Onko Jumala yksi, mitä Jeesus ja Pyhä Henki ovat?

Käsi pystyssä

Tätä ovat muutkin miettineet. Kerro mietteistäsi.

Entäkuuluuko paasto uskovan elämään. Olen kuullut,että ei tarvitse paastota, silti joskus tullut mieleen lukiessa Kirjaa, että ikäänkuin sitä Hän toivoisi.

5

50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raamattu kertoo, että Jumala on ainutlaatuisella tavalla yksi. Hän on Isä, Poika ja Pyhä Henki. Jeshuaan, Messiaaseen uskoville juutalaisille kolme ( mieti, miksi jaettiin kolmeen osaan, kiinnity useaksi minuutiksi ajattelemaan ) yhteen käärittyä matsa-leivän palaa symbolisoi kauniilla tavalla Jumalan ykseyttä. Keskimmäinen pala murrettiin, kätkettiin ja saatiin takaisin. Kirjoituksissa kerrotaan,että Messias joutuisi kärsimään ihmiskunnan syntien tähden,mutta kuolema ei pysäyttäisi Häntä. Hän nousisi kuolleista, ja toisi pelastuksen kaikille, jotka luottavat Häneen.

Pääsiäisaterian jälkeen juuri ennen kuolemaansa Jeshua jakoi murretun matsa-leivän ja sanoi: " Ottakaa ja syökää; tämä on minun ruumiini. Sitten Hän otti kolmannen, aterian jälkeen nautittavan vapautuksen maljan ja sanoi: Tämä on minun vereni, liiton veri,joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi. " ( Huom! Monien ero sanasta kaikkien, kiitos )

Alkukirkon johtajille, jotka olivat profeettoja ja opettajia, Herran palveleminen merkitsi myös paastoa. Raamattu sanoo. " Kun he olivat palvelemassa ja paastoamassa..." Paasto on Raamatun mukaista.

Raamatussa sanotaan: " Lähettäkää Barnabas ja Saul. " Sitten he jälleen paastosivat. Niin he paastosivat ja rukoilivat,ja sitten he panivat kätensä näiden kahden päälle, ja lähettivät heidät matkaan. He paastosivat ja rukoilivat kahdesti ensin, kun he olivat saaneet ilmoituksen Herralta. Toisella paastolla he varustivat Barnabaan ja Saulin Hengen voimalla ja lähettivät heidät matkaan.

Eri Raamatunkohdissa paasto ja rukous liitetään yhteen, yllä muutamia esimerkkejä alkuseurakunnan meille antamista esimerkeistä, Raamatussa lisää makusteltavaa.

• Avoimesti kristitty

Aamen.

• Mirka -....

Kaukoidässä menee hyvin, heillä on lukematon määrä eri jumalia.

• Yksinkertaisesti...

Jumala on kolmiyhteinen, Isä, Poika (=Jeesus) ja Pyhä Henki. Jumala lähetti poikansa Jeesuksen maailmaan ihmisten syntien tähden syntien sovittajaksi.
      Jumala oli Jeesuksessa Pyhän Hengen kautta. Jeesus oli syntynyt neitsyt Mariasta ja hän sikisi Pyhästä Hengestä, syntyi ihmiseksi Marian kautta.
      Jumala on yksi. Hän itse sanoo sanassa: MINÄ OLEN. Kun Jeesus kuoli ristillä, hän kuolemansa jälkeen nousi ylös, kolmantena päivänä ruumis nousi haudasta. Myöhemmin Jeesus (Jeshua) ilmestyi opetuslapsilleen ja puhalsi heidän päälleen Pyhän Hengen (=Jumalan Hengen). Opetuslapset näkivät hänet silmillään kun Jeesus ilmestyi heidän keskelleen ja sanoi MINÄ SE OLEN. Näin opetuslapsista tuli Jeesuksen todistajia.

Paasto on ihmiselle hyväksi, ei välttämätön. Jeesus sanoi että joitakin riivaajia ei saa ulos muuta kuin rukouksella ja paastolla. Paasto on puhdistautumista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1528
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1389
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1335
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1291
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1245
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      978
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      921
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      919
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      861
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      796
    Aihe