Minä olen portti. Se, joka tulee sisään minun kauttani, pelastuu. Hän voi vapaasti tulla ja mennä, ja hän löytää laitumen. Varas tulee vain varastamaan, tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut antamaan elämän, yltäkylläisen elämän. Joh.10:9-10.
Taivaan Isän rakkaus tuli täydelliseksi Golgatalla, siellä rakkaus ja tuomio kohtasivat, esirippu kaikkein pyhimpään on auki.
Se tarvitsee vain ottaa uskossa vastaan.
Siunattua päivää.
JEESUS ON YLÖSNOUSUT!
23
124
Vastaukset
- joo_joo
Kolme yötä ja kolme päivää.
Nyt on kulunut vasta kaksi yötä yksi päivä, toinen päivä vasta alullaan.
Älähän kiirehdi aksu521.
Ota uusiksi tuo viestisi huomenillalla, jolloin vasta on kulunut ne kolme yötä ja kolme päivää.- kuoleman kukistanut
Viikon ensimmäisenä päivänä, sapatin jälkeen anivarhain menivät naiset haudalle ja hauta oli tyhjä.
- ~~tp~~
kuoleman kukistanut kirjoitti:
Viikon ensimmäisenä päivänä, sapatin jälkeen anivarhain menivät naiset haudalle ja hauta oli tyhjä.
Joo_joo
Jeesus elää, sillä Hän on jo yli 2000v sitten noussut kolmantena päivänä kuolleista ja elää TÄNÄÄN !! - joo_joo
~~tp~~ kirjoitti:
Joo_joo
Jeesus elää, sillä Hän on jo yli 2000v sitten noussut kolmantena päivänä kuolleista ja elää TÄNÄÄN !!Markus 8
31 Ja hän alkoi opettaa heille, että Ihmisen Pojan piti kärsimän paljon ja joutuman vanhinten ja ylipappien ja kirjanoppineiden hyljittäväksi ja tuleman tapetuksi, ja kolmen päivän perästä nouseman ylös.
1. Korinttolaiskirje 15
4 ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan,
Perjantai-illasta kolme päivää ja kolme yötä:
1. yö ja 1. päivä - lauantai-ilta
2. yö ja 2. päivä - sunnuntai-ilta
3. yö ja 3. päivä - maanantaI-ilta
Nyt (aksu521 31.3.2013 09:41) on sunnuntai-aamu ja päivä vasta alussa.
Sunnuntai-aamuna on kulunut vasta kaksi (2) yötä ja yksi (1) päivä.
Enhän minä sille mahda, että minulla on näin huono laskupää.
Onko taivaan portilla matikka-tentit?
Eikö taivaaseen pääse jos ei osaa algebraa?
Selittäkää hyvät ja hurskaat uskovaiset, kuinka jo on voinut kulua kolme yötä ja kolme päivää myöhäisestä perjantai-illasta.
En minä ymmärrä tuollaista korkeamman luokan laskuoppia, niin kuin te.
Sunnuntai-aamusta kun laskee kolme päivää ja kolme yötä takaisinpäin
3 kertaa 24 tuntia
niin minä saan aina vaan tulokseksi torstai-illan ja perjantai-illasta maanantai-illan. joo_joo kirjoitti:
Markus 8
31 Ja hän alkoi opettaa heille, että Ihmisen Pojan piti kärsimän paljon ja joutuman vanhinten ja ylipappien ja kirjanoppineiden hyljittäväksi ja tuleman tapetuksi, ja kolmen päivän perästä nouseman ylös.
1. Korinttolaiskirje 15
4 ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan,
Selittäkää hyvät ja hurskaat uskovaiset, kuinka jo on voinut kulua kolme yötä ja kolme päivää myöhäisestä perjantai-illasta.
3 kertaa 24 tuntia
niin minä saan aina vaan tulokseksi torstai-illan ja perjantai-illasta maanantai-illan.http://keskustelu.suomi24.fi/node/11375423/#comment-60801445
- joo_joo
joo_joo kirjoitti:
Markus 8
1. Korinttolaiskirje 15
3 kertaa 24 tuntia
niin minä saan aina vaan tulokseksi torstai-illan ja perjantai-illasta maanantai-illan.Sunnuntai-aamusta kun laskee kolme päivää ja kolme yötä takaisinpäin
3 kertaa 24 tuntia
Eipäs kuin torstai-aamun.
