Jaettaisiinko tässä lukuvinkkejä lukemistamme kristillisistä kirjoista? Toki saa "epäsuositellakin", jos jokin kirja oli pettymys.
Itse en ole pitkiin aikoihin lukenut muita kristillisiä kirjoja kuin Raamattua, mutta eilen kävin kirjastossa ja lainasin muutaman opuksen. . Huomasin, että kirjoja löytyi valtava määrä ja usein onkin vaikea takakannen perusteella arvioida, mikä on kirjan sisältö.
Lainasin mm. seuraavat kirjat:
Heinimäki, Jaakko: Luterilaisuuden ABC
Prince, Joseph: Anna armolle mahdollisuus
Jacobs, A.J: Raamatullinen vuosi
Suositellaan kristillisiä kirjoja
19
141
Vastaukset
- Voisin myös lukea
Tuota Jacobsia taitavat suositella lähes kaikki, jotka ovat sen lukeneet. Sen voisin itsekin käydä lainaamassa. Vaikuttaa oikein mielenkiintoiselta.
Kristillisiä on vain pari miljardia. 5 miljardille suositellaan ihan toisenlaisia kirjoja "hengen ravinnoksi".
- 6 + 14
"eilen kävin kirjastossa ja lainasin muutaman opuksen. . Huomasin, että kirjoja löytyi valtava määrä"
Näitä löytyy kirjastoista hyvin kun eivät ole lainassa.- hengenruokaa
^ Huumoriveikko :)
Tarkennan: kristillisiä kirjoja oli sangen runsaasti. - 11 + 5
hengenruokaa kirjoitti:
^ Huumoriveikko :)
Tarkennan: kristillisiä kirjoja oli sangen runsaasti."Tarkennan: kristillisiä kirjoja oli sangen runsaasti."
Ne just ei ole lainassa.
Peter Halldorf: Pyhän tuoksu.
Tämä on ollut itselleni viime aikoina hyvin merkityksellinen. Täällä kirjaa kuvataan mielestäni hyvin: http://www.reijotelaranta.fi/kirjojen_valintaopas/aikajarjestyksessa/peter_halldorf_pyhan_tuoksu/
Tuo Raamatullinen vuosi on myös hyvä kirja, tai siis ennen kaikkea hauska, ja laittaa kyllä pohtimaan omaa suhdetta Raamattuun.
Aija-pappi- kerubim
Vaeltajan kertomukset
Kristoduli: Sielun lääke
Ware: Sisäinen valtakunta
Saharov: Hänen elämänsä on minun elämäni - tallennus suoritettu
Raamatun 66 kirjaa.
Ps. Erittän outo kirjasuositusvalinta Aijalta. Reijo Telaranta ei ole huuhaa kristitty. Henri J. M. Nouwenin kirjat !
Tuikku-pappi- *Faith*
Viime aikoina suurin suosikkini on ollut Derek Princen "Blessing or Curse - You can choose. Freedom from pressures you thought you had to live with."
Hannu ja Laura Haukan elämää Jumalalle uskollisina, monien uskovien koettelemuksia ja Jumalan aloittama evankeliointi Venäjällä tv-lähetyksin ja sen historiallisia seurauksia: Vuosisadan ihme.
- Arvidsson
Luin kirjan: Henki tekee eläväksi.. Se on 101 vuotiaan Arthur Kukkulan elämäkerta. Käsittämätön mies, joka oli kuin kävelevä Raamattu. Hän oli lukenut Raamatun läpi lähes 2000 kertaa. Pyhä Henki oli tuon miehen elämässä tehnyt ihmeitä.
Parhaillaan luen Juha Ahvion kirjaa: Minne menet, Suomen Siion? Vaikuttaa siltä, että tarvitsemme uutta uskonpuhdistusta
Mieleeni tulevat hyvät kirjat, jotka olen lukenut:
Tässä kuussa 105-vuotiaana kuolleen evankelistan Hilja Aaltosen, ja
Fank Mangsin kirjat, jotka pysyvät tuoreena jatkuvasti. Erinomaisia.- Arvidsson
Arthur Kukkula elää vieläkin ja jopa pitää puheitakin.
- ,--
Spongin Re-claiming the Bible for a non-religious world.
- hengenruokaa
Kiva kun on tullut vastauksia!
Olen nyt aloittanut tuon "Raamatullinen vuosi" -kirjan ja se vaikuttaa hyvältä. Sen sijaan vilkaistuani tarkemmin Joseph Princen kirjaa huomasin sen olevan menestysteologiaa, enkä aio sitä lukea. - Lueskellemmaan
Tässä olisi joitakin kirjoja joita luulisin voivani suositella:
Nummela, Leif: Raamatun punainen lanka
Jumalan sana: inspiroitu ja erehtymätön, toim. Petri Mäkilä ja Pasi Turunen
Nuo ovat voisi kai sanoa enemmän opillisia ja 'teoreettisia'.
Sitten joitakin elämäkerrallis-käytännöllisluonteisia:
Manninen, Veikko: Jumalan ja ihmisten palveluksessa: Veikko Mannisen elämäkerta, toim. Risto Siltanen [Tätä kirjaa voisi suositella luettavaksi vaikka ihan ensimmäisenä seuraavaksi luettavaksi, mikäli ei tunnu olevan pakottavaa tarvetta lukea jotakin muuta kirjaa]
Manninen, Veikko: Mannisentie: Veikko Manninen, toim. Maija Hurri; kannattaa lukea myös tämä kirja.
Romu, Jaakko: Romu mutta maksettu.
Pohjolainen, Toivo: Altti Viljanen, Uruguayn apostoli.
Kärnä, Lea: Lea Kärnä: sisua, kyyleleitä ja uskoa: lähetyspioneerín rikas taival elämäkertana, toim. Risto Siltanen.
Kaartinen, Leena (lähetyslääkärin useita työstään ja työympäristöstään kertovia kirjoja)
Siinä ihan vain alkajaisiksi muutamia. Kirjastojen ja julkaisijoiden/kustantajien luetteloista löytyy lukemisen arvoisiakin teoksi enemmän kuin koskaan ehtii lukea (niistä puhumatta joita ei kannata lukea). - Arvidsson
Risto Santala: Kristinuskon juuret I ja II. Juuremme löytyvät!
- tämä on hyvä
Verhoeven: Jeesus Nasaretilainen
- dsss999
Kurt Koch; " Voitto on sittenkin meidän"
http://kauppa.herätysseura.fi/tuote.php?kirjaid=85
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271538Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391429Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121335Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391301Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12988
- 7941
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7881- 71806