Tätäkö se nyt on...

Paha olla

Hei.. Ajattelin kirjotella tänne, että saisin vähän avauduttua. Tuntuu jotenki niin pahalta, kun tästä ei voi pysty kenellekään puhumaan.

Itselläni alkoi tänä syksynä pientä oksentelua silloin tällöin, jos oli syönyt aivan liikaa karkki tai sipsiä. Yleensä menee viikonloppusin herkkuja niin paljon että tulee siis niin huono olo, että ihan vaan sen takia olen joskus oksentanut.Se johtunee siitä, kun ahmin kaikki kerralla ja sitte valitten ähkyä oloa. Noh, mutta kuitenkin en ajatellut asiaa sen enempää, koska se oli niin harvoin kun oksensin. Mutta nyt muutaman viikon sisällä tästä onki tullut suurempi ongelma....

Olen ihan hoikka, en yhtään lihava. Yritän pitää herkut loitolla arkisin, ja syödä vain viikonloppuisin. Arkisin syön koulussa tuhdin lounaan ja kotona omenaa/jugurttia, koska en halua syödä liikaa. Sitten tulee niitä hetkiä kun täytyy saada jotain herkkua ja jos retkahan niin fiilis on niin maassa, että olen mennyt oksentamaan. Aluksi se oli siis semmoista,että jos arkisin retkahdin niin oksensin. Nykyään se on että vaikka tulee viikonloppu ja olen antanut itelleni luvan syödä niin olen taas niin ähky, että en näe muuta vaihtoehtoa kuin mennä oksentamaan.

Kerran tapahtui niin, että olin kavereiden kanssa arkena syömässä pizzaa. Tulin niin täyteen, että yritin nopeasti päästä kotia ja oksentamaan. Sitten tapahtui niin, että luonani oli kaveri yökylässä, kun syötii ihan hirveesti sipsiä jne.. Kunnes oli pakko mennä suihkuun, että pystyin oksentamaan.... Yhden kerran tapahtui jopa niin, että menin kauppaan hakemaan kakkua, ja tiedostin että ahmin sitä eka niin ettei enää tee mieli ja sitten oksenna....

Näiden tapahtumien jälkeen on alkanut pelottaa, että tästäkö se bulimia nyt alkaa. Kohtako en enää pääse tästä eroon niin helpolla?

Musta tuntuu, että koko elämä pyörii ruuan ympärillä. Arkena yritän välttää mitään turhia herkkuja, mutta silti mietin niitä joka päivä. Maanantaina odotan viikonloppua, että saan syödä herkkuja, mutta kun viikonloppu tulee, niin syöminen menee överiks ja oksennan. Eli jos en söis herkkuja mahaani ihan täyteen, ei mulla olis tarvetta oksentaa. Mutta miten sitä nyt pystyy estämään itseä syömästä jotain mitä haluaa kovasti joka päivä.

Tää paha olo vaan pahenee, kun kuulee kuinka muut elävät terveellistä elämää, käyvät salilla, syövät hyvin ja laihtuvat. Sitten ahistaa niin, että tekis mieli oksentaa.

Kuhan avauduin. Helpotti oloa!

0

102

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
        Ikävä
        199
        1590
      2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
        Ikävä
        138
        1354
      3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
        Ikävä
        54
        1123
      4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
        Ikävä
        72
        995
      5. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
        Ikävä
        51
        950
      6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
        Ikävä
        106
        902
      7. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
        Ikävä
        52
        893
      8. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
        Ikävä
        53
        850
      9. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
        Ikävä
        82
        830
      10. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
        Ikävä
        31