Navionics John Nurminen Marine Oy.

nyky aikaa

John Nurminen Marine Oyn ohjeiden mukaan päivitys ei mennyt niin kuin ohjeessa kerrottiin. Soitin ja kysyin apua , puhelu ohjattiin Mikalle (sukunimestä ei tietoa.) Hän sanoi että koko päivitys rumpa on pelkkää paskaa, eikä täten kannata päivittää. Puhelimet soi saman asian takia jatkuvasti, ottaa kuulemma päähän koska päivitys jupakka on vain Navionicsin myynti kikka ja todellisuudessa sieltä ei mitään uutta tule kuin vasta silloin kun tulee uudet paperikartat ja sittenkin vasta sen jälkeen kun joku on lähettänyt ne intiaan ja siellä joku alkaa niitä tutkimaan ja siitä tekee muutokset.

Osto hetkllä myyntipuhe oli kyllä jotakin aivan muuta. Myyjä puhui ja kehui tuotetta sekä vuoden ilmaista päivitystä.
Ei muuta kuin kiitos koko John Nurminen oyn tiimille ja hyvää jatkoa.

17

726

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 230+2

      Onhan toi ollut vuosikymmeniä tiedossa, että paperikartat ovat ajantasaisia, koska niitä voi itsekin päivittää. Saaristossa onkin hölmöä käyttää digikarttaa, jos ei mieli ajella kiville. Rannikko- ja avomeripurjehdukseen sopii vanhempikin (digi) kartta, kunhan saaret ja rannikot ovat paikoillaan ja jotain syvyystietoa, niin se riittää.

      • toisapäin

        Asia on kyllä täsmälleen päinvastoin. Avomerellä tarvitaan vain koordinaatit GPS:ltä, jotka viedään paperikartalle. Paperikartta kun on ainoa, josta näkee riittävän ison alueen kerralla, isonkaan plotterin näyttö siinä ei ole hyvä. Mihin avomerellä syvyystietoja tarvitaan? Saaristossa taas digikartalla saat hyödyn siitä kymmenen metrin tarkkuudesta. Keskimäärin se digikartta on vähintään yhtä ajantasainen kuin omistamasi paperiversiokin. Ja jos et pari vuotta sitten silloisella paperikartalla pysynyt poissa kiviltä, et pysy uudemmallakaan.


    • hölmöä ja hölmöä

      Niin ne puheet kääntyy usein päälaelleen, kun kauppa tehty.
      "Saaristossa onkin hölmöä käyttää digikarttaa, jos ei mieli ajella kiville."???

    • päivittelijä

      Merikarttasarja A Viipuri-Helsinki päivitettiin venemessujen aikaan 2013 . Samat päivitykset oli digimuodossa ladattavissa syksyllä 2012 ( Navionics Europe / Hd ).
      Edellinen paperiversio oli vuodelta 2008.

    • Missävika?

      Niin mitäs sää olit päivittämässä?

      Jäi epäselväksi.

      • nykyaikaa

        Navionicsin karttojen päivitys ohjeissa, jotka on nurmisen tekemät. Asia on nyt ratkaistu, vaan ei niiden ohjeiden avulla onnistunut alkuunkaan.


    • nykyaikaa
    • unos tues

      En ymmärrä missä tässä on ongelma. Ostin kortin Nurmiselta venemessuilta ja päivitin kortin viime viikolla ihan itse ilman mikojen avustusta Navionicsin sivuilla jos ta löytyi toimivat ohjeet. Tästä ensimmäisestä käyttökerrasta lähti 12 kk päivityskelpoisuusaika kulumaan joa aikana saan korttiin mahdollisesti tiedostoihin tehdyt muutokset vielä päivittää. Mielessä kävi, että lykkäämällä 1. päivitystä aikaa pystyisi pidentämään. Mahdollisesti korttin tulee johonkin tiedostoon päivämäärätieto ensimmäisestä plotterista käyttämisestä tms. Diileri on diileri, ne mitään tiedä.

    • dfghjkl

      Tää menee ihan hanurijutuks?

    • Se sukunimi on Vanhala, ja koko nimi Mika Vanhala. Anteeksi jos pahoitin mielesi ja sain kokemaan ostoksesi turhaksi. En ole ehkä pitkäpinnaisin ja pyöreäsanaisin asiakaspalvelija, etenkään kevätruuhkan aikaan ja paineessa saattaa tulla väärinymmärretyksi.

      Ymmärtääkseni olit saanut sen päivityksen jo tehtyä ja kokeillut korttia karttaplotterissakin ja varmistit minulta, että onko se päivitys onnistunut. Vastasin, että jos kartat näkyy plotterissa ja päivitysprosessi on mennyt läpi, on se onnistunut.

