ja sinne pudotetaan lieriö. Lieriön halkaisija on sellainen että se sopii juuri ja juuri maitotölkkiin. Lieriö putoamisen jälkeen jää kellumaan, lieriö ei siis putoa pohjaan.
Putoava lieriö roiskii vettä tölkistä ulkopuolelle ja osa roiskeista jää tölkkiin sisälle.
Voiko tästä laskea energian? Tölkistä poistui vettä, tästä veden määrästä voisi kai laskea, sitten pitäisi tietää viskositeettia tai tämmöisiä ja meneekö virtausmekaniikan puolelle?
Tölkki oli täynnä vettä, ja putoamisen jälkeen vähemmän vettä. Työtä tehtiin, koska vesi tölkissä väheni. Ei taida riittää Arkhimedeen laki?
Litran maitotölkki avattuna ja täynnä vettä
8
149
Vastaukset
- mjölk ååån hjuuva
Tai onko tässä hydraulinen laite: maitotölkin kulmista --siellä missä lieriötä ei ole-- tursuaa nestettä ulos. Olisiko sama että pudottaisi lieriön (auto)tunkin vivun päälle vaikka, ja laskeskelisi sitten miten hydraulinen tunkki nostaa kappaletta.
Tölkki on siis rikottu, siitä on tehty päältä avoin tölkki. - m å h
Tai tölkki olisi puoliksi täynnä, tölkin vesi kokee muodonmuutoksen, vettä siirtyy lieriön ja tölkin väliseen tilaan sinne kulmiin! ???????
- Bumb
Bumb
- bumb
bumb
- m å h
"Lieriö putoamisen jälkeen jää kellumaan, lieriö ei siis putoa pohjaan."
Tarkoitan siis että lieriö on myös vettä. Tämä vesi on siis lieriömäisessä astiassa, astiassa jonka massa on mitätön verrattuna veden massaan. Energian laskemiseen on kai useitakin tapoja, mutta helpoin lienee lieriön potentiaalienergian kautta.
Jos lieriön tiheys on sama kuin tölkissä olevan veden se uppoaa mittansa puoliväliin ja energia on mgh .- Ilon pilaaja , ¤
Koko kysymyksen kiehtovuus ja laskemisen monimuotoiset variaatiot kuihtuivat kuin ** saharaan.
Noinhan se tietysti yksinkertaisuudessaan on, mutta laskeminen vesimäärän liikkeestä olisi ollut jotain paljon professionaalisempaa.
- hmm...
mutta entäs se laskelma? oletukset tarkoittavta, että kaikki muut ulos paitsi asiaan kuuluvat.. ei jaksa tarkentaa, muutta asituntijat esille...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa962738En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361829- 101764
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3791648Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211601Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681437- 1191247
- 131166
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91136- 201039