Kuinka moni palstalainen on ylioppilas?

niin?

Saa ilmoittautua tähän :)

47

232

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heh, ne ovat jo Ullanlinnanmäellä...

• yrjölakki

no tuskin...

• yrjölakki kirjoitti:

no tuskin...

Hassua muuten, Virossa ylioppilas(üliõpilane) tarkoittaa korkeakouluopiskelijaa...

• yrjölakki
        Genio.Mente kirjoitti:

Hassua muuten, Virossa ylioppilas(üliõpilane) tarkoittaa korkeakouluopiskelijaa...

mistä vitusta nää miinukset sataa

• Genio.Mente kirjoitti:

Johtunee siitä ajasta, kun ensin karsittiin keskikouluun ala-asteikäisenä ja jos läpäisi ylioppilaskirjoitukset, pystyi kirjautumaan yliopistoon. Ajat ovat parissa sukupolvessa muuttuneet. Nykyisinhän pelkkä ylioppilas ei ole yhtikäs mitään ja vain noin viidennes pääsee yliopistoon.

• Ratikkakuski kirjoitti:

Johtunee siitä ajasta, kun ensin karsittiin keskikouluun ala-asteikäisenä ja jos läpäisi ylioppilaskirjoitukset, pystyi kirjautumaan yliopistoon. Ajat ovat parissa sukupolvessa muuttuneet. Nykyisinhän pelkkä ylioppilas ei ole yhtikäs mitään ja vain noin viidennes pääsee yliopistoon.

Mua hämäs täällä Suomessa alussa se ylioppilaiden paljous. Minä kun luulin niitä kaikkia aluksi korkeakouluopiskelijoiksi.

Virossa sai muuten ylioppilaan paprut myös amiksesta. Niitä sanottiin silloin ammattilukioiksi.

• Genio.Mente kirjoitti:

Mua hämäs täällä Suomessa alussa se ylioppilaiden paljous. Minä kun luulin niitä kaikkia aluksi korkeakouluopiskelijoiksi.

Virossa sai muuten ylioppilaan paprut myös amiksesta. Niitä sanottiin silloin ammattilukioiksi.

On myös Suomessa ollut mahdollista varmaan jo 20 vuotta.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaksoistutkinto

• Genio.Mente kirjoitti:

Ja mikä siinä ammatittomana ylioppilaana olossa niin hienoa on...?

En tiedä kun en ole koskaan ollut. Mutta miltä susta tuntuis jos saisit hankituksi jonkin aina unelmoimasi kitaran?

• relaxed_eyes kirjoitti:

En tiedä kun en ole koskaan ollut. Mutta miltä susta tuntuis jos saisit hankituksi jonkin aina unelmoimasi kitaran?

Ja miten se nyt liittyy siihen ylioppilaana oloon? Ei se unelmien kitaran omistaminen minusta parempaa tai huonompaa ihmistä tee. Eikä sen omistaminen minua kenenkään yläpuolelle nosta. Aina jollakin on on enemmän ja parempia kitaroita. So what?

Minä suhtauduin kouluun ja koulutukseen samalla tavalla kuin suhtaudun duuniin ja ammattiinkin. Kun se duunipäivä on ohi, se on myös ohi. Sama juttu oli koulun kanssa. Minä en pidä niitä asioita vapaalla ollenkaan tärkeänä. Ei niillä ole oikeastaan mitään merkitystä.

• Genio.Mente kirjoitti:

Ja miten se nyt liittyy siihen ylioppilaana oloon? Ei se unelmien kitaran omistaminen minusta parempaa tai huonompaa ihmistä tee. Eikä sen omistaminen minua kenenkään yläpuolelle nosta. Aina jollakin on on enemmän ja parempia kitaroita. So what?

Minä suhtauduin kouluun ja koulutukseen samalla tavalla kuin suhtaudun duuniin ja ammattiinkin. Kun se duunipäivä on ohi, se on myös ohi. Sama juttu oli koulun kanssa. Minä en pidä niitä asioita vapaalla ollenkaan tärkeänä. Ei niillä ole oikeastaan mitään merkitystä.

No voi hyvänen aika... Jos joku sattuu unelmoimaan valkolakista niin onko se sun kitaraa huonompi unelma?

