Tulipa äsken kirjoitettua yle lapin sivuille. Kun niillä ei kuitenkaan ole kanttia julkaista tekstiäni Lapin Kansan painotalon loptettamisesta, pistän sen tännekin:
"Kävin jokin aika sitten tutustumassa Oulussa Kalevan uuteen painoon. On siinä tehoa vaikka samalla koneella tehdä Lapin Kansa, Pohjolan Sanomat ja Kainuun Sanomat. Mutta eihän Rovaniemen painokaan kovin vanha ole?
Saiko AlmaMedia lesta-painostuksesta, joka alkoi väärin suuntautuneen päätoimittajan nimittämisestä, tarpeekseen kun muutakin pinnan alla kytee. Tämä Rauhan yhdistysten painostus on kaikkialla yhteiskunnassa sellaista luokkaa, että heidän ahdasmielisyydestään kärsii koko kansa.
Onneksi kalevalla on vielä poweria vastustaa tai ainakin suhtautua neutraalisti Vanhoillisimman siiven vaatimuksiin. Sääli jos Lapin Kansan alasajon syyksi paljastuu taas rauhan yhdistyksen "kuritus".
Lestat tuhoavat Lapin kansan
53
853
Vastaukset
- kanttia..
sulla varmaan oli kanttia kirjoittaa omalla nimelläsi sinne yle lapin sivuille?
- jarzza1
Kyllä siitä on ilmat lähteneet jo aika pä.iviä sitten .
- olet oikeassa
Jarrzza , puhut pelkkää asiaa. Johanna Korhosen hyllyttäminen pelkän seksuaalisen suuntautumisen tähden oli törkeä loukkaus , olisimme saaneet ammatti ihmisen johtamaan tuota hyssyttelevää maakuntalehteä . mutta kun laestadiolaiset tilaajat ryhtyivät perumaan tilauksiaan. Nyt me tavalliset tilaajat perumme tilauksiamme.
- Lestamafia
Näin on.
- mjoo..
Lestadiolaiset on pahoja narsistisesti häiriintyneitä sekopäitä.mutta ei niihin kannata kiinnittää mitään huomiota eikä välittää niistä yhtään mitään,kaikista paras on jättää ne omaan arvoonsa.
Harmi vaan kun ne häiriköi täällä muitten keskuudessa,pysyis siellä omissa seuroissaan vaan. - eihän se
hyvä uskonto ole joka ihmisiä seksuaalisen suuntauksn takia syrjii vaan se on paha uskonto. tai pahat edustajat siinä
- jarrzza
Tuota, nyt lipsutaan väärille urille. Minun kritiikkini kohdistuu vain rauhan yhdistyksen tapaan painostaa yhteiskunnan tärkeimpiä toimijoita toimimaan tietyllä tavalla. Usko itsessään ei ole pahasta, mutta "vallan väärinkäyttö" ja valtaväestön terrorisointi on valitettava ominaisuus näillä uskonmiehillä. Ja seurakuntalaiset toimivat kuten uskonjohtaja sanoo, kaikki yhtenä, siivoojasta toimitusjohtajaan. Siitä se painostus syntyy.
Katson että päätoimittajan valinnasta alkanut painostus on todella pelästyttänyt AlmaMedian johdon he, annettuaan periksi uskonmiehille, joutuvat maksamaan vahingonkorvauksia tälle naiselle ja sen lisäksi pohjoisen tilausmäärät putosivat. Lapin kansa on erittäin tappiollinen lehti. Siksi Alma on vetäytymässä koko pohjoissuomen alueelta. Ja me jäämme muutaman ilmaisjakelussa olevan paikallislehden varaan. Lestat tekivät tässä karhunpalveluksen koko pohjoiselle yhteiskunnalle.
Uskonto ei itsessään ole siis paha, mutta lauman johtajilla ei selvästikään ole näkemystä koko yhteiskunnan johtajuudesta ja vastuusta. Itsepäinen moraalin vartiointi tekee tässä hallaa koko pohjoiselle elinkelpoisuudelle.- moraalin vartiointi?
Lestadiolaisilla mitään moraalia ole,ne on uskonsa irvikuvia.
