Kohta 3 kuukautta sitten muuttanut hesast porvoosee ja vielkää ei oo saanu työpaikkaa!!!!!! Lupasivat säälittävimmän työpaikan ihan muuton alussa lehden jakausta yöllä siitäkään ei oo kuulunu ku yritin soittaa nii sanoivat, että on ruuhkaa!!.Työkkäris kävin ja sanoin et pää sekoo istuu himas niin sanoivat, että jatketaan sun työnhakuu kysyin et mitä hyötyy siit on ku ei sielt mitää tuu kummiskaa et antaa työ tai kurssi tai koulupaikka tai jtn niin porvoossa on yksi kurssi avoinna olin siis valmistautunut vaikka keräämään pulloja niin kun kuulin tästä kurssista niin näin vaa punasta jätehuolto tai joku siivojaa kurssi ja kestää yli 100 päivä !!!!
saako porvoosta ikinä töitä!!
14
695
Vastaukset
- jeejee7
Saahan täältä, kuhan puhut ruotsia ja on suhteita firmaan johon hakee töihin..
- Olisit vaan
pysynyt stadissa. Stadissa toimii sentään sossu, jos osaat asiasi. Ei stadissakaan duunia helpolla saa, ellet tunne ketään, joka tuntee jonkun.
Porvoossa sun on osattava tätä hämärästi ruotsin kieltä muistuttavaa paikallista mongerrusta duunia saadaksesi ja sukunimesikin olisi syytä olla samaa laatua.
Kielen kyllä oppii helposti, paat vaan jonkun oppimasi sanan jälkeen muutaman sanan suomea ja ripottelet sitten niitä mongerrussanoja sinne joukkoon sopivin välein, niin et erotu joukosta mitenkään.
Eikä ole niin väliä, jos et tiedä jotakin verbiä sillä mongerruskielellä, voit aivan hyvin vääntää suomenkielisestä verbistä paikallisen vastaavan ja läpi menee.
Parhaan mielestäni tällaisen olen kuullut kun paikallinen ei tiennyt toimia-verbin "ruotsinkielistä" vastinetta eli fungera, hän käytti sanomassaan: "det toimar inte". Huomaat, ettei sulla ole hädän päivää Porvoossa ainakaan kielen suhteen. - Niin ja
50-luvulla natiaiset matkusti "Hooforsiin" kun kotonakin niin puhuttiin.
H:fors ymmärrettiin Helsingiksi kun pakettikortissa oli Helsinki / H:fors.
Paikallisella "kielellä" on siis pitkät perinteet.- tsemppiä.
Älä lannistu jatka hakemista. Yritä saada hakemukseen esille ne puolet joissa olet hyvä ja keksi asioita miksi juuri sinä olisit paras valinta hakemaasi työpaikkaan. Kysele omaaloitteisesti eri työnantajilta töitä vaikka niitä ei juuri sillä hetkellä olisikaan tarvetta. Osoita aktiivisuutta ja aloitekykyä niin se saattaa poikia myöhemmin töitä.
- on_duunia
mol.fi ja siihen hakukriteeriksi "Porvoo", siellä on monta paikkaa
- yrittäjä
Kyllähän noita hakijoita on ihan riittävästi, mutta ei tekijöitä. Työltä odotetaan, että se on kevyttä sisätyötä ja insinööripalkalla. Työn pitäisi olla myös aina kivaa ja mukavaa. Voin sanoa, että em. kriteereillä varustetut hakijat jäävät ilman työtä. Elämässä, kun ei aina voi olla mukavaa.
- eläkeläinen+++
Min granne , infödd Borgåbo har varit snart ett år arbetslös,han är dessutom tvåspråkig så inte är det alltid fast i om man talar svenska.
- periksiantamattomuut
eläkeläinen+++ kirjoitti:
Min granne , infödd Borgåbo har varit snart ett år arbetslös,han är dessutom tvåspråkig så inte är det alltid fast i om man talar svenska.
Ei kai se nyt ole kielestä kiinni jos saa töitä. Työskenteleehän täällä Eestiläisiä, Venäläisiä, Puolalaisia, afrikasta tulleita ym. jotka ei osaa sen epää suomea kuin ruotsiakaan. Osaamisesta ja työhaluista kaikki on kiinni.
- ahkeruus hyve
periksiantamattomuut kirjoitti:
Ei kai se nyt ole kielestä kiinni jos saa töitä. Työskenteleehän täällä Eestiläisiä, Venäläisiä, Puolalaisia, afrikasta tulleita ym. jotka ei osaa sen epää suomea kuin ruotsiakaan. Osaamisesta ja työhaluista kaikki on kiinni.
Vastauksena poistettuihin viesteihin. Olen tavannut afrikkalaisia lääkäreinä, bussikuskeina, kokkeina, virkamiehinä ja siivoojina. Kirjo on laaja joten osaamista ja työhaluja tuntuu löytyvän laidasta laitaan.
- eiheitäpäässeisuinka
Palstan häiriköllä voisi olla vinkkejä hyvästä rekkakuskin duuneista. Laita kyssäri palstalle. Voi tietty olla, että häirikkö poistattaa sen nopeasti.
- Kyllä kysyvä saa
Kyllä Porvoosta työtä saa jos ei vaan ala nirsoilemaan.
Itsekin vain kysyin ja heti tärppäsi.
Onnea työnhakuun! sain jo työpaikan ja kiitos kaikille vastanneille. Eräille halusin sanoa vain sen, että hain mitä vaan työtä siivousta,henkilökohtaista avustajaa, myyjää siis kaikkii töitä mitä nyt mollissa oli ja koulutus riitti. Ei täältä porvoosta kyllä helpolla töitä irtoa jos ei oo koulutusta( olen siis käynyt lukion) verrattuna helsinkiin. Helsingissä kun asuin niin muuttohommia sai heti ja monesta eri firmasta
- Työtön arbetslös
Jos ei ole koulutusta voi hakea mitä työtä vain. Jos on koulutusta ja suomalainen niin ei saa muuta työtä, koska lähtee heti pois kun saa parempaa. Näin sanotaan ja sitten täällä ollaan ilman työtä jo kauan. Porvoossa ei ole mitään työtä oikeasti koulutetuille. Mutta työnhakualue on kuitenkin iso.
Yrittäjälle: Tulen kyllä töihin jos sinulla oikeasti on. Työttömiä on kuitenkin 10 x enemmän kun vapaita paikkoja ja itse en ole vielä ollut paras hakija tähän asti. Niin yksinkertaista se on.
Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564750Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202245- 1031414
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos221324- 871315
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1271091Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel671036Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75945Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi251941- 65916