Tietääkö kukaan seuraavien scifi-leffojen nimeä.
Ensimmäinen on tullut TV:stä ainakin vuonna 1998.
Siinä kuvattiin tulevaisuuden yhteiskuntaa, jossa ihmiset tapettiin muistaakseni 30-vuotiaana, mukamas syntyäkseen sitten uudelleen. Kämmeneen oli istutettu jalokivi, jonka väri kertoi ihmisen iän. Jonkinlaisina poliisivoimina yhteiskunnassa toimivat mustapukuiset Nukkumatit.
Toisessa, joka on tullut TV:stä useitakin kertoja, eletään muistaakseni ydinsodan jälkeisellä maapallolla. Siinä yhteiskunnan eliitti on sulkeutunut Pyörteeksi kutsuttuun kaupunkiin, joka on muilta suljettu jonkinlaisella voimakentällä. Kaupungin asukkaat eivät vanhene. Kaupunkia johtaa Tabernaakkeliksi kutsuttu vanhus. Ulkopuolinen maailma pitää Pyörteen asukkaita jumalina. Eräs näistä jumalista lentää ulkomaailmassa suurella kivipäällä.
Kahden scifi-leffan nimi hukassa.
6
1117
Vastaukset
- Susanne
Tossa kivipää leffassa näytteli pääosaa Sean Connery, en kylläkään muista leffan nimeä.
Varmaan löytyis googlesta kun haet listan Conneryn leffoista.- Eräs heppu
Johan löytyi. Kyseessähän on Zardoz vuodelta 1974
- friikki
Eräs heppu kirjoitti:
Johan löytyi. Kyseessähän on Zardoz vuodelta 1974
On tullut TV:stä jo muutaman kerran.
Valitettavasti ei minua oikein liikuttanut. Juonessa oli kyllä aineksia vaikka mihin, mutta itse leffa oli mielestäni pitkäpiimäinen ja tylsä.
- Baxter
Logan's Run, muistaakseni suomenkielinen nimi on Pako tulevaisuudesta. Malcolm McDowell pääosassa.
- friikki
Vituttaa kun ei saanut nauhalle...
- Txjokeri
Ei ollut Malcolm McDowell vaan Michael York. TV versiossa (1977) Logania näytteli Gregory Harrison.
IMDB:n mukaan ensi vuonna olis tulossa uusi versio, tällä kerralla ihminen saa elää vain 21-vuotiaaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1851384Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231188- 49911
- 70890
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53800Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50776- 56772
- 101741
- 33702
- 60699