, mitä tyttöystävällä oli sanottavaa ja toimit niin kuin hän toivoi. Molemmat voittivat. Ottakaa opiksenne miehet!

• sulle

sopii nörtti, ei urheilija!

• miesvm67

Tuskinpa vaan, kysehän on henkisestä läsnäolosta. Ei nörtti välttämättä ole yhtään enempää läsnä kuin urheilija vaikka olisikin fyysisesti paikalla. Kas kun nörtti puksailee omia juttujaan koneella ei sitä sovi häiritä joten ei siitä juuri seuraakaan ole. Eli ollaan sitten kaksin yksin.

• ...

kuulostaa tutulta. omakin mieheni viihtyy huonosti kotona. valittaa siitä ettei naisen takia ennenkään ole kavereita jätetty. sitten kun yritin saada sen viettään pikkujoulut kavereiden kanssa että pääsisin itsekin käymään ulkona niin ei kaverit kiinnostakaan.
      itse taas tykkäisin tehdä asioita yhdessä ja yksin kotona oleminen vituttaa kun pitää vain sitä toista odottaa. mutta katoppa vain jos itse lähden käymään siskon luona kylässä niin äijä soittaa heti perään ja valittaa kun en olekaan kotona.

• miesvm67

Eli teidän ukoilla on arvot ihan nurinkurisesti. Eivät arvosta teitä oikeasti tai ovat yksinkertaisesti vielä liian nuoria.

• 18 + 12

"ei naisen takia ennenkään ole kavereita jätetty"

Kyllä kaiken pitää jäädä kakkoseksi puolison rinnalla. Vain omat lapset ovat poikkeus; ne ajavat puolisonkin yli.

• Täti sinipunainen
        18 + 12 kirjoitti:

Kyllä kaiken pitää jäädä kakkoseksi puolison rinnalla. Vain omat lapset ovat poikkeus; ne ajavat puolisonkin yli.

No vähän eri jos puhutaan nelikymppisestä ukosta tai parikymppisestä "miehestä". Nuorena kaverien kuuluukin olla tärkeitä.

• Kokemus-K
        Täti sinipunainen kirjoitti:

No vähän eri jos puhutaan nelikymppisestä ukosta tai parikymppisestä "miehestä". Nuorena kaverien kuuluukin olla tärkeitä.

"No vähän eri jos puhutaan nelikymppisestä ukosta tai parikymppisestä "miehestä". Nuorena kaverien kuuluukin olla tärkeitä."

Kaverit toki saavat olla tärkeitä. Mutta jos he ovat jatkuvasti tärkeämpi kuin parisuhde, on ihan selvää että parisuhde on kohta entinen. Ei tässä pitäisi olla mitään epäselvää. Kakkua ei voi samaan aikaa syödä ja säästää. Jostain pitää aina luopua että saa jotain.

• Kaveria ei jätetä
        18 + 12 kirjoitti:

Jos kaikki ajattelis noin niin huhhuh, elämäsi tärkein henkilö olet sinä itse, ei sinun puolisosi, sinä päätät, ei hän!

• monenlaisia arvoja..
        Kokemus-K kirjoitti:

"No vähän eri jos puhutaan nelikymppisestä ukosta tai parikymppisestä "miehestä". Nuorena kaverien kuuluukin olla tärkeitä."

Kaverit toki saavat olla tärkeitä. Mutta jos he ovat jatkuvasti tärkeämpi kuin parisuhde, on ihan selvää että parisuhde on kohta entinen. Ei tässä pitäisi olla mitään epäselvää. Kakkua ei voi samaan aikaa syödä ja säästää. Jostain pitää aina luopua että saa jotain.

No eipä sekään mitenkään kypsää toimintaa ole, jos parisuhde jyrää aina ystävyyssuhteet, kuten monien kohdalla tapahtuu (yleisimmin joko mies on niin tyhmä, että ei ymmärrä pitää kiinni ystävistään, tai sitten nainen jyrää miehen tossunsa alle ja pakottaa jättämään kaverit...). Ja sitten kun ajetaan liitossa kunnolla kiville, niin eipä ole enää ystäviä tukemassa. Ehkä se on sitten oikein, jos on ne valinnat aikoinaan tehty niin päin...

• Rakkaus kehiin!
        18 + 12 kirjoitti:

Mikään ei aja puolison yli! Se se onkin vikana nykyisissä ihmissuhteissa, että keskitytään kaikkeen muuhun, paitsi parisuhteeseen.

Vanhempien keskinäinen rakkaus tekee lapsista voimakkaita. Kun taas vanhempien täydellinen keskittyminen lapsiinsa rapauttaa lopulta parisuhteen ja tekee lapsista narsistisia paskiaisia.

• justiinsajuu1235

päivässä 24h. Laitetaan noin karusti, että töihin menee 9h matkoineen, nukutaan se 8h niin vapaata jää päivään 7 tuntia. Jos siitä 2-3 tuntia menee omaan harrastukseen, vaikka päivittäin niin tuo 4-5h yhteistä aikaako ei riitä sinulle? Varsinkin kun oikeasti harva edes käy sielä päivittäin, useimmiten joka toinen tai kolmas päivä.

Kannattaisiko herätä ja tajuta, että sinä et ole maailman napa. Vaikka mies kuinka rakastaa sinua, on hänellä omatkin menonsa ja harrastuksensa oltava.

• nalkuttavaämmä

Ja sinä luulet, että nuo kaikki päivän 24 h käytetään aina todella tarkkaan tyyliin: aamulla töihin, sitten kauppaan 1,5 h, 2 h rakkaaan kainalossa ja sitten matkat treeneihin 30 min, treenit 2,5 h, suihku 15 min, pukeutuminen 15 min, venailu bussipysäkillä 10 min, matka kotiin 20 min? Just joo. Meille se jäljelle jäänyt "yhteinen aika" menee tosiaan esim. opiskeluun, ruoanlaittoon, kaupassa käyntiin ja matkoihin treenipaikalle ja takasin. Eli me ei ainakaan ehditä viikolla tekemään juuri mitään "kivaa" yhdessä.

Ja kuten tosiaan sanoin, minua ei todellakaan häiritse olla viikolla yksin kotona ja tehdä omia juttuja. Joskus viikonloppuisinkin on ihan kiva tehdä omia juttujaan, mutta kyse olikin siitä, että pitääkö sen harrastuksen olla toiselle tärkeämpi kuin suhteemme. Tarviiko joka viikonloppu matkustaa peleihin? Tarviiko joka perjantai ennen pelipäivää mennä iltatreeneihin ja tulla kotiin klo 23? Yksinkertaisesti en tajua, miksi aina tarvii sanoa "kyllä" joukkueelleen, mutta minulle ei. Miksei vaan voisi olla edes viikonloppuna ihan rauhassa ja tehdä kivoja juttuja yhdessä... Enkä tajua, miksi hänen piti minulle vielä valehdella, että ei matkusta vieraspeleihin tällä kaudella, kun niin kuitenkin tekee. Minä en todellakaan painostanut häntä siihen, enkä ole koskaan pakottanut häntä jäämään kotiin, niin miksi piti valehdella tästäkin.

Eilen hän tosiaan totesi, että ei voi sanoa joukkueelleen ei, jos he pyytävät mukaan vieraspeleihin. Ymmärrän kyllä, että on hankala tilanne, mutta jos minä olen joskus HARVOIN pyytänyt häntä jäämään kotiin, minulle on aina voinut sanoa "ei". Minä voin vaikka keikistellä pitsihepenissä hänen edessään perjantai-iltana ennen treenejä ja hän menee silti mielummin treeneihin. Ja se on ihan totta meidän suhteessa, että minut hylättäisiin ensin, jos olisi pakko valita harrastuksen ja minun välillä. Sen sain kuulla eilen ja olen nyt varma, etten enää halua tätä suhdetta, oli mies sitten vaikka miten ihana tahansa. Jos tyyppi pelaisi edes kunnon liigassa, mutta pelaa 3. liigassa melko epäsuositussa lajissa, joka on muutenkin ihan surkealla tasolla maassamme...

• Kypsät sanat.
        nalkuttavaämmä kirjoitti:

Ja sinä luulet, että nuo kaikki päivän 24 h käytetään aina todella tarkkaan tyyliin: aamulla töihin, sitten kauppaan 1,5 h, 2 h rakkaaan kainalossa ja sitten matkat treeneihin 30 min, treenit 2,5 h, suihku 15 min, pukeutuminen 15 min, venailu bussipysäkillä 10 min, matka kotiin 20 min? Just joo. Meille se jäljelle jäänyt "yhteinen aika" menee tosiaan esim. opiskeluun, ruoanlaittoon, kaupassa käyntiin ja matkoihin treenipaikalle ja takasin. Eli me ei ainakaan ehditä viikolla tekemään juuri mitään "kivaa" yhdessä.

Ja kuten tosiaan sanoin, minua ei todellakaan häiritse olla viikolla yksin kotona ja tehdä omia juttuja. Joskus viikonloppuisinkin on ihan kiva tehdä omia juttujaan, mutta kyse olikin siitä, että pitääkö sen harrastuksen olla toiselle tärkeämpi kuin suhteemme. Tarviiko joka viikonloppu matkustaa peleihin? Tarviiko joka perjantai ennen pelipäivää mennä iltatreeneihin ja tulla kotiin klo 23? Yksinkertaisesti en tajua, miksi aina tarvii sanoa "kyllä" joukkueelleen, mutta minulle ei. Miksei vaan voisi olla edes viikonloppuna ihan rauhassa ja tehdä kivoja juttuja yhdessä... Enkä tajua, miksi hänen piti minulle vielä valehdella, että ei matkusta vieraspeleihin tällä kaudella, kun niin kuitenkin tekee. Minä en todellakaan painostanut häntä siihen, enkä ole koskaan pakottanut häntä jäämään kotiin, niin miksi piti valehdella tästäkin.

Eilen hän tosiaan totesi, että ei voi sanoa joukkueelleen ei, jos he pyytävät mukaan vieraspeleihin. Ymmärrän kyllä, että on hankala tilanne, mutta jos minä olen joskus HARVOIN pyytänyt häntä jäämään kotiin, minulle on aina voinut sanoa "ei". Minä voin vaikka keikistellä pitsihepenissä hänen edessään perjantai-iltana ennen treenejä ja hän menee silti mielummin treeneihin. Ja se on ihan totta meidän suhteessa, että minut hylättäisiin ensin, jos olisi pakko valita harrastuksen ja minun välillä. Sen sain kuulla eilen ja olen nyt varma, etten enää halua tätä suhdetta, oli mies sitten vaikka miten ihana tahansa. Jos tyyppi pelaisi edes kunnon liigassa, mutta pelaa 3. liigassa melko epäsuositussa lajissa, joka on muutenkin ihan surkealla tasolla maassamme...

Teeppä jämäkkä päätös ja sano ukollesi, että yksipuolinen kahden ihmisen joukkue hajoaa nyt, ukko jäähylle määräämättömäksi ajaksi ja eriydytte eri asuntoihin.
        Jos tuntuu vetoa yhtään, pistä koeaika. Mutta eihän tuollainen ole mikään parisuhde. Ukollesi olet alistunut itsestäänselvyys ja sinulla ei ole selkärankaa. Olet myös läheisriippuvainen ja ukko tiedostaa sen, joten hän tekee mitä lystää ja sinä tanssit hänen pillin mukaan vielä seuraavat 20 - 30 vuotta - jos olet niin nösvä, että jäät suhteeseen.
        Löydät varmasti aikanaan sellaisen miehen, että teillä on samat arvot ja enemmän aikaa toisillenne. Teillä tuskin on kovin kaksista sukupuolielämääkään tuolla touhulla. Jos on, olet kaiketi joku pelimaali.

• Kypsät sanat.
        Kypsät sanat. kirjoitti:

Teeppä jämäkkä päätös ja sano ukollesi, että yksipuolinen kahden ihmisen joukkue hajoaa nyt, ukko jäähylle määräämättömäksi ajaksi ja eriydytte eri asuntoihin.
        Jos tuntuu vetoa yhtään, pistä koeaika. Mutta eihän tuollainen ole mikään parisuhde. Ukollesi olet alistunut itsestäänselvyys ja sinulla ei ole selkärankaa. Olet myös läheisriippuvainen ja ukko tiedostaa sen, joten hän tekee mitä lystää ja sinä tanssit hänen pillin mukaan vielä seuraavat 20 - 30 vuotta - jos olet niin nösvä, että jäät suhteeseen.
        Löydät varmasti aikanaan sellaisen miehen, että teillä on samat arvot ja enemmän aikaa toisillenne. Teillä tuskin on kovin kaksista sukupuolielämääkään tuolla touhulla. Jos on, olet kaiketi joku pelimaali.

Ai niin ei pitänyt puhua ukosta vaan keskenkasvuisesta pojan klopista.

Mutta jos totta puhutaan tee niin tai näin, tuo tyyppi kiertää sinut takaisin sormensa ympärille, olet sulaa vahaa ja hänen pelireissut jatkuvat entistä tiiviimpinä.

Oletko muuten tietoinen, että on pelireissuja ja "peli" reissuja.

• Ihnaa

Jep. Voihan Se noinkin olla. Mullakin oli aikoinaan miltei päivittäin noita harrastuksia. Maanantaisin treenit "Sari", tiistaisin kuntopiiri "Jatta" keskiviikkoisin taas treenit " Ulla " jne. Niin ja ne viikonloput, vasta rankkoja "pelireissuja" olikin, että arvaat varmaan ettei kotona pitsihepenetkään kiinnostanut. Ei vaan, mutta niin tai näin, jos olet tyytymätön " suhteeseesi " niin lähde siitä.
        En kyllä ymmärrä miestäsikään, että miksi jatkaa " suhdetta " kanssasi, kun kaikki muu menee edellesi.
        Elämästä tulee nauttia parhaansa mukaan, lähimmäisiä kuitenkin kunnioittaen.

• Entä jos...?
        Kypsät sanat. kirjoitti:

Mitä jos asunto on tämän ukon???? Itse kadulle?

• No vaikka
        Entä jos...? kirjoitti:

Kaverin luokse tms.

Tuollaisten "jäähyjen" sijasta kuitenkin ehkä helpompi vain puhua asiat selviksi ja tehdä sitten johtopäätökset. Ei mene niin vaikeaksi.

• heivaanheii

Justiinsajuu1235:
        Esimerkki meidän perheestä... mies koulussa 8- 16, käy kotona syömässä ja lähtee treeneihin, jotka yleensä alkaa klo 18-19, treenit kestää 2,5 - 3 tuntia ja on kotona 21 aikoihin. Sitten laitetaan lapsi yhdessä nukkumaan ja ollaan hetki kahdestaan. Ja vaikkei pelaa korkealla tasolla jääkiekkoa, silti treenit 4 kertaa viikossa vknloppuisin pelit. Ei siinä montaa tuntia jää... Eli ymmärrän täysin ketjun aloittajaa. Sinun kommenttiasi en. Tuskin aloittaja vaatiikaan että mies olisi ihan koko ajan hänen kanssaan kotona.

Tiedän, että mieheni rakastaa meitä, ja välillä myös miestä harmittaa kun jää niin vähän aikaa olla kotona meidän kanssa. Itselleni se on toisinaan myös todella rankkaa. Olen vielä äitiyslomalla ja päivät lapsen kanssa kahdestaan kotona, niin kyllähän sitä toivoo, että mies olisi illalla siinä apuna. Mutta ei tulisi mieleenikään pyytää häntä lopettamaan rakasta harrastusta sen takia, vaan tuen ja kannustan ja käyn katsomassa pelejä. Toki välillä toivon, että mies jättää treenit väliin ja on kotona meidän kanssa, niinkuin välillä ihan omasta tahdostaan tekeekin. Ja onhan meillä onneksi lomat ja pyhäpäivät :)

Meilläkin tosin ennen lapsen syntymää mies pelasi sekä jääkiekkoa, että jalkapalloa. Toisesta luopui sitten omasta tahdostaan... Kesäisin on nyt sitten enemmän aikaa perheelle, talvet treenataan ja siihen me sopeudutaan :)

• Jos tarvetta on
        Entä jos...? kirjoitti:

Vuokra-asuntoja löytyy kyllä..

• Jaa, miksikö?
        Ihnaa kirjoitti:

Jep. Voihan Se noinkin olla. Mullakin oli aikoinaan miltei päivittäin noita harrastuksia. Maanantaisin treenit "Sari", tiistaisin kuntopiiri "Jatta" keskiviikkoisin taas treenit " Ulla " jne. Niin ja ne viikonloput, vasta rankkoja "pelireissuja" olikin, että arvaat varmaan ettei kotona pitsihepenetkään kiinnostanut. Ei vaan, mutta niin tai näin, jos olet tyytymätön " suhteeseesi " niin lähde siitä.
        En kyllä ymmärrä miestäsikään, että miksi jatkaa " suhdetta " kanssasi, kun kaikki muu menee edellesi.
        Elämästä tulee nauttia parhaansa mukaan, lähimmäisiä kuitenkin kunnioittaen.

"En kyllä ymmärrä miestäsikään, että miksi jatkaa " suhdetta " kanssasi, kun kaikki muu menee edellesi."

Hyvästä panopuusta ei raaski luopua.

• pistä mies töihin
        heivaanheii kirjoitti:

Justiinsajuu1235:
        Esimerkki meidän perheestä... mies koulussa 8- 16, käy kotona syömässä ja lähtee treeneihin, jotka yleensä alkaa klo 18-19, treenit kestää 2,5 - 3 tuntia ja on kotona 21 aikoihin. Sitten laitetaan lapsi yhdessä nukkumaan ja ollaan hetki kahdestaan. Ja vaikkei pelaa korkealla tasolla jääkiekkoa, silti treenit 4 kertaa viikossa vknloppuisin pelit. Ei siinä montaa tuntia jää... Eli ymmärrän täysin ketjun aloittajaa. Sinun kommenttiasi en. Tuskin aloittaja vaatiikaan että mies olisi ihan koko ajan hänen kanssaan kotona.

Tiedän, että mieheni rakastaa meitä, ja välillä myös miestä harmittaa kun jää niin vähän aikaa olla kotona meidän kanssa. Itselleni se on toisinaan myös todella rankkaa. Olen vielä äitiyslomalla ja päivät lapsen kanssa kahdestaan kotona, niin kyllähän sitä toivoo, että mies olisi illalla siinä apuna. Mutta ei tulisi mieleenikään pyytää häntä lopettamaan rakasta harrastusta sen takia, vaan tuen ja kannustan ja käyn katsomassa pelejä. Toki välillä toivon, että mies jättää treenit väliin ja on kotona meidän kanssa, niinkuin välillä ihan omasta tahdostaan tekeekin. Ja onhan meillä onneksi lomat ja pyhäpäivät :)

Meilläkin tosin ennen lapsen syntymää mies pelasi sekä jääkiekkoa, että jalkapalloa. Toisesta luopui sitten omasta tahdostaan... Kesäisin on nyt sitten enemmän aikaa perheelle, talvet treenataan ja siihen me sopeudutaan :)

sen kun vaan jätät lapset miehen syliin huutamaan heti kun mies tulee kotiin koulun jälkeen ja painut itse harrastuksiisi...kuka mitään lupaa kysyy...mies teki sinut raskaaksi, hoitakoot ongelmansa itse! Menet iltamenoillesi joka ilta ja viikonloppu. Jos mies ei hoida, soittakoot sosiaalipäivystykseen ja lapset huostaan.Turhaan hyysäät aikuista lasta. Lapsen leikit jäi 15-vuotiaana, sen jälkeen oikea elämä, ei harrastuksia jos on lapsia.

