Sivu 140. Herran Sana meille on, että Hänen huoneessaan kritiikki on korvattava rukouksella ja pikkumainen arvostelu on eliminoitava suojaavalla rakkaudella. Jos virheitä on tehty, tekojemme motiivina on oltava ennalleen saattaminen. Jos vääriä oppeja ilmenee, ojentakaamme vastustelijoita sävyisyyden hengessä.
Suositelen tätä kirjaa! Aamen.
HERRAN HUONE(Francis Frangipane)
24
173
Vastaukset
- Totuuden torvi
Francis Frangipane on itse eksyttäjä!
- paaninfrangi
Älä Aksu lue mitään Frangipaneja, se ei ole sinulle terveellsitä luettavaa.
lue ennmmin Joh. evankelimia. - Knuutti exm
Minä suosittelen lukemaan tämän linkin ennen kuin alkaa Frangipanea lukemaan:
http://www.kristitynfoorumi.fi/LRvoitelujahuvi.htm - 18@17
No johan tuo Aksun lainaama lause kertoi siitä, että kyseinen F. F. esim. kieltää arvostelun "pikkumaisena", esim. henkienerottamisenlahja olisi näin ollen turha.
Hän myös helluntailaisittain vähättelee syntejä, kutsuen niitä "virheiksi". Hän uskottelee, että joillain ihmisteoilla voitaisiin hengenasioita "ennalleenasettaa". Mitähän hän silläkin tarkoittaa? Ja kaiken hän "lempeästi" verhoaa "rakkauteen".
On teillä tässä tosi käärme opettajana!
Jo nuo pari lausetta sisältävät psykologisen huijauksen, joista voisi kirjoittaa pitemmänkin selonteon. Tehdä kunnon obduktio harhaopille.
Tuollaiset fransikset eivät eksytä Jumalan sanan tuntevaa kristittyä, mutta kiehtoo kyllä sellaisia, joita taikausko ja muu epäterve hengenilmiö kiehtoo.
Aksulle: tee parannus. Lähdit levittämään harhaopettajan opetuksia. Opi tuntemaan Jumalan sana, älä väheksu kristinuskoa ja sen opetuksia kääntymällä kohti eksyttäjiä ja johtamalla myös muita harhaan, kadotukseen. - öpoklih
aksullä näyttää olevan sitä valkoista kerrosta vyötärön ympärillä runsaasti. Osa on keräytynyt päähänkin ja keskellä kehoa aksun rasva-arvot ovat saaneet huolestuttavat lukemat.
- Kerro tarkemmin
Sinähän voi kertoa mikä tuossa Aksun suosittelemassa kirjassa on sitä eksytystä.
- Kirja roviolle !
Et ole tosissasi, aksu521?
Nuo menestysteologit ja supersaarnaajat ovat tehneet Herran huoneesta markkinapaikan ja ryövärien luolan eikä vai saisi kritisoida, vaikka Herran Sana siihen kehottaa.
Herää aksu!
Mark. 11:17
Ja hän opetti ja sanoi heille: "Eikö ole kirjoitettu: 'Minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi'? Mutta te olette tehneet siitä ryövärien luolan."
Joh. 2:16
Ja hän sanoi kyyhkysten myyjille: "Viekää pois nämä täältä. Älkää tehkö minun Isäni huonetta markkinahuoneeksi." - Agreeing
Frangipanea en kommentoi, mutta aloituksen asiasta olen samaa mieltä. Rakkaus peittää syntien paljoudet. Viisas soveltaa sitä edes omassa seurakuntayhteydessään.
- body
"Jos vääriä oppeja ilmenee,ojentakaamme vastustelijoita sävyisyyden hengessä.."
Ja taas diktatooriset säännöt esillä.
Kaikkea pitää arvostella ja ruotia ja hengellisyys joka ei sitä siedä, saa mennä. - Kysynpä vaan?
Missä on aksu? Aksu ho hoi. Vieläkö suosittelet Francis Frangipanea luettavaksi?
- 12@3
Jaakob 3: 1 Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion.