- Voittoa tekee
Lapin Kansa ei liene ikinä historiansa aikaan ollut tappiollinen.
Pohjolan Sanomat on.
Näitä kahta ei pidä sekoittaa.
- Lapin väestö
kiittää almamediaa siitä että saimme heteron päätoimittajan.
Kyllähän ihmisen arvomaailma nkyy työssä;
- uskovaisen arvomaailma näkyy
- kommunistin -"-
- kepulaisen ja kokkarin -"-
Samoin näkyy myös heteron ja homo0n arvomaailma
Sille me ai vaan voida mitään.
Kyllähän sekin näkyy että nyt kirjoittaa oikeistolainen hetero.
Tästä johtuen Lapin väestö ei halunnut vihervasemmistolaista lesboa Lapin valtalehden päätoimittajaksi, ei tietenkään, meitä oikeistolaisia heteroita on enemmistö Lapissa ja meidän ääni kuuluu, ei ainoastaan lestojen ääni.
Ja kun on vara valita, me, enemmistö, valitsemme oikeistolaisen heteron vaikka te vähemmistö, haluasittekin vähemmistöläisen seksuaalimarginaalin töihin. Ettehän te voi muuta halutakkaan kuin itsenne kaltaisen.
EMME MEKÄÄN !!!
Kiitos aploodeista kiitos !!!- Mie taas haluan
Kaljun ja lihavan päätoimittajan ajamaan asioita meidän kaljujen ja lihavien näkökulmasta katsottuna,mikään muu ei meille puli fädäreille kelpaa,ja jos ei muu auta niin haukutaan ja moralisoidaan pitkätukkaset laiheliinit ulos.
Kiitos aplodeista kiitos !!! - Huomas muuten heti
Mie taas haluan kirjoitti:
Kaljun ja lihavan päätoimittajan ajamaan asioita meidän kaljujen ja lihavien näkökulmasta katsottuna,mikään muu ei meille puli fädäreille kelpaa,ja jos ei muu auta niin haukutaan ja moralisoidaan pitkätukkaset laiheliinit ulos.
Kiitos aplodeista kiitos !!!että olet kalju ja lihava:)
Mutta ei se haittaa, eihän :) - jarrzza
Viimeisimpien vaalitulosten mukaan vasemmistoliitto / kommunistit ovat edelleen voimissaan nimenomaan lapissa. Ja valtapuolue on Keskustapuolue (lestadiolaiset). Minä en pidä vasemmistolaisuuttaa peikkona, kylläppä niille valtakunnan politiikassakin valta maistuu ja ajavat todella oikeistolaista politiikkaa. Heillä ei ole enää selkeää aatetta, jäljellä on inhimillisyys ja pienen ihmisen puolesta toimiminen.
No, se päätös on mennyttä ja jälkipyykkiä pestään siitä tuolla korkeammissa oikeusasteissa kai. Mutta mikä on Lapin Kansan kohtalo? Pikkuhiljaa Lestadiolaisuus on levittäytynyt myös yhteiskunnan vaikutuspaikoille, mm tietoliikenteen kontrollointiin, Arina-osuuskauppaan, tiedotusvälineisiin, Opetuspuolellahan niillä on aina ollut hyvä jalansija. Nyt myös yrittäjissä on paljon lestadiolaisia.
Saahan lestadiolaisia ollakin eikä uskonnossa itsessään ole mitään pahaa. Pahaa tässä kokonaisuudessa on se, että ei-uskovia kohdellaan toisen luokan kansalaisina, eli suurin osa kansasta jää sorretuksi tai orjan asemaan, ehkä ulos kuntien sosiaalisista palveluista, koulutuksesta jne vain uskonnon takia. Eli kun puhutaan Lestadiolaisuudesta, pienen ihmisen uskosta jumalaan ja siitä, että ketään ei hylätä, siihen tämä aate nyt on itse valtaa saadessaan sortumassa, se itse hylkää vääräuskoiset. Kohta ambulanssikaan ei tule vääräuskoista auttamaan? - kireäpipo
Ahaa siis koko lapinväestö on mielestäsi , joko lestadiolaisia tai homolesboja.