• Tuohon se monella kaatuu, ettei yhteistä aikaa ole molempia tyydyttävästi. Tai toinen kaipaa enemmän sitä yhteistä aikaa, kuin toinen. Minusta todella huono asia, jos joku muu asia menee toistuvasti kumppanin edelle. Että aina valitaan se joku muu meno tai asia, kun kumppani.

Kumppani on aina hopealla tai pronssilla, niin mitä tekee koko kumppanilla?

• 17 + 11

"Kumppani on aina hopealla tai pronssilla, niin mitä tekee koko kumppanilla?"

Niin, minullakin aikoinaan harrastukset olivat sellaiset, että niihin olisi mennyt kevyesti neljä iltaa viikossa. Tyttöystävä tästä pahastui (tunsi jäävänsä hopealle tai pronssille), joten raskain mielin jätin harrastukseni. Aina ilta kerrallaan toivoen parempaa tilaisuutta myöhemmin.

No, toistakymmentä vuotta myöhemmin otin lusikan kauniiseen käteen ja totesin, että omat tavoitteet jäivät tältä elämältä saavuttamatta, joten rupesimme lasten tekoon.

Ai, mitä kumppanilla tekee? Kun oli niin lätkässä koko ajan, ettei sietänyt ajatusta erosta. Seksi oli taivaallista ja piti mielialan juuri ja juuri veden pinnalla.

Nyt kun lapset ovat kasvaneet, seksi loppunut eikä puolisoa enää paljon meikäläisen ajankäyttö kiinnosta, vanhoihin projekteihin olisi taas tilaisuus. Mutta valitettavasti enää ei huvita.

• 17 + 11 kirjoitti:

Niin, minullakin aikoinaan harrastukset olivat sellaiset, että niihin olisi mennyt kevyesti neljä iltaa viikossa. Tyttöystävä tästä pahastui (tunsi jäävänsä hopealle tai pronssille), joten raskain mielin jätin harrastukseni. Aina ilta kerrallaan toivoen parempaa tilaisuutta myöhemmin.

No, toistakymmentä vuotta myöhemmin otin lusikan kauniiseen käteen ja totesin, että omat tavoitteet jäivät tältä elämältä saavuttamatta, joten rupesimme lasten tekoon.

Ai, mitä kumppanilla tekee? Kun oli niin lätkässä koko ajan, ettei sietänyt ajatusta erosta. Seksi oli taivaallista ja piti mielialan juuri ja juuri veden pinnalla.

Nyt kun lapset ovat kasvaneet, seksi loppunut eikä puolisoa enää paljon meikäläisen ajankäyttö kiinnosta, vanhoihin projekteihin olisi taas tilaisuus. Mutta valitettavasti enää ei huvita.

Ootko kuitenkaan katkera valinnastasi? Että valitsit jäädä kumppanin viereen ja harrastukset jäi sivuun?

• 1 + 4
        voopotin kirjoitti:

Ootko kuitenkaan katkera valinnastasi? Että valitsit jäädä kumppanin viereen ja harrastukset jäi sivuun?

"Ootko kuitenkaan katkera valinnastasi? Että valitsit jäädä kumppanin viereen ja harrastukset jäi sivuun?"

En usko, että olisin voinut korttejani pelata paremmin omalta kannaltani. Ainoa asia, jota kadun, on se, että itsekkäästi menin naimisiin. Vaimo olisi saattanut löytää otollisemman puolison. Mutta eipä tuo nytkään valita, enkä aio murentaa lumousta avautumalla hänelle.

Mutta tietysti elämä oli floppi sikäli, että mitään, mitä oikeasti halusin, en koskaan saavuttanut. Ei ollut tilaisuutta seurustelulta, työltä, lapsilta, omakotitalolta, viikonlopuilta, lomilta...

• turhake 3
        17 + 11 kirjoitti:

No mitä sitten, vaikka luovuitkin harrastuksestasi?
        Jos oisit sitä jatkanut, vaihtanut naista, niin lopputulos melko lailla sama.
        Tuskin olisit mikään legendaarinen urheilija Suomen maassa ja seksikin olisi jo kenties laimennut uudenkin vaimon kanssa.
        Menneisyyden ihmettely ja jossittelu on maailman turhin tapa elää.
        Vain tämän päivän valinnoilla on mitään merkitystä.

• miesvm67
        1 + 4 kirjoitti:

"Ootko kuitenkaan katkera valinnastasi? Että valitsit jäädä kumppanin viereen ja harrastukset jäi sivuun?"

En usko, että olisin voinut korttejani pelata paremmin omalta kannaltani. Ainoa asia, jota kadun, on se, että itsekkäästi menin naimisiin. Vaimo olisi saattanut löytää otollisemman puolison. Mutta eipä tuo nytkään valita, enkä aio murentaa lumousta avautumalla hänelle.

Mutta tietysti elämä oli floppi sikäli, että mitään, mitä oikeasti halusin, en koskaan saavuttanut. Ei ollut tilaisuutta seurustelulta, työltä, lapsilta, omakotitalolta, viikonlopuilta, lomilta...

Koska kaikkea ei voi saada niin joutuu valitsemaan.. voisin minäkin itkeä ja murehtia kaikkea sitä mikä jäi tekemättä ja totetumatta omien valintojeni vuoksi, elämäni voisi nyt olla tyystin erilaista niin hyvässä kuin pahassakin, mistäpä sitä tietää kun valitsin näin.

Mutta katumaan en ala mitään.. tai siis no öh "juurikaan mitään" ne pari hölmöilyä ja putkareissua olis voinnu jättää väliin, tosin elämänkokemusta nekin on :D

• Ei muka väliä?
        turhake 3 kirjoitti:

No mitä sitten, vaikka luovuitkin harrastuksestasi?
        Jos oisit sitä jatkanut, vaihtanut naista, niin lopputulos melko lailla sama.
        Tuskin olisit mikään legendaarinen urheilija Suomen maassa ja seksikin olisi jo kenties laimennut uudenkin vaimon kanssa.
        Menneisyyden ihmettely ja jossittelu on maailman turhin tapa elää.
        Vain tämän päivän valinnoilla on mitään merkitystä.

Tässä maailmassa ei enää mikään kannata, vain menneisyydestä voimme oppia ja saada tietämystä tulevaan, tuokin uutinen on jo vanha, miksi siitä enää edes puhutaan?

• niilo69

Ota minut, tykkään olla kotona !

• OnnellinenVähästäkin

Hmm.. Olenkohan hieman erikoinen nainen, kun mieheni aikaa vievä harrastus ei juuri vaivaa yhtään?
      Mies on mm-tason kilpaurheilija ja treenaa p-a-l-j-o-n. 6päivää viikossa, pari kertaa päivässä ja käy vielä töissäkin. Treenaa omien lajitreenien lisäksi myös punttista/lenkkeilyä ja lähtee muutaman kerran vuodessa kisamatkoille ympäri maailmaa. Urheilen kyllä itsekin tai hoidan kotia sen ajan kun mies on treeneissä.
      Kotiin päästyään, teemme YHDESSÄ ruokaa ja monesti käperrytään sohvalle kattomaan jokin hyvä leffa. Eli iltaisin on kuitenkin muutama tunti yhteistä aikaa, jos sen osaa käyttää fiksusti, niin kyllä se toimii. Lepopäivinä hän yleensä keskittyy täysin muhun ja joskus tapailee kavereitaan tai sitten teemme yhdessä kyläilyreissun jonnekin.
      Meillä on mahtavaa aina silloin kun on yhteistä aikaa. Uskon sen johtuvan siitä, koska sitä yhteistä aikaa ei ole ollut liikaa.

• 19 + 7

"mieheni aikaa vievä harrastus ei juuri vaivaa yhtään? Mies on mm-tason kilpaurheilija"

Joo, mutkun AP:n mies on kolmosdivarissa eikä MM-kisoissa.

• Joten ei ongelmaa?

Ei, olet vain tällainen ymmärtäväinen ja hyvä puoliso-tyypin edustaja, joka ei ole kokoajan jotakin vailla.

• OK...?
        19 + 7 kirjoitti:

"mieheni aikaa vievä harrastus ei juuri vaivaa yhtään? Mies on mm-tason kilpaurheilija"

Mikä olikaan taas se ongelma?

• Sympatiat ap:lle

"Lepopäivinä hän yleensä keskittyy täysin muhun ja joskus tapailee kavereitaan tai sitten teemme yhdessä kyläilyreissun jonnekin."

Ap:n mies ei keskittynyt EDES lepopäivinä yhteiseen kyläilyyn puolisonsa kanssa, saatikka että olisivat olleet kahdestaan.
        Ap:n mies treenasi arki-iloina ja vkl:na, ellei sitten ollut pelireissuillaan viikonloppuina. Mies selvästi pakenee suhdetta.

• siinä nähdään
        19 + 7 kirjoitti:

MM-tason miehen kanssa jaettavasta niukasta yhteisestä ajasta voi nainen nauttia, mutta ei kolmosdivarissa pelaavan? :D

• mukuvisti

ootko varma ettei miesi oisi piilo homo

• h mm

Ehkä sä voisit tutkia asiaa?

• hapi3

suhun haluisintutustuu saman kokenut

• sähly

mulla samanlaista 10 vuotta, mies meni ja harrasti.
      Sähläisi 3 krt vkossa pelit la tai su ja tietty reissuejen jälkeen baariin ja sieltä kotio 4-6. Sitten vielä ti ja to jäkistä.
      Töistä pääsi joka armas päivä kello 18! Ja kotona 18.30 ja siittä heti sähläileen 19.00 jolloin kotona 21.30- myöhemmin jos kävi kaljalla/kaverilla.

Missä välissä me käytiin kaupassa? ei missään, minä kävin.
      Koska oltiin sohvalla vierekkäin ja katottiin tvtä? ei koskaan 10 vuoden aikana!!

Näin mulla meni 10 vuotta ja nyt alotan kaiken alusta ja arvatkaa osaanko edes seurustella sellasen kanssa joka on mun kanssa kotona? En! en osaa, en ole koskaan kokenut ja ikää kohta 36v

• sähly

piti vielä laittaa että ei edes sähläilly 3 divarissa vaan alempana...ja jäkistä pelas muuten vaan josain harraste porukassa.

• säbän pelaaja
        sähly kirjoitti:

piti vielä laittaa että ei edes sähläilly 3 divarissa vaan alempana...ja jäkistä pelas muuten vaan josain harraste porukassa.

Meillä on kerran tai kaks kertaa viikos tunnin treenit. Sopii hyvin tyttöystävälle ja oon aika paljon kotona. Teen 8 tunnin työpäiviäkin joten pääsen töistä jo 2 aikaan ja tyttöystävä kiittää

• sklfjksl

Ei ei ei, et SINÄ voi mitään pelastaa kun vika ei ole sinussa. Ja toistahan sinä et voi muuttaa. Muuttakaa vaikka ensin erillenne niin näet haluaako mies todella SINUT vai onko vain mukavaa kun kotona on joku kun tulee harkoista, sänky on lämmin kun menee nukkumaan ja paikat on siistinä ja ruoka on pöydässä. Naisena ja ennen kaikkea ihmisenä älä alennu moiseen paskaan. En ymmärrä mistä noita tuollaisia miehiä vielä tänä päivänä sikiää, mutta niin niitä vain näkyy sikiävän...

• kiälimiäs

Jätä miehesi ämmä ja tule setälle sylkkyyn, niin ei tartte yksin märistä. Tää setä tässä on kans sellainen kodin lämmössä ja rauhassa viihtyvä. Keksitään illalla jotain muuta hauskaa tekemistä kuin töllön tuijottelu, niin ei taannuta ja kalkkeuduta ennenaikojaan vanhoiksi höperöiksi. Nii jotta alakko nä mua.

• Kuinmyös

Samoin on myös meillä. Todellinen painajainen alkoi kuitenkin vasta silloin, kun saimme ensimmäisen lapsemme ja viimeiseksi jäi. Sain aina olla yksin lapsen kanssa ja mies aina treenasi ja reissasi milloin missäkin. Ja sama jatkuu edelleenkin. Lapsi onneksi jo kolme vuotta. Rehellisyyden nimissä, jos olisin tiennyt, mitä tuleman piti, en tiedä olisinko ko. kelkkaan lähtenyt. Tosin riippuu paljon myös miehestä ja hänen arvotuksistaan.

Tsemppiä!

• turhapuro3

Oliko miehelläsi nuo harrastukset jo kun tapasitte? Naiset odottaa aina, että mies muuttuu joksikin mitä se ei ole. Joskus muuttuu joskus ei. Onneksi teillä ei ole lapsia. On helpompi lopettaa se yhdessäolo vielä siinä vaiheessa. Toki kohtuus harrastamisessakin pitää olla, mutta jos toinen ei ole valmis muuttumaan niin sitten on parempi antaa olla. Jos aloittajan mies nyt lopettaisi sen pelailun niin tuskin hänkään olisi onnellinen.
      Itselläni on harrastus, josta on joskus vaimon kanssa käyty keskusteluja ja sopu on löytynyt. saman harrastuksen parissa on miehiä samassa elämäntilanteessa ja pystyvät käyttämään aikaa enemmän kuin minä eikä ainakaan vielä ole eroja tullut. Emme ole kaikki samanlaisia. On erilaisia miehiä ja erilaisia naisia. Miehissä tuppaa olemaan vaan sellainen ominaisuus, että meidän yleensä pitää harrastaa jotain joutavanpäiväistä.

• usko pois!!

Hyvä mies sulla ,kun saatte lapsia ,ne kasvaa liikkunnan ja urheilun myötä ,tasapainoiseksi nuoriksi. Voisit itsekkin olla mukana silloin.
      Ovat pois kadulta ilkivaltaa tekemästä.

• pro pro

Miten niin? Eihän se mies ole urheilemassa lasten kanssa, vaan mies on koko ajan pois omissa menoissaan? Lapset oppivat liikuntaan ja urheiluun tässä tapauksessa vain, jos perheen äiti opettaa lapset siihen. Lapset eivät opi liikuntaa muuta kuin itse tekemällä. Isän kilpaurheilumeriittejä katsomalla siihen ei opi.

• Kukin tavallaan

Hanki elämä tai seuraneiti?

• ....................

voit jos et eroa.

• yhhfghdgh

jätä se paska.

• nimiNiina

Parempi se on että harrastaa urheilua, kuin että notkuisi illat ja viikonloput kapakoissa.

• Puhukaa asiasta ajan kanssa ja rauhallisesti. Jos tilanne ei muutu ja häiritsee sinua edelleen, voi suhteen lopettaminen olla oikea ratkaisu.

Samanlaisten ongelmien takia eronneet monet muutkin parit. Vaikka olisivat rakastaneet toisiaan ja tulleet käytännössäkin toimeen, elämäntilanteet ovat voineet olla liian erilaisia.
      Jos harrastus on miehelle noin tärkeä nyt, voi olettaa sen olevan yhtä tärkeä myös tulevaisuudessa. Ei kannata jäädä odottamaan toisen muuttumista mieleisemmäksi. Mies saattaa pelätä koti-illan tylsyyttä tai vaikkapa sen tuomaa läheisyyttä, eikä siksi edes halua viettää aikaa kotona. Käyttekö joskus yhdessä ulkona/harrastamassa jotain?

Miehesi on yhdessä harrastuksensa kanssa, ei sinun.. Jos hän todella on sinun arvoisesi, ymmärtää kyllä ottaa vinkistä vaarin ja panostaa sinuunkin! Tämä on suhteen niitä tilanteita missä hyvät keskustelutaidot testataan ja tarvitaan. Älä syyllistä miestäsi, vaan kerro miltä sinusta tuntuu. Esim."Tuntuu pahalta että emme vietä aikaa yhdessä"; ei "Miksi valitsit taas treenit minun sijastani?".
      Kannattaa tehdä miehelle selväksi, että aikaa täytyy riittää myös sinulle. Jos hänellä ei riitä, löytyy varmasti joku, joka osaa huomioida Sinutkin paremmin. Ansaitset tulla huomioiduksi juuri sen verran kuin haluat, älä tyydy vähempään, sillä tingit silloin vain omasta onnellisuudestasi.

• tietää sen

kyllä ne pelireissut tietää, viero naisia ja viinaa.

• 19 + 5

Parisuhteessa yleensä valitaan sanattomalla sopimuksella toinen puolisoista, jonka tavoitteista tulee yhteisiä tavoitteita. Yleensä mennään naisen pillin mukaan, hankitaan lapsia jne, ja mies nahistuu. AP:n tapauksessa nahistuu nainen.

Naiset elävät yleensä siinä harhaluulossa, että mies on yhtä innostunut naisen "yhteisistä" tavoitteissa -- ja mies vahvistaa tätä harhaluuloa, jottei menettäisi petikaveria. Nainen toivoo parisuhteelta lukuisia asioita, mies lähinnä sitä yhtä.

• elämä on valintoja

Keksi itsellesi harrastuksia ja tapaa kavereita. Kyllä yhteistäkin aikaa pitää joskus löytyä, mutta ei joka ilta. Siitä tulee vain riita.

Mieheni harrastaa viikonloput la ja su 8-16 on hänellä omaa aikaa ja minulla myös, lisäksi viikolla käy harrastuksissa ja tapaa ystäviä (parin tunnin juttuja), kuten myös mulla. Viikonloppuisin ollaan kyllä usein yhdessä eli vältellään tyttöjen ja poikien iltoja. Tähän asti on mennyt hyvin ja vietetään ihan tarpeeksi yhteistä aikaa. Ainoa mikä harmittaa on se että yhteistä aikaa esim. lomat samaan aikaa ei tunnu löytyvän, kun hän pyhittää ne harrastustoiminnalle, enkä jaksa roikkua toisen harrastuksissa mukana vaikka mukaan pyytääkin.

• jokumies157

Tiedänpä miltä tuollainen tuntuu, kun peli ja joukkue on se ykkösvaihtoehto. Ei siitä mitään tule, vaikka kuinka yrittäisit ja joustaisit. Huomaatko, että olet aina se joka joutuu joustamaan ja mukautumaan? Toinen saattaa ehkä joskus harvoin jotain luvata, mutta nekään lupaukset eivät pidä vaan ne saadaan jotenkin kierrettyä. Jäit toiseksi harrastukselle, onko se sitä toisen ihmisen sitoutumista yhteiseen eloon?

Älä elä elämääsi murehtien ja kaivaten...

• Lapuan Vire

Miehen paras ja aikaavievin harrastus pitäisi olla oma vaimo.
      Jos sälli ei tajua tätä, niin on jäänyt klopin tasolle. Erota ei kannata, jos on lapsia. Ei ainakaan ennenkuin on rehellisesti yrittänyt korjata tilanteen.

• asddsade

Minun edellisessä suhteessani oli toisin päin: mies ei kestänyt minun harrastuksiani, jotka minulle olivat todella tärkeää vastapainoa IT-alan työlleni.
      Jos toiveet ja elämäntavat eivät kohtaa, niin yhdessä pysyttely kalvaa molempien mieliä.
      Jos teillä ei ole lapsia, niin ei kahden aikuisen tarvitse väkipakolla yhdessä jatkaa, vaikka yhteen on joskus erehdytty. Punnitse itse...