• Genio.Mente kirjoitti:

Kysyin jo kerran Iivarilta saamatta vastausta, että montako ulkomaalaistaustaista rakennusmestaria on Suomessa? En saanut vastausta. Onko sinulla arvausta asiasta?

• relaxed_eyes kirjoitti:

No voi hyvänen aika... Jos joku sattuu unelmoimaan valkolakista niin onko se sun kitaraa huonompi unelma?

Unelmoiko? Minä en tunne montaakaan sellaista...

Joillekin se valkolakkisuus vaan näyttäisi olevan isompi juttu kuin se todellisuudessa on.

Heh, en minä tee tänne aloituksia, et minkälaisia kitaroita ja kuin monta niitä kenelläkin on.... Ne soittimet on aika henkilökohtaisia soittajille. Joku on LesPa-mies, toinen enemmän Tele-mies, kolmas tykkää Stratosta, neljäs Martineista, viides Gibsoneista... Se on, mettis, oikeastaan vähän monimutkaisempi juttu kuin se valkolakkisuus. Mun halpis Lespa voi olla muuten siihen tutustumattomalle soittajalle aika hankala tapaus. Minulle taas ei ole, minä tunnen sen aika hyvin. Nääh... Mitä mä täs sulle selitän...

Pointti on nyt kuitenkin siinä, ettei se valkolakkisuus mielestäni ole millään tavalla halveksittava asia. En tosin ymmärrä sitäkään, että mitä ihailtavaa siinä on. Ei se kerro mitään muuta kuin sen, että jotkut on jaksanut ja halunut käydä lukion ja se on ihan ok, mutta silti... So what?

• sukuselvitys
        Ratikkakuski kirjoitti:

Kysyin jo kerran Iivarilta saamatta vastausta, että montako ulkomaalaistaustaista rakennusmestaria on Suomessa? En saanut vastausta. Onko sinulla arvausta asiasta?

Rajan takaa Karjalasta saattaa olla monen juuret

• Genio.Mente kirjoitti:

Unelmoiko? Minä en tunne montaakaan sellaista...

Joillekin se valkolakkisuus vaan näyttäisi olevan isompi juttu kuin se todellisuudessa on.

Heh, en minä tee tänne aloituksia, et minkälaisia kitaroita ja kuin monta niitä kenelläkin on.... Ne soittimet on aika henkilökohtaisia soittajille. Joku on LesPa-mies, toinen enemmän Tele-mies, kolmas tykkää Stratosta, neljäs Martineista, viides Gibsoneista... Se on, mettis, oikeastaan vähän monimutkaisempi juttu kuin se valkolakkisuus. Mun halpis Lespa voi olla muuten siihen tutustumattomalle soittajalle aika hankala tapaus. Minulle taas ei ole, minä tunnen sen aika hyvin. Nääh... Mitä mä täs sulle selitän...

Pointti on nyt kuitenkin siinä, ettei se valkolakkisuus mielestäni ole millään tavalla halveksittava asia. En tosin ymmärrä sitäkään, että mitä ihailtavaa siinä on. Ei se kerro mitään muuta kuin sen, että jotkut on jaksanut ja halunut käydä lukion ja se on ihan ok, mutta silti... So what?

Antaa olla.

En mä ole kovin moneen törmännyt. Yhden muistan viime kesältä NCC:n tontilla.

• Genio.Mente kirjoitti:

En mä ole kovin moneen törmännyt. Yhden muistan viime kesältä NCC:n tontilla.

Kaveri on kunnostautunut. Pisteet siitä. Edellisen johdosta olen päättämyt lähteä opin tielle. Aina täytyy olla askelen verran edellä, että pysyy leivän syrjässä kiinni.

• amis amis amis

Tääl on vaan hankkija-lippis porukkaa

• Kuules nyt soppaluu, Hankkijan mustalippainen oranssilippis on kulttuuriperinnön aatelia, jota kantavat vain todelliset kulttuurinvaalijat.

Kuules nyt soppaluu, Hankkijan mustalippainen oranssilippis on kulttuuriperinnön aatelia, jota kantavat vain todelliset kulttuurinvaalijat.

Sä oot amatööri. Hankkijan lippikses on sininen lippa.

http://aijaa.com/GDjhgS

Noinko on?

