Meillä kävi illalla ulkomaalainen polkupyörällä liikkuva puulelujen kaupustelija, jolla oli lappu mukanaan, jossa luki, että on opiskelija ja tarvitsee rahaa. Onko teillä kokemuksia? Pitäisikö ilmoittaa poliisille? Asumme omakotitalossa. Pelkäämme, että kävi katsomassa paikat mahdollista ryöstöä varten. Ei käynyt naapureille, ainoastaan meillä. Epäilyttää kovasti.
Ulkomaalainen kaupustelija
20
716
Vastaukset
- auttaja1
Tuskin siitä on enään mitään hyötyä ilmoittaa poliisille. Olisi pitänyt silloin heti, kun se vielä oli sillä alueella.
- päivisin puhdistus
Omakotitalo kaupungissa ja naapurit lähellä, mahdollisesti joku vielä kotona myös päivällä niin kontrolli mitä tapahtuu on parempi kuin jos naapureihin pitempi matka.Ehkä itse soittaisin poliisille ja tiedustelisin miten pitää toimia.
- auttaja1
Ainakin tarkistaa, että lukot ovat ajantasalla. Voi hankkia lisälukon Boda. Muut ovet esim. terassinovien lukitus tulee myös päivittää. Jos on kalleuksia esim. kulta tai muuta vastaavaa ja kaikki luottokortit ja arvopaperit kannattaa nyt viedä pankin tallelokeroon.
- Perrrrk....
auttaja1 kirjoitti:
Ainakin tarkistaa, että lukot ovat ajantasalla. Voi hankkia lisälukon Boda. Muut ovet esim. terassinovien lukitus tulee myös päivittää. Jos on kalleuksia esim. kulta tai muuta vastaavaa ja kaikki luottokortit ja arvopaperit kannattaa nyt viedä pankin tallelokeroon.
Kävi juuri 10 minuuttia sitten Porvoon Seitlahdessa.
Mies - lyhyet tummat hiukset, pituus about 170-175 , noin 25-30v , ruskeat "salihousut" ja niihin sopiva pusero(huppari?).
Kulkimena hopeanvihreä naisten maastopyörä, jonka jarrut pitää kovaa meteliä ;)
Todenäköisesti virolainen tai siitä etelämmäs ja ainakin tuntui jotain suomea ymmärtävän.
Kummallisinta että juuri tänään on autoni huollossa ja piha tyhjä... - Sama mies
Perrrrk.... kirjoitti:
Kävi juuri 10 minuuttia sitten Porvoon Seitlahdessa.
Mies - lyhyet tummat hiukset, pituus about 170-175 , noin 25-30v , ruskeat "salihousut" ja niihin sopiva pusero(huppari?).
Kulkimena hopeanvihreä naisten maastopyörä, jonka jarrut pitää kovaa meteliä ;)
Todenäköisesti virolainen tai siitä etelämmäs ja ainakin tuntui jotain suomea ymmärtävän.
Kummallisinta että juuri tänään on autoni huollossa ja piha tyhjä...Vaikuttaa samalta mieheltä. Kannattaa ottaa kaikki tuntomerkit muistiin. Oliko hänellä pieni phavilappu mukanaan?
- Perrrk!
Sama mies kirjoitti:
Vaikuttaa samalta mieheltä. Kannattaa ottaa kaikki tuntomerkit muistiin. Oliko hänellä pieni phavilappu mukanaan?
Oli, ihan niinkuin kaikilla muillakin kävijöillä tässä viime vuosina.
Miehellä oli muuten vielä rantasandaalit jalassaan, jotta olisi mahdollisimman viattoman ja rennon näköinen.
Tosi hauska oli viime vuotinen kuuro-mykkä n. 20v tyttölapsi , joka erehtyi
eräässä talossa sisälle asti(talo yleensä tyhjänä) ja kun poliisit kävi hakemassa tyttöä, niin Jeesukselle kiitos tytön puhe ja kuulolahjat olivat palautuneet, kun soitteli kavereilleen että kiinni jäi...
Oli henkilökortin mukaan puolalainen - näin viime vuonna
Perrrk! kirjoitti:
Oli, ihan niinkuin kaikilla muillakin kävijöillä tässä viime vuosina.
Miehellä oli muuten vielä rantasandaalit jalassaan, jotta olisi mahdollisimman viattoman ja rennon näköinen.