• Kun ei ole lapsia niin EROA !!!
        Hyviä miehiä kyllä löytyy sinulle !
        (En mainosta itseäni,mutta parempi oon kuin toi sun nykyinen)
        Me ei koskaan tulla kohtaamaan, kaikkea hyvää sulle !
        Terveisin sotamies, entinen Dk lentäjä (Draken)

• DK-myöskin
        rockmaukka kirjoitti:

Kun ei ole lapsia niin EROA !!!
        Hyviä miehiä kyllä löytyy sinulle !
        (En mainosta itseäni,mutta parempi oon kuin toi sun nykyinen)
        Me ei koskaan tulla kohtaamaan, kaikkea hyvää sulle !
        Terveisin sotamies, entinen Dk lentäjä (Draken)

"Kun ei ole lapsia niin EROA !!! " Miten ne lapset siihen eroon muutenkan vaikuttaisi?

• 114

Sulle on ratkaisu varamiespavelussa :)

• Aikuinen mies

Ainakaan tämä ei ole oikea paikka ratkoa näitä asioita, tai varmastikaan mitään asioita. Sekopäitten temmellyskenttä.

Millä perusteella muka olisit "kauhea nalkuttava ämmä, joka ei ymmärrä mistään mitään"? Onko kysymyksi ollenkaan aito vaiko jonkin sovinistin provo??? Miehistä yli 95 prossaa EI kulje pelireissuilla, sen nyt jokainen tietää kyselemättäkin.

• nalkuttavaämmä

Tällä "kauhea nalkuttava ämmä, joka ei ymmärrä mistään mitään" tarkoitin ihan vain sitä, että aina olen saanut kuulla tämäntyylisiä kommentteja, jos olen jossain tästä asiasta sattunut valittamaan. Tiedän, ettei netti ole se oikea paikka ratkaista parisuhdeongelmia. Sen vuoksi ollaankin keskusteltu tästä ihan kotona jo pari päivää. Ei mitään huutoa ja raivoamista, vaan ihan oikeasti olen yrittänyt saada rakentavaa keskustelua aikaiseksi. Tänään vihdoin onnistuin ja pointtini taisi vihdoin mennä miehellänikin perille. Katsotaan mitä tästä vielä tulee...

Olemme siis vielä todellakin nuoria, 25-vuotiaita, mutta suhdetta on kestänyt jo kuutisen vuotta. Miehet ne vaan kasvaa vähän hitaammin aikuiseksi ja pelejä ja leikkejä ei niin vain jätetä jonkun naisen takia. Nyt kun olemme jo puhuneet silloin tällöin lapsista ja perheen perustamisesta olisi minusta vihdoin kiva saada varmuus, kuinka vakavissaan hän suhteessamme on.

Harrastus on hänellä ollut jo pikkupojasta lähtien. Viime vuosina hän on joutunut opiskelujen takia vähentämään reippaasti treenaamista ja viime vuonna hän jopa LOPETTI koko treenaamisen vuoden ajaksi. Minulle viime vuosi oli tietenkin oikein mukavaa aikaa, vaikka tosiaan silloin ärsytti taas se, että hän oli AINA kotona. Rohkaisin häntä siis etsimään itselleen vaikka jonkun harrastusjoukkueen, koska hän vaikutti niin masentuneelta ilman vanhaa harrastustaan. Harrastajaliigaan hän ei kuitenkaan suostunut, koska on olevinaan liian hyvä sellaiseen. Sitten keväällä hän yhtäkkiä meni entisen valmentajan kanssa kahville, joka oli ennen sitä soitellut meille useamman kuin kerran. Samoin miehen äiti oli mukana tsemppaamassa, että hän lähtisi taas mukaan joukkueeseen. Yksi päivä poikaystäväni avautui suunnitelmistaan ja kysyi mielipidettäni. Mitäs minä olisin siihen voinut sanoa, sanoin tietenkin, että tee niin kuin haluat ja olen iloinen, että hän pääsee taas treenaamaan. Uusi probleema oli se, että tulevalla kaudella vieraspelit ulottuisivat vieläkin kauemmas kotipaikkakunnaltamme, joten viikonloppujen pelireissut venyisivät 12-16 tuntisiksi. Sitten hän ehdotti minulle (ihan häneltä tuli tämä ehdotus), että ei matkustaisi vieraspeleihin, jotta meillä olisi enemmän yhteistä aikaa ja että häntä ei muutenkaan kiinnostanut matkustaa niin kauas pelaamaan.

Ilmeisesti tämä oli täyttä paskapuhetta, sillä nyt on käyty jokaisessa vieraspelissä ja minulle hän sanoi näin: "en mä mitään luvannut". Nyt hän on miettinyt pari päivää korvat sauhuten, mitä tekisi pelastaakseen suhteemme. Toivon hänen tekevän jonkun järkevän ratkaisun. Minä tosiaan olen kompromissi-ihmisiä. En vaadi häntä kokonaan itselleni joka viikonlopuksi. Minun puolestani hän voi käydä treeneissä viikolla niin paljon kuin lystää ja kaikissa kotipeleissä viikonloppuisin. Haluaisin vain edes puolet tai kolmasosan viikonlopuista omistaa meille ja ihan ilman stressiä.

Tykkäämme harrastaa viikonloppuisin ulkoilua yhdessä ja käymme usein retkillä aina jos aikaa riitää. Joskus on myös kiva lähteä vähän viihteelle kahdestaan ja nukkua pitkään seuraavana päivänä. Eikä minulla ole mitään sohvalla loikoilua ja leffan katsomista vastaan.

Tiedän, että meillä on aika usein yhteistä aikaa iltapäivisin pari tuntia jne., mutta minulle se on eri asia, että illalla voi ottaa rennosti kuin että aamupäivällä on pari tuntia aikaa vaikka siivota vessa ennen pelimatkaa. Eli jos ne pelimatkat olisivatkin esim. 8-16, mutta kun ne ovat usein 9-23 tai 14-01. En tiedä tajusiko joku nyt pointtini, mutta minä tosiaankin olen valmis kompromisseihin ja olen myös käsittänyt, että parisuhteessa niihin tulee olla valmis, eikä elää vain toisen kynnysmattona vuosikaudet.

• ---

Tällä "kauhea nalkuttava ämmä, joka ei ymmärrä mistään mitään" tarkoitin ihan vain sitä, että aina olen saanut kuulla tämäntyylisiä kommentteja, jos olen jossain tästä asiasta sattunut valittamaan. Tiedän, ettei netti ole se oikea paikka ratkaista parisuhdeongelmia. Sen vuoksi ollaankin keskusteltu tästä ihan kotona jo pari päivää. Ei mitään huutoa ja raivoamista, vaan ihan oikeasti olen yrittänyt saada rakentavaa keskustelua aikaiseksi. Tänään vihdoin onnistuin ja pointtini taisi vihdoin mennä miehellänikin perille. Katsotaan mitä tästä vielä tulee...

Olemme siis vielä todellakin nuoria, 25-vuotiaita, mutta suhdetta on kestänyt jo kuutisen vuotta. Miehet ne vaan kasvaa vähän hitaammin aikuiseksi ja pelejä ja leikkejä ei niin vain jätetä jonkun naisen takia. Nyt kun olemme jo puhuneet silloin tällöin lapsista ja perheen perustamisesta olisi minusta vihdoin kiva saada varmuus, kuinka vakavissaan hän suhteessamme on.

Harrastus on hänellä ollut jo pikkupojasta lähtien. Viime vuosina hän on joutunut opiskelujen takia vähentämään reippaasti treenaamista ja viime vuonna hän jopa LOPETTI koko treenaamisen vuoden ajaksi. Minulle viime vuosi oli tietenkin oikein mukavaa aikaa, vaikka tosiaan silloin ärsytti taas se, että hän oli AINA kotona. Rohkaisin häntä siis etsimään itselleen vaikka jonkun harrastusjoukkueen, koska hän vaikutti niin masentuneelta ilman vanhaa harrastustaan. Harrastajaliigaan hän ei kuitenkaan suostunut, koska on olevinaan liian hyvä sellaiseen. Sitten keväällä hän yhtäkkiä meni entisen valmentajan kanssa kahville, joka oli ennen sitä soitellut meille useamman kuin kerran. Samoin miehen äiti oli mukana tsemppaamassa, että hän lähtisi taas mukaan joukkueeseen. Yksi päivä poikaystäväni avautui suunnitelmistaan ja kysyi mielipidettäni. Mitäs minä olisin siihen voinut sanoa, sanoin tietenkin, että tee niin kuin haluat ja olen iloinen, että hän pääsee taas treenaamaan. Uusi probleema oli se, että tulevalla kaudella vieraspelit ulottuisivat vieläkin kauemmas kotipaikkakunnaltamme, joten viikonloppujen pelireissut venyisivät 12-16 tuntisiksi. Sitten hän ehdotti minulle (ihan häneltä tuli tämä ehdotus), että ei matkustaisi vieraspeleihin, jotta meillä olisi enemmän yhteistä aikaa ja että häntä ei muutenkaan kiinnostanut matkustaa niin kauas pelaamaan.

Ilmeisesti tämä oli täyttä paskapuhetta, sillä nyt on käyty jokaisessa vieraspelissä ja minulle hän sanoi näin: "en mä mitään luvannut". Nyt hän on miettinyt pari päivää korvat sauhuten, mitä tekisi pelastaakseen suhteemme. Toivon hänen tekevän jonkun järkevän ratkaisun. Minä tosiaan olen kompromissi-ihmisiä. En vaadi häntä kokonaan itselleni joka viikonlopuksi. Minun puolestani hän voi käydä treeneissä viikolla niin paljon kuin lystää ja kaikissa kotipeleissä viikonloppuisin. Haluaisin vain edes puolet tai kolmasosan viikonlopuista omistaa meille ja ihan ilman stressiä.

Tykkäämme harrastaa viikonloppuisin ulkoilua yhdessä ja käymme usein retkillä aina jos aikaa riitää. Joskus on myös kiva lähteä vähän viihteelle kahdestaan ja nukkua pitkään seuraavana päivänä. Eikä minulla ole mitään sohvalla loikoilua ja leffan katsomista vastaan.

Tiedän, että meillä on aika usein yhteistä aikaa iltapäivisin pari tuntia jne., mutta minulle se on eri asia, että illalla voi ottaa rennosti kuin että aamupäivällä on pari tuntia aikaa vaikka siivota vessa ennen pelimatkaa. Eli jos ne pelimatkat olisivatkin esim. 8-16, mutta kun ne ovat usein 9-23 tai 14-01. En tiedä tajusiko joku nyt pointtini, mutta minä tosiaankin olen valmis kompromisseihin ja olen myös käsittänyt, että parisuhteessa niihin tulee olla valmis, eikä elää vain toisen kynnysmattona vuosikaudet.

Hauskaa kuinka naisille aikuismaisuus on aina yhtä kuin halu perustaa perhe ja hankkia lapsia. Sit jos ei ole tätä aikuismaisuutta niin sitten vähätellään ja kutsutaan pikkupojaks, keskenkasvuseksi. Tosi kypsää.

Mikä naisia muuten ärsyttää peleissä ja leikeissä? Peleissä ja leikeissä on tiimityöskentelyä, posiitivista aktiivisuutta, luovuutta, tilanteisiin sopeutumista...nyt taidan ymmärtää.

Ja sinä muuten olet aivan kuten kaikki muutkin naiset, et ikinä tyytyväinen. Mies on kotosalla illat, sua ottaa päähän. Mies on poissa suurimman osan ajasta, sua ärsyttää.

• masentunut mies
        --- kirjoitti:

Hauskaa kuinka naisille aikuismaisuus on aina yhtä kuin halu perustaa perhe ja hankkia lapsia. Sit jos ei ole tätä aikuismaisuutta niin sitten vähätellään ja kutsutaan pikkupojaks, keskenkasvuseksi. Tosi kypsää.

Mikä naisia muuten ärsyttää peleissä ja leikeissä? Peleissä ja leikeissä on tiimityöskentelyä, posiitivista aktiivisuutta, luovuutta, tilanteisiin sopeutumista...nyt taidan ymmärtää.

Ja sinä muuten olet aivan kuten kaikki muutkin naiset, et ikinä tyytyväinen. Mies on kotosalla illat, sua ottaa päähän. Mies on poissa suurimman osan ajasta, sua ärsyttää.

Joo, kaikki naiset eivät vissiin oikein tajua sitä, mikä merkitys leikillisyydellä on elämässä ylipäätään... "Tyhmähköt, pikkuvanhasti kotia leikkivät pikkutytöt"?

On sinulla AP tuossa ihan asiaa, tietty. Vähän mietin sitä, mitä sitten oikein vastasit, kun mies itse ehdotti, ettei kävisi pelireissuissa(?). No, se ei varmaan tässä hetkessä enää auta... Asioista puhuminen auttanee. Kuulostaa kyllä siltä, että miestä nyt temmotaan vähän edes takaisin, pois kotoa makaamasta ja taas takaisin. Ehkä sillekään ei sitten voi mitään.

• minävaaan23

Suosittelisin puhuu sen kanssa ja sanot, että tämä on tässä jos et vähennä tuota jatkuvaa treenaamista, miullakin on tälläne mies ja sanoin suorat sanat ni johan jäi treenailu vähemmälle. mut jos tosissas rakastat tätä miestä älä jätä :)

• Tuollaista se on ihmisten kanssa joilla on intohimoisia harrastuksia -se on kuitenkin osa miestäsi, ehkä yksi (osa)syykin niihin ominaisuuksiin miksi pidät hänestä? Jos kyseessä urheiluharrastus (kuulostaa siltä), niin ei se kestä ikuisesti - kroppa vanhenee, pelikaverit kuolee vanhuuteen, ei pääse enää pelaamaan rollaattorin kanssa, ja kun lapset tulee niin pakostakin vähenee poissaolot...

Toinen asia on tietenkin se, että mitä sinä teet sillä aikaa? Kuulostaa miljoonan taalan paikalta tehdä jotain omaa sillä aikaa kun mies on poissa, keksi oma itsekäs harrastuksesi. Mutta joo, taisit mainita että tykkäät harrastella kaikenlaista itsekin, joten jos miehesi ei saa siinä välillä sinua tuntemaan että sinä olet muuta kuin osa hänen lukujärjestystään niin eihän se kiva ole.

Jos miehesi harrastus on joku aivokuollut jalkapallon tai sählyn pelaaminen (joka ei enää voi johtaa miljoonasopimuksiin sponsoreiden kanssa, jolloin uheiluun panostamisesta ei ole enää hyötyä sinulle), niin voisi kyllä vähän puhua asiasta ja koettaa rajoittaa miehesi ajantuhlaamista tähän, jos taas joku balettitanssi, orkesterissa (symfonia- tai hevi) soittaminen niin ehdottoman kannatettavaa taasen ja kannattavaa...

Loppujen lopuksi sinun on vaan mietittävä, että mikä se miehessäsi kiinnostaa ja miksi, ja kannattaako ehkä etsiä parempaa sillä aikaa kun hän on possa vai ei. Hyviä neuvoja, sori.

• Joutilasta

Jätä se mies ja ota minu!!! En harrasta mitään ja minulla on sinulle aikaa.

• Jätä se

Vähemmästäkin miehesi on harjoituksissa ja viikonloppuisin peleissä, koska olet kauhea nalkuttava ämmä! Kuka tahansa muukin tekisi miehesi tilanteessa samoin! Ei nalkuttavaa pirttihirmua viitsi kukaan katsella ja kuunnella, sitten sinä varmaan vielä hänen kotona ollessaan ajat miehesi nurkkaan vaatimalla seksiä ja köyrintää kaiken sen ajan mikä jää kotitöiltä ja syömiseltä. Parempi kun päästät miehesi menemään, koska et ole hänen arvoisensa. Etsi joku toinen joka diggaa olla tossun alla ja joutua ahteeseen nurkkaan ajetuksi.

• Lue nyt vähän ylempää "pirttihirmun" mielipiteitä. Äläkä heitä tommosta paskaa ihan lonkanlta ! Jos sulla on Colt kuudestilaukeava niin kuulut viime vuosisadalle !
        Terveisin: sotamies, entinen DK-lentäjä (Draken)
        (Kateellinen oon kyllä nykyisille Hornet kavereille kun siiven alle voi pakata
        Amraam120 tutkaohjuksia jopa 8 kpl, siipien kärkiin Sidevinderner lämpöhaku kamaa pari kappaletta)

• ritariässä
        rockmaukka kirjoitti:

Lue nyt vähän ylempää "pirttihirmun" mielipiteitä. Äläkä heitä tommosta paskaa ihan lonkanlta ! Jos sulla on Colt kuudestilaukeava niin kuulut viime vuosisadalle !
        Terveisin: sotamies, entinen DK-lentäjä (Draken)
        (Kateellinen oon kyllä nykyisille Hornet kavereille kun siiven alle voi pakata
        Amraam120 tutkaohjuksia jopa 8 kpl, siipien kärkiin Sidevinderner lämpöhaku kamaa pari kappaletta)

\ 0 /

• Kotipiikako oot?

Miks et ala itse harrastaa ja paljon ja säännöllisesti aivan innoissasi?

• nalkuttavaämmä

Olen itse asiassa nuorempana harrastanut intohimoisesti ja tiedän, mitä se on. Periaatteessa se, mitä harrastin oli myös joukkuelaji tosin ei liittynyt urheiluun. Jossain vaiheessa vain tuli elämään niin paljon muuta tekemistä, että en enää jaksanut harrastaa niin paljon. Lopetin sitten harrastuksen ja nyt minulla on vain näitä yksinäisiä harrastuksia kuten juokseminen, kuntosali, musiikin soittaminen, leipominen, lukeminen jne. Kyllä minäkin tulen hulluksi, jos en pääse vähään aikaan juoksemaan, mutta ei minua siihen kukaan pakotakaan eli jos ei huvita, niin en mene. Siksi olenkin ehkä vähän liian vääränlainen ihminen miehelleni, joka on edelleen, 25-vuotiaana, kiinni joukkueessaan kuin vauva äitinsä tississä. Ehkä en vaan ymmärrä koko jutun idea, kun en ole sitä itse koskaan kokenut niin vahvasti.

Itselleni ei ollut aikoinaan mikään ongelma esim. joskus sanoa, että päätä särkee ja jättää menemättä harrastukseen, vaikka todellisuudessa halusin vain katsoa telkkaria ja käydä saunassa. Poikaystäväni ei voi ikinä sanoa ei joukkueen pyyntöihin. Tänäänkin hän itkusilmässä mietti, mitä joukkue nyt mahtaa sanoa, jos hän jättääkin menemättä sinne viikonlopun peliin ja sanoi minulle vielä koirailme kasvoillaan "sanonko niille, että minun naiseni ei laske minua?!". Ja hienosti tässä päästiin taas siihen, että kaikki on minun vikani ja minä olen se kauhea despootti tässä suhteessa, joka ei laske edes harrastuksiin. Ja kysehän oli vain yhdestä viikonlopusta... huoh.

• ikisinkku123

Olen itse asiassa nuorempana harrastanut intohimoisesti ja tiedän, mitä se on. Periaatteessa se, mitä harrastin oli myös joukkuelaji tosin ei liittynyt urheiluun. Jossain vaiheessa vain tuli elämään niin paljon muuta tekemistä, että en enää jaksanut harrastaa niin paljon. Lopetin sitten harrastuksen ja nyt minulla on vain näitä yksinäisiä harrastuksia kuten juokseminen, kuntosali, musiikin soittaminen, leipominen, lukeminen jne. Kyllä minäkin tulen hulluksi, jos en pääse vähään aikaan juoksemaan, mutta ei minua siihen kukaan pakotakaan eli jos ei huvita, niin en mene. Siksi olenkin ehkä vähän liian vääränlainen ihminen miehelleni, joka on edelleen, 25-vuotiaana, kiinni joukkueessaan kuin vauva äitinsä tississä. Ehkä en vaan ymmärrä koko jutun idea, kun en ole sitä itse koskaan kokenut niin vahvasti.