Okei, saattaa se alkuperäinen olla mustalippainen, mutta mulla sattuu olla tuo tummansinisellä lipalla oleva(joka on ilmeisesti myöhempää tuotantoa), eikä niitäkään luultavasti paljon ole. Oli pakko päästä sillä vähä leuhkimaan ku ei oikein muutakaan oo millä elvistellä.

Vieläku kempin lakin jostain sais.

• lantapaukku-Che
        relaxed_eyes kirjoitti:

Okei, saattaa se alkuperäinen olla mustalippainen, mutta mulla sattuu olla tuo tummansinisellä lipalla oleva(joka on ilmeisesti myöhempää tuotantoa), eikä niitäkään luultavasti paljon ole. Oli pakko päästä sillä vähä leuhkimaan ku ei oikein muutakaan oo millä elvistellä.

Vieläku kempin lakin jostain sais.

Voi voi-smör smör
        Relalla on piraatilippis-:(
        Aidolle Hankkijalippikselle tsadilaiset nauroivat :bönde, bönde lällää

Nyt sellainen on jo keräilyharvinaisuus, josta ei ainakaan vielä satsella kannata luopua.............siksi niitä väärrenetäänkin.................................

• mää oon se kuuluisa kolmen ällän ylioppillas,

mur

• Se on varmaa:.!1#%?+

.

Se on ainakin varmaa ettei kuseniina ole

Naurettava muutenkin

Har!

.

• Ja mä olen epäkuuluisampi viiden ällän ähkijä. 2 pisteen päässä oli kuudes älläkin. Ei se mitään, kelpasi se ämmäkin seuralaiseksi.

• Mikäs se siellä
        vigilance kirjoitti:

Ja mä olen epäkuuluisampi viiden ällän ähkijä. 2 pisteen päässä oli kuudes älläkin. Ei se mitään, kelpasi se ämmäkin seuralaiseksi.

Sua en ole tälläpalstalla ennen nähnytkään. Mikäs sälli sie oot? Mulla ei ole valkolakkia. Hankkijan lippis on joskus ollut päässä 80-luvuilla. Se oli oranssi, mutta ei siinä mustaalippaa ollu. Useamman vuoden se oli ja mullasta tummui metsä - ja peltotöissä. Ettet vaan joku fiksu olisi, valokuva näkyy tossa ja silmät voisivat ollafiksun silmät.En minä vaan valokuvaani kehtaisi tänne laitella, voi hyvänen aika. Ootkohan sä nyt komeakaan, ei tosta osaa sanoa sitä oikein,rumaku sika ootmun silmissä ainakin, söpö oot sanoi toi mun seuralainen, jaahas, nainen se on toi akka. Nyt se sitten sano, että voi olla komeakin kun on ilme jotenkin vakava niin se syä hurmaavuutta.

Haista paska joka tapauksessa. Suhunko tuo akka ihastu ny. Ottaavaan kaaliin ton akan reagtio, ei pahalla mutta kyrsii nyt tää saamarin chat kun valokuvat näkyy. Ei millään pahalla, sua komeampia on miljardeja ihmisiä, tiedoksi vaan. Vai että perhana 5 l , ihme kusipää. Älä kirjoittele tänne enää!!!!!

• alinta sos.luokkaa

Yo-siivooja

• Ei kun se tuottamattomaankaan työhön kelpaamaton tohtori.

• Jalmari Vakoperälä
        Ratikkakuski kirjoitti:

Ei kun se tuottamattomaankaan työhön kelpaamaton tohtori.

Ime ikeniis, miltä vaimosi näyttää nykyään? Aasilaiset on makoisan näköisiä rupsukoina. Miltäs ikenes maistuu?

• Valkolakki nen

Täällä on yksi valkolakkinen. Aikuisiällä hankittu. Laudatur jäi parista pisteestä kiinni. Mangat ja muut kelpasivat ihan yhtä hyvin. Olin palkattomalla töistä kirjoitusten aikaan ja sukuni siihen asti ensimmäinen ylioppilas. Ja kyllä kannatti, se oli ennenkaikkea vääntö itseni kanssa. Ryhtiliike. Koulut eivät menneet nuorena kuten toivoin. Lukion jälkeen opiskelin enemmänkin.