Torstai-aamusta on kolme yötä ja kolme päivää sunnuntai-aamuun (aksu521 31.3.2013 09:41). - joo_joo
kalamos kirjoitti:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11375423/#comment-60801445
Tuo on jo paljon ymmärrettävämpää.
Siinähän täyttyvät ne kolme yötä ja kolme päivää, mistä Jeesus ja Paavalikin puhuu.
"kalamos
30.3.2013 12:24
Jeesus kuoli ristillä keskiviikkona
suuren sapatin eli juhlasapatin valmistuspäivänä.
Ja Hänet pantiin hautaan sitten kiireellä
juuri ennen tuon juhlasapatin alkamista keskiviikkoillalla.
Ja sitten oltuaan kolme päivää ja kolme yötä maan povessa,
Hän nousi ylös haudasta lauantaiehtoolla.
Siis sapatinpäivän ja viikon ensimmäisen päivän taitehetkessä.
Ja sitten viikon ensimmäisen päivän jälkeen (sunnuntai-illalla)
Hän ilmestyi opetuslapsille. Sitä juhlitaan toisena pääsiäispäivänä. "
- ~~tähkäpää~~
AAMEN!
Meidät on lunastettu vapaiksi synnin alaisuudesta!
Hän maksoi hinnan, että meillä olisi elämä!
1 Piet. 1
18. tietäen, ettette ole millään katoavaisella, ette hopealla ettekä kullalla, lunastetut turhasta, isiltä peritystä vaelluksestanne,
19. vaan Kristuksen kalliilla verellä, niinkuin virheettömän ja tahrattoman karitsan,
Lunastus antaa toivon meille jokaiselle!
Ja tämä toivo ja voima on evankeliumissa, sen vastaanottamalle me saamme voiman elää ja iloita tänäänkin pelastuksesta! - Kaikki on täytetty!
Aloitus Golgatan täytetystä työstä oli totta jo eilen, on tänään ja iankaikkisesti, ihan ihmisten kalenterista riippumatta!
Ilon ja riemun pääsiäistä kaikille!- joo_joo
Miten sinä lasket tuon?
Milloin Jeesus kuoli kun nyt on vasta sunnuntai-aamu?
- joo_joo
Matteus 12
40 Sillä niinkuin Joonas oli meripedon vatsassa kolme päivää ja kolme yötä, niin on myös Ihmisen Poika oleva maan povessa kolme päivää ja kolme yötä.
1 (2:2) Ja Joona rukoili Herraa, Jumalaansa, kalan sisässä
2 (2:3) ja sanoi: "Minä huusin ahdistuksessani Herraa, ja hän vastasi minulle. Tuonelan kohdussa minä huusin apua, ja sinä kuulit minun ääneni.
3 (2:4) Sinä syöksit minut syvyyteen, merten sydämeen, ja virta ympäröitsi minut, kaikki sinun kuohusi ja aaltosi vyöryivät minun ylitseni.
4 (2:5) Minä ajattelin: Olen karkoitettu pois sinun silmiesi edestä. Kuitenkin minä saan vielä katsella sinun pyhää temppeliäsi.
5 (2:6) Vedet piirittivät minut aina sieluun asti, syvyys ympäröitsi minut, kaisla kietoutui päähäni.
6 (2:7) Minä vajosin alas vuorten perustuksiin asti, maan salvat sulkeutuivat minun ylitseni iankaikkisesti. Mutta sinä nostit minun henkeni ylös haudasta, Herra, minun Jumalani.
7 (2:8) Kun sieluni nääntyi minussa, minä muistin Herraa, ja minun rukoukseni tuli sinun tykösi, sinun pyhään temppeliisi.
8 (2:9) Ne, jotka kunnioittavat vääriä jumalia, hylkäävät armonantajansa.
9 (2:10) Mutta minä tahdon uhrata sinulle kiitoksen kaikuessa. Mitä olen luvannut, sen minä täytän. Herrassa on pelastus."