Tosi hauska oli viime vuotinen kuuro-mykkä n. 20v tyttölapsi , joka erehtyi
eräässä talossa sisälle asti(talo yleensä tyhjänä) ja kun poliisit kävi hakemassa tyttöä, niin Jeesukselle kiitos tytön puhe ja kuulolahjat olivat palautuneet, kun soitteli kavereilleen että kiinni jäi...
Oli henkilökortin mukaan puolalainenKyllä se on erittäin mukavaa jos vammaisuus häviää poliisin tullessa paikalle.Ihmeiden aika ei ole ohi?
- abc hakusessa
Ja toiset oppisivat lukutaidon jos poliisit kävisivät paikalla!
- batman
Meillä tarmolassa kävi tänään batman kassilla varustautunut ulkomaalainen kaveri lappu kädes jossa luki jotakuinkin näin:olen se ja se, olen työtön,vaimoni on raskaana ja jollakin oli vielä sydänvikakin,sanoin että sorry..kaveri sanoi thank you. Lyhyehkö vaalea kaveri noin nelikymppinen.
- Koiran ääni riittää
Otin kerran kuvan "puolalaisesta" opiskelijapojasta n.25v ? eli
oven avatessani työnsin suoraan kännykän naaman eteen ja nappasin kuvan, jonka olen myös poliisille välittänyt.
Koira haukkui jaloissa, joten pikku-ukko ei edes tajunnut joutuneensa filmille.
se se on kummallista etteivät käy järjestelmällisesti talo talolta, vaan otanta on harva - viittaa vahvasti epärehelliseen urkintaan...
- epäilevä
Ehdottomasti on hyvä ilmoittaa poliisille !
- Marja3
Sama? heppu pyöräilee nyt Luumäen omakotialueilla.
- urho4
Painakaa lättyyn tuollaisia kiertolaisia. Ne on kaikki kriminaaleja.
- Ilmoitettu
Ilmoitettu henkilöstä sekä poliisille että rajavartiostolle. Poliisi pyysi naapurustoa olemaan tarkkaavainen ja pitämään sälekaihtimet kiinni. Eiköhän nuo kaupustelijat tiedä, että suomalaisissa kodeissa on lähes poikkeuksetta taulu-tv ja dvd-soitin ja peruskodinkoneet. Kyllähän meiltä varastettavaa löytyy.
Tuli näin jälkikäteen mieleen kaupustelijasta, että on se kumma, että on päässyt Suomeen muka opiskelemaan, vaikka ei osaa suomea ei ruotsia eikä englantia. Millähän kielellä muka opiskelisi, jos kaupustelija olisi muka oikeasti ollut opiskelija.- sopii ajatella
Nykyään myös ns.opiskelijat seuraavat "naamakirjaa",paikallislehtiä,mediat täynnä missä vietetään esim.Jussia joten sopii ajatella mihin pistää ilmoituksen.
- Varuilla
Asunto, jossa mies kävi on ryöstetty. Olkaa tarkkana ja jos jollain on kuva, niin käykää yst. Näyttämässä poliisille
- 800 mm teleobjektiivi
Kaupustelijasta kannattaa ottaa kuva kameralla jossa 800 mm objektiivi..yhteishinnaltaan 18900,-
Ainakin itse tuollaisena käskyläisenä kiinnittäisin huomiota jos minua kuvattaisiin jollain iphonella ja päättelisin jo kuvauskalustosta,että kyllähän tuolta jotain pikkuelektroniikkaa löytyy muutakin.. ja ryöstäisin talon.
Ei noi rosvot mitään tyhmiä ole.
- Ilmiannarosvo
Facebookissa perustettu sivu, jonne voi ilmiantaa näitä itäblokin "pyöräilijöitä":
https://www.facebook.com/ilmiannarosvo?ref=hlKiitos tiedosta.
Tälläinen sivu taas löytyy jos rosmo on ehtinyt käymään jo
https://www.facebook.com/pages/Etsintäkuulutus/402815939780088?fref=ts
- kaupusteluun kylläst
KÄvi kauppaamassa puuleluja ja vaimo osti kun tulin itse paikalle ja kysyn mitenkä on poisyuuko vai vetäsenkö liikkuvat taakse S&W stä nin hävis nopeasti eikä ole kukaan vaivannut sen jälkeen. Eli kyllä se osas suomea vaikka yritti että ei osaa,
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564750Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202245- 1031414
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos221324- 871315
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1271091Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel671036Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75945Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi251941- 65916