Itselleni ei ollut aikoinaan mikään ongelma esim. joskus sanoa, että päätä särkee ja jättää menemättä harrastukseen, vaikka todellisuudessa halusin vain katsoa telkkaria ja käydä saunassa. Poikaystäväni ei voi ikinä sanoa ei joukkueen pyyntöihin. Tänäänkin hän itkusilmässä mietti, mitä joukkue nyt mahtaa sanoa, jos hän jättääkin menemättä sinne viikonlopun peliin ja sanoi minulle vielä koirailme kasvoillaan "sanonko niille, että minun naiseni ei laske minua?!". Ja hienosti tässä päästiin taas siihen, että kaikki on minun vikani ja minä olen se kauhea despootti tässä suhteessa, joka ei laske edes harrastuksiin. Ja kysehän oli vain yhdestä viikonlopusta... huoh.

Sun miehes on ihan tajuttoman nuori kyllä se siinä 10 vuoden sisään varmasti vähentää ja mieli muuttuu.

Taitaa olla sulla joku kiire perheenperustamiseen tässä taustalla arvaanko oikein.
        Yhteisestä tulevaisuudesta olis tietysti hyvä edes jutella.

Jos miehesi on hyvä tyyppi pidä kiinni vain hanakasti ja maanittele vihille ellei itse ymmärrä omaa parastaan, koska hyvää miestä on vaikea löytää! Sellaista joka ei hakkaa tai juo, tai ole muuten luonnevikainen tai mammanpoika. Ole tyytyväinen että miehes edes asuu sun kanssa, kiltisti vain peset niitä sukkia vielä muutaman vuoden ja pidät vähän miestäkin varpaillaan, kyllä se siitä.

• Vai niin...

Ehkä miehille ei sitten ole niin helppoa keksiä kaiken maailman valheita perusteluiksi tekemisilleen ja esittää niitä ystävinä pidetyille ihmisille vasten kasvoja...

On se ihme, että kaikki miesten toiminta ja tunteet, jotka eivät arvon naisia itseään miellytä, pitää leimata joksikin "äidin tississä roikkumiseksi". Itsekö kuvittelette olevanne kypsiäkin noine ajattelutapoinenne?! Kaikkea muuta...

Jos miehellä on jossain asiassa "itku silmässä", tuomitsette sen. Jos miehen tunteenilmaisu ei miellytä, syyttelette sitä tunteettomuudesta. Mitä jos välillä tutkisitte omia tapojanne suhtautua niihin miehen tunteisiin? Idiootit.

• Katso vielä hetki

Ei kysymys ole siitä "voisitko sinä vielä pelastaa suhteenne", vaan siitä että voisiko miehesi vielä pelastaa suhteenne.
      Liika harrastaminen yksinkertaisesti syö suhdetta, ja perhe-elämää noin muutenkin.
      Varsinkin jos on lapsia, niin ei ole lastenkaan etujen mukaista että isä ei ole koskaan läsnä. Oletko ajatellut että miten selität tämän myöhemmin lapsellesi kun se tulee kysymään asiaa? Sanotko että "isi ei pystynyt leikkimään sun kaa siitä syystä, koska sillä oli tärkeitä harrastusmenoja"
      Työt ja työmatkat vielä jotenkin ymmärtää, mutta siinä vaiheessa kun ne alkaa haittaamaan perhe-elämää, niin parempi kun delekoi sellaiset työt niille joilla ei ole perhettä.
      Muutenkin jotku firmat laittaa työntekijänsä niin tiukille, että ei siinä enää jää aikaa harrastuksille, ja jos sattuu vähän jäämäänkin, niin silloin on jo niin uupunut ja loppuun palanut, että ei jaksa enää tehdä mitään. Tässäkn tapauksessa kärsii myös perhe-elämä.
      Sitten vielä ihmetellään Suomen itsemurha ja perheväkivalta tilastoja... että ajattelemisen aihetta myös työnantajille, saisivat katsoa peilistä itseään että vieläkö sieltä tunnistaa ihmisen, vai rahan ahneen työntekijän selkänahasta rahaa repivän sarvipään.

Mutta varsinaiseen kysymykseen, et ole hullu ja miehesi saattaa pystyä vielä pelastamaan suhteenne. Tämä siis edellyttää että hän huomaa virheensä.
      Kokeileppa huomaisiko hän asian laidan jos alat itsekin kulkemaan harrastuksissa, mutta vain sillon kun miehesi tulee kotia.

• .........

otat rakastajan

• mek

Onneksesi mies urheilee eikä notku baareissa saman ajan. Kun mieht nuorempana harrastaa jotian ja sitten se jää kun perhettä tulee jos ei urehilu ole ammatti niin mies ottaakin muutaman oluen kotona ollessaan niin siitäkin naristaan. Itse miehenä harrastanut koko ikäni ja en pysty olemaan rääkkäämättä kehoasi kun olen siihen kroppani totuttanut ja hyppisin seinille jo kuukauteen en tekisi mitään kunnollista fyysistä harjoutusta mutta nyt jo yli 50v niin kyllä ne treenamiset pitävät miehen kunnossa ja jaksaa paljon peremmin tehdä vaikka polttopuut mökill'ä kun on treenatutt lihaksen ja tottuneen rääkkiin kun nykyinen työ on kevyttä. ailti aikaa riittää perheelle ja harrastuksiin ja josku myös baariinkin kerkiää mutta sopivassa suhteessa kaikki asiat koska ei kukaan kestä parisuhdetta 24/7 ja pitää olla sitä omaakin elämää että silleen.

• phf3

Urheilijamies on eri mies! Se urheilu-ura kestää vaan tietyn aikaa. Jos et jaksa urheilijamiestä niin vaihda metroseksuaaliin tai kotihiireen. Urheilija ei ole oma itsensä, jos ei saa urheilla.

Terveisin. entisen urheilijan, nykyisen valmentajan vaimo. 2 lasta taloudessa ja en todellakaan vaihtais kotihiireen! Urheilijamiehessä kun sitten aika paljon sitä muuta, jota muissa miehissä ei ole. Ja se kyllä kompensoi ne treenipoissaolot.

• te naiset aina

jaksatte vaan naurattaa. Tosiaankin miestä kiinnostaa teidän
      jutut ja murheet, ja paskat.
      Pimppiä ja ruokaa tai ruokaa ja pimppiä, siinä tasan 2 asiaa, mitä
      miehet teiltä haluaa. Vai luuletteko, että miehet teidän juttujanne jaksaa
      kuunnella???????

• nalkuttavaämmä

ööh. vitun vajakki. onko tuo nimimerkksi ,vain osa juttua? Te miehet olette sikoja kun ette edes kaukalollane röhjien OSAA KIRJOITTAA KUIN VAIKEALUKUISTA SIAN SAKSAA AAHAHHAHA NATSIT

• nalkuttavaämmä

Makasin viimeksi harrastuskaverini kanssa. Oma mieheni ei kiinnosta enää. Harrastukseni on sellainen kulissi, jotta saan hyvää sexiä.

Avauksen kuvasta näette, kuinka kaunis olen rumaan tanakaan mieheeni nähden. Oikein perus-suomalais juntti. Asumme Keuruulla ja mieheni on tanakka rakennusmies. Meillä on Audi.

Siinä on telle nettipoliisit vihje, kuka olen. Jos tiedätte, niin fasebookittakaa. Saan ukkoni puolet omaisuudet. Toivottavasti ei juokse lampeen, kun ymmärtää.

Kannataako mielelleni ostaa viinaa? Vai mitä mieltä te muut olette? ei kai se ihan pojaan painu :D Vielä kelluu keväällä lammen pinnalla, ja periiiintöörahaat tulee minulle D:

• JB.

Samat ongelmat mutta olen mies. Koitan esiä lämpöä harrastamalla tansseja.
      Ihmisryhmiä on enemmän kuin vain heterot, homot, lesbot, aseseksuaalit. Tuskin miestäsi voi homoksi kutsua vaikka onkin miesten perään. Itse päätät mitä teet.
      Näitä kaltaisiasi naisia on valtavasti, olet todennäköisesti valinnut miehesi ulkonäön ja hajun perusteella.

• Valivalivali argh

"JB" Sulla ei ole omaa elämää, sekaannut muiden asioihin, olet niin itseäsi täynnä, että en usko että sulla on miestäkään! Kuka narsistin haluaa??? Luulen että monet säälii sun elämätöntä elämää.Mulla on mies ja olen alussa raskaana. Vaikka mies käy *v harrastuksissa*. Käy sun joogassa vaan,mutta ei sieltä miestä löydy. Tämä taas " sitä haukkumista netissä" ei kasvotusten. Kaikille tiedoksi että hormoni-hirviö palannut yksinäisyyteen itkien.

• naisellisuus7020.

KOETA kestävyyslajia, avaaja. Sinulla kun on kova minä-itsetunto.

Siis ota lenkkeiltvarustus esille, ja koeta pimeäjuoksua! Se auttaa ongelmiisi, ja miehnekin ongelmat loppuvat kerta tönäisyllä!

Nimittäin:

Mene juoksemaa yöllä, jollekin syrjäiselle radalle. Nimittäin Junaradalle, ja odota että Juna saapuvana, väistää mahtavaa egoasi! Varmasti väistää, koska Juna on mies (sillä on se himoamasi vieras PIIPPU) ja junakuski on se vihaamasi mies-koiras-aliolio ja saattaa sillä olla Mien Kanffi kädessä ja hitlerin viiksetkin.

Ainakin se nauraa youtuben Hitler-parodiolle, eli idiolliasi loukataan..

• kiitosjahei

Juna vetää peruttaen Narvikkiin asti, kun avaaja avaa suunsa :D

• erilaisia samanlaisi

Mutta ei sekaan ole mukavaa jos mies on kuin joku huopatossutehtaan johtaja. Mun mies on aina perakamarissa ja aina sekaantumassa mun juttuihin. Toivoisin etta han lahtis joskus jonnekin yksin ja viipyis kauan. Mies kulkee ainoastaan toissa, tulee suoraan kotiin ja viikonloppuna ei lahde minnekaan. Kaikkialle pitaa menna yhdessa ja miesta pitaa viela odotella.

• voi ei

Miten voit olla jos toinen määrää sua koko ajan ja sekaantuu siihen mitä haluat tehdä. Laita joku roti tai lähde omaan asuntoon?

• Katso peiliisokea

No ukkos on kyllästynyt suhun läski-akkaan ja jos mies noin pitää huolta kropastaan,niin sen merkki että joku uusi kaunis timmi nainen on hurmannut miehesi. Jos mies viipottaa ties missä, niin sä olet sille unohdus, ei sitä kiinnosta sun yksinäisyys, koska uusi nainen on kierroksessa. Hyvä nainen avaa silmäsi.Lue kaikkien kommentit ja mitä ihmiset kirjoittaa eniten,joko negatiivistä sun miehestä vai positiivista, niin tee päätelmät itse. Tyhmä akka kun olet niin sokea!!!!!

• Ketcup

joo lähde kävelemään.eihän tuo elämä ole normielämää.
      oletko varma että miehesi harrastuksiin ei kuulu
      mitään negari menoja

• Millamagia 66666

Ihan järkkyä! Mun mies ei ikinä tekisi mitään noin ilkeää.

Mun ihana mies pitää aina sylissä,ja lohduttaa kun tarvitsen.
        Ei kannata jäädä suhteeseen.

• eläkeläinen

Aika erikoinen tilanne, jos mies käy arkkipäivisin harrastuksissa kun yleensä silloin käydään töissä. Onko mies eläkeellä? Jos on, niin silloin voit olla tyytyväinen sen suhteen, että mies ei "pyöri jaloissa". (Itse sain juuri netissä tässä suhteessa nenilleni eläkeellä olon vuoksi.)

Sen sijaan poissaolo viikonloppuisin harrastusten parissa on outo tapaus.

• ElämäOnLiianLyhyt

Ei... Tommoset miehet tarvitsee kotiin kannustus-,tuki- ja huoltojoukot, ei vaimoa... Lupauksia muutoksesta voit saada, mutta voiko toinen oikeasti olla onnellinen jos estät sitä toteuttamasta elämänsä tärkeintä asiaa... Ja tärkein se on, vaikka muuta väittäisikin...
      Itselläni on kokemusta tästä j(bonuksena se kaikki "muu" mitä niillä pelireissuilla ja "poikienmatkoilla" tapahtuia voin sanoa, että olen ollut paljon onnellisempi kumppanin kanssa joka kykenee olemaan aidommin läsnä,kuuntelee, puhuu ja elää mukana aidosti arjessa.. Elämä on ihan kamalan lyhyt, joten onneton ei kannata kovin pitkään olla.... Anna mennä!

• Kannuste-mimmi

komppaan edellistä kirjoittajaa.

Minulla on mies joka pelaa vaikka mitä lajia, mutta osaa huomioida minut myös.
        Iltaisin hikisenä ekana pussaa minua ja sanoo että- kulta olet parasta maailmassa- Kyselee että milloin tulisin katsomaan taas hänen harrastusta.Menen silloin tällöin ja siellä on muidenkin vaimot:) Meillä on oma nais-huuto-kannustus joukkue.Mutta anteeksi sinun mies tuntuu kuin kämppis olisi jätetty kotiin ja sama milloin tullaan. Joko menisin harrastukseen pelkät rintsikat päällä kannustamaan, tai ne " muut naiset kannustaa sun miestä siellä.

• hyy hy
        Kannuste-mimmi kirjoitti:

komppaan edellistä kirjoittajaa.

Minulla on mies joka pelaa vaikka mitä lajia, mutta osaa huomioida minut myös.
        Iltaisin hikisenä ekana pussaa minua ja sanoo että- kulta olet parasta maailmassa- Kyselee että milloin tulisin katsomaan taas hänen harrastusta.Menen silloin tällöin ja siellä on muidenkin vaimot:) Meillä on oma nais-huuto-kannustus joukkue.Mutta anteeksi sinun mies tuntuu kuin kämppis olisi jätetty kotiin ja sama milloin tullaan. Joko menisin harrastukseen pelkät rintsikat päällä kannustamaan, tai ne " muut naiset kannustaa sun miestä siellä.

Hyi hikisenä ekana pussaa. X-O Ei minua sais ainakaan.

• komppaan
        hyy hy kirjoitti:

Hyi hikisenä ekana pussaa. X-O Ei minua sais ainakaan.

Tuo on kyllä selvä miinus, eritteet. Onneksi ne on melko helppo poistaa ihmiseltä, nykytekniikan avustamana se käy ihan hujauksessa.

• muisto vuodelta yks´

Olet varmaan tehnyt "oikein",nimittäin itsesi suhteen.Kannattanee jatkaa vieraassa suhteessa,niin avautuu silmät,minkä tapauksen kanssa on naimisiin mennyt.Eihän siitä mitään tule,jos nalkuttavakaan nainen ei saa sielun kosketusta edes viikonloppuna. Et muuten ole ainoa hylkyyn jäänyt tapaus Keuruulla.Mikä sitä suomenselkää vaivaa, ydinlaskeumako?

• No en kyllä suosittele että menet heti eroamaan. Sun kannattaa ehkä ensin keskustella asiasta miehesi kanssa.

• Pyhä avioliitto

20.11.2012

Jos olette menneet Jumalan ja Kristuksen edessä pyhään avioliittoon, et voi todellakaan erota miehestäsi tämän harrastuksen takia tekemättä syntiä.

Toisaalta miehesi lyö laimin omaa avioliittoaan käyttämällä aikaansa mitä ilmeisemmin paljolti turhanpäiväisiin harrastuksiin, mikä ei tässä määrin ole varmasti Jumalan tahto. Hänenkin on panostettava omaan liittoonsa. Sitäpaitsi kuntoa saa kohennettua nopeasti ihan yksinkin, kun pitää intensiteetin korkealla eikä annan seuran sitä alentaa.

Kehotan ottamaan asian esille miehesi kanssa rakkaudellisesti ja ystävällisesti. Teillä on sitäpaitsi aivan loistava tilaisuus tehdä toistenne elämä hyvinkin onnelliseksi. Keinoja on siihen monenlaisia.
      Syvä uskollisuus on yksi tärkeimmistä liittoa koossa pitävistä voimista. Ihmisistä varatkaa se paras itsestänne aina puolisollenne eikä muille. Sellaisessa rakkauden ja uskollisuuden liitossa on lastenkin onnellista kasvaa.

Siunausta, rakkautta ja uskollisuutta kaikkien avioliitoille Kristuksen nimessä!

• Pyhä avioliitto

(jatkoa edelliseen)

Oheistan koosteeni avioliitosta ja sen rikkomisesta:

Minkä Jumala on liittänyt,
        sitä älköön ihminen erottako!

Milloin avioero on sallittu? Voiko uskova erota? Voiko puolison ajaa pois yhteisestä kodista ja estää tapaamasta yhteisiä lapsia?

Jumalan ja Kristuksen edessä solmittu miehen ja naisen avioliitto, joka on solmittu Jumalan Pyhän Sanan ja Lain mukaisesti Jumala säätämät edellytykset täyttäen, on periaattessa pyhä ja ikuinen, kunnes jomman kumman puolison fyysinen kuolema sen katkaisee. Näin on säädetty Kristuksen Uudessa Liitossa.

Jumalan Laki sitoo aviopuoliset yhteen näiden eläessä ja vasta kuolema katkaisee tämän sidoksen ja eloon jäänyt puoliso on silloin vapaa tästä sidoksesta ja on vapaa menemään vaikka uudelleen naimisiin, toki silloinkin Jumalan Pyhän Sanan ja Lain mukaisesti.

Tähän Jumalan avioliiton säätämykseen on kuitenkin pari poikkeusta, synnistä eli Hänen Pyhän Sanansa ja Lakinsa rikkomisesta johtuvaa.

Avioero on sallittu periaatteessa vain silloin, kun toinen aviopuolisoista (tai molemmat aviopuolisot) on syyllistynyt aviorikokseen eli huoruuteen
        tai toinen aviopuoliso (tai molemmat aviopuolisot) ilmoittaa ja/tai osoittaa olevan epäuskoinen ja ilmoittaa eroavansa.
        Näissä tapauksissa näihin synteihin syyllistymätön osapuoli on vapaa avioliiton siteestä eikä kanna syyllisyyttä sen rikkomisesta. Sen sijaan aviorikokseen tai epäuskoon ja eroon syyllistynyt on tehnyt syntiä ja vastaa siitä Jumalan ja Kristuksen edessä.

Toisiinsa yhtyneet mies ja nainen ovat yksi liha. Ja minkä Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako.

Uskova aviovaimo voi erota aviomiehestään Jumalan ja Kristuksen edessä laillisesti ja syyllistymättä Jumalan Sanan ja Lain rikkomiseen eli syntiin vain silloin, kun aviomies on tehnyt huorin, ei muulloin. Muuta pätevää syytä ei ole annettu.

Jos uskovaksi itsensä ilmoittanut aviovaimo eroaa miehestään ilman, että hänen miehensä on tehnyt huorin tai edes ottaa liian pitkän asumuseron ilman miehensä suostumusta, hän syyllistyy Jumalan Sanan ja Lain rikkomiseen eli syntiin.