- Lapin väesto
Kiittää almamediaa siitä , että saimme huteran päätoimittajan. Lapinkansa ja Pohjolansanomat on käytännossä sama lehti . Miksi niitä ei voisi yhdistää ,kun tuntuu ,että kummankaan alueelta ei yksinään löydy tarpeeksi asiallista asiaa.
- Mielipide asiaan
Osittain samaa mieltä, muutama "korjaus" kuitenkin lienee paikallaan. Etköhän hiukan liioittele tätä lestadiolaisten valtaa? Heitä on kuitenkin vain noin 2 % valtakunnan väestöstä, kovaa porukkaa on, jos sillä väkimäärällä pyörittää Suomea? Toisaalta, yhtäläisyysmerkkien vetäminen Keskustan ja lestadiolaisten välillä ei tilastollisestikaan ole oikein toimiva yhtälö. Keskustan kannatus pyörii nykyisin noin 17-19%-yksikön paikkeilla, viimeisen vaalituloksen mukaan heitä äänesti noin 450 000 suomalaista. Jos lestadiolaisia on laskettu olevan Suomessa hiukan yli 100 000, niin sen laskuopin mukaan neljäsosa Keskustalaisista on näitä lestadiolaisia.
Ja vielä: En kuulu mihinkään lahkoon, enkä hyväksy lestadiolaisten tekmiä rikoksia. Aivan kuten en hyväksy minkään uskontokunnan vilpintekoa, aivan sama onko kyseessä katolinen tai mikä tahansa. Itselleni ei ole sattunut vain niin, että olisin törmännyt, saati kärsinyt mitenkään näistä lestadiolaisista. Siksi suhtaudun aika välinpitämättömästi koko lahkoon.- Niin ja..
sitäpaitsi nyky yhteiskunnassa suuri osa niistä lestoista on alkanu kyseenalaistaa lahkonsa oppeja,niin ettei siellä,kuten muissakaan uskonlahkoissa ole jäljellä enää muuta ku fanaattisimmat hihhulit, ja ne voinee jättää sinne keskenään kutemaan.Tarvi välittää niistä sen enempää.
- Lestadiolaisia on
siis jotain 2% väestöstä,eli siis sama määrä kuin narsistejakin.
Ihmeellinen yhteensattuma.- ja kommunisteja
(myös uskovaisia) on n. kymmenesosa lestamäärästä.
- MIELISAIRAITA oppeja
Vanhoillislestadiolaisen herätysliikkeen virallisia oppeja:
1. Vanhoillislestadiolaiset ovat koko maailman ainoita oikeita ja Jumalalle kelpaavia uskovaisia. Kaikki muut uskovaiset saarnataan helvettiin vl-rauhanyhdistyksillä ja heistä käytetään ilmaisua "epäuskoinen".
2. Jumala ei pysty suoraan antamaan syntejä anteeksi eikä pelastamaan ihmissielua - vain vl-henkilö voi antaa synnit anteeksi ja vain hänen kauttaan voi sielu pelastua.
3. Pyhä Henki toimii vain vl-herätysliikkeessä.
4. Pelkkä vl-herätysliike on Jumalan valtakunta.
5. Raamattu kieltää ehkäisyn.
Kaikki edellä mainitut opit ovat TÖRKEITÄ Raamatun vastaisia VALHEOPPEJA.- Anonyymi
Huutonaurua lesta-pieruperse-junteille jotka vääristää aitoa Raamattua. Leviuksen oppi meni Suomi junteille ja insesmi jyllää ja SYNTYMÄVIAT. Itsepäiset vanhukset tehny liian myöhään lapsia.
- Kokkola Fani
Lukekaas Kokkolan sivuilta asiaa.....tästäkin
- Buahahhaahhahaaaaaaa
Äidin oma pikku runkkari kuvittelee taas asioita. Kerro lisää, niin naurmmne lisää.
- Lapsiraiskaaja se on
Älä usko. Tuo namusetä itse raiskaa lapsia, ja hekumoi sillä täällä. Hyi mitä tekee, jeesusjojoon koko apina!
- jarrzza
No niin, saitte sitten hyvän ketjun pilalle. Minä uskon jumalaan, olen osallistunut myös vl-yhteisön kokouksiin, "jumalan terve" ja muut jutut ovat tuttuja. Kyse ei ole siitä tässä ketjussa.