Tämä on vakava asia, sillä jos joku on harhassa, joka jo itsessään on tuomittavaa (siksi etteivät he tahtoneet olla totuudelle kuuliaisia), sitä suurempi on tuomio silloin, kun lähtee vielä muita ohjaamaan samaan harhaan. - totuus
12@3 kirjoitti:
Jaakob 3: 1 Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion.
Tämä on vakava asia, sillä jos joku on harhassa, joka jo itsessään on tuomittavaa (siksi etteivät he tahtoneet olla totuudelle kuuliaisia), sitä suurempi on tuomio silloin, kun lähtee vielä muita ohjaamaan samaan harhaan.kannattais vanhemmiston ja saarnaajan tämä tietää, mutta kun eivät....
Onko mahdollisten eksytysten etsiminen tärkempää, kuin ottaa kehotus vastaan, tai Kristuksen julistaminen!? Pointti on Rakkaus!
- ~~tähkäpää~~
Kiitos Herralle, Aksu!
Sinä olet ymmärtänyt tärkeimmän!
Oli yllätys tämä vietisi täällä, koska sitä ei vielä ollut, kun aloin kirjoittamaan. :)
Siunausta ja Jumalan huolenpitoa elämääsi! - 21@19
Pointti, eli perustus on Totuus.
Ei hyödytä mitään, jos "rakkauteen" verhoten opettaa väärää Kristusta.
On erittäin tärkeää tuntea ensin Jumalan sana ja sen oikea oppi, sillä siinä on totuus, Kristuksen tuntemisen perustus.
Juuri tästä syystä Jeesuksen veli Jaakob varoittaa meitä. - ~~tähkäpää~~
21@19 kirjoitti:
Pointti, eli perustus on Totuus.
Ei hyödytä mitään, jos "rakkauteen" verhoten opettaa väärää Kristusta.
On erittäin tärkeää tuntea ensin Jumalan sana ja sen oikea oppi, sillä siinä on totuus, Kristuksen tuntemisen perustus.
Juuri tästä syystä Jeesuksen veli Jaakob varoittaa meitä.Elähän nyt taas lähde arvostelemaan muita alapituisiksi, -mittaisiksi totuuden suhteen. :)
Olisiko ollut rakkaudellisempaa sanoa, että "Kyllä, rakkaus on tärkeää, mutta yhdessä totuuden kanssa, sillä kummallakaan ei yksinään tee yhtään mitään"? - 5@5
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Elähän nyt taas lähde arvostelemaan muita alapituisiksi, -mittaisiksi totuuden suhteen. :)
Olisiko ollut rakkaudellisempaa sanoa, että "Kyllä, rakkaus on tärkeää, mutta yhdessä totuuden kanssa, sillä kummallakaan ei yksinään tee yhtään mitään"?Jahha. Sinä siis erotat ne toisistaan?
Minun käsittääkseni uskonasiat tulevat yhdessä paketissa, ei niin, että voisi valikoida: tämän otan, tämän jätän. Ne kaikki tulevat Jumalan lahjana, uskon kautta Jeesukseen. - NäinSeOnAksu
"Onko mahdollisten eksytysten etsiminen tärkempää..."
Älä viitsi, aikuinen mies. Sä suosittelet kirjaa, jossa opetetaan Raamatun totuuksien vastaisesti. Googlettamalla löytyy paljon tietoa tuosta miehestä nimeltä Francis Frangipane. Älä ole hänen mukanaan eksyttämässä ihmisiä menestys- ja valtateologian harhoihin.
- ~~tähkäpää~~
Jospa emme nyt kuitenkaan heittäisi lasta pesuveden mukana pois, vaan ihan katsottaisiin, mitä tuo kohta pitää sisällään, minkä Aksu laittoi.
>>>
Herran Sana meille on, että Hänen huoneessaan kritiikki on korvattava rukouksella ja pikkumainen arvostelu on eliminoitava suojaavalla rakkaudella. Jos virheitä on tehty, tekojemme motiivina on oltava ennalleen saattaminen. Jos vääriä oppeja ilmenee, ojentakaamme vastustelijoita sävyisyyden hengessä.