Uskovalla aviovaimolla ei ole lupaa erota edes uskottomasta aviomiehestään, jos tämä vain suostuu asumaan uskovan aviovaimonsa kanssa.

"Ja JHVH Jumala rakensi vaimon siitä kylkiluusta, jonka hän oli ottanut miehestä, ja toi hänet miehen luo.
        Ja mies sanoi: "Tämä on nyt luu minun luistani ja liha minun lihastani; hän kutsuttakoon miehettäreksi, sillä hän on miehestä otettu".
        Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja he tulevat yhdeksi lihaksi." (1.Ms.2:22-24)

"On sanottu: 'Joka hylkää vaimonsa, antakoon hänelle erokirjan'.
        Mutta minä sanon teille: jokainen, joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden, saattaa hänet tekemään huorin, ja joka nai hyljätyn, tekee huorin." (Matt.5:31-32)

• Pyhä avioliitto
        Pyhä avioliitto kirjoitti:

(jatkoa edelliseen)

Oheistan koosteeni avioliitosta ja sen rikkomisesta:

Minkä Jumala on liittänyt,
        sitä älköön ihminen erottako!

Milloin avioero on sallittu? Voiko uskova erota? Voiko puolison ajaa pois yhteisestä kodista ja estää tapaamasta yhteisiä lapsia?

Jumalan ja Kristuksen edessä solmittu miehen ja naisen avioliitto, joka on solmittu Jumalan Pyhän Sanan ja Lain mukaisesti Jumala säätämät edellytykset täyttäen, on periaattessa pyhä ja ikuinen, kunnes jomman kumman puolison fyysinen kuolema sen katkaisee. Näin on säädetty Kristuksen Uudessa Liitossa.

Jumalan Laki sitoo aviopuoliset yhteen näiden eläessä ja vasta kuolema katkaisee tämän sidoksen ja eloon jäänyt puoliso on silloin vapaa tästä sidoksesta ja on vapaa menemään vaikka uudelleen naimisiin, toki silloinkin Jumalan Pyhän Sanan ja Lain mukaisesti.

Tähän Jumalan avioliiton säätämykseen on kuitenkin pari poikkeusta, synnistä eli Hänen Pyhän Sanansa ja Lakinsa rikkomisesta johtuvaa.

Avioero on sallittu periaatteessa vain silloin, kun toinen aviopuolisoista (tai molemmat aviopuolisot) on syyllistynyt aviorikokseen eli huoruuteen
        tai toinen aviopuoliso (tai molemmat aviopuolisot) ilmoittaa ja/tai osoittaa olevan epäuskoinen ja ilmoittaa eroavansa.
        Näissä tapauksissa näihin synteihin syyllistymätön osapuoli on vapaa avioliiton siteestä eikä kanna syyllisyyttä sen rikkomisesta. Sen sijaan aviorikokseen tai epäuskoon ja eroon syyllistynyt on tehnyt syntiä ja vastaa siitä Jumalan ja Kristuksen edessä.

Toisiinsa yhtyneet mies ja nainen ovat yksi liha. Ja minkä Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako.

Uskova aviovaimo voi erota aviomiehestään Jumalan ja Kristuksen edessä laillisesti ja syyllistymättä Jumalan Sanan ja Lain rikkomiseen eli syntiin vain silloin, kun aviomies on tehnyt huorin, ei muulloin. Muuta pätevää syytä ei ole annettu.

Jos uskovaksi itsensä ilmoittanut aviovaimo eroaa miehestään ilman, että hänen miehensä on tehnyt huorin tai edes ottaa liian pitkän asumuseron ilman miehensä suostumusta, hän syyllistyy Jumalan Sanan ja Lain rikkomiseen eli syntiin.

Uskovalla aviovaimolla ei ole lupaa erota edes uskottomasta aviomiehestään, jos tämä vain suostuu asumaan uskovan aviovaimonsa kanssa.

"Ja JHVH Jumala rakensi vaimon siitä kylkiluusta, jonka hän oli ottanut miehestä, ja toi hänet miehen luo.
        Ja mies sanoi: "Tämä on nyt luu minun luistani ja liha minun lihastani; hän kutsuttakoon miehettäreksi, sillä hän on miehestä otettu".
        Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja he tulevat yhdeksi lihaksi." (1.Ms.2:22-24)

"On sanottu: 'Joka hylkää vaimonsa, antakoon hänelle erokirjan'.
        Mutta minä sanon teille: jokainen, joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden, saattaa hänet tekemään huorin, ja joka nai hyljätyn, tekee huorin." (Matt.5:31-32)

(jatkoa edelliseen)

Ja fariseuksia tuli hänen luoksensa, ja kiusaten häntä he kysyivät häneltä, oliko miehen lupa hyljätä vaimonsa.
        Hän vastasi ja sanoi heille: "Mitä Mooses on teille säätänyt?"
        He sanoivat: "Mooses salli kirjoittaa erokirjan ja hyljätä vaimon".
        Niin Jeesus sanoi heille: "Teidän sydämenne kovuuden tähden hän kirjoitti teille tämän säädöksen.
        Mutta luomakunnan alusta Jumala 'on luonut heidät mieheksi ja naiseksi.
        Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa.
        Ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi.' Niin eivät he enää ole kaksi, vaan yksi liha.
        Minkä siis Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako."
        Ja heidän mentyään huoneeseen opetuslapset taas kysyivät häneltä tätä asiaa.
        Ja hän sanoi heille: "Joka hylkää vaimonsa ja nai toisen, se tekee huorin häntä vastaan.
        Ja jos vaimo hylkää miehensä ja menee naimisiin toisen kanssa, niin hän tekee huorin." (Mark.10:2-12 & Matt.19:3-9)

"Jokainen, joka hylkää vaimonsa ja nai toisen, tekee huorin; ja joka nai miehensä hylkäämän, tekee huorin." (Luuk.16.18)

"Vai ettekö tiedä, veljet - minä puhun lain tunteville - että laki vallitsee ihmistä, niin kauan kuin hän elää?
        Niinpä sitoo laki naidun vaimon hänen elossa olevaan mieheensä; mutta jos mies kuolee, on vaimo irti tästä miehen laista.
        Sentähden hän saa avionrikkojan nimen, jos miehensä eläessä antautuu toiselle miehelle; mutta jos mies kuolee, on hän vapaa siitä laista, niin ettei hän ole avionrikkoja, jos menee toiselle miehelle.
        Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle." (Room.7:1-4)

"Mutta mitä siihen tulee, mistä kirjoititte, niin hyvä on miehelle olla naiseen ryhtymättä;
        mutta haureuden syntien välttämiseksi olkoon kullakin miehellä oma vaimonsa, ja kullakin naisella aviomiehensä.
        Täyttäköön mies velvollisuutensa vaimoansa kohtaan, ja samoin vaimo miestänsä kohtaan.
        Vaimon ruumis ei ole hänen omassa, vaan hänen miehensä vallassa; samoin ei miehenkään ruumis ole hänen omassa, vaan vaimon vallassa.
        Älkää vetäytykö pois toisistanne, paitsi ehkä keskinäisestä sopimuksesta joksikin ajaksi, niin että olisitte vapaat rukoukseen ja sitten taas tulisitte yhteen, ettei saatana teitä kiusaisi teidän hillittömyytenne tähden.
        Mutta tämän minä sanon myönnytyksenä, en käskynä.
        Soisin kaikkien ihmisten olevan niinkuin minäkin; mutta kullakin on oma lahjansa Jumalalta, yhdellä yksi, toisella toinen.
        Naimattomille ja leskille minä taas sanon: heille on hyvä, jos pysyvät sellaisina kuin minäkin;
        mutta jos eivät voi itseään hillitä, niin menkööt naimisiin; sillä parempi on naida kuin palaa." (1.Kor.7:1-9)

"Mutta naimisissa oleville minä julistan, en kuitenkaan minä, vaan Herra, ettei vaimo saa erota miehestään;
        mutta jos hän eroaa, niin pysyköön naimatonna tai sopikoon miehensä kanssa; eikä mies saa hyljätä vaimoansa.
        Mutta muille sanon minä, eikä Herra: jos jollakin veljellä on vaimo, joka ei usko, ja tämä suostuu asumaan hänen kanssaan, niin älköön mies häntä hyljätkö;
        samoin älköön vaimokaan, jos hänellä on mies, joka ei usko, ja tämä suostuu asumaan hänen kanssaan, hyljätkö miestänsä.
        Sillä mies, joka ei usko, on pyhitetty vaimonsa kautta, ja vaimo, joka ei usko, on pyhitetty miehensä, uskonveljen, kautta; muutoinhan teidän lapsenne olisivat saastaisia, mutta nyt he ovat pyhiä.
        Mutta jos se, joka ei usko, eroaa, niin erotkoon; veli ja sisar eivät ole semmoisissa tapauksissa orjuutetut; sillä rauhaan on Jumala teidät kutsunut.
        Sillä mistä tiedät, vaimo, voitko pelastaa miehesi? Tai mistä tiedät, mies, voitko pelastaa vaimosi?" (1.Kor.7:10-16)

"Ettekö tiedä, että teidän ruumiinne ovat Kristuksen jäseniä? Ottaisinko siis Kristuksen jäsenet ja tekisin ne porton jäseniksi? Pois se!
        Vai ettekö tiedä, että joka yhtyy porttoon, tulee yhdeksi ruumiiksi hänen kanssaan? Onhan sanottu: "Ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi". " (1.Kor.6:15-16)

"Samalla tavoin tulee myös miesten rakastaa vaimojansa niinkuin omia ruumiitaan; joka rakastaa vaimoansa, hän rakastaa itseänsä.
        Sillä eihän kukaan koskaan ole vihannut omaa lihaansa, vaan hän ravitsee ja vaalii sitä, niinkuin Kristuskin seurakuntaa,
        sillä me olemme hänen ruumiinsa jäseniä.
        "Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi."
        Tämä salaisuus on suuri; minä tarkoitan Kristusta ja seurakuntaa." (Ef.5:28-32)

• Pyhä avioliitto
        Pyhä avioliitto kirjoitti:

(jatkoa edelliseen)

Ja fariseuksia tuli hänen luoksensa, ja kiusaten häntä he kysyivät häneltä, oliko miehen lupa hyljätä vaimonsa.
        Hän vastasi ja sanoi heille: "Mitä Mooses on teille säätänyt?"
        He sanoivat: "Mooses salli kirjoittaa erokirjan ja hyljätä vaimon".
        Niin Jeesus sanoi heille: "Teidän sydämenne kovuuden tähden hän kirjoitti teille tämän säädöksen.
        Mutta luomakunnan alusta Jumala 'on luonut heidät mieheksi ja naiseksi.
        Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa.
        Ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi.' Niin eivät he enää ole kaksi, vaan yksi liha.
        Minkä siis Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako."
        Ja heidän mentyään huoneeseen opetuslapset taas kysyivät häneltä tätä asiaa.
        Ja hän sanoi heille: "Joka hylkää vaimonsa ja nai toisen, se tekee huorin häntä vastaan.
        Ja jos vaimo hylkää miehensä ja menee naimisiin toisen kanssa, niin hän tekee huorin." (Mark.10:2-12 & Matt.19:3-9)

"Jokainen, joka hylkää vaimonsa ja nai toisen, tekee huorin; ja joka nai miehensä hylkäämän, tekee huorin." (Luuk.16.18)

"Vai ettekö tiedä, veljet - minä puhun lain tunteville - että laki vallitsee ihmistä, niin kauan kuin hän elää?
        Niinpä sitoo laki naidun vaimon hänen elossa olevaan mieheensä; mutta jos mies kuolee, on vaimo irti tästä miehen laista.
        Sentähden hän saa avionrikkojan nimen, jos miehensä eläessä antautuu toiselle miehelle; mutta jos mies kuolee, on hän vapaa siitä laista, niin ettei hän ole avionrikkoja, jos menee toiselle miehelle.
        Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle." (Room.7:1-4)

"Mutta mitä siihen tulee, mistä kirjoititte, niin hyvä on miehelle olla naiseen ryhtymättä;
        mutta haureuden syntien välttämiseksi olkoon kullakin miehellä oma vaimonsa, ja kullakin naisella aviomiehensä.
        Täyttäköön mies velvollisuutensa vaimoansa kohtaan, ja samoin vaimo miestänsä kohtaan.
        Vaimon ruumis ei ole hänen omassa, vaan hänen miehensä vallassa; samoin ei miehenkään ruumis ole hänen omassa, vaan vaimon vallassa.
        Älkää vetäytykö pois toisistanne, paitsi ehkä keskinäisestä sopimuksesta joksikin ajaksi, niin että olisitte vapaat rukoukseen ja sitten taas tulisitte yhteen, ettei saatana teitä kiusaisi teidän hillittömyytenne tähden.
        Soisin kaikkien ihmisten olevan niinkuin minäkin; mutta kullakin on oma lahjansa Jumalalta, yhdellä yksi, toisella toinen.
        Naimattomille ja leskille minä taas sanon: heille on hyvä, jos pysyvät sellaisina kuin minäkin;
        mutta jos eivät voi itseään hillitä, niin menkööt naimisiin; sillä parempi on naida kuin palaa." (1.Kor.7:1-9)

"Mutta naimisissa oleville minä julistan, en kuitenkaan minä, vaan Herra, ettei vaimo saa erota miehestään;
        mutta jos hän eroaa, niin pysyköön naimatonna tai sopikoon miehensä kanssa; eikä mies saa hyljätä vaimoansa.
        Mutta muille sanon minä, eikä Herra: jos jollakin veljellä on vaimo, joka ei usko, ja tämä suostuu asumaan hänen kanssaan, niin älköön mies häntä hyljätkö;
        samoin älköön vaimokaan, jos hänellä on mies, joka ei usko, ja tämä suostuu asumaan hänen kanssaan, hyljätkö miestänsä.
        Sillä mies, joka ei usko, on pyhitetty vaimonsa kautta, ja vaimo, joka ei usko, on pyhitetty miehensä, uskonveljen, kautta; muutoinhan teidän lapsenne olisivat saastaisia, mutta nyt he ovat pyhiä.
        Mutta jos se, joka ei usko, eroaa, niin erotkoon; veli ja sisar eivät ole semmoisissa tapauksissa orjuutetut; sillä rauhaan on Jumala teidät kutsunut.
        Sillä mistä tiedät, vaimo, voitko pelastaa miehesi? Tai mistä tiedät, mies, voitko pelastaa vaimosi?" (1.Kor.7:10-16)

"Ettekö tiedä, että teidän ruumiinne ovat Kristuksen jäseniä? Ottaisinko siis Kristuksen jäsenet ja tekisin ne porton jäseniksi? Pois se!
        Vai ettekö tiedä, että joka yhtyy porttoon, tulee yhdeksi ruumiiksi hänen kanssaan? Onhan sanottu: "Ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi". " (1.Kor.6:15-16)

"Samalla tavoin tulee myös miesten rakastaa vaimojansa niinkuin omia ruumiitaan; joka rakastaa vaimoansa, hän rakastaa itseänsä.
        Sillä eihän kukaan koskaan ole vihannut omaa lihaansa, vaan hän ravitsee ja vaalii sitä, niinkuin Kristuskin seurakuntaa,
        sillä me olemme hänen ruumiinsa jäseniä.
        "Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi."
        Tämä salaisuus on suuri; minä tarkoitan Kristusta ja seurakuntaa." (Ef.5:28-32)

(jatkoa edelliseen)

Asumuserosta:

Aviopuolisoiden toisistaan vetäytyminen on sallittu vain keskinäisestä sopimuksesta joksikin aikaa ja vain niin pitkäksi aikaa, ettei se johda haureuteen lihan himon tähden.
        Ja jos vaimo ottaa asumuseron miehestään, hänen on pysyttävä naimattomana tai sitten hän sopii asumuseroon johtaneen asiansa miehensä kanssa, mutta asumuseron aikana hän pysyy edelleenkin miehensä vaimona eikä mies saa tänä aikana hyljätä vaimoaan.

mutta jos eivät voi itseään hillitä, niin menkööt naimisiin; sillä parempi on naida kuin palaa." (1.Kor.7:1-10)

Toisen aviopuolison karkottamisesta yhteisestä kodista ja yhteisten lasten tapaamisen estämisestä:

Aviopuolisoa ei voi periaatteessa karkoittaa esimerkiksi ns. viranomaisten avustuksella aviopuolisoiden yhteisestä kodista ilman, että nämä ovat eronneet toisistaan Jumalan Säätämyksen eli Sanan ja Lain mukaisesti. Asumuserokin on yhteisesti sovittava ja vain tietyksi yhteisesti sovituksi ajaksi.
        Samoin yhteisten lapsien tapaamisen kieltäminen on niin ikään Jumalan Sanan ja Lain rikkomista eli syntiä.

"Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
        Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
        minä olin vieras, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
        Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai vieraana tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
        Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'.
        Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään." (Matt.25:41-46)

Aviopuolisoiden välisestä anteeksipyytämisestä ja -antamisesta:
        Niin kuin Kristukseen liitettyjen veljien ja sisarien on pyydettävä anteeksi toisiltaan rikkomuksiaan ja annettava anteeksi toinen toisilleen kerran toisensa perään anteeksiantoa pyydettäessä,
        niin on aviopuolisoidenkin annettava anteeksi toisilleen aina anteeksiantoa pyydettäessä tai sitten anteeksiantamuksesta kieltäytynyt ei saa hänkään anteeksi rikkomuksiaan Jumalalta.

"...anna meille meidän velkamme anteeksi, niinkuin mekin annamme anteeksi meidän velallisillemme;" (Matt.6:12)

"Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi;
        mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi, niin ei myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne." (Matt.6:14-15)

Silloin Pietari meni hänen tykönsä ja sanoi hänelle: "Herra, kuinka monta kertaa minun on annettava anteeksi veljelleni, joka rikkoo minua vastaan? Ihanko seitsemän kertaa?"
        Jeesus vastasi hänelle: "Minä sanon sinulle: ei seitsemän kertaa, vaan seitsemänkymmentä kertaa seitsemän." (Matt.18:21-22)

• Pari asiaa

Selvitä asia mitä hän pakenee sinne treeneihin ja peleihin.

Selvitä myös se kuinka paljon silellä pyörii homoppoikia.

• eriteille

Et ole nalkuttava ämmä - pohdit ihan aiheellisesti mielestäni tilannettasi. Tästä on itsellä kokemusta ja voin sanoa, että päätöksesi pitää perustua siihen, että kestätkö SINÄ tilannetta vai et. Jos et kestä, niin sitten suhde pitää/kannattaa laittaa jäähylle ja jos jäähyn jälkeen ei tapahdu muutosta, niin kannattaa suhde lopettaa kokonaan. Me ihmiset olemme vaan erilaisia, kiinnostus yhdessä elämisen tapaan on toiselle erilaista kuin toiselle... sinulla ja puolisollasi ei ole samanlainen käsitys kahden ihmisen suhteesta. Lasten tekeminen ei tilannetta paranna - toiset tarvitsevat sitä "omaa tilaa" ja sen ottavat, perhetilanteesta riippumatta. Tosin lasten kanssa ei ole yksin kotona:-) Päättäväisyyttä toivotellen...

• oi, voi, Pienet ovat murheet! Miehelläsi on ns. "hyviä harrastuksia", ei ravintolajuoksuja sivuilmiöineen!