Kyse on siitä, miten vl-yhteisö toimii ja vaikuttaa ympäröivässä yhteiskunnassa. Minä en hyväksy kaikkia toimia mitä on tehty, vaikka niillä estettäisiin " synnin ja paholaisen levittäytyminen". Mielestäni minulla on oikeus kertoa oma mielipiteeni, vaikka se olisi oman uskonnollisen yhteisöni vastaista. Kyse ei voi eikä saa olla yhteisöstä, vaan kunkin ihmisen omasta aktiivisuudesta ja ajattelukyvystä.
En hyväksy sitä että vl-yhteisö ponnekkaasti on viemässä lapista tärkeimmän sanomalehden. Tässä mennään yli minun kipukynnykseni ja katsoin aiheelliseksi avata suuni.- poiespotkittu
Kertokaa miten lesdatiolaisuus tähän liittyy - onko jossakin päättävässä elimessa heidän enemmistö.
En oikein ymmärrä väitettä poiespotkittu kirjoitti:
Kertokaa miten lesdatiolaisuus tähän liittyy - onko jossakin päättävässä elimessa heidän enemmistö.
En oikein ymmärrä väitettäKyse tässä jutussa on siitä, että vl-porukka sai tietää ehdolla olevan nais-päätoimittajan olevan naisen kanssa suhteessa ja muutenkin aika vapaamielinen ihminen.
Tätähän ei sulatettu, vaan lapin vl-johtajat sopivat kampanjasta, joka kohdistettiin Alma-Median johtomiehiin kuuluvaan Kai Telanteeseen. Huhujen mukaan tässä käytettiin apuna ihan ministeri-kokemusta omaavia keskustapoliitikkoja ja suoraa yhteydenottoa useampaan kertaan.
Telannetta painostettiin kunnes hän meni purkamaan työsopimuksen Korhosen kanssa. Tästä taisi tänään tulla hovi-oikeudne tuomiokin, jossa Telanne tuomittiin työsyrjinnästä sakkoihin.
Toisen kappaleen painostus-operaatio Alma-Median nuorta johtajaa kohtaan on netistä luettua, asianosaiset eivät itse uskalla sitä ääneen sanoa. Kommentteja löydät googlella satoja, joissa arvioidaan vl-liikkeen osuutta irtisanomiseen. Ehkä kaikkein asiallisimman kirjoituksen laati Professori Jyrki virolainen blogissaan, erityisesti kohta 18 on se, missä hän pukee yleisen epäilyksen sanoiksi. Linkki blogiin: http://jyrkivirolainen.blogspot.fi/2008/10/ptoimittaja-johanna-korhoselle-potkut.html
Toisaalta Simon eläköitynyt kirkkoherra, myös vl-- liikkeen jäsen Seppo Lohi kohahdutti myös omiaan antamalla aika omintakeisen haastattelun Keski-Suomalainen- lehdelle http://www.ksml.fi/uutiset/kotimaa/vanhoillislestadiolaiset-valmistautuivat-jo-tilausperuutuksiin/913558
Mielenkiinnolla olen seuranut tätä prosessia, mutta ajatusleikkien tasolle tämä jää, kun kukaan asianosaisista ei tätä vl-kytkentää ääneen sano. Harmi että asialliset keskustelut täälläkin yleensä "sutataan" raiskaus-pedofiili-tyyppisillä ilmaisuilla. Minua kiinnostaa kovasti, mihin suuntaan tämä maailmamme kehittyy, lapissa vl-liikkeellä on suuri merkitys siihen, miten täällä huomenna eletään ja ollaan.- PerusÄssä
orginal-mikko kirjoitti:
Kyse tässä jutussa on siitä, että vl-porukka sai tietää ehdolla olevan nais-päätoimittajan olevan naisen kanssa suhteessa ja muutenkin aika vapaamielinen ihminen.
Tätähän ei sulatettu, vaan lapin vl-johtajat sopivat kampanjasta, joka kohdistettiin Alma-Median johtomiehiin kuuluvaan Kai Telanteeseen. Huhujen mukaan tässä käytettiin apuna ihan ministeri-kokemusta omaavia keskustapoliitikkoja ja suoraa yhteydenottoa useampaan kertaan.
