Olen lueskellut erilaisia juttuja netistä. Peloissani tulevaa aupair vuottta kohtaan.
Miten olette saaneet puhelimet/kännykät käyttöönne? Ostaneet oman/käyttäneet suomi liittymäänne/host-perhe järjestänyt?
Entä pankkiasiat? Oletteks kaikki avanneet pNkkitilin? Tarpeellista/pakollisa? Meneekö teillä siitä n. 200$ viikkopalkasta veroja?
Mitä viedä tuliaisiksi? Mitä olette vieneeet?
Stressaanko turhaan?
Aupparit Amerikassa
6
140
Vastaukset
- usassa
Ihan riippuen perheestä. Itse sain puhelimen hosteilta ja he maksavat kaikki kulut puhelimen osalta (näin suurimmalla osalla ystävistäni myös).
Olen avannut pankkitilin ja suurin osa au paireista sen avaa vuoden aikana. Pakollista ei kyllä ole. Palkasta ei suoraa mene veroa, pitäisi vissiin itse jälkikäteen maksaa, mutta tästäkin asiasta kuulee montaa eri variaatiota ja tuntuu että aika moni ne verot jättää maksamatta. (En sitten tiedä miten jälkikäteen vaikuttaa jos haluaa saada uutta viisumia tms..)
Suomikamaa tuliaisiksi! (huomioi kuitenkin että usassa dvd-soittimissa eri aluekoodit eli leffoja oikeastaan turha tänne tuoda kun eivät toimi muuta kuin läppäreissä ja niissäkin rajoitettu määrä näitä aluekoodin vaihdoksia..) Muumimukeja, karkkia, suklaata, purkkaa... Marimekko on täällä kans aika arvokasta. Kirjoja tms..
Stressi kuuluu asiaan, mutta älä liikaa ressaa. :D - iiiid
Moi!
Itse saavuin tänne kaksi viikkoa sitten.
Aion avata pankkitilin heti kun ehdin, perheen on sinne varmaan kaikista helpointa maksaa palkka. Tällä hetkellä vain suomipuhelin ja liittymä käytössä mutta saan pian hosteilta "työpuhelimen" jolla voin sitten soitella täällä maan sisäisiä puheluita. Suomipuhelinta en sinänsä edes käytä kun skypekin toimii :)
Tuliaisiksi toin muumimukit vanhemmille, vanhemmalle lapselle 'Tatu ja Patu this is Finland' kirjan ja toiselle lapselle (vauva) sellaiset pienet marimekon koiratossut :) Ja kaikille tietty fazerin suklaata!
Toivottavasti oli jotain apua tästä vastauksesta :)
Aloitin kirjoittamaan blogia tästä vuodesta, käy tsekkaamassa! Sinne voit lähettää vaikka lisää kysymyksiä, luulen että aika hyvin multa löytyisi vastauksia!
http://idadiamondsky.blogspot.com/ - stressiapuggaaaaa
Okra, verojen kannalta, eikö olis fiksumpaa kysellä? Jos siitä voi tulla jotain sanktiota? :/
Oon käsittäny et jenkeis maksellaa viel asioit niillät "tsekeillä". Onko se sitten helppoa perheelle? Ku se et ne antais käteen.
Stressaa stressaa. On niin paljon kaikkea uutta ettei tiedä mitä ajatella.
Marimekko on ältsin kallista. ja muumimukit. siihen nähden mitä saa laittaa rahaa likoon jo ennen matkaa. Mutta hyviä ehdotuksia kuitenkin.
Saitteko mahutettua 23kiloon koko elämänne? mitä otitte mukaan? - usassa
Juttu onki se että tarinat kertoo niin montaa asiaa näistä veroista.. :D Ja jos joskus myöhemmin tänne haluaa ja jotain tulee veroista niin maksaa sitte pois.. Mutta siis kyllä minäki varmaan asiaa sitte ensi vuoden puolella selvittelen ku se aika koittaa. Mutta esim moni tietämäni au pair ei veroja ole maksanut. :p
Oma perheeni maksaa shekeillä. Toisten perheet maksaa käteisellä ja joidenki siirtää suoraa tilille rahaa. Minä luulen että tämä on sellainen asia jonka perhe päättää.
Ja muista nyt kuitenkin että monet näistä asioista on sellaisia, joita sitten perheen kanssa selvittelet.
Marimekko on täällä vielä kalliimpaa.. :D
Otin yhden laukun, tasan 23kg. Otin periaatteessa vaatetta niin etät pärjää yhden viikon, parit urheiluvaatteet ja tuulipuvun.. Täällä alkaa tuota tavaraa melkoisen äkkiä kertyä. Itse sain tänään ekan viikon palkan käteisenä kun ei tiliä ole vielä avattu :) joo mulla oli ainakin aika tuskaa pakata kaikki kamat mutta kyllä se sitten onnistui jotenkin. Täytyy varmaan ostaa uusi laukku kun täältä lähtee takaisin kotiin..varmaan tulee vuodessa vähän shoppailtua!
- stressiap...
Ahaa. jännittävä kuullla. Kukaan ei sitten halua matkustaa sinne toista kertaa? :P
Jännä myös ettei au pari sivustojen sivuilla lue mitään mitään veroista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1951496Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231258- 50988
- 70940
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52853Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53840- 56832
- 102814
- 82810
- 32745