Selvittäkää tilanne puhumalla!

• jjoo1

Kannattaa puhua miehes kanssa asiat seleväks. Esim salkkareissa Lari lähtee reeneihi pakoon muijaltaan ku haluaa eliakselta "seuraa".....

• kvanttifyysikko

Salkkarit kertoo totuuden tästäkin.

• kvanttifyysikko
        kvanttifyysikko kirjoitti:

Salkkarit kertoo totuuden tästäkin.

Nytkö kävi niin, että joku ei luotakaan Salkkareihin, kun tullut heti miinusta esittämääni elämänviisauteen? Höh.

• n-45.v

Joskus nuoruudessa elin avoliitossa kundin kanssa joka urheili tosi paljon,kävi treeneissä,lenkeillä,kisoissa ja harjoitusleireillä,treenautti junnuja.Olin todella ahdistunut kakkosena oloon.Harkitsin monesti eroa,mutta niin vain kitkuteltiin neljä vuotta yhdessä.

Viimeisen vuoden aikana aloin matkustella yksikseni pieniä reissuja Euroopassa ja vietin muutaman viikon Intiassakin.Näillä reissuilla tavallaan itsenäistyin ja huomasin etten tarvitsekaan avopuolisoani juuri mihinkään.Rakastin kyllä häntä mutta aloin irtaantua hänestä.Vietin myös silloin tällöin aikaa parilla lasillisella baarissa,koska siellä tapasin uusia ihmisiä...ja täytyy kyllä myöntää,että olin otettu saadessani huomiota miehiltä.
      En kuitenkaan pettänyt miestäni missään vaiheessa.

Eräänä päivänä sitten ilmoitin miehelle,että olen saanut asunnon.Hän oli aivan ihmeissään,että mikäs nyt tuli.Oli myös paniikissa kun sanoin että erohan tässä lopulta saatiin aikaiseksi,kun seurani ei kelvannut muuhun kuin ruoanlaittoon ja sängyn lämmitykseen.
      Hän siinä soperteli ja ihmetteli,ettei ollut tajunnut tilanteen olevan NIIN vakavan.
      Totesin vaan,että on sitten miehen lisäksi ajatuksensakin olleet jossain muualla koko sen neljä vuotta kun ei ole tullut kuunnelleeksi tarpeeksi.

Viikon päästä muutin pois.Kaveri soitteli perään ja halusi olla edes ystävä kanssani.Okei,eihän siinä mitään,ystävyys olisi ollut ihan ok,mutta hänpä kuvitteli uudessa asunnossa vieraillessaan,että petiä voitaisi silti lämmitellä!Se ystävyys loppui siihen;ettäkö minä olisin vieläkin vapaaehtoisesti toiminut hänen kassiensa tyhjentäjänä!!?Joku roti sentään..."kaikella ystävyydellä"...

• Jaksaako vai EI

Edellinen vanha haahka selittelee omaa tarinaa. Aina sama virsi!!!
      Minun mies nyt vaan harrastaa kilpailua "mopollaan". Seksiä ei saa,niin ei saa!! Missä vika ;( Otin kauniit sexy babydoll asusteen ja JUMALAUTA mies katsoi mutta sitten taas HARRASTUKSIIN! Mikä olen kuin kodinorja ;(. " Nämä ihanat oireet taas riehuu iltamyöhällä".

• Yhteispelillä

Jos rakastat miestäsi, et jätä häntä harrastuksen vuoksi. Jos jätät miehesi, olet entistä yksinäisempi. Varmasti teille löytyy myös yhteistä aikaa, kun yhdessä suunnittelette ja neuvottelette . Miksi pitäisi olla kaiken aikaa nenäkkäin?

• Ärsyttäväämmä

V!ttuuks täällä kyselet, teet kuitenki niin ku ite parhaaks näät...

• tuuli tuo tuuli vie

Tiesit ottaessasi miehesi olevan peli-miehiä OOtko joku prinsessa että miehesi paijaisi sinua kotona...Hanki itsellesi elämä äläkä täällä itke.Kuka käskee oleen kotona??????

• vaarivain1

Itse miehenä koen nyt samaa, emäntä Aasiassa minä hänen naisystäviensä vartioimana, eli eisaa koskea kehenkään on kuin norsu lasikaupassa. Ilmeisesti meidän liittoakaan ei enää kunnioiteta, ainakin minusta tuntuu että minua ei enää kunnioiteta, hävettää ja v.......taa tämä tilanne, eikä tämä ole ensimmäinen kerta kun jään yksin . Kotona pitää olla paikalla hoitamassa yhteisiä harrastuksia. Yöllä on hemot tiukoilla että ei uni tule. Miten valmistaudun seuraavaan kertaan ?

• kysymys-

Ei kai he ole sun rahojen perässä? Ero? Suhteen ei kuulu ahdistaa. Keskustele jonkun kanssa tilanteesta mitä teet. Onko se kunnon suhde jos toinen on poissa koko ajan??

• haade 1

jätä tollanen typpi joka ei tiedä omasta parasta ja välitä sinusta ja tykää sun kanssa harrastaa .mä ainakin naiseni kanssa harrastain yhessä ja susta välittäisin .pete.ota yhteyttä niin harrastetaan yhessä

• JOs ei sovi yhteen, on parempi erota.
      Jos ei ole lapsia joiden kannalta olisi parempi puysyä yhdessä.

• hatethisshit

miehellä ei saisi olla mitään harrastuksia? Kotona piereskelystäkin akat nalkuttaa.
      Olen mies ja en kyllä kaipaa ketään elämääni määräilemään, olen mielelläni yksin niin saa olla vapaasti se mikä on. Tällaiseen paskamaailmaan ei kannata tehdä enää yhtään lisää ihmisiä kärsimään, tämä on todella viheliäinen paikka elää, hyvä jos jotenkin itse pärjäilee...

• hughes2

Olen itse intohimoinen harrastaja, ja kenties siitä syystä sinkku omasta tahdostani. En haluaisi sotkea kenenkään elämää tavalla, joka saa tällaisia viestiketjuja aikaan. Koen oloni onnellisemmaksi harrastuksissa kuin parisuhteessa (kokeiltu on), joten näin on hyvä ainakin toistaiseksi. Ehkä joskus vielä halu perheen perustamiselle kasvaa, jolloin harrastaminen varmaan vähenee itsestään, tai sitten löydän jonkun toisen himoharrastajan. Seksin takia on turha suhteeseen ryhtyä, sitä varten on sitten friends with benefits -virityksiä.

• Ansaitset parempaa

Ihmissuhde ei voi kehittyä ja ystävyyskin kuolee ,jos puolisoilla/ toisella heistä ei ole halua yhteisen ajan viettämiseen (viikonloput, lomat, tunti päivässä, yhdessä sopien )

Jos kaikki (menot voivat vaihtua ja selitystä löytyy) on aina tärkeämpää, kuin aviopuolison kanssa oleminen, keskustelu, tekeminen , on parasta irrottautua tuollaisesta miehestä, ennenkuin jumittuu ja alkaa tuntea itsensä täysin arvottomaksi. ETSI ARVOISESI MIES. Tämä on vanhemman naisen neuvo.

Urheilufriikit voivat olla tosi köyhiä henkisesti. Mitä sinä robotilla teet ?
        Turhaan odotat , lähde etsimään parempaa, etsivä löytää.

• Jaa-a
        Ansaitset parempaa kirjoitti:

Ihmissuhde ei voi kehittyä ja ystävyyskin kuolee ,jos puolisoilla/ toisella heistä ei ole halua yhteisen ajan viettämiseen (viikonloput, lomat, tunti päivässä, yhdessä sopien )

Jos kaikki (menot voivat vaihtua ja selitystä löytyy) on aina tärkeämpää, kuin aviopuolison kanssa oleminen, keskustelu, tekeminen , on parasta irrottautua tuollaisesta miehestä, ennenkuin jumittuu ja alkaa tuntea itsensä täysin arvottomaksi. ETSI ARVOISESI MIES. Tämä on vanhemman naisen neuvo.

Urheilufriikit voivat olla tosi köyhiä henkisesti. Mitä sinä robotilla teet ?
        Turhaan odotat , lähde etsimään parempaa, etsivä löytää.

AP jo tuolla jossain ylempänä kertoi miehen olleen aiemmin "liikaa" kotona ja itsensä nimenomaan patistaneen tätä harrastuksiin. Nyt ongelmana on sitten se, että mies on liian vähän kotona.

Turhaan siis vauhkoatte.

• anna se mulle

Mun unelmamies ellei muita huonoja ominaisuuksia.

Voisin päivät haaveilla lähteväni vaikka Kiinaan ilman että mies tulee aina ensin.

• idiootti olet

Miten te alunperin yhteen jouduitte? =D Hait varmaan sporttista miestä?
      En menis vannomaan, että mitään pelejä onkaan ja jos on niin se rakastaa
      jotain muuta kuin sinua. Mutta mieti nyt mitä haluat ja halusit..Varo mitä toivot.

• yks1

Jos toinen on todella rakas,voi kyllä oikeasti osoittaa hänen tärkeyttä vähentällä
      reissuja,silti harrastusta lopettamatta.Harrastuksia voi aina löytää uusia ja aloittaa
      uudelleen,mutta jos löytää todella rakkaan ihmisen se on kaikista tärkein maailmassa.

• Se mies

Se varmaa panee siellä "harrastuksissa" paremman näköstä lutkaa,unohda se paskiainen ja eti joku parempi tyypi,vaikka sitte isokullinen kaveri.

• Hyvä Suomi

Joo, iso kulli lohduttaa ja ratkaisee ongelmat, lisää peukkuja tälle!

• miten on

Onkohan hänellä vaimo muualla kun on aina poissa? Ota nyt selvää siitä. Jotain outoa on jos on aina poissa.

• selvitä asia

Tai jos mies onkin teräsmies, kaksoisagentti?!

• EI muuta.

Mutta piti ilmeisesti ottaa eka mies,joka vastaan tuli! Kun joku joka maksaa sun elämän. Mutta sun" prinsessan" elämä olisi ankeata kun mies ei olisi maksamassa enään sun elämää,ja eronneet pissikset ovat enään säälittäviä ihmisiä,yhteiskunnan hylkiöitä,joka kelpaa bubiruusuille enään. Taidat olla itse aiheuttanut miehesi menot. Kuka jaksaa katsoa nalkuttavaa akkaa kotona.Toivon että sinusta pissisestä tulee onneton avioero yh -äiti! Joka elää suusta käteen,laskee joka pennin mihin rittää rahat! Voit sanoa kivalle elämällesi hyvästit kun eroatte! Miehesi ottaa sen kauniin naisen ja jatkaa elämää,kuin mitään ei olisi tapahtunut, olet ihminen joka ei osaa arvostaa mitään,kuin peniksen juoksemisen perässä. Siinä sun köyhä elämä.

• kokemusta on

Kertomasi on kovin tuttua tarinaa. Itsekin muistan miten jossain kolmen-neljänkympin iässä harrastukset tuntuivat aivan korvaamattomilta, ja "jyräsivät" alleen parisuhteeseen liittyvät tarpeet ja yhteisen ajan. Sitä vaan oli niin tyhmä ja niin itsekäs. Ei paha eikä ilkeä. Tyhmä, itsekäs ja ymmärtämätön. Nyt 5-kymppisenä asiat on jotenkin seesteisempiä.
      Tunnen erään, sanoisinko kolleegan. Kaveri on siinä 35 ja kovassa uraputkessa. Duunissa pitäis saada aina vaan enemmän ja enemmän. Ja juuri se vähäkin vapaa-aika tuntuu kuluvan jossain halvatun Ö-divisioonan puulaakijääkiekkopelissä. Kotona 3 pientä muksua vaimo omakotitalo koira. En halua sekaantua, mutta ihmettelen ihan kybällä, että miten kauan sen vaimon vieteri venyy??? Jos siitä töissä rehkimisestä tulisi edes kunnolla fyffeä, jolla vois jotenkin helpottaa perheen arkea, mutta kun ei edes tule. Onnetonta konsulttihommaa, josta ei tunnu irtoavan kuin tekemisen ilo.
      Mutta takaisin sun tilanteeseen: Menkää perheterapeutin vastaanotolle ja keskustelkaa. Se on puolueeton maaperä, jossa on hyvä jutella asioista. Vaikka tiet erkanisivatkin, on tärkeää puhua asiat halki. Niin ne ei jää sitten myöhemmässä elämässä kummittelemaan.

• M81v.

Heh! Tekstejä luettuani jäin miettimään oman pitkän avioliittoni vaiheita. Onhan se pitkä, koska olen 81v. ja rakastuimme kymmenvuotiaina. Mielestäni nalkuttavaämmä puhuu asiaa, joka on pohtimisen arvoista.

Sitä nuorena toivoo, että valmista tulisi hetkessä. Olin ammattini vuoksi paljon matkoilla. Reissuihin liittyi työn ohella viinaa ja vieraita naisiakin. Olin kaikkea muuta kuin nuhteeton. Näin jälkeenpäin on sanottava, että vaimoni piti avioliittoamme koossa. Tuskaa ja vaivaa se sisälsi molemmin puolin.

50 v. täytettyäni muutin tapani. Siitä on 30 vuotta. Uskokaa tai älkää, nyt elämme elämämme onnellisinta aikaa. Eivät ne olleet menetettyjä vuosia - ne vaikeat vuodet. Kummankin oli rakennettava oma itsenäinen minuutensa "läpi harmaan kiven".

Eronneita ja karanneita on pilvin pimein. On opittava kestämään elämän sietämätön kepeys. Sydämestä ei voi ulos hypätä, on eräs runoilija sanonut. Et sinä älykäs nuori nainen ole voinut rakastua väärään mieheen eikä hän väärään naiseen. On annettava aikaa itselle ja hänelle.

• Huh mikä ukko

M81v.
        Oletko koskaan ajatellut miten vahva vaimosi, täytyi olla ettei tullut hulluksi kanssasi ?

Järjestit vaimollesi mahtavan lahjan, kun oikein 40 katkeraa vuotta sai kanssasi kitua ennenkuin tulit järkiisi ?

Nykynaisista ei YKSIKÄÄN olisi pysynyt rinnallasi muutamaa vuotta kauempaa.
        Mutta vaimosi varmaan onkin uskovainen joka turvasi Jumalan yksinäisinä vuosina, kun sinusta ei tukea saanut.

• akka vaan

jos äijä tuo kunnolla rahaa kotiin, ja huolehtii laskuistaan ja rahottaa vielä omalta osuudeltaan kotimenojakin, niin anna juosta, vähemmänhän se jaloissa pyöriin. Nythän saat kaikki parihushteen edus, eli maksajan osalle menoista, ja sinkun edut eli omaa aikaa jolloin kukaan ei sano istutko vai makaatko ja voit itsekin mennä ja tulla mielesi mukaan tekemättä tiliä askeleistasi!
      Älä ihmeessä pistä pihalle hyvää tilipussia!

• Nainen7

Jätä vain ja ota sellainen mies jonka kanssa on samanlaiset arvot ja elämäntavat.

• hjkhjks

kyllä suhde on tuomittu epäonnistumaan. liian erilaista on teidän ajan käyttö vapaa-ajalla.

• vihkipalli

Tuota tuskin murehtisin vaikka akka luotani lähtisi. Kokonaan pois Suomestakin tyttärinensä kanssa muuttaisi.Tuosta tuskin kansantalouskaan paljonkaan kärsisi vaikka kuulutuskin siinä hieman laskisi,vaikka rakas Kataisemmekin heidän peräänsä itkisi ja tyynnyttelemään kavereidensa kanssa heidän luoksensa lähtisi.Vain kahtasuuremman palan tästä kakusta haukkaisin ja levollisinmielin siivoskelemaan heidän jättämäänsä tilaan asettuisin.

• ei häkkilintu

Olet.

• mää vaa

et sää siitä sit voi välittää yhtää. ja ehkä sitä olis parempi neuvotella sen miehen kans eikä keskustelu linjoilla. tai sit hommaat ittelles harrastuksen.

• Guguruuu

Kyllä musta tuntuu että toi on aika hankala tilanne monelle miehelle, jotka harrastaa sellaista lajia missä treenataan paljon. Mieheni harrastaa talvet jääkiekkoa ja kesät futista ja ollaan monesti keskusteltu siitä, kuinka paljon se vie aikaa. Olen itsekin valittanut samoista asioista, mutta ymmärrän kyllä että se on miehellekin tosi hankala tilanne. Kyllä varmaan välillä jäisi mieluummin kotiin kun lähtisi treeneihin, mutta kun siellä on se valmentaja, joka odottaa pelaajilta tiettyä sitoutumista joukkueeseen. Se, että haluaa olla perheen kanssa on harvan valmentajan mielestä syy olla menemättä treeneihin. Ja meilläpäin ainakin ne jotka ei treeneissä käy, istuu sitten seuraavassa pelissä vaihtopenkillä.

Ja noista pelimatkoista. Juuri niitä pelejä varten treenataan paljon ja nissä nähdään niitä treenien tuloksia. Tottakai jokainen pelaaja haluaa siellä olla mukana auttamassa joukkuetta ja taistelemassa voitosta. Pelejä on paljon, melkein joka viikonloppu, mutta sekään ei ole sun miehen päätettävissä. Vaihtoehtona on sitten lopettaa koko laji... Ja mä tiedän ainakin omalta osaltani, miten ison osan siinä elämästä menettää, jos pitkäaikasesta, rakkaasta harrastuksesta joutuu luopumaan. Kyllä sun mieskin varmaan aattelee sen niin, kun esität sille kysymyksen että sinä vai urheilu, ettet hirveästi ajattele hänen tarpeitaan... mulle ainakin kun joskus olen suutuspäissäni samaa kysellyt, mies on sanonut että tuollaiseen kysymykseen ei voi vastata... toki tyttöystävä on tärkeintä, mutta kummastastakaan ei halua toisen takia luopua.

Mutta ehkä siinä on juuri suurimpana ongelmana se pelo että joutuu valmentajan syrjimäksi ja pahimmassa tapauksessa ulos joukkueesta, jos ei säännöllisesti käy treeneissä. Urheilu ja tyttöystävä on vaikea yhdistää mutta ei mahdotonta, molemmilta vaan vähän joustavuutta.

• Guguruu

Lisään vielä, että ehdota miehellesi joskus että " loukkaantuu" pariksi päiväksi, jolloin voitte viettää aikaa yhdessä. Yritä selittää, että jos hän joskus jää treenien sijaan kanssasi kotiin, sinulla on parempi mieli suraavana päivänä miehen lähtiessä treenaamaan. Mulle mies sanoi monesti, että treenit menee ihan päin peetä jos tietää että tyttöystävä on kotona pahalla päällä ja illalla on tiedossa vaan sitä nalkutusta.

• 12 + 18

"mies on sanonut että tuollaiseen kysymykseen ei voi vastata"

Sulla on ajatteleva mies. Hätäisempi mies menisi paineen alla sanattomaksi, sulkeutuisi ja ratkeaisi ryyppäämään.

• valehikka päällä?
        12 + 18 kirjoitti:

"mies on sanonut että tuollaiseen kysymykseen ei voi vastata"

Sulla on ajatteleva mies. Hätäisempi mies menisi paineen alla sanattomaksi, sulkeutuisi ja ratkeaisi ryyppäämään.

"Lisään vielä, että ehdota miehellesi joskus että " loukkaantuu" pariksi päiväksi, jolloin voitte viettää aikaa yhdessä. "

Hyvä idea, valhe on tie onneen ja ratkaisu ongelmiin. Monen naikkosen mielestä ainakin, näemmä...

