Kirjoittelin kerran Vesnnosta ja lupasin käydä ihan paikanpäällä- No kävinhän minä.Kävin entisillä synnyin- ja nuoruusvuosieni asuinpaikoilla. Todellakin vain kävin.
Kovin paljon on paikkakunta muuttunut ja tekee mieli sanoa että huonompaan suuntaan. Oliko minulla niin huono ajankohta vai mistähän johtui,että näitä "kaljaveikkoja oli aika paljon liikkeellä ?
En jäänyt pohtimaan sitä vaan jatkoin matkaani Viitasaaren kautta pohjoiseen.
Viitasaaresta tuli mieleeni kauppias.olikohan Leevi Pätynen joka aikoinaan kirjoitteli pakinoita mm. "Humusaaren vallattomat urokset" ,"Kalliit ovat housujeni lunnaat" ja taisi olla sellainenkin kuin "Korpraali ratsastaa aaseilla" No se oli sitä aikaa se. Pätynen oli muuten Hietarannan osulassa kauppiaana.No tottahan "Korpraali" antoi potkut. Yhdestä kirjoituksesta tekee vielä mieli mainita. Eräs lehtileike sanomalehti
Karjalaisesta.Pakina on vuosien takaa ja sen on kirjoittanut Jukka Niskanen. Entisiä Vesantolaisia hänkin. Pari vuotta nuoruudestaan asunut Vesannolla.En ole varma mutta luulen niin että hän on "Veksi" Niskasen poika. Veksihän oli aikoinaan urheiluohjaajana Vesnnolla. Jukka oli käynyt kerran syntymäsijoillaan ja se kuulemma riitti. Oli aika synkkäsävyinen pakina. Tottapuhuen onhan Vesantolaisista 90 % kunnon kansalaisia.Asiat vain menee niin että se 10 % tahtoo pilata koko paikkakunnan maineen.Käyn taas ensi kesänä tarkastamassa tilanteen. Hyvää vuodenjatkoa vain kaikille!
No tässähän tämä.
x-mainari
2
197
Vastaukset
- Jälkeläinen
Kiinnostaisi tietää, missä ja milloin pakinoita olisi julkaistu?
- TOTUUSPIELAVEDESTÄ
Vesanto on paratiisi Pielaveteen verrattuna., Kaikessa vilppi ja petos pielavedellä mukana.Ravintola/keilahalliyrittäjä kehuskeli jopa julkisesti Savon Sanomissa kuinka kova oli lainailemaan veljensä kanssa ilman lupaa. Väitti jopa että olisi ystäviä Keiteleellä.No pitää tässä sanoa että se ei tee kenestäkään ystävää jos on samassa työpaikassa tai tervehtii jotain.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2111648Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1401404- 541143
- 581053
- 721005
- 106932
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva53926Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53860- 82840
- 31774