Voiko oy perustaa toisen yrityksen esim. ky tai tmi?
voiko Oy perustaa yrityksen?
4
158
Vastaukset
- ljlkjlkk
Ei voi. Ky ja tmi on henkilöyhtiöitä. Aputoiminimen voi lisätä OYlle.
- Hwyu
Kyllä osakeyhtiö voi perustaa toisen yrityksen kuten toisen osakeyhtiön tai henkilöyhtiön (ay ky) mutta ei toiminimeä koska toiminimi on aina luonnollinen henkilö
Hwyu kirjoitti:
Kyllä osakeyhtiö voi perustaa toisen yrityksen kuten toisen osakeyhtiön tai henkilöyhtiön (ay ky) mutta ei toiminimeä koska toiminimi on aina luonnollinen henkilö
Juuri näin, laissa puhutaan vain yhtiömiehestä Ky:n ja Ay:n osalta. Se, onko yhtiömies luonnollinen vai juridinen, ei rajoiteta missään.
Kaivoin lisäksi nettiä ja siellä löytyy mm patentti- ja rekisterihallituksen ohjeista seuraavaa: "Yhtiömiehet voivat olla joko luonnollisia henkilöitä tai yhteisöjä kuten muita yhtiöitä. Kommandiittiyhtiössä on oltava vähintään yksi vastuunalainen ja yksi äänetön yhtiömies. Kommandiittiyhtiön äänettömien yhtiömiesten on sijoitettava yhtiöön omaisuuspanos. Panoksen määrä on ilmoitettava yhtiösopimuksessa. Panoksen on oltava rahaa tai rahassa arvioitavissa. Kommandiittiyhtiön vastuunalaisen yhtiömiehen ei ole pakko sijoittaa yhtiöön rahapanosta eikä sitä ilmoiteta kaupparekisteriin."
- 6+11
Niinpä, on hyvä huomata, että jos oy on henkilöyhtiön vastuunalaisena yhtiömiehenä, niin oy vastaa kaikista henkilöyhtiön vastuista aivan samalla tavalla kuin luonnollinenkiin henkilö vastaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873277
- 623037
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332530- 802323
- 802313
- 962056
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361913- 121656
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201643Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil311499