Lihan olen hylännyt jo aikoja sitten, mutta söin pitkään kananmunia ja maitotuotteita. Nyt kuitenkin jätin nekin pois, ja mietin että kuinka saisin tehtyä kukkakaaligratiini vegaaniversiona?
Onko hyviä vinkkejä miten saisin tämän reseptin maidon ja juuston korvattua? Entä miten saan paitokseen rakennetta ilman juustoa? Valmiita ohjeita en netistä löytäny :(
Kukkakaaligratiini vegaaniversiona?
6
484
Vastaukset
- Sedä
Ite en ole koskaan tehnyt, mutta uskoisin että maidoksi kelpaa joku kasvimaito, soija tms. Vegaanisia juustoja on olemassa, esim. Cheezly, saa "hippikaupoista" esim Ruohonjuuri ja isommista ruokakaupoista :)
- diettikokki
Teet siis ihan perus valkokastikkeen ja tosiaan päälle vegejuustoa, joita löytyy ihan hyvin nykyään isommista ruokakaupoista. Jos tarttet vielä tähän tai johonki muuhun jeesiä, voin vastailla tänne. oon erikoisruokavalioihin erikoistunut kokki. Ite tein eilen lehmänmaidolle ja soijalle allergiselle sukulaislapselle uuniriisipuuron riisimaidosta, oli siis takuuvarma, ei tzänssii palaa edes pohjaan ja oli tosi hyvää!
- diettikokki
Niin siis kirjotin sekavasti vähän, siis perusvalkokastike siis esim. riisimaidosta.
- 17+9
Kiitos paljon!! Enköhän minä näillä vinkeillä pääse hyvin alkuun :)
- vegggggg
Eiei, kumijuustot on kamalia! Tämä on paras ohje, vegaia lehdestä:
2,5 dl kaurakermaa
1 dl rypsiöljyä
kasviliemikuutio(liota tilkkaan kuumaa vettä)
2 valkosipulin kynttä
oluthiivaa paljon
mustapippuria
Sotke ja valuta kukka- ja parsakaalin päälle Ihan vaan soijakerma on riittävää musta. Voi lisätä myös cheezly soijajuustoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2091618Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1401384- 541133
- 721005
- 54995
- 106912
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52903Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53860- 82830
- 31764