Puhutaan nyt täällä mitä ihmiset aattelee pelaamisesta ja jos löytyis tyyppejä jotka tykkää pelata, kaverilla on kone ja mietin mikä budjetti pitäs olla, no oisko ehdotuksia??? :)
Pelaaminen (tietokoneella)
14
442
Vastaukset
- Hyi es
Ite pelaan ainaki koneella ja omistan semmosen aika tehokkaan meinaan ite kasattu ja makso 1400€
Kyllä sitä tulee pelailtuu sillonkun kerkiää.
Hyvän koneen saa jo systemastorelta kun valitsee itse osat niin noin. 1300€
Minimissään suosittelen 1000€ Konetta. Jos haluaa koneen jota ei tarvi vähään aikaan päivittää niin semmoseen menee joku 4000€-10000€
Oma koneen osat makso n.1450€
PC pelataan yleensä ultra graffojen takia, jos ei ole kauheesti varaa panostaa koneeseen niin suosittelen sitten konsoolia.
Uudet pelit vaatii melki i7 prossua tai vastaavan tehoista Amd ja GTX 680/Hd7970 näyttistä ultra graffoihin jos ei parempaakin.
http://keskustelu.suomi24.fi/debate/3340 Tuoltä kannattaa kysellä tarkemmin jos aijot konetta hankkia tai si otat yhteyttä minuun. :)"Hyvän koneen saa jo systemastorelta kun valitsee itse osat niin noin. 1300€"
- Paskapuhetta. Koneen, jolla pelaa nyt ja tulevaisuudessa uusia pelejä loistavilla grafiikoilla, maksaa verkkokauppa.com ehkä jotain 800€, jos tietää edes JOTAIN jostain.
"Minimissään suosittelen 1000€ Konetta. Jos haluaa koneen jota ei tarvi vähään aikaan päivittää niin semmoseen menee joku 4000€-10000€ "
- Jälleen, paskapuhetta. Itse en ole päivittänyt konettani 5-vuoteen ja viimeksi tuli Bioshock Infinite pelattua läpi kaikki säädöt tapissa.
"PC pelataan yleensä ultra graffojen takia, jos ei ole kauheesti varaa panostaa koneeseen niin suosittelen sitten konsoolia."
- Järkyttävää paskapuhetta. Pelejä pelataan pelaamisen takia. Tiedän ihmisiä, jotka pelaavat kivikautisilla koneilla pelejä paskoilla grafiikoilla, ja he ovat täysin tyytyväisiä siihen.
Parempi argumentti olisi se, että jos et halua alkaa säheltämään tietokoneen kanssa, vaan haluat mahdollisimman helpon tavan pelata jotain, niin osta ihmeessä konsoli.
"Uudet pelit vaatii melki i7 prossua tai vastaavan tehoista Amd ja GTX 680/Hd7970 näyttistä ultra graffoihin jos ei parempaakin."
- Katsos, paskapuhetta, TAAS! Uudet pelit ei todellakaan vaadi mitään helvetin kalliita osia toimiakseen sulavasti hyvillä grafiikoilla. Näin esimerkkinä, Crysis 3 pyörii mahtavilla grafiikoilla niinkin "huonolla" kortilla, kuin AMD HD7770 ja Intel i5 -prosessorilla.
Hän ottaa tästä katsoen: http://www.youtube.com/watch?v=g0SQ9R-yHhs
Mitä tuota kuvausta luin, niin arvioilta vastaavan koneen kokoonpano maksaa 650 - 700€.
Suosittelen aloittajalle, että et ainakaan kuuntele soviet.sniperia koneasioissa, koska hän ei tunnu tietävän niistä hevonhelvettiä.Tomegle kirjoitti:
"Hyvän koneen saa jo systemastorelta kun valitsee itse osat niin noin. 1300€"
- Paskapuhetta. Koneen, jolla pelaa nyt ja tulevaisuudessa uusia pelejä loistavilla grafiikoilla, maksaa verkkokauppa.com ehkä jotain 800€, jos tietää edes JOTAIN jostain.
