aloitteet kaupungille

ko visioissa löytyy

5

110

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ystävyyskaupungit
    • -ehdotus-

Voihan tuonne laittaa toivomuksia esim. siitä aurausurakoitsijoidenkin valinnasta ja heidän tavasta hoitaa työnsä josta maksunsa saavat.

• Harvalla riittää omalla nimellään kanttia pistää kansalaisaloitteita kaupungille. Täällä sen sijaan voi melskata ja heitellä ajatuksiaan kuin baaritiskillä ikään, huudella puskista tai vaikka vain oksentaa soopaa, jos ei muuhun enää kykene.

Mutta vakavasti: aloitus on hyvää asiaa, jos on hyvä ajatus minkä kaupunki voisi tehdä. Jokaisella on oikeus tehdä ns kansalaisaloite, jonka viranomaiset tutkivat ja mikäli se on toteuttamiskelpoinen, valmistelevat ja vievät lautakunnan käsittelyyn.

Tällä periaatteellahan tuli aikoinaan tämä ajokielto, pari pyörätietä, parannuksia tk:n päivitystykseen jne. Onhan näitä. Kirjoittakaa ajatuksenne yhteen lauseeseen ja perustelkaa se sitten vaikka 10 lauseella. Käytä sivistynyttä kieltä, p...kele, he...tin naapuri jne - ilmaisut saavat myös virkamiehemme takajaloilleen ja asian valmistelu saattaa tyssätä siihen.

Huomatkaa, että laki asioinnista viranomaisessa (ns hallintolaki) velvoittaa viranomaisen vastaamaan aloitteen tekijälle, mihin mahdollisiin toimenpiteisiin aloitteen johdosta on ryhdytty. Siksi siellä lomakkeissa kysytään yhteystietoja. Aloite on vapaamuotoinen, sen voi tehdä vaikka sähköpostitse kirjoittaen.

• -s-

Tuo on noin 99,9 % ihmisistä ihan liian vaivalloista. Paljon helpompaa on kitissä netissä ja lehtien tekstaripalstoilla kuvitellen ottavansa asioihin kantaa. Ja ihmettelemällä miksei kukaan tee mitään vaikka minä sentään olen nimettömänä asiasta nettiinkin kirjoittanut ja kironnut päälle. Mutta viihdettähän nämä netti- ja tekstaripalstat ovat.

• Aikatauluttaja

Teimpä aloitteen kaksi vuotta taaksepäin. Ainoa kuittaus mitä olen saanut niin kaupunginkirjaamo pyynnöstäni kuittasi aloitteeni saapuneeksi jo samana päivänä kun sen sähköpostina lähetin.´Olen yhden kerran soitellut aloitteeni perään ja silloin sain ilmoituksen että aloitteeni makaa kaupunginjohtajan pöydällä. No annoin itselleni ymmärtää että kirjaamossa on kaupunginjohtaja Petter Eevert Koposen vanha työpöytä johon tällaisen tavallisen rahvaan aloitteet laitetetaan makoilemaan. Älkää hyvät kaupunkilaiset turhaan tehkö aloitteita, ei ne tule käsitellyiksi vaikka kuntalaki kyllä toisin vaatii.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      102
      3539
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      3197
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      434
      2694
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      81
      2479
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      85
      2458
    6. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      42
      2134
    7. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      96
      2096
    8. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      50
      1742
    9. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      22
      1720
    10. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1706
    Aihe