• Guguruuuu
        valehikka päällä? kirjoitti:

"Lisään vielä, että ehdota miehellesi joskus että " loukkaantuu" pariksi päiväksi, jolloin voitte viettää aikaa yhdessä. "

Hyvä idea, valhe on tie onneen ja ratkaisu ongelmiin. Monen naikkosen mielestä ainakin, näemmä...

Mitä haittaa siitä tollasessa tilanteessa on? Et varmaan ole itse koskaan ikinä missään tilanteessa pientä valhetta päästänyt itsesi hyväksi...

• valehikka päällä?
        Guguruuuu kirjoitti:

Mitä haittaa siitä tollasessa tilanteessa on? Et varmaan ole itse koskaan ikinä missään tilanteessa pientä valhetta päästänyt itsesi hyväksi...

Haittaa siitä on juuri se, että kun ihminen kaikenlaisissa tilanteissa viljelee pieniä valheita toisille päin naamaa, niin vähän koko elämä on enemmän ja vähemmän epärehellistä. Sellaiset ihmiset ovat aika ikäviä.

Olen varmasti syyllistynyt valehteluun, kyllä. Se ei kuitenkaan tee valehtelemisesta yhtään sen oikeampaa ja suositeltavampaa toimintatapaa itselleni sen paremmin kuin muillekaan.

• äiti krt 2

Poissaolot vaan lisääntyy, kun tulee lapsia. Monet miehet ovat mielellään ylitöissä ja harrastuksissa, kun on pieniä lapsia kotona. Eivät jaksa arkea, vaimohan on väsynyt eli pahalla päällä ja lapset huutaa. Näinhän ei tietenkään saisi mennä, että tilanne pääsee tähän pisteeseen, mutta jos mies osallistuisi enemmän kotitöihin, vaimo olisi paremmalla päällä ja lapset kivempiä, kun äiti ei huutaisi heille väsyneenä. Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Miesten pitäisi pysyä kotona ja lopettaa itsekkäät juttunsa, niin äiditkin tekee, yleensä.

• Ei nimimerkkiä

"Poissaolot vaan lisääntyy, kun tulee lapsia. Monet miehet ovat mielellään ylitöissä ja harrastuksissa, kun on pieniä lapsia kotona."

Noin ei tietenkään saa käydä. Vika on molemmissa vanhemmissa, jos tätä ei ole läpikäyty ennen lasten hankintaa. Lapsia ei tule -- ne päätetään hankkia.

Lapset ovat vielä hankalampi "harrastus" kuin MM-urheilu. Urheilu vie vain toisen puolison ajan; lapset vievät molempien puolisoiden kaiken liikenevän ajan varsinkin, kun lapset ovat pieniä.

Puolisoiden onkin valittava, miten elämänsä järjestävät. Muistettakoon kuitenkin, että lasten tekeminen ei ole ainoa valittava vaihtoehto. Urheilu, työura, yrittäjyys tai muut henkilökohtaiset tavoitteet ovat yhtä mahdollisia mutta todennäköisesti sulkevat pois lasten tekemisen.

• Aviomiesx

Itse jouduin eroamaan, kun en saanut kutsua vieraita. Yksin avioliitossa on kuin vankilassa oloa ja pahempaa kuin yksin ollen, missä saa tehdä ja käydä missä lystää.Tuskin on pahempaa elämänmallia kuin yksin avioliitossa kaksistaan.

• get a life

Hanki oma elämä ja sitten teillä on puhuttavaa. Jos toinen elää täysillä ja toinen esittää marttyyriä niin erohan siitä tulee anyway.
      Miehesi löytää eläväisemmän naisen.
      Näin kävi minulle entisessä liitossani. Erottuamme exänikin alkoi elää ja heräsi siihen että aika on liian lyhyt nyhjäämiseen.
      Nykyään voisin palata exän kanssa yhteen sillä nyt olemme samalla aaltopituudella mitä emme olleet koskaan liittomme aikana.

• Jopavain1

Jos yhdessä eletään niin kyllä puolet vapaa-ajasta käytetään kumppanin kanssa, niin viikolla kuin viikonloppuina. Muuten ei suhde ole minkään arvoinen.

• Kuka luulet olevasi

On se kumma kun akka joka tekee miehelleen tahalteen kakaran ja mies joka ei halua lasta! akka pakottaa sen takia että mies oli jättämässä velkaista ämmää ja pettävää! Jos muiden munaa tarvitsee sinne vakoonsa,niin ei se suhde perustu ollenkaa rehellisyydelle. Jos mies haluaa pitä normaalit harrastuksensa mutta sä eukko rähjäät sille kuulemma aina iltaisin kun se tulee sentään!!! Sä taidat Ap olla aika yksinäinen tällä hetkellä? Mies taisi ottaa hatkat joksikin aikaa? Sä valittelet sun surkeaa elämää täällä.Sun surkea yksinäisyys on ihan omaa syytäsi!! En ihmettele jos " hyvä rehellinen miehesi avautuu jonka tuntee"........Sä ja sun alkuraskaus on miehellesi aika rankkaa, sun nalkuttaminen koti-siivous, kuinka sä joudut tekemään kaikki!! Sun miehesi raataa talon kimpussa,vai pelkäätkö että joku muu nainen muuttaa teidän rakentamaan taloon? Katso tussun antaja peiliin!!!!!!!!!

• jopavain1

Jos lapsia tulee, niin kummallekin kaksi vapaailtaa viikossa ja pääosa viikonlopuista yhdessä.

• niin vain niin

Elättele sun illuusoissa haavekuvia! Olet muutenkin sairas ihminen, jolle löytyy monta sairasta diagnoosia. Kun joudut niitä " nappeja vetämään" Missä psykiatreilla ravaamaan, kukaan ei saa suo ikinä terveeksi, sääli sun lasta joka syntyy sulle YH-huoltajalle! SUN mies sentään on terve ihminen,joka sattuu vaan rakastamaan lajeja! Mutta ei sinua kiinnosta, kuin oma napa Ap! Sä se olet niin itseäsi täynnä, kannataa varaa aina uudestaan se pää-lääkäri!

• Pintaa syvemmälle

En usko että valmistut Ap ikinä lähihoitajaksi koskaan, KUN OLI PAKKO TÄNÄÄN SUN SAIRASLOMALLE JÄÄDÄ......... Eikä se aviomies ole " hoitamassa" kun hänellä on sentään " ystäviä" Jotka osaa oikein kuunnella.....On se vaikea yksin käydä neuvoloissa ym muuta...Huomaa että sulla ei ole ystäviä, kun ruikutat täällä sun surkeata elämää, Yhyy olen niin yksin! No totuus että yksinäisillä ei ole ystäviä.

• myyntitykki9000
      • kasva aikuiseksi

Olen jotenkin säälillä kattonut noita entisiä koulukavereita (miehiä) jotka vielä perheellisinä aikuisina käy joissain ihme lätkäpelimatseissa pelaamassa. Joka viikonloppu ja arki-ilta kun nyt alkaa talvikausi. Mitä leikki-ikäisiä ne luulee olevansa. Eivät ole edes nhl-pelaajia, eivät tee sitä ammatikseen(jokaisella heistä hyväpalkkaiset oikeat työt), eivät pelaa maajoukkueessa, ja silti pitää leikkiä jotain urheilutähteä vielä 3-kymppisinä! Pelaavat jossain loosereitten sarjoissa muutenkin. Vaimo on ja pentuja, ja vielä ISO LAPSI HOIDETTAVANAAN joka luulee olevansa joku saatanan maailman napa. No voi*****! SÄÄLITTÄÄ tommonen aikuinen lapsi!

• Kasva itse
        kasva aikuiseksi kirjoitti:

Olen jotenkin säälillä kattonut noita entisiä koulukavereita (miehiä) jotka vielä perheellisinä aikuisina käy joissain ihme lätkäpelimatseissa pelaamassa. Joka viikonloppu ja arki-ilta kun nyt alkaa talvikausi. Mitä leikki-ikäisiä ne luulee olevansa. Eivät ole edes nhl-pelaajia, eivät tee sitä ammatikseen(jokaisella heistä hyväpalkkaiset oikeat työt), eivät pelaa maajoukkueessa, ja silti pitää leikkiä jotain urheilutähteä vielä 3-kymppisinä! Pelaavat jossain loosereitten sarjoissa muutenkin. Vaimo on ja pentuja, ja vielä ISO LAPSI HOIDETTAVANAAN joka luulee olevansa joku saatanan maailman napa. No voi*****! SÄÄLITTÄÄ tommonen aikuinen lapsi!

Olet itse varsin keskenkasvuinen, sen näkee kommenteista. Mikä tarve sinulla typeryksellä on mollata miesten harrastuksia? Harrastatko itse mitään, muuta kuin valittamista? Siinä meillä taas iso tyttö...

• Palveluksessasi

Soita mulle kun ukkos on reissussa. Annan todella unohtumattoman käsittelyn ja vien sinut taivaisiin. Unohtuu vätys äijäs vähäksi aikaa.

• tavis mies

Kyllä se mies on idiootti kun ei halua viettää tarpeeksi aikaan kanssasi ja harrastukset menevät suhteen ohi. Jos ei puheestä ymmärrä että aikaa olisi vietettävä enemmän yhdessä, niin ei voi mitään. Kyllä niitä parempiakin miehiä löytyy.

• +4ek

Mun mielestä omia harrastuksia voi olla, mutta ei niin paljon, että niitä on joka ilta ja viikonloput menee aina pelireissuihin... ei hyvä pitkän päälle. Pitäisi yhdessä sopia säännöt, mika on sopiva määrä omiin juttuihin. Puhukaa, puhukaa ja taas puhukaa

• AINO HELENA

Mulla on ollut jo 28-vuotta tuo sama tilanne.Äijä lähtee töiden jälkeen, lentopallo,jalkapallo, ja erotuomaritreeneihin! Olen yksin koiran kanssa kotona.Nämä vuodet ovat opettaneet, en enää kaipaakaan häntä iltaisin kotiin.Meillä on yksi aikuinen lapsi, joka asuu jo omillaan.Miksi siis en eroa? Koska asuntomme,ja muu omaisuus puolitetaan, ja minä joudun vuokralle asumaan! Ei oikein kiinnosta! Minä olen saanut oman makuuhuoneen,koska hän kuorsaa,nyt olen aika tyytyväinen.Silti mietin, että kun hän jää eläkkeelle,sitten voisin lähteä, jos hän jää kotiin.Hän täyttää syksyllä jo 60-vuotta,joten pitkä aika ei enää ole! Olemme "erossa" jo nytkin.Kotona pitäisi tapetitkin vaihtaa, mutta minun pitää palkata joku ulkopuolinen! hän ei ehdi tai viitsi,koska sitten pitää tuijottaa tv.tä.!!

• kysyn vaan

onko pakko roikkua löysässähirressä noin kauan, etsi rakastaja, tai joku remonttireiska niitä tapetteja vaihtamaan, ja anna ukon harrastaa mitä huvittaa, itse erosin 30 vuoden jälkeen kun emäntä pihtasi kaikki nuo vuodet, sitä eroa en ole katunut päivääkään, vaan sitä, etten älynnyt erota aiemmin.

• Yksi liikunnan vaaroista onkin se, että se menee liian tosikkomaiseksi ja fanaattiseksi. Pitäisi osata rauhoittua, ja yrittää ottaa puolisokin mukaan johonkin harrastukseen. Kannatan monipuolista liikuntaa enemmän, kuin jotain pakkomielteistä yksipuolista touhua. Siivoaminenkin käy jonkinlaisesta hyötyliikunnasta.

• hehhehhehhhe.

Ei voi kun sääliä, näitä tulevia YH nalkuttavia akkoja, ja yhteiskunnan verorahoilla elää sairalomalla " Muka kipee" päässä vika on.
      Luulen että mies on niin kyllästynyt tuon ap.ehen että menee ennemmin katsomaan timmejä mimmejä urheilun pariin. Koska jos oma muija repsahtaa ja maha näyttää läkimakkaralta, niin kuka haluaa sellaista eroottisesti katsoa:D Johan se kohta 5kk päästä jyrää mahallaan kaikkki tuolla! Ja makkarat paistuu housuista, kyllähän on erinlaisia raskauksia! Mies vaan käy ylpeänä omissa terveissä lajeissaan, ja pitää tyhmän lojaalin koti-orjan kiltisti tekemässä ruuan ja siivoaa.

• nimimerekki

miksi et mee mukana?

• nalkuttava ämmä

Voihan sitä jokainen miettiä miksi äijä ei kotona viihdy.
      "Tiedän, että olen kauhea nalkuttava ämmä, joka ei ymmärrä mistään mitään,"

• ukkovahti

Etkö halua ymmärtää miehesi harrastamista? Nalkuttaako miehesi sinulle kun olet aina kotona? Kyllä ihmisellä pitää olla omaakin elämää. Parisuhteen tarkoitus ei ole vangita toista ihmistä, vaikka varsinkin miehet sitä tekevät, mutta näköjään naisetkin.

Ehkä sinulla on paras hakea itsellesi se mitään harrastamaton kotihiiri, tai alkaa itse myös harrastamaan jotain myös kodin ulkopuolella. Tai etsit sellaisen miehen, jonka kanssa on yhteinen harrastus, että voit samalla vahtia häntä.

Tarkoitatko oikeasti, että miehesi pitäs olla siellä kotona vaikka ei tykkää olla. Hyvä harrastus on hyvä asia. Mutta toinen seikka on että onko miehelläsi joku toinen ja harrastamisverukkeella pääsee pois kotoa? Toisaalta näinhän käykin ennen pitkää, jos kotona odottaa vain nalkuttava vaimo.

• 56789

Lopeta suhde.

• Kaiken kokenut

Mikä oli se parasta ennen päivä?
      Älä käytä sen jälkeen ellet halua sairastua!

• UNO

Niin, elämä on pelkkää PRIORISOINTIA.

• Niin miten se meni

Mutta on se aika vakavaa jos mies haluaa erota keväällä, ettei rakasta akkaansa enään :D Sitten pakotetaan tekemään kakara...Ei ole kyllä kaikki muumit laaksossa. Sitten kuvaan astuu todella kaunis toinen nainen...kyllä se se nainen on luultavasti katsomassa sun sijasta miehensä pelejä, sitten suunitellaan menoa baariin ja muut voi arvata loput ;) Kyllä Ap voi mennä vahtimaan miestään harrastuksiin,niinkuin tuo " Ukkovahti kirjoittaa Ap.elle siinä" Joo ja nalkuttava akka jos mikä on pahin, ei se mies jaksa tulla kauhean iloisena kun nalkuttava vaimo odottaa. Kyllä se ero tulee ja sitten alkaa yhteishuoltajuus, kyllähän tuo yksinolo voi nyt jo opettaa jo alkeita yksinhuoltajuus tapoihin. Arvot kun Ap.ellä on menneet, vaikka ketä lie se yrittää matkia..ihmistä jolla on arvot kohdallaan...Haluaa olla samanlainen ihminen ja matkii kaikessa, ihailetko Ap jotakin kaunista naista kenties? Luuletko että saat ikinä sillä arvosi takaisin! Et koska sulla on päässä vikaa. faktat faktoina.

• leave3

Jätä hänet. Harrastukset ovat hänelle tärkeimpiä kuin sinä

• nalkuttavaämmä

Ponttihan oli se, että haluaisin mielelläni enemmän yhteisiä viikonloppuja, eikä se, että haluan hänen lopettavan harrastamisen kokonaan. Jos minä lähden esim. shoppailureissulle ja hän jää yksin kotiin saan n. tunnin päästä jo soiton, että milloin tulen taas kotiin. Treeneihin on ihan turha edes soittaa perään, koska siellähän ei ole tavoitettavissa ja känny jossain housuntaskussa pukukopin puolella, mutta en ole silti edes soitellut perään, vaikka kuinka myöhäiseksi on mennyt "pelireissut". Minä siis ainakin yritän olla nainen, joka hyväksyy toisen menot ja metkut.

Ja jos joku nyt väittää, että minä olen kauhea läskimakkara pirttihirmu, jolla ei ole omaa elämää on täysin väärässä. Minulla on oma elämä, olen nuori ja kaunis, enkä todellakaan edes ylipainoinen. En siksi välttämättä jaksaisi tuhlata nuoruusvuosiani miehen kanssa, jota ei minun seurani niin kiinnosta. Ja luuletteko, että olisin saanut urheilullisen miehen, jos en sitä olisi myös itse. En vain ole niin fanaattinen harrastuksissani.

Mutta kuten sanottu, en välttämättä ole se oikea ihminen ymmärtämään joukkueurheilijan mieltä, kun ei itselläni ole koskaan ollut sellaista suhdetta joukkueeseen ja valmentajaan ("Itse Führer"). Ilmeisesti mieheni ei tarvitse pelätä sitä, että minä häivyn tästä vielä joku päivä ja sen takia voi kohdella minua miten huvittaa. Jos taas joukkuetta kohtelisi samoin, voisi olla äkkiä lähtö joukkueesta edessä.

terveisin Nalkuttava ämmä

• huoh...

Urheillijoillahan on tunnetusti isot lihakset ja hiiren aivot...

• No hitto...

Puhu miehen kanssa - ja suhtaudu näihin täällä jaettaviin neuvoihin ylipäätään varauksella. Kerroit ylempänä, että mies oli välillä ollut pitkään kotonakin, ja silloin halusit, että hän harrastaisi enemmän(?!). Eli tilanne oli suunnilleen päinvastainen nykyiseen nähden. Kuulostaa lähinnä siltä, että itse kaipaisit jotain kompromissia noiden kahden väliltä ja kumppanisi taas osaisi kyllä olla myös kotona, mutta on nyt innostunut uudestaan harrastuksesta. Varmaan voitte yhteisymmärryksen löytää, jos molemmat ovat valmiita puhumaan asioista ja tulemaan vastaan toista. Jos ei onnistu, niin sitten ehkä miettiä sitä eroamista, mutta vasta sitten...

• zakke1

Jätä vaan ja etsi semmoinen mies jonka kanssa on aikaa yhteisille harrastuksille.
      Esim. lenkkeily, tanssiminen ja kotiillat lähekkäin jne.

• parisuhteesta

..kyllä se on ihan yleinen olettamus, että jossaki vaiheessa parisuhdetta perheenlisäys tulee asiaksi. ei sitä kukaan heti ajattele, mitä jos mies ei tykkää lapsista. se menee ihan toisinpäin! ja mitä tuohon yhteiseen aikaan tulee... itse en ainakaan ikinä voisi elää etäsuhteessa tai sellaisessa, jossa mies käy vain kääntymässä kotona.. se idea on mun mielestä parisuhteessa siinä, että jaetaan arkipäivän ilot ja surut.. ei siitä mitään tulisi, jos joku keskenkasvuinen "mies" laittaa pelit ja kaverit etusijalle. jossei nuoruudessa mies ole päässyt tarpeeksi menemään ja bilettämään, niin adjöö! yhdessä suhteessani miehet kaverit rappasivat päivittäin meillä kylässä ja viikonloppuisinki majailivat ihan yötä meillä... ei enää ikinä!! kyllä kavereita voi nähdä silloin tällöin, mutta ei joka päivä! se ei kuulu enää aikuisen ihmisen parisuhde-elämään. piste.