"Minimissään suosittelen 1000€ Konetta. Jos haluaa koneen jota ei tarvi vähään aikaan päivittää niin semmoseen menee joku 4000€-10000€ "
- Jälleen, paskapuhetta. Itse en ole päivittänyt konettani 5-vuoteen ja viimeksi tuli Bioshock Infinite pelattua läpi kaikki säädöt tapissa.
"PC pelataan yleensä ultra graffojen takia, jos ei ole kauheesti varaa panostaa koneeseen niin suosittelen sitten konsoolia."
- Järkyttävää paskapuhetta. Pelejä pelataan pelaamisen takia. Tiedän ihmisiä, jotka pelaavat kivikautisilla koneilla pelejä paskoilla grafiikoilla, ja he ovat täysin tyytyväisiä siihen.
Parempi argumentti olisi se, että jos et halua alkaa säheltämään tietokoneen kanssa, vaan haluat mahdollisimman helpon tavan pelata jotain, niin osta ihmeessä konsoli.
"Uudet pelit vaatii melki i7 prossua tai vastaavan tehoista Amd ja GTX 680/Hd7970 näyttistä ultra graffoihin jos ei parempaakin."
- Katsos, paskapuhetta, TAAS! Uudet pelit ei todellakaan vaadi mitään helvetin kalliita osia toimiakseen sulavasti hyvillä grafiikoilla. Näin esimerkkinä, Crysis 3 pyörii mahtavilla grafiikoilla niinkin "huonolla" kortilla, kuin AMD HD7770 ja Intel i5 -prosessorilla.
Hän ottaa tästä katsoen: http://www.youtube.com/watch?v=g0SQ9R-yHhs
Mitä tuota kuvausta luin, niin arvioilta vastaavan koneen kokoonpano maksaa 650 - 700€.
Suosittelen aloittajalle, että et ainakaan kuuntele soviet.sniperia koneasioissa, koska hän ei tunnu tietävän niistä hevonhelvettiä.@Tomegle
Itse et taija tietää koneista mitään mitä tehokkaamman koneen ostaa sillä pärjää mitä pitemmälle.
Valmiskoneita en suosittele muutakuin Jimmsiltä vaikkakin ne on ylihinnoteltuja ja sielä kasattuja.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11302716
Enpo puhuu tuola asiaa valmiskoneista
Mitäs se ns "asiantuntia" tomegle sanoo tuosta.
http://s204.photobucket.com/user/Yasirotta/media/993e_zps3fd554cf.jpg.html
Itse aina suunnittelen pc siltä pohjalta että parjää mahdollisimman pitkään ja pyörittää mahollisimman monia pelejä ultral
Melki koneessa tärkeimmät on jäähdytys ja Ram muisti sitten tulee näytönohjain ja prossu.
Jos oikeen huippu luokan koneen haluaa niin silloin täytyy melki tyytyä Xeonin prossuihin ja jos perus pelikoneen haluu niin Amd tai intelin i5/i7.
Omasta koneesta löytyy tollasta:
Emolevy: Asus P8Z77
Prossu: Intel i7-3770k
Näyttis:Asus HD7970 Ghz edition
Ram muisti: 24gb 1600mhz Kingston
HDD: WB caviar Blue 1TB
SSD: 120gb Kingston
Käyttis: Win8
Pärjää hyvin uusien pelien kanssa eikä lämpene nestejäähdytyksen takia.
Tuosta crysiksesta sen verran Koitappa noilla very High tai Ultraa. Itse pelaan Crysista 1930x1080 tietenkin ultralla :)
Bf4 tuommonen kokoonpano mikä tossa vid on niin pyörittää normilla. Oma koneeni pyörittäisi luultavammin ultralla.
Tome jossul on jtn asiaa niin pistä privalsoviet.sniper kirjoitti:
@Tomegle
Itse et taija tietää koneista mitään mitä tehokkaamman koneen ostaa sillä pärjää mitä pitemmälle.