      Paskaksi en sitä ominaisuutta ole missään sanonut, mutta näen sen ominaisuuden etenkin meidän alueella enemmän markkinoinnillisena.

      Toisaalta ominaisuus on hienojakin puolia kartan voi päivittää itse tuoreimpaan versioon ja vielä kaiken lisäksi vuoden ajan. Toisaalta kauppiaalla ei vanhene kartat kaupan hyllyyn ja vältytään kissanhännän vedolta, "onhan tämä uusin päivitys"

      Valitettavasti vain kaikkien ihmisten tietokoneen käyttötaito ei välttämättä ole riittävä kortin päivitykseen taikka on ongelmaa kortinlukijassa, tietokoneessa, liian vanhassa selaimessa, käyttöjärjestelmässä jne jne... voi tie nousta pystyyn.

      Tässä vaiheessa asia kumuloituu etenkin näin kevätaikaan kasvavana puhelintuen määränä. Mutta edelleenkin suurin osa saa homman menemään läpi ihan heittämällä.

      JNM sivuilta löytyy kyllä ohjeet asian tekemiseen. Niitäkin on jouduttu pariin kertaan sinne muokkaamaan, kun Navionics on vaihtanut omaa proseduuriansa.

      Eniten myytyyn karttaan 44XG:hen tulee mittava määrä päivityksiä vuosittain, mutta ei toki yhdelle alueelle. Ensisijaisesti päivitykset tulee karttaan aina uusien merikarttapainosten yhteydessä. Eli kun tietyltä alueelta tulee Liikennevirastolta uudet karttta-aineistot jakeluun, tulevat ne pienellä viiveellä myös Digitaalisiin aineistoihin.

      Yritin selittää, että jos se live päivitys ei onnistu laakista, ei se ole elämän ja kuoleman kysymys. Nyt myytävät kortit ovat helmikuun päivityksillä ja käytännössä ne painokset jotka nyt on myynnissä paperisena on tuonne kortille jo ympätty ilman päivitystäkin.

      Uuden kartan päivitysprosessi ei suinkaan ole täysin turha. Samassa vaihdetaan kortti uudempaan versioon, jonka voi päivittää tosiaankin verkon yli, kun vanhoja ei voi. Uudemmat kortit voi llukea millä tahansa kortinlukijalla, vanhempia ei voi.

      Ja ja osatamalla uuden päivityskortin saa tietenkin aina tuoreet kartat jo sinänsäkin, ilman nettipäivitystä.

      Toivottavasti ylläoleva selvensi asiaa ja anteeksi vielä aiheuttamani mielipaha.

      Tv Mika

      • Lisään vielä lyhyesti digitaalisten karttojen päivitysprosessista.

        Kartta-aineisto todellakin päivitetään vasta sen jälkeen, kun Liikennevirasto on julkistanut paperisen kartta-aineiston. Tämän jälkeen aineisto on vasta virallista ja päivitykset tehdään digitaaliseen aineistoon. Käytännössä digitointi tehdään suurimmalta osaa manuaalisesti, ja yleensä siellä intiassa.

        Siitä, kun viitta päätetään siirtää jonnekkin - sitten kun se on siirretty - sitten kun se on painettu merikarttaan - siihen kun se näkyy plotterikartalla, kestää jonkin aikaa.


      • että näin,
        vanhami kirjoitti:

        Lisään vielä lyhyesti digitaalisten karttojen päivitysprosessista.

        Kartta-aineisto todellakin päivitetään vasta sen jälkeen, kun Liikennevirasto on julkistanut paperisen kartta-aineiston. Tämän jälkeen aineisto on vasta virallista ja päivitykset tehdään digitaaliseen aineistoon. Käytännössä digitointi tehdään suurimmalta osaa manuaalisesti, ja yleensä siellä intiassa.

        Siitä, kun viitta päätetään siirtää jonnekkin - sitten kun se on siirretty - sitten kun se on painettu merikarttaan - siihen kun se näkyy plotterikartalla, kestää jonkin aikaa.

        >Siitä, kun viitta päätetään siirtää jonnekkin - sitten kun se on siirretty -
        >sitten kun se on painettu merikarttaan - siihen kun se näkyy plotterikartalla,
        >kestää jonkin aikaa.

        Tarkoittaako tämä, ettei Tiedonantoja merenkulkijoille julkaistuja muutoksia viedä Navionicsin korteille? Entä käytetäänkö lähteenä Rannikko- vaikko Karttasarjoja, Rannikkokartat kai on 'virallisempia' ja julkaistaan sarjoja useammin?