Telannetta painostettiin kunnes hän meni purkamaan työsopimuksen Korhosen kanssa. Tästä taisi tänään tulla hovi-oikeudne tuomiokin, jossa Telanne tuomittiin työsyrjinnästä sakkoihin.
Toisen kappaleen painostus-operaatio Alma-Median nuorta johtajaa kohtaan on netistä luettua, asianosaiset eivät itse uskalla sitä ääneen sanoa. Kommentteja löydät googlella satoja, joissa arvioidaan vl-liikkeen osuutta irtisanomiseen. Ehkä kaikkein asiallisimman kirjoituksen laati Professori Jyrki virolainen blogissaan, erityisesti kohta 18 on se, missä hän pukee yleisen epäilyksen sanoiksi. Linkki blogiin: http://jyrkivirolainen.blogspot.fi/2008/10/ptoimittaja-johanna-korhoselle-potkut.html
Toisaalta Simon eläköitynyt kirkkoherra, myös vl-- liikkeen jäsen Seppo Lohi kohahdutti myös omiaan antamalla aika omintakeisen haastattelun Keski-Suomalainen- lehdelle http://www.ksml.fi/uutiset/kotimaa/vanhoillislestadiolaiset-valmistautuivat-jo-tilausperuutuksiin/913558
Mielenkiinnolla olen seuranut tätä prosessia, mutta ajatusleikkien tasolle tämä jää, kun kukaan asianosaisista ei tätä vl-kytkentää ääneen sano. Harmi että asialliset keskustelut täälläkin yleensä "sutataan" raiskaus-pedofiili-tyyppisillä ilmaisuilla. Minua kiinnostaa kovasti, mihin suuntaan tämä maailmamme kehittyy, lapissa vl-liikkeellä on suuri merkitys siihen, miten täällä huomenna eletään ja ollaan.Olkoon mitä tahansa lestoja, mutta tuossa Lapin Kansan päätoimittaja asiassa kävi ihan oikein. Mitalihan Telanteelle pitäisi antaa toimistaan, jokainen tajuaa miksi. Vai eikö päätoimittajan oma linja näy lehdessä? Joka niin uskoo, voi nielaista päänsä. Onneksi homot ja lesbot eivät hallitse ainakaan Lapin Kansaa ja sen linjaa, parempi näin.
- Hallelujaaaaaaaaa
Ei lestat mitään tuhoa. Ne täyttää maan Jumalan kehotuksesta. Penskoja sikiää joka vuosi perheeseen ja jos äiti meinaa nääntyä niin sanotaan jotta *Jumala antaa uuden äidin*...Me veronmaksajat elätetään ne kaikki.Hieno homma. Pääasia jotta suviseurat joka vuosi.
- 18+10
Lestadiolaiset on maanvaivoja.
- mooses
Lestad ovat jälleen kunnostautuneet. KS. Lapinkansa 22. 1 2013
- Taivaspaikka katkoll
Eräs tuttavani oli vapaaehtoissiivoojana suviseurojen jälkeen.Sanoi että kortonkeja ja tyhjiä viinapulloja riitti alueella. Tekopyhää hurskastelua koko homma.
- Varmaan..
Siinä lestadiolaisissa muutama semmonen mätämuna jotka pilaa koko porukan maineen.
Eihän se tartte olla kun yksi semmonen.
- seurantaa
No, miksipä ei. Rauhan seurat, hyvä näin. Kaikki syntiset ovat varmaan tervetulleita. Kortsut laskee muut? Miksi? Ketä palvelet?
- uskovainen4
On käsittämätöntä, että joku voi uskonnosta vammautua ja moittia muita. Jokainen tulee autuaaksi uskonsa kautta. Näin on todettu. Turha olla muita parempi uskossaan. Se ei johda mihinkään. Olipa lestadiolainen tai helluntailainen, niin usko on sama. Muut voivat arvostella, mutta usko on henkilökohtaista, ei yhteisöllistä. Usko Jeesukseen ja Jumalaan parantaa maailman kuvaa. Rikkaus ja valta eivät pidä hengissä!