• niin ja Edelleen nii

Kyllähän se kertoo ettei ap.ellä ja kumppaneilla ole elämää, kun kytätään muiden suhteita, ja matkitaan samaa elämäntyyliä, koska olette itse niin surkeita suhteissanne, ja tussua jakaa sitten Ap miehille intopinkeenä, Kyllähän kaiken voi salata..leikitään että toisen ihmisen avulla saadaan ne tiedot ja matkitaan ja kilpaillaan samasta elämäntyylistä, aika säälittävää :D Käydään keilaamassa ja samalla kysytään yhteiseltä tuttavalta asioita,että voidaan arvostella, tai istutaan facessa kyttäämässä mitä se kaveri ruudun toisella puolella kirjoittaa ja koitetaan udella kaikkea samalla...säälittävää...Se ei ole " oikeutettua istua kun kaveri kirjoittaa niin joko sanella tai antaa itsestä vinkkejä, hei " mä lehmä myös tunnen sut" Mutta kun tämä vanha lehmä ei voi elää ilman muiden tietoja, menisi omat langat käsistä hallita kaikkea... Narsisitin tunnistaa siitä, että elämä voi mennä sekaisin jos ei saa tietoa siitä ihmisestä, mutta se että jos ihminen seuraa ja kyttää toisen elämää,vaikka ei ole tekemisissä enään, niin siihen tarvitaan lääkärinhoitoa..nappeja lisää naamaan. SE ON VAINOAMISTA. Kyllähän kaiken tunnistaa. Ap:en elämä miehen kanssa niin säälittävää, että hän jo miettii eroa omasta miehestä täällä...mutta kyllä se kulissi-suhde menisi hajalle ja rahan tulo loppuisi.

• Katsokaa peiliin

Narsistin tunnistaa myös siitä, ettei teillä ole myötätuntoa, ei empatiaa, ei katumusta! narsisti oikeuttaa kaikki teot oikeiksi, narsisti saattaa seuraa hullun tavoin ihmistä, joka ei tekemisissä enään, hankkii muiden ihmisten tavoin tietoa hinnalla millä hyvänsä, vaikka omien ystävien......käydään konserteissa, keilaamassa, myrtsin kuppiloissa...Sitten kysellään kun tämä ihminen menee töihin, niin mitä tämä työkaverin kaveri touhuaa elämässään,,ja liikutaan sen ihmisen kanssa kun saadaan tietoa, se on HULLUN NARSISTIN MERKKI! HULLU IHMINEN. SE ihminen syö jotain tabuja, koska ei terve ihminen kyttää enään toisen elämää,kun ei HALUA EDES OLLA IKINÄ TEKEMISISSÄ. Mutta tämä vanha lehmä kun jaksaa vainota, ja luulee että kukaan ei tiedä..Teillä nuo elämän kulissit on kunnossa, kun leikitte niin iloisia, vaikka suhteenne on ihan pielessä,koska arvonne ovat mennyttä, ja huom " matkimalla tervettä ihmistä ette saa arvojanne koskaan palautettua" On se imarreltua tietenkin että omat arvot ovat kohdallaan ja niitä matkitaan. Piirit pienet pyörii ja siitä HULLUN narsistin tunnistaa, joka kerta. Joo Ap jätä mies ja tule vielä onnettomaksi :D.

• oma_valintasi

Oot ottanu mieheks aivottoman idiootin jolle on mustan kiekon perässä luistelu veren himo silmissä tärkeämpää kuin kumppaninsa tarpeiden ajattelu ja yhdessä olo.
      Jo pelkkä jääkiekkoon pakkomielteinen mieltymys kertoo jo sen ettei äijäs pään sisällä enää keskustele kuin kaksi aivosolua ja nekin hyvin etäisesti ja voisin lyödä toisen kivekseni vetoa että tälle appelsiinikainalolle maistuu alkoholi hyvin usein ellei päivittäin mikä ei edistä näiden viimeisten aivosolujen yhteistoimintaa millään tavoin.
      Kannattaa kattella niitä kroppaansa kehittäviä idiootteja joiden aivot surkastuu siinä harrastelun ja peilin edessä pullistelun ohessa olemattomiin. Hyvällä todennäköisyydellä saa rakkautta nyrkin muodossa kun mulkulla paukuttamisella he eivät tyydytä kuin itsensä korkeintaan.

• SÄ JUST

52 v huuhka joka vainoaa vieläkin saamalla olemalla muka " ovela" Luuletko52 v narsisti että jokainen ihminen tunnistaa sun löyhkäs pitkälle..Asut Helsingissä ja kyselet mun työkaverilta tietoja minusta ääliö!!!! samoin toiselta isommalta jehulta!!! Kyllä tiedän ketkä sun kavereitasi on mun työpaikalla, en ole tyhmä!! Lopeta se facessa mulle viestiminen, mun työkaverin kautta!!! OLET SÄÄLITTÄVÄ ILMAN MIESTÄ ELÄVÄ SINKKU!!!!!! ONKO sulla noin köyhä elämä että pakko saada minusta tietoja ja matkimalla minua, vanha akka!! ON SE KEILAAMINEN VARMAAN JOKA VIIKKO SAADA TIETOJA MINUSTA, niin että pääset haukkumaanja arvostelemaan sun huorisämmien kanssa, jotka on raskaana, toisella vauva jo! Äpärä sekin! HULLU OLET JA MENE KIKKARAPÄÄ HOITOON!!!

• kissanainen

Hei!
      Ensinnäkään et ole mikään nalkuttava ämmä etkä hullu, teet sitten niin tai näin. Minulla on ollut elämässäni ihan vastaavanlainen tilanne ja minä jätin silloisen mieheni. Minun mielestäni ei ollut mitään mieltä olla yhdessä, kun ei ollut juurikaan yhteistä aikaa. Sinun on kuitenkin ratkaistava itse, mikä on sinulle oikea ratkaisu. Tiedän myös pariskuntia, jotka ovat puhuneet asiasta ja yrittäneet löytää esimerkiksi yhteisiä harrastuksia. Joillakin se on onnistunut, joillakin ei. Joskus miehen ainaiseen kotoa poissa oloon on myös joillain tuttavillani ilmennyt ihan muu syy kuin pelireissut; yksi mies paljastui tykkäävän oman sukupuolensa edustajista, ja toisella oli taas toinen nainen. Sinun kannatta varmasti ottaa ensimmäisenä asia puheeksi miehesi kanssa. Asia tuntuu kuitenkin vaivaavan sinua, koska sanot jo kirjoituksesi lopussa, että ette sovi yhteen. Puhumalla asianosaisen kanssa ne asiat yleensä selviävät...

• Oikealla tavalla

Muuten mitenhjän ne lapset saisivat eron noista keskenkasvuisista älyttömistä vanhemmistaan. Tarvitsisi monta kertaa saada.
      Lapset pienetkin monesti yksin kotona, kun nämä "aikusiet" viilettävät pitkin baanaa, ei minkäänlaista vastuuta siitä miten lapset voivat. Jos sitten jotakin tapahtuu, teljetään lapset eristyksiin kaikista ihmisistä, kavereista, läheisistä.

Miten koulut ymmärtäisivät laittaa lastensuojelun paikalle aina kun lapsi häiriköi koulussa, sillä kotona on luultavasti pahemmin kuin kukaan arvaakaan. Lapsi pyrkii tällä saamaan apua ja vouhkat opettjat soitatte kotiin, jossa lapsi suorastaan vaiennetaan keninolla millä tahansa. ei ole ihme että pienetkin lapset surmaavat itsensä, kun eivät pääse minnekään turvaan ja pakoon.

Kun se olisi aina se ensimmäinen juttu laittaa lastensuojelu ja psygologi paikalle, silloin voisivat arvioida myös vanhempien hoidon tarpeen ja samalla sitten se lapsikin tulisi hoidettua ja tulisi ainakin perheelle tilanne käsiteltäksi niin, että enempää ei lasta alistettaisi ja nöyryytettäisi.

Kaikki lapset joskus ovat eri mieltä ja pitävät ääntä, kaikki ei ole niin häiriötä, mutta kyllä se openkin tilanne pitää katso, onko hän stressaantunut ja ei kestä edes kärpäsen surinaa.

• Että sitte voi riepo

Olin ja elin avioliitossa rakkaudesta 8 vuotta , ei seksiä ei harrastuksia ei yhteisiä viikonloppuja koska mies painoi kotikapakkaan perjantaisin ja lopetti kaljanjuonnin sunnuntaisin..muutin thaimaaseen ja en ole katunu päivääkään nyt avioeron 2 vaihe joten pian olen vapaa ja arvaa vaan haluanko enää kertaakaan katsoa että löytyisikö jotain parempaa..en halua minkäänlaista miestä enää elämääni , koira on parempi kaveri. Nyt vaan tarttis löytää keino millä saan exäni muuttamaan pois asunnostani..On tää niin syvältä..

• nalkuttavaämmä

Ap täällä taas. Yksin menee taas tämäkin perjantai-ilta, koska olin liian kiltti. Puhuimme ja puhuimme ja olimme niin mukavia toisillemme koko viikon ajan. Hän suostui ehdotukseeni, että ilmoittaa valmentajalleen olevansa "kipeä" perjantaina, ettei mene treeneihin ja lauantaina ei lähde pelimatkalle. Oli niin peloissaan raukka, että jätän hänet. Itseäni alkoi kuitenkin jo tuossa keskiviikon paikkeilla kyrpimään se, että hän koko ajan jauhoi viikonlopusta ja stressasi "sanonks mä jo tänään etten tuu viikonloppuna vai väitänks vasta perjantaina että oon kipee, voi voi voi mitä mä nyt teen, mitä mun isä ajattelee, kun en mene peliin lauantaina jne."

Päätin sitten sanoa hänelle tänään, että voi minun puolesta mennä treeneihin ja huomenna peliin, jos on niin hemmetin tärkeä asia ja että en voi kieltää sitä menemästäkään, koska ei se ole minun elämä, eikä minun harrastus. Ja mitäs mitäs, tämä tyyppi unohtaa tyystin, että olin aiemmin viikolla suunnitellut hänen kanssaan mukavaa parisuhdeviikonloppua ja haimme tänään kaupasta salaattitarpeet ja hyvää patonkia sekä punaviiniä. Sanoi vain, että olen maailman paras nainen, söi pikkasen jotain ja lähti treeneihin. Huomenna luultavasti lähtee peliinkin koko päiväksi. Ehkä hyvä näin, koska minustakin tuntui pahalta, kun hän silminnähden kärsi siitä, ettei pääsisi treeneihin ja peliin viikonloppuna. En halua, että hän säälistä jää minun luokseni kotiinkaan.

Nytpähän tiedän olevani hänelle vain panopuu, ruoanlaittokone ja siivooja. Kiitti mulle riitti.

• miesvm67

Oikea ote nainen! En näillä argumenteilla vielä yhdy käsitykseesi panopuusta, ruoanlaittokoneesta ja siivojasta mutta fakta on se että sen miehen elämässä muut asiat on niitä tähtiä ja ykkösiä kuin sinä, eikä niin kyllä pitäisi olla!

Huomaamme että olet sivistynyt ja älykäs nainen jo ihan oikeinkirjoituksenkin perusteella. Joten olen varma että osaat tehdä oikeat päätökset.

Omasta sielustasi ja sydämestäsi toki riippuu oletko vielä valmis antamaan ukolle narua pelastamaan tilanne puhumalla mutta mun mielestä nyt on köysi todella vähissä tuolla herralla.

Rikotut lupaukset.. aaagh! Voiko kumppanilleen enää pahemmin tehdä kuin pettää lupauksensa? Taitaa tuo "mies" olla kuitenkin henkisesti ihan poika ja muiden vietävissä vaikka ei parka tajua kenen vietävissä hänen pitäisi olla.

Entä mikä olisi elämässä parempi kuin parisuhdeviikonloppu jossa on hyvää syötävää, sopivasti rentouttavaa punaviiniä, keskustelua kumppanin kanssa elämän- ja omista asioista ja lopulta se paras loppuhuipennus?

Pelkääkö se mies jotain? Useimmille kelpais tommonen ajankäyttö, useimmille se on pelkkää unelmaa. Mutta tää jäkäpää ei vaan tajua missä mennään :(

Nosta vielä yksi kortti, jos se on liian pieni, vaihda pakkaa. Näin symbolisesti. Kunhan muistat kertoa ettei kortit nyt riitä ihan herttareetiin.

• miesvm67
        miesvm67 kirjoitti:

Oikea ote nainen! En näillä argumenteilla vielä yhdy käsitykseesi panopuusta, ruoanlaittokoneesta ja siivojasta mutta fakta on se että sen miehen elämässä muut asiat on niitä tähtiä ja ykkösiä kuin sinä, eikä niin kyllä pitäisi olla!

Huomaamme että olet sivistynyt ja älykäs nainen jo ihan oikeinkirjoituksenkin perusteella. Joten olen varma että osaat tehdä oikeat päätökset.

Omasta sielustasi ja sydämestäsi toki riippuu oletko vielä valmis antamaan ukolle narua pelastamaan tilanne puhumalla mutta mun mielestä nyt on köysi todella vähissä tuolla herralla.

Rikotut lupaukset.. aaagh! Voiko kumppanilleen enää pahemmin tehdä kuin pettää lupauksensa? Taitaa tuo "mies" olla kuitenkin henkisesti ihan poika ja muiden vietävissä vaikka ei parka tajua kenen vietävissä hänen pitäisi olla.

Entä mikä olisi elämässä parempi kuin parisuhdeviikonloppu jossa on hyvää syötävää, sopivasti rentouttavaa punaviiniä, keskustelua kumppanin kanssa elämän- ja omista asioista ja lopulta se paras loppuhuipennus?

Pelkääkö se mies jotain? Useimmille kelpais tommonen ajankäyttö, useimmille se on pelkkää unelmaa. Mutta tää jäkäpää ei vaan tajua missä mennään :(

Nosta vielä yksi kortti, jos se on liian pieni, vaihda pakkaa. Näin symbolisesti. Kunhan muistat kertoa ettei kortit nyt riitä ihan herttareetiin.

"mitä mun isä ajattelee"

No jaa, ehkä toi sano kaiken tarvittavan :(

Miksei se kysyny mitä sen nainen ajattelee?

• m1es

No ehkä yksi hätävalheella hankittu yhteinen viikonloppu ei muutenkaan asioita kovin hyvin vielä ratkaisisi... Mutta ettekö nyt voisi päästä vaikka sellaiseen sopimukseen, että mies vähentää peliharrastuksessa käyntiä jatkossa jonkun tietyn määrän, jotta teille jää säännöllisesti enemmän yhteistä aikaa? Sanoo joukkuekavereille vaikka suoraan, että ei voi rampata kaikissa pelireissuissa ja treeneissä, kun on muuta elämää, joka vie aikaa - niin ei tarvitse keksiä mitään kummallisia valheitakaan ja ottaa niistä paineita. Ja pääsisitte ratkaisuun ja muutokseen, joka tyydyttäisi molempia. Tuon verran luulisi kai miehen voivan tulla vastaan, jos on valmis jotain tekemään...

• miesvm67
        m1es kirjoitti:

No ehkä yksi hätävalheella hankittu yhteinen viikonloppu ei muutenkaan asioita kovin hyvin vielä ratkaisisi... Mutta ettekö nyt voisi päästä vaikka sellaiseen sopimukseen, että mies vähentää peliharrastuksessa käyntiä jatkossa jonkun tietyn määrän, jotta teille jää säännöllisesti enemmän yhteistä aikaa? Sanoo joukkuekavereille vaikka suoraan, että ei voi rampata kaikissa pelireissuissa ja treeneissä, kun on muuta elämää, joka vie aikaa - niin ei tarvitse keksiä mitään kummallisia valheitakaan ja ottaa niistä paineita. Ja pääsisitte ratkaisuun ja muutokseen, joka tyydyttäisi molempia. Tuon verran luulisi kai miehen voivan tulla vastaan, jos on valmis jotain tekemään...

Huom! Hyvä idea mutta sen isä ei ajattele niin, otahan huomioon.

• m1es
        miesvm67 kirjoitti:

Huom! Hyvä idea mutta sen isä ei ajattele niin, otahan huomioon.

No en viitsi ulkopuolisena lähteä tekemään tuosta liikaa johtopäätöksiä, kun ei tunne asioita... Jos vaikka pelkäsi joutuvansa peittelemään valheita uusilla valheilla tai jotain. Ei tuollainen tilanne millään valheilla kuitenkaan ratkea, vaan rehellisillä sopimuksilla ja päätöksillä.

• jokumies157

Mukava huomata, että olet saanut asiaa käsiteltyä ja elämääsi mahdollisesti parempaan suuntaan pikku hiljaa. Jos olisit yksin jäänyt miettimään asioita, niin huomattavasti pienemmät mahdollisuudet sinulla olisi ollut tähän saada mitään muutosta tai asioita selvitettyä eteenpäin. Näitä tapauksia on osunu muidenkin kohdalle, ja vaikka on vaikeaa päästää irti niin ainakin omalla kohdallani etäisyyden ja ajan myötä elämä tuntuu huomattavasti mielekkäämmältä. Ja toista kertaa en samaan leikkiin erehdy lähtemään.

• Thalos Lössi

Ota joku renttu tms paskanpuhuja huumeveikko tilalle niin illat kuluvat mukavasti kotona hänen kavereidensa kera.

• älä mussuta

No on se vähän pelottavaa että huumeveikostakin on enemmän seuraa kuin urheilevasta miehestä. Kyllä se kertoo että sillä on korvien välissä yhtä paljon vikaa kuin niitä huumeita vetävällä.

• kaiken tietävä

eroa huomenna.et onnellisia päiviä tule.luonteenne on ihan puusta.lopeta nalkuttaminen,ei sillä mitään hyvää saa aikaiseksi.
      on perhe trageoita ollut jo tarpeeksi.

• niimpäniin

"On se helvetin väärin
        Et sun kaltainen laatudaami
        Viettää illat yksin
        Vaik ois miljoona ottajaa"

• laatupippeli
        niimpäniin kirjoitti:

"On se helvetin väärin
        Et sun kaltainen laatudaami
        Viettää illat yksin
        Vaik ois miljoona ottajaa"

Mitä toi vonkailu on?

• m1es

NO SAITTEKO PUHUTTUA?

Varmaan 80% "parisuhdeongelmista" johtuu nykyään siitä, että ihmiset ei osaa edes kunnioittaa toisiaan, itseään ja yhtään mitään muutakaan eikä varsinkaan puhua toisilleen rehellisesti.

Pakko sanoa, vaikka olenkin ihan täys raakile. Vanhmepi sukupolvi oli sata kertaa fiksumpi.

• Anonyymi

Mikä tahansa liika erilaisuus parisuhteen osapuolten tavoissa voi olla hyvä syy eroon, jos toisen erilaisuus häiritsee. Sen voi koittaa hyväksyä ja/tai toiselle voi antaa mahdollisuuden muuttaa tapaansa, jos suhde on hänelle tärkeämpi ja hän haluaa pelastaa sen. Mutta mikäli kumpikaan näistä ei toimi ja johda parempaan tilanteeseen, niin mitä muuta voi kun erota.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      673
      4259
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      19
      2135
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      92
      1213
    4. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      70
      1086
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      66
      908
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      113
      852
    7. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      73
      837
    8. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      65
      816
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Kitee
      245
      779
    10. Mies, mikä on kauneinta, mitä kaivattusi

...on sulle sanonut? Kuhan kysyn ♥️
      Ikävä
      37
      773
    Aihe