Valmiskoneita en suosittele muutakuin Jimmsiltä vaikkakin ne on ylihinnoteltuja ja sielä kasattuja.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11302716
Enpo puhuu tuola asiaa valmiskoneista
Mitäs se ns "asiantuntia" tomegle sanoo tuosta.
http://s204.photobucket.com/user/Yasirotta/media/993e_zps3fd554cf.jpg.html
Itse aina suunnittelen pc siltä pohjalta että parjää mahdollisimman pitkään ja pyörittää mahollisimman monia pelejä ultral
Melki koneessa tärkeimmät on jäähdytys ja Ram muisti sitten tulee näytönohjain ja prossu.
Jos oikeen huippu luokan koneen haluaa niin silloin täytyy melki tyytyä Xeonin prossuihin ja jos perus pelikoneen haluu niin Amd tai intelin i5/i7.
Omasta koneesta löytyy tollasta:
Emolevy: Asus P8Z77
Prossu: Intel i7-3770k
Näyttis:Asus HD7970 Ghz edition
Ram muisti: 24gb 1600mhz Kingston
HDD: WB caviar Blue 1TB
SSD: 120gb Kingston
Käyttis: Win8
Pärjää hyvin uusien pelien kanssa eikä lämpene nestejäähdytyksen takia.
Tuosta crysiksesta sen verran Koitappa noilla very High tai Ultraa. Itse pelaan Crysista 1930x1080 tietenkin ultralla :)
Bf4 tuommonen kokoonpano mikä tossa vid on niin pyörittää normilla. Oma koneeni pyörittäisi luultavammin ultralla.
Tome jossul on jtn asiaa niin pistä prival"Itse et taija tietää koneista mitään mitä tehokkaamman koneen ostaa sillä pärjää mitä pitemmälle."
- Tietyllä tavalla totta, mutta kaikilla ei ole heittää 1500€ tietokoneeseen, vaan etsitään sitä kultaista keskitietä, jonka kautta saisi parhaan hyödyn vähimmällä määrällä rahaa.
Oma koneeni on vasta nyt alkanut hiukan yskiä uusimpien pelien kanssa, mutta se on viimeiset 5 vuotta pyörittänyt kaikkia mahdollisia pelejä hyvillä grafiikoilla.
"Mitäs se ns "asiantuntia" tomegle sanoo tuosta."
- Tuosta vielä satanen pois, kun ottaa SSD ja kasauksen pois. Aina löytyy kavereita, jotka osaavat auttaa kasaamisessa ja SSD levy on sellainen komponentti, että sen ostaa, jos kokee sitä tarvitsevansa. Aloittaja, joka ei tunnu olevan mikään tietotekniikkanero, tuskin ymmärtää SSD:n päälle.
"Melki koneessa tärkeimmät on jäähdytys ja Ram muisti sitten tulee näytönohjain ja prossu."
- Kyllä se menee vähän enemmän prosa --> RAM --> Näytönohjain --> kaikki muu.
Tässä koko langassa on ehkä enemmän pointtina "Auttakaa mua ostamaan kone, jolla pääsen pelaamaan pelejä hyvillä grafiikoilla, mutta se ei saa maksaa VITUSTI".
Hän tuskin pelaa pelejä vain ja ainoastaan grafiikoiden takia, joten hänelle on tyhmä mitään tuhansien eurojen koneita suositella.Tomegle kirjoitti:
"Itse et taija tietää koneista mitään mitä tehokkaamman koneen ostaa sillä pärjää mitä pitemmälle."
- Tietyllä tavalla totta, mutta kaikilla ei ole heittää 1500€ tietokoneeseen, vaan etsitään sitä kultaista keskitietä, jonka kautta saisi parhaan hyödyn vähimmällä määrällä rahaa.
Oma koneeni on vasta nyt alkanut hiukan yskiä uusimpien pelien kanssa, mutta se on viimeiset 5 vuotta pyörittänyt kaikkia mahdollisia pelejä hyvillä grafiikoilla.
"Mitäs se ns "asiantuntia" tomegle sanoo tuosta."