Ylioppilastutkinto oli ennen vanhaan suurempi saavutus, eräänlainen virstanpylväs. Periytyy ajalta jolloin koulut olivat maksullisia ja lukio oli huomattavasti vaativampi.

Lukio oli ennen ja on vieläkin eteenpäin valmistava, yleissivistävä ja eräänlainen pääsylippu. Oppilas oppii opiskelemaan ja suunnittelemaan tavoitteensa jos meinaa jatkaa yliopistoon tai mihin tahansa.
      Älkää mollatko suomalaista lukiojärjestelmää, se on edelleen ajankohtainen ja toimiva.

• Valkolakki nen

Lisäisin vielä, että lukiossa jos missä on viimeistään hyvä oppia oma opiskelutekniikkansa. Se on taito jota tarvisee koko lopun ikäänsä. Maailma muuttuu ja ihminen tarvitsee taitoja nähdä, kuulla, sisäistää uusia asioita.

Nuoret ja ihmiset ylipäätään kasvaa ja elää niin yksin, että koululla on kokoajan yhä suurempi merkitys...kaikkineen arvoineen ja oppeineen.

• lakki hukassa

Lukio on yleissivistävä koulu, joka antaa nuorelle muutaman arvokkaan, yhdessä toisten kanssa vietetyn vuoden aikaa miettiä, mitä elämällään tekee ja miten. Sopii erityisesti niille nuorille, keillä ei ole vielä peruskoulusta valmistumisen jälkeen kirkkaana mielessä jokin tietty ammattiala ja siihen liittyvät suunnitelmat. Joillekin paras vaihtoehto on hieman pidempi versio, josta valmistuttuaan saa sekä ammatin että lukion päästötodistuksen. Yo-kirjoitukset kruunaavat lukion ja niiden muistona on valkoinen lakki.

• Ensin oli Valkolakki

.

sitten oli p*askalakki

Har!

Har!

.

• alinta tasoa

Palstalla on korkeintaan a:n ylioppilaita

• Bravoo Vibrissimo

Nomut, olen erittäin ylpeä jo C-papereistanikin, kun matematiikka menikin jostain syystä sivu suun. En olisi sitä kauppahallin lihakauppiaan lakkia saanut ollenkaan
        jos olisi vaadittu edes luvun 1 kertomataulu

• kundi.kundine

oli mite oli, wappua! ;D hähä

• istu ja pala ;-)

Nuuhkaise kevään vippujen huumaavaa tuoksua-

• pelkkiä luusereita

Palstalla ei oo yhtäkään ylioppilasta. Hyvä, jos edes amiksen käyneitä.

• Lihava poika 43v

Mä olen amiksen käynyt.

• Yo on niin daun:.

.

Yyoo ei oo mittään

Har!

.

• 2 laudaturia, 2 magnaa ja 2 ceetä. Tärkein anti oli, että sai jatko-opiskelukelposuuden. Lakki meni pilalle, tai muuttui punaviinin väriseksi seuraavana vappuna, mutta eipä ole ollut ikävä.

• Che como Einstein

Vibra temppuili jotain välttääkseensä matematiikan kokeet
        Olis muuten diskattu lihakauppiaan lakki

HÄHÄ! :D

• Che como Einstein kirjoitti:

Vibra temppuili jotain välttääkseensä matematiikan kokeet
        Olis muuten diskattu lihakauppiaan lakki

HÄHÄ! :D

Näin o. Ei maistunu matikka, kielimiehelle :> Lihakaupasta ostan kyllä kalliimpia ruhon osia.

• LaRito
        bravo.bravi kirjoitti:

Näin o. Ei maistunu matikka, kielimiehelle :> Lihakaupasta ostan kyllä kalliimpia ruhon osia.

miten ois muru, pistetäänkö vielä ennen nukkumista jalalla koreaksi? :>

http://www.youtube.com/watch?v=HHa-bV7WftI

• LaRito kirjoitti:

miten ois muru, pistetäänkö vielä ennen nukkumista jalalla koreaksi? :>

http://www.youtube.com/watch?v=HHa-bV7WftI

On niin sanomallinen biisi että totta kai pistetään. Laitan Levikset viel jalkaan.. nonnii beib :>

• JokijärvenTyräosuuskunta

Minä olen sellainen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1538
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1429
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1335
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1301
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1245
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      988
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      941
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      929
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      881
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      806
    Aihe