Olen haaveillut äärimmäisen kauan jousiammuntaharrastuksen aloittamisesta. Olen kysynyt äidiltäni vaikka kuinka kauan että voinko ostaa jousen siihen tarkoitukseen. Hän sanoi että jos siinä on joku täysi-ikäinen henkilö mukana kun hän eikä isäni jaksa. Niinpä kysyin täysi-ikäistä veljeäni ja hän suostui koska itsekin on siitä kiinnostunut. Kun kerroin vanhemmilleni että veljeni suostui he alkoivat keksimään mitä eriskummallisempia tekosyitä. He sanovat että se on liian vaarallista minulle vaikka jousiammunnan harjoittaminen olisi hyvä aloittaa juuri minun ikäisenä. Sitten he ihmettelevät että miksi vanha jouseni ei kelpaa. Yksinkertaisesti siksi koska se on käsin tehty puukalikka jota ei voi käyttää tällaiseen tarkoitukseen. Vanhempani eivät kuitenkaan ole tarpeeksi aikuismaisia myöntämään virhettään vaan jatkavat inttämistä että se on tarpeeksi hyvä. Isäni jankttuaa jatkuvasti siitä että täytyy olla maalitaulu. Ilmeisesti hän luulee että olen mielenterveysongelmainen psykopaatti joka ammuskelee kaikkea minkä näkee vaikka sanon että aion käyttää maalitaulua. Äitini taas jaksaa väittää että jousiammuntaa ei voi harrastaa kaupunkialueella vaikka varmasti tietää hyvin että sitä voi mennä jonnekkin muualle harrastamaan. Miten siis voin kääntää ylisuojelevien ja lapsellisten vanhempieni päät? Vastatkaa jotain järkevää sitten, kiitos! Ja anteeksi pitkästä tekstistä!
Vanhempani eivät anna harrastaa jousiammuntaa
4
104
Vastaukset
- lifemocker
säästä itse rahaa ja osta se jousi. siihen lupia tarvitse.
esim
http://www.asejaera.fi/p-4470-crossman-elkhorn-junnu-taljajousi.aspx
kun eivät paljon mitään maksakkaan!
useimmissa kaupungeissa on jousiammunta seura, joten heihinkin kannattanee olla yhteydessä ja kysellä harrastusmahdollisuuksia kaupungissasi.
kyllä voi kaupunkialueella harrastaa, esim meidän kuntosalillakin on perällä jousiampujille tilat ja maalitaulut - Rrraaah!!!
Kiitos kovasti avusta lifemocker. Olen ajatellut ostaa mutta vanhempani valvovat rahankäyttöäni liiankin tarkasti joten en usko että voisin sen tehdä. Kun ehdotin tuota ammuntaseurajuttua satoi isäni että siihen tarvii oikeat välineet ja kuitenkaan niitä ei anneta ostaa ): kuitenkin yritän kamppailla vielä sitkeästi tästä aiheesta. Lisää apuja kiitos (:
- lifemocker
otappa yhteyttä siihen ammunta-seuraan, juttele siellä ihmisten kanssa ja sitten roudaat vanhempasi sinne juttelemaan näitten ihmisten kanssa. eiväthän he (vanhempasi) nyt niin idiootteja voi olla, etteivät ns "ammattilaisten" puheita voi sivuuttaa!
teinien houhotukset on helppo sivuuttaa, mutta toisten aikuisien paljon vaikeampi.
en kyllä yhtään ymmärrä mikä heillä tässä on se ongelma, kuulostaa niin typerältä touhulta, mitä vain pahimmilta hihhuleilta voi odottaa!
sä voit myös etsiä jotain pikkuduunia, josta saat rahat ITSELLESI, ei nyt liene vaikea tienata se 100e yhteen jouseen!
Jos teillä päin on joku jousiammunta rata niin niistä saa monesti vuokrattuu jousen ja nuolet. Katsele netistä vähän että onko siälä päin mtään rataa mistä saa vuokralle kaikkii....
Jousiammunta on pirun kallista nuolien osalta...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa762509En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361809- 101654
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3721597Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly181552Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681417- 1181204
- 131146
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91116- 201019