- Tuosta vielä satanen pois, kun ottaa SSD ja kasauksen pois. Aina löytyy kavereita, jotka osaavat auttaa kasaamisessa ja SSD levy on sellainen komponentti, että sen ostaa, jos kokee sitä tarvitsevansa. Aloittaja, joka ei tunnu olevan mikään tietotekniikkanero, tuskin ymmärtää SSD:n päälle.
"Melki koneessa tärkeimmät on jäähdytys ja Ram muisti sitten tulee näytönohjain ja prossu."
- Kyllä se menee vähän enemmän prosa --> RAM --> Näytönohjain --> kaikki muu.
Tässä koko langassa on ehkä enemmän pointtina "Auttakaa mua ostamaan kone, jolla pääsen pelaamaan pelejä hyvillä grafiikoilla, mutta se ei saa maksaa VITUSTI".
Hän tuskin pelaa pelejä vain ja ainoastaan grafiikoiden takia, joten hänelle on tyhmä mitään tuhansien eurojen koneita suositella."Hän tuskin pelaa pelejä vain ja ainoastaan grafiikoiden takia, joten hänelle on tyhmä mitään tuhansien eurojen koneita suositella."
Tuohon sen verran että hän pystyy itse suurin piirtein päättämään minkähintaista haluaa ja haluaako koneen mikä pyörittä' uusimpia pelejäkin ultralla hyvin (kalliin) vai halvemman 900-700€ koneen mikä pyörittää uudempia pelejä normilla tai minimillä.
Koneessa jäähdytys on tärkeintä. Aina kaikki jotka pelaa kunnon tuhansien masiinoilla niin niille jäähdytys on se mihkä he panostaa.
Täytys tietää mitä pelejä varten hän suunnittelee konetta onko jtn bf4 tasosta harkittemassa vai Minecraftia tai jtn vastaavaa.....
Jos ei ole näyttöä eikä näppistä eikä hiirtä niin sillon veikkaan että 1300€-1100€ olisi hyvä budjetti.soviet.sniper kirjoitti:
"Hän tuskin pelaa pelejä vain ja ainoastaan grafiikoiden takia, joten hänelle on tyhmä mitään tuhansien eurojen koneita suositella."
Tuohon sen verran että hän pystyy itse suurin piirtein päättämään minkähintaista haluaa ja haluaako koneen mikä pyörittä' uusimpia pelejäkin ultralla hyvin (kalliin) vai halvemman 900-700€ koneen mikä pyörittää uudempia pelejä normilla tai minimillä.
Koneessa jäähdytys on tärkeintä. Aina kaikki jotka pelaa kunnon tuhansien masiinoilla niin niille jäähdytys on se mihkä he panostaa.
Täytys tietää mitä pelejä varten hän suunnittelee konetta onko jtn bf4 tasosta harkittemassa vai Minecraftia tai jtn vastaavaa.....
Jos ei ole näyttöä eikä näppistä eikä hiirtä niin sillon veikkaan että 1300€-1100€ olisi hyvä budjetti."halvemman 900-700€ koneen mikä pyörittää uudempia pelejä normilla tai minimillä."
- Edelleen, jos minun 5-vuotta sitten uusi kone pyörittää tänäkin päivänä suurinta osaa uusista peleistä High -asetuksilla, niin joku 700 - 900€ kone, joka on kasattu tämän hetken hyvistä osista, niin sillä pyörittää mitäh tahansa peliä VÄHINTÄÄN High -asetuksilla hyvällä FPS -lukemalla.
"Koneessa jäähdytys on tärkeintä. Aina kaikki jotka pelaa kunnon tuhansien masiinoilla niin niille jäähdytys on se mihkä he panostaa."
- Riippuu paljolti siitä, että kellottaako prosaa/muisteja/näyttistä. Itsellä ainoastaan koneessa erikseen ostettu järeämpi prosessorijäähdytin, muuten ei ole konetta jäähdytyksen puolelta modattu.