>>>
Eihän tuossa suoranaisesti kielletä krittiikkiä, vaan suositellaan sen korvaamista rukouksella ja kuka uskova voi olla tuosta asiasta eri mieltä.
Voi kun me luotettaisiinkiin itse kukin (siis minäkin) enempi rukouksen voimaan ja siihen, että Jumalakin voi jotain, emmekä pitäisi sitä omaa arvosteluamme ja kritiikkiämme kaiken kattavana, voittavana ja ainoana oikeaan ohjaajana.
Ja myöskin, kuka uskova kieltää, ettemmekö tarvitsisi ennemmin rakkautta työkaluinamme, kuin pikkumaista arvostelua?
Ja kun ja jos luimme loppuun saakka, huomaamme kokonaisuudesta tuon, mitä edellä kirjoitin, eli ei hän ojentamista kiellä kokonaan, vaan yrittää ohjata
meitä toimimaan sävyisyyden ja rakkauden hengessä.
Kerrottakoon, nyt vielä, että en itsekään suosittele ketään lukemaan F.F:nin tuotantoa, mutta ei meidän pidä uskovina olla niin neuroottisia ja vainoharhaisia, ettemme uskalla tunnustaa ja myöntää sitä hyvää, mitä tuossakin tekstissä oli, eikä myöskään heittäytyä sellaisiksi holhoajiksi, ettemme luota toisen ihmisen omaan hengelliseen arvostelukykyyn, vaan aina ollaan huutamassa, Älä syö! Älä koske! Älä katso! Älä sitä, äläkä tätä!
Hyvät ihmiset, rauhaan ja lepoon Herrassa meidät on kutsuttu ja LUOTTAMUKSEEN, joka tarkoittaa sitä, että me LUOTAMME JUMALAA JA HÄNEN VOIMAANSA siinä määrin, että tiedämme Hänen pitävän omistaan huolen, kuten Hän on Sanassaan luvannut ja jos tuntuu siltä, että joku tarvitsee nyt suojavarustusta, niin onhan se nyt hyvät ihmiset korkein ja parhain tie meillä Jumalan lapsilla, lähteä rukoilemaan kyseisen ihmisen puolesta.
Kuka on muuten sitä mieltä, että nämä kaikki tässä ketjussa huudetut varoitukset ja kritiikki tuottivat paremman tuloksen Aksun kohdalla,
kuin olisi tuottanut se, että jokainen varoituksen ja kritiikin kirjoittaja olisi painunut polvilleen ja kantanut Aksua rukouksin Herran eteen ja näin
hälyttänyt taivaan sotajoukot Aksun suojaksi?
Jos Aksu olisi arka ja herkkä ihminen, uskaltaisiko tällaisen palautteen jälkeen enää "avata suutansa" tällä foorumilla? :(- 17@18
"Lapsi" ei nyt tässä tapauksessa ole lapsi, eli Jumalan sanaa ensinkään, joten koko F.F. juttuineen joutaa kaikkien likavesien mukana, jonnekin.
- KTS (Ei kirj.)
Muista Axu aktivoida trollintorjuntajärjestelmä kun liikut Suolikaxneloses...
- kiinnostaispa lukea
Tällä palstalla yleensä kirotaan kaikkea oikeaa. Alkoi kyllä kiinnostaa tuon Aksun suositelema kirja. Luotan Aksuun huomattavasti enemmän kuin eksytysten etsijöihin. Voi olla, että Aksun suositelema kirja on juuri sitä mitä voi lukea, tai voi olla, että osan saa siitäkin kirjasta hyljätä. Minua kiinnostaa kaikki, mitä eksytysten etsijät eivät suosittele lukemaan:)
- Outoa oppia
Frankipane ei ole ehkä ihan kärryillä kun ei tunne henkikastetta ja armolahjoja.
- virhein
On new agen julistaja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa532110En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311670Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141454Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3531444- 101414
Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681305- 121098
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul81014- 81982
- 20969