10 (2:11) Sitten Herra käski kalaa, ja se oksensi Joonan kuivalle maalle.
"Sitten Herra käski kalaa, ja se oksensi"... sunnuntaina? Oksensi sunnuntaina?- Kaikki on täytetty!
"Laskin" tuon sillälailla, että Jeesus on täyttänyt kaiken ja ylösnoussut jo ennen kuin minä synnyin uudesti. Hän oli noussut haudasta, ja ylös taivaisiin kauan ennen pitkäperjantaita 2013. Nämä juhlat on laitettu allakkaan miten yhteiskunnalle sattuu sopimaan. Jos olis ihan oikein, juhlittaisiin juutalaisen kalenterin mukaan sapattia ja pääsiäistä, mutta juhlitaan nyt näin paremman puutteessa. Minun sieluni ja henkeni ja ruumiini ylistää Herraa ristintyöstä ja ylösnousseesta Kuninkaasta JOKA päivä!
- YlistänHerraaAinaise
- joo_joo
"Levyä voi tilata: www.isokirja.fi/kauppa"
Montako kymppiä maksaapi?
Niillä joilla ei ole rahaa siunattua varmuutta ostaa
saavat ilmaiseksi siunaamatonta epävarmuutta
Kun euronsetelit kolehtiin leijaileepi
rikkaan uskiksen sielu taivaaseen kohoaapi
Köyhät älkööt vaivaisine kolikoineen vaivautuko
- JussiThePussi
...JA PASKAA ! ! !
- Mohikaani_27 ei kirj
* Kaikki tapahtui Israelin maaperällä, ja heidän ajanlaskunsa poikkeaa länsimaisesta , päivä päättyy ilalla klo 18.00 ja kun tämän aikajanan mukaan laskee , löytyy kolme päivää ja kolme yötä !
*Jeesuksen ristiinnaulitsemisen ajankohta oli Markuksen mukaan 15:25. eli "kolmas hetki. klo. oli siis aamu klo 6.00. Markus käyttää juutalaista ajanlaskua. Johannes taas Roomalaista, tapahtui ristiinnauliseminen aamulla klo 9,00, ja meidän ajanlakumme ja aikaerot muomioon ottaen, teloitus tapahtui, klo 09,00 aamulla. Kuka osaa laskea, että näistä lähtökohdista saadaan kolme päivää ja kolme yötä ?
* Vai, onko vielä erilaisia laskutapoja, koska itämailla on kaikki niin moninkertaista ja muutenkin erilaista. Ja jokatapauksessa ajat on laskettava sen hetkisen itämaisen, oliko se sitten, Roomalainen, -juutalainen, tai joku vielä muu ajanlasku siinä ajassa käytössä, jonka mukaan aikajanat noteerattiin ?- joo_joo
Tuo ei päde noinkaan.
Sekoitat myös Jeesuksen ristiinnaulitsemisen ja kuoleman.
Sinähän väität että Jeesus olisi kuollut samalla hetkellä kun nauloja lyötiin hänen käsiinsä ja jalkoihinsa.
Sinähän väität että Jeesus kuolleena puhui ristiltä.
Kyllä Jeesus oli vielä elossa kun puhui ristiltä.
Jeesus ei kuollut heti ristiinnaulitsemishetkellä.
Ei kuolleella kuule Mohikaani ole jano:
Johannes 19
28 Sen jälkeen, kun Jeesus tiesi, että kaikki jo oli täytetty, sanoi hän, että kirjoitus kävisi toteen: "Minun on jano".
- Ville-pappi (lut.)
Kristus nousi kuolleista, kuolemalla kuoleman voitti, ja haudoissa oleville elämän antoi!
Kristus nousi kuolleista!- joo_joo
Jeesus ei itse noussut kuolleista, eikä herättänyt itse itseään kuolleista.
Jeesus oli kuolleena täysin passiivinen.
Jumala toimi, ei Jeesus.
