Suomalaisella auto saksan kilvissä - mahdollistako?

Wolkkaristi

Osaisko joku vaikka saksassa asuvana tai muuten saksan lakia tuntevana neuvoa?

Voiko saksalaisilla rekisterikilvillä (ei niillä väliaikaiskilvillä, joita suomeen ostettaessa autoissa on) ajella suomessa vapaasti ilman maassaoloaikoja tms? Rajattomasti?

Jos voi, niin pitääkö saksalaiskilpien omistaja olla rekisteröitynä Saksaan pysyvästi asuvana tai olla aito Saksan kansalainen? Voiko Suomen kansalainen, mutta Saksassa syntynyt omistaa saksalaiset kilvet, joilla ajaa Suomessa?

Voisin hankkia saksalaiskilvillä varustetun auton, pitää sitä Saksan rekisterissä, katsastaa sen siellä ja maksaa verot siitä Saksaan, mutta Suomen passin omistavana olen luonnollisesti suurimman osan vuotta Suomessa. Minulla on vielä saksalainen verokortti ja henkilönumero olemassa, joita tosin en ole vuosiin käyttänyt, mutta ne ei taida riittää? Lienee jo juridisesti kuolleet. Pitäisi olla lisäksi saksalainen osoite.

Onko kellään kokemusta käytännöstä?

3

812

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vakinainen asuinpaik

Suomessa asuva ei voi ajaa saksalaisella autolla Suomessa. Saksassa asuva voi ajaa 6 kk vuoden aikana.

• Hyvä ajatus

Jos tuo olisi mahdollista niin montako suomessa rekisteröityä luulisit teillämme liikkuvan ? Kysyn vaan.

• Eivät käyttökulut,

verot ja vakuutukset paljoa poikkea suomalaisista kuluista. Auton arvokin tippuu ainakin yhtä nopeasti. Vaikea löytää järkiperusteita muutenkaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      190
      1429
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1218
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      50
      958
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      910
    5. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      52
      813
    6. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      810
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      56
      792
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      81
      775
    9. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      102
      774
    10. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      722
    Aihe