Vaikka olisi miten hyvät jäähdytykset koneessa, niin pitää ensiksi olla hyvä perusta jäähdytykselle. Jos koneen osat ei ole ns. samassa sarjassa, vaan osien tehoilla on suuriakin heittoja, niin vaikka kuinka jäähdytät sitä masiinaa, niin koneessasi on edelleen vitunmoinen pullonkaula.- 500
soviet.sniper kirjoitti:
"Hän tuskin pelaa pelejä vain ja ainoastaan grafiikoiden takia, joten hänelle on tyhmä mitään tuhansien eurojen koneita suositella."
Jos ei ole näyttöä eikä näppistä eikä hiirtä niin sillon veikkaan että 1300€-1100€ olisi hyvä budjetti.Mun kone (500€) toissavuodelta hyvin pyörii ultralla kaikki pelit vaikka screencappi päällä ite kasattu. Pitää vaan ostaa oikeet osat oikeista paikoista
- i7hifistelyä.
Itellä i5 4670K vakiokelloilla ja r9 270x ja BF4 pyörii ultralla 70fps Ja maksoin siitä koneesta vajaa 900e
- lifemocker
riippuu siitä pitääkö ostaa näytöt, näppikset yms ja koppakin.
itse laitoin jonkun 800 pelkkiin koneen sisuksiin 1½ vuotta sitten. kannattaa katsoa niitä hyvän hinta/laatu suhteen osia, sillä turha maksaa jostain ihan sikahintoja jos se ei kuitenkaan merkittävästi ole parempi kuin joku puolet halvempi palikka
kuten tuossa aiemmin tulikin ilmi, niin siihen koneeseen saat laittaa oikeastaan niin paljon rahaa kuin vaan sinulla on. mutta eihän se milläänlailla järkevää ole! - Jimm's
Ite ostin jimm's: stä Magnum v3 sen, Makso 1020€ ja oon ollu todella tyytyväinen.
HD7850 Twin Frozr III
FX-6200 (6-ydin)
8GB RAM
Asus M5A97
.
.
On vetäny kaikki pelit kuten crysis 3, bf3, metro 2033... täysil settingeil aivan keposest.
Ja kaikkea muuta piti viel ostaa
2x 21,5" Acerin full hd led näyttöi,
logitech g300 pelihiiri ja joku logitechin perus näppäimistö.
Kaikki alle 1500€ ja voin olla pitkää tyytyväin - lolzdf
Ite 14 v tyttö, ja rakastan pelejä c: ! Amnesiaa pelaan koneella, ja oon ladannut jonkun sortin battlefield onlinen koneeseen. Ps3 bo2, ja Dustia. Kunnon pelikuulokkeet tilauksessa, ja ostan jonku hyvän pelikoneen. Tää läppäri ei meinaa pyöritä niin hyvin, amnesiakin pätkii...: eikä Gamebooster oikeen hirveesti auta :S
- Yukina Himeragi
Jos pelaat battlefield 4 koneella ja toimii nii laita nickkiä
- Pelaaja._.
Mulla on HP Pavilion G7-2250 ja tiedän, ettei ole pelikone, maksoi vaan 549e, mutta prosessori ja näytönohjain ovat ihan hyvät.
Prosessori AMD A6-4400M @ 2.7GHz, näytönohjain on AMD Radeon HD 7520G AMD Radeon 7670M Dual Graphics, 2GB näyttömuistia ja 4GB RAM-muistia, koneessani on Windows 8, joka ei ole hyvä pelaamiseen.
Mulla ei toiminu: Serious Sam 3 BFE, Serious Sam HD: The First ja The Second Encounter, The Sims 2, GTA IV, GTA SA, Call of Duty Black Ops ja Call of Duty Modern Warfare 2. Pyörittää joitakin uusia pelejä ihan hyvin, kuten uusina Need For Speediä, melkein medium grafiikoilla ja joitan vanhoja mitä pelaan kuten Call of Duty World at War pyörii täysillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa762509En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361809- 101654
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3721597Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly181552Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681417- 1181204
- 131146
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91116- 201019