    • 3 x navionics

      No tiesihän se diileri, pahoittelut omasta puolestani turhasta epäilystä. Itse en apua tarvinnut kun asia oli aika selkeä, paketissa oli hyvät aviisit Navionicsin sivuille. Manuaalidigitointi tulee esiin joistakin harmillisista lateraalimerkkien sekoittamisesta. Yksi erittäin paha virhe oli kartoissa esim. Husöstä sisempää reittiä Degerbyhyn ajettaessa. Reitti oli piirretty kulkemaan kapeassa kohtaa lateraalin väärältä puolen. Pimeässä väsyneenä iski 1. llä kertaa pikku paniikki. Myöhemmin paikkaan oli ilmestynyt android versioihin käyttäjien kommentteja ja omaan plotteriinkin pääkallo. Kardinaalimerkkejä oli vaihdettu myös Airistolla. Aiemmalla veneellä otin yhden pohjakosketuksen Navionicsin valkoisella, sijainti heitti jostain syystä joitakin kymmeneniä metrejä.
      Vielä kun hinnoittelu saadaan lähellekkään puhelimen ja tabin karttoja niin hyvä. Siksi hyviä kuitenkin ovat että omistuksessa on kaksi android lisenssiä ja pari karttakorttia.

    • nicojnm

      Tuo ensimmäinen juttu verkkoaktivoinnista oli tosiaan tehty Navioncisin edellisen päivitysjärjestelmän mukaan ja se uudistui joskus viime vuonna. Sitä ei edes pitänyt olla enää julkaistuna, edes julkaisujärjestelmämme mukaan. Nyt se on poistettu.

      Tuo uudempi on yritetty tehdä ohjeeksi niille jotka eivät ole päivityksissään onnistuneet. Navionics ei ole itse tehnyt yhtään suomenkielistä ohjetta päivityksen tekemiseksi, eikä heiltä saa suomenkielistä tukea.

      John Nurminen Marine ei suinkaan ole Navionicsin ainoa jakelija Suomessa, eikä siten ole millään tavalla myöskään Navionicsin tukipalvelu Suomessa. Autamme silti asiakkaitamme, ja olemme tehneet suomlenkielisen ohjeen jolla yritämme auttaa käyttäjiä saamaan Navionicsin heille tarjoamat edut käyttöönsä. Ohjetta saa käyttää mikäli haluaa, ja mikäli siinä opn virheitä, korjaamme ne mielellämme käyttäjiltä saatujen palautteiden perusteella.

      Ikävää että olet törmännyt vanhaan ohjeeseen, toivottavasti sait kuitenkin korttisi aktivoitua ja päivitykset käuyntiin. Jos ostit korttisi meiltä, tule käymään mikäli ongelma jatkuu. Me nimittäin palvelemme asiakkaitamme myös kaupan jälkeen, usko tai älä.

      Ja kyllä ne NtM tiedotteet viedään sähköisiin karttoihin ennen vastaavan paperikartan julkaisua. Mutta uusimmat painetut paperikartat ovat silti yksi lähde uusien karttojen digitointiin, ainakin toistaiseksi.

      Nico/JNM

    • nykyaikaa

      Kiitos! Nyt se sivu on poistettu jonka kautta päivitys ei onnistunut ja toinen on asianmukainen toimii. Minuakin ottaa päähän ensin tapella päivitystä läpi onnistumatta jonka jälkeen naapurinkanssa yrittämistä, ei onnistunut, soitto seuraavalle kaverille, sitten löytyi toinen sivu jonka kautta pääsimme läpi ja päivitys onnistui...
      Kun soitin teille niin heti tuli selväksi ettei vähempää voisi asia kiinnostaa.
      Joka tapauksessa asia kunnossa enkä aijo märehtiä tätä asiaa tämän enempää.

      • nykyaikaa

        Pitää lisätä nyt vielä sen verran, että kyllä asiat ovat yleeensä hoitunut John Nurminen Marine Oy:n kanssa hyvin ja hyvää palveluakin olen yleensä saanut.
        Nyt vain väärä ohje, jota ei enään pitänyt olla sekoitti pakkaa, ja aiheutti väärinkäsitystä. Reilusti asia oikaistu ja siitä nämä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

      Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      56
      2198
    2. En rehellisesti usko et oisit

      Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      32
      1694
    3. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

      Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      372
      1496
    4. Ei ole kyllä mennyt

      Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1484
    5. Näin sinusta taas unta!

      Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1474
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

      Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1337
    7. Se sinun kaipauksen kohde

      Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1108
    8. En muuttaisi sinusta mitään

      Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      8
      1044
    9. Olet muutenkin tyhmä

      Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      86
      1029
    10. Et katso sitä

      Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      969
    Aihe