- Henk koht.
olen sitä mieltä,että usko ei tarvi mitään kulissiseurakuntia,vaikka niinhän raamattu toki sanookin,että Jumala ei asu seurakunnissa.
- NappiNiskaan
Jumala antaa uuden äidin jos nykyinen väsyy. Ootte urpoa sakkia.
- pyhäkirja
Jos perheenäiti ei kestä enään kolmannentoista lapsen jälkeen on aivan ymmärrettävää , että isä ryhtyy käyttämään vielä tervettä tytärtä. Te vääräuskoiset ette vain halua oivaltaa näitä asioita.
- Ehkäsyä
Lestat saa käyttää vaan silloin kun vieraiden kanssa touhuillaan,ei missään nimessä oman kumppanin kanssa tietenkään.
- Lähihoitaja 1
Mulla on ollu työkaverina hoitoalalla muutaman vuoden pari lestadiolaista. Ovat kyllä pahimmasta päästä narsisteja, ylimielisiä ja rasisteja. Oma uskonto ajaa kaiken edelle, ja tietysti oma porukka voi tehdä mitä vain kunhan pyytää synnit anteeksi.
- sen lisäksi
ovat muiden härskejä hyväksikäyttäjiä ja epärehellisiä.
- hmph
Kenenkään ei tulisi palkata hoitotyöhön lessua. Pitäisi ihan laissa kieltää.
- Painukoot per.eeseen
Eli sama systeemi näkyy olevan kuin helluntailaisilla. Tunnen erään naisen kyseisestä uskontokunnasta, jonka periaatteita jaksan aina ihmetellä. Itse olen hänen mielestään syntinen saatana kurja, jolla ei ole ihmisarvoa, koska en kuulu heidän yhteisöönsä. Olen elänyt kurissa ja nuhteessa elämäni läpi, töitä tehden ja monta lasta kasvattanut puolisoni kanssa. Vaimoni kanssa olen elänyt normielämää muutaman vuosikymmenen yhdessä, ja veroni olen yhteiskunnalle aina rehellisesti maksanut. Silti tämä nainen ei koe mitenkään, että olisin elänyt oikein.
Sitävastoin hän ylistää minulle esimerkissään aina sossunpummia, joka koskaan ei ole työpäivää tehnyt. Noin kolme vuosikymmentä on mennyt rikoksia tehden, lopuksi tappo, josta tuli kymmenen vuoden kakku. Nyt, kun tyyppi on ollut puoli vuotta helluntai-uskossa, hän on automaattisesti parempi ihminen kuin kukaan kanssaihmisistä. Logiikka se on tuokin, itse arvostan aina rehellistä työtätekevää ihmistä enemmän kuin jotain hihhulia. Aamulla kun tapat, ja iltarukouksessa muistat pyytää anteeksi, niin homma on selvä. Se on helluntai-hihhulien periaate.- kuumia-aaltoja
Miksi et lopeta tuntemasta sitä naista? Ilmeisesti joku vanheneva suomalais nainen , ne kun tahtovat olla sekaisin jo ilman sitä helluntaitakin. Keski-ikäisen naisen ihmisarvo tahtoo kiertää omituisesti sieltä jalkovälin kautta. Sossupummi on hoitanut iltapuhteet niin ihanasti.
- jättäkää ne
Lestadiolaiset omaan arvoonsa,ei kannata niistä nollista välittää mitään.
- 17+8
Tiedä mitä sukupuolitauteja ne lestadiolaiset kantaa kun hässivät ilman ehkäsyä.
- pas kalehti
pari lapin juttua.loput pirkanmaalta. porista ja vaikka mistä.
- Lestan naapuri
Jos Lapin Kansan paino siirtyy pois Rovaniemeltä, niin lopetan ko. lehden tilaukseni.
Liittykää mukaan protestiliikkeeseen! - Anonyymi
Yli kymmenen vuotta sitten pohdittiin uskosta.
Melkomoinen kokemus lukea koko ketju huolella läpi.
Alitajunta reagoi rajusti, huh, huh- Anonyymi
Vinkunaa, ulinaa, huh, huh
- Anonyymi
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
- Anonyymi
Varysen pavolle aani ja lestat puttoa
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873277
- 623027
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332520- 802303
- 802303
- 962056
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361903- 121646
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201643Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil311479