Joutavaa on vapunvietto. Yhtä ryyppäämistä ja riehumista. Roskaamista. Autollakin ajetaan huviajelua pitkin kaupungin katuja. Turhaa tällaista vapaa-päivää on viettää. Työväenaate on kuollut ja kuopattu ajat sitten. Ei tarvita Vappupuheita eikä Vappumarsseja.
Vappua ei tarvita !
10
150
Vastaukset
- .............
Ilmapallotkaan ei ole kunnollisia niin kuin ennen, on vaan jotain kiiltopaperista tehtyjä omituisuuksia.
- ilmassa1
Nehän on upeita kiiltopaperipallot
- 12 13 14
ilmassa1 kirjoitti:
Nehän on upeita kiiltopaperipallot
Oikeissa ilmapalloissa on sellainen tunnelmaakeventävä fiilis. Kiiltopaperipallot on turhanaikaisia kalliita koristeita.
Tuota, olen samaa mieltä, että suomalaiset eivät osaa juhlia ihmisarvoa kunnioittaen, varsinkin päihteiden käyttö on karannut käsistä jo vuosikymmeniä sitten.
Mutta juhla itsessään, siis iloinen karnevaalitunnelma, naurua, yhdessäoloa, tilaisuuksia, vaikkakin poliittisia myös, ei niitä vastaan mitään ole, suomessa kaivatana tämäntyyppistä irtiottoa. Tosin aika on väärä, vasta on ollut pääsiäinen ja muut jutut. Ehkä tuonne syksyyn, ehkä venetsialaisten yhteyteen, sopisi riehaantumisen salliva päivä.
Mutta viina pois, siitä ei tule kuin vahinkoa ja tyhmyyksiä. Sääli vain että me olemme sen verran alkukantaisia eläimiä vielä, että alkoholia tarvitaan iloon ja riemuun. Kyllähän sitä viinattomuutta on kokeiltu, kieltolait, viinaverot, salakuljetukset jne. Ei ole ihmiskunta viivastunyt yhtään.- tuctuk
Vietetäänhän sitä itsenäisyyspäivääkin vielä, vaikka itsenäisyys on mennyt joten kyllä siihen yksi vappukin mahtuu. Voihan ainakin muistella menneitä aikoja parempia.
- 143
Niitten ajat on parantuneet, joilla nykyään on työtä taikka opiskelupaikka.
Niitten ajat on edelleen huonot, joilla ei työtä ole. Ei ihme ettei vappu heitä jaksa innostaa kuin ryyppäämiseen. Koululaisia ja opiskelijoita ihmettelen, miksi rellestävät. - mitä sille?
143 kirjoitti:
Niitten ajat on edelleen huonot, joilla ei työtä ole. Ei ihme ettei vappu heitä jaksa innostaa kuin ryyppäämiseen. Koululaisia ja opiskelijoita ihmettelen, miksi rellestävät.Nyt on paljon työttömyyden orjia.
- niin vappua, niin va
143 kirjoitti:
Niitten ajat on edelleen huonot, joilla ei työtä ole. Ei ihme ettei vappu heitä jaksa innostaa kuin ryyppäämiseen. Koululaisia ja opiskelijoita ihmettelen, miksi rellestävät.Suomalaiset nykykoululaiset ja opiskelijat ovat todella etuoikeutettuja (historiassa/ maailmassa). Tarvittaisiin massiivinen ryhtiliike, mutta kuka viitsii vaivautua ... No nämä lapsina humalalla yms. aivonsa ja elimistönsä pilanneet ihmiset meidän asioistamme ja meistä huolehtivat tulevaisuudessa - jos huolehtivat, jos huolehtivat edes itsestään.
- siltä näyttää
Tuskinpa huolehtiva meistä,tulevaisuuden eläkeläisistä.
- keski- ikäinen
Huolestuttaa kyllä ajatella, että johonkin hoitolaitokseen joutuu tuollaisten käsiin. Mutta ehkä ei joudukaan, ehkä on tuotu ulkomailta kunnon työntekijöitä, jotka ovat osanneet arvostaa heille tarjoutuvia mahdollisuuksia, vaikka ne olisivat olleet vaatimattomampiakin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873217
- 622937
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322445- 802283
- 742189
- 952026
- 121626
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201603Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j341518Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301440