Miksi katolilaisuudessa on tämä selibaattisääntö, kun nytkin on noita ongelmia ympärimaailmaa papeilla, pedofilia juttuja,,,Eikös olisi aika ottaa tämä Jumalan Sana paikka:1.Kor.7:2.mutta haureuden syntien välttämiseksi olkoon kullakin miehellä oma vaimonsa, ja kullakin naisella aviomiehensä.
Eikäs tämä olisi hyvä ratkaisu,,Vapauteen Jumala haluaa teidätkin katolilaisetkin,,
Tärkee kysymys!
4
222
Vastaukset
- Rukoileva ortodoksi