Minulla on ns. mato-onki, vapa, siimaa n. 4m, koho, paino ja koukku. Saako tällaisella kalastaa muuallakin, kuin omassa kaivossa?
Mitä laki sanoo?
2
210
Vastaukset
Saa melkein missä tahansa järvessä, esim Särkijärvessä ja Jerisjärvessä. Jokeen et saa mennä kun siika- ja lohipitoisissa virtaavissa vesissä ei mato-ongella saa kalastaa, taitavat kaikki Muonion joet olla ainaki tammukkapitoisia, eli lohikalaa niissä on. Miten Utkujärven laita on, en tiiä, todennäköisesti saat kalastaa, mutta varmista vielä itse ennenkuin kalastat.
www.kalakortti.com - sivusto sanoo näin: "
Onkiminen on kiellettyä lohi- ja siikapitoisten vesistöjen koski- ja virtapaikoissa, tai vesialueilla, joissa kalastus on kielletty muun säädöksen tai määräyksen nojalla.
Lisäksi viranomainen voi kieltää onkimisen tietyillä alueilla. Tällaisia kieltoja ovat esim. TE-keskuksen myöntämä kalastuslain 11§:n mukainen viehekalastuskielto. Kalastus voi olla kiellettyä myös muun lain tai määräyksen perusteella."- Kalamies kuitenkin
Kiitos Original-Mikko ohjeistuksesta. Olen niin paljon lukenut kaikenlaisesta kalastusta hankaloittavasta pykäläviidakosta, että päällimmäiseksi on jäänyt ehdoton kielto ja silti olisi hyvä maksaa joku maksu??? No, nytpä tiedän, että onkeni kanssa saan mennä järville kalaan, kiitos vielä Mikolle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873237
- 622947
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322465- 802283
- 742199
- 952026
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361693- 121626
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201613Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301450