Apostolien teot 13
30 Mutta Jumala herätti hänet kuolleista.
Apostolien teot 5
30 Meidän isiemme Jumala on herättänyt Jeesuksen, jonka te ripustitte puuhun ja surmasitte. - Ville-pappi
joo_joo kirjoitti:
Jeesus ei itse noussut kuolleista, eikä herättänyt itse itseään kuolleista.
Jeesus oli kuolleena täysin passiivinen.
Jumala toimi, ei Jeesus.
Apostolien teot 13
30 Mutta Jumala herätti hänet kuolleista.
Apostolien teot 5
30 Meidän isiemme Jumala on herättänyt Jeesuksen, jonka te ripustitte puuhun ja surmasitte.Ystävä hyvä, tartut epäolennaiseen asiaan. Vaikka vanhassa pääsiäislaulussa sanotaankin, että Jeesus nousi kuolleista, se tarkoittaa prikulleen samaa asiaa kuin mitä itse kirjoitat. Jumala herätti Jeesuksen kuolleista, mutta kyllähän Jeesus silloin myös itse nousi kuolleista.
Jeesus ei ole passiivinen kuolleenakaan, vaikka hän siltä meidän silmissämme näytti. Jumala on dynaaminen, tarkoittaen että hän on jatkuvasti liikkeessä. SIlloin Jeesuskaan, Jumala, ollut passiivinen, vaan kauttaaltaan hänen elämänsä, kuolemansa ja ylösnousemuksensa ovat aktiivista Jumala toimintaa, liikettä, liikkeellä olemista.
Jeesus ei kukistanut pahan, synnin ja kuoleman valtaa olemassa passiivinen, vaan aktiivinen, jopa kuolleena. Kirjoitetaanhan UT:ssa, että Kristus meni ja saarnasi kuolleille. - joo_joo
Ville-pappi kirjoitti:
Ystävä hyvä, tartut epäolennaiseen asiaan. Vaikka vanhassa pääsiäislaulussa sanotaankin, että Jeesus nousi kuolleista, se tarkoittaa prikulleen samaa asiaa kuin mitä itse kirjoitat. Jumala herätti Jeesuksen kuolleista, mutta kyllähän Jeesus silloin myös itse nousi kuolleista.
Jeesus ei ole passiivinen kuolleenakaan, vaikka hän siltä meidän silmissämme näytti. Jumala on dynaaminen, tarkoittaen että hän on jatkuvasti liikkeessä. SIlloin Jeesuskaan, Jumala, ollut passiivinen, vaan kauttaaltaan hänen elämänsä, kuolemansa ja ylösnousemuksensa ovat aktiivista Jumala toimintaa, liikettä, liikkeellä olemista.
Jeesus ei kukistanut pahan, synnin ja kuoleman valtaa olemassa passiivinen, vaan aktiivinen, jopa kuolleena. Kirjoitetaanhan UT:ssa, että Kristus meni ja saarnasi kuolleille."SIlloin Jeesuskaan, Jumala"
Aprillia itsellesi.
Enpäs mennyt lankaan. - Kolmiyhteinen.
Ville-pappi kirjoitti:
Ystävä hyvä, tartut epäolennaiseen asiaan. Vaikka vanhassa pääsiäislaulussa sanotaankin, että Jeesus nousi kuolleista, se tarkoittaa prikulleen samaa asiaa kuin mitä itse kirjoitat. Jumala herätti Jeesuksen kuolleista, mutta kyllähän Jeesus silloin myös itse nousi kuolleista.
Jeesus ei kukistanut pahan, synnin ja kuoleman valtaa olemassa passiivinen, vaan aktiivinen, jopa kuolleena. Kirjoitetaanhan UT:ssa, että Kristus meni ja saarnasi kuolleille.Jeesus antoi henkensä Isän käsiin ja Jeesuksen sielu uhrattiin. Mikä osa Jeesuksesta oli haudassa aktiivinen, ruumisko? Ihminen on ruumis, sielu ja henki, joten muita osia ei jäänyt jäljelle.
- jussiPAT'TItussi
Siunattua ylösnousupääsiäistä sullekin aksu, ookkonää Oulusta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa762509En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361809- 101654
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3721597Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly181552Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681417- 1181204
- 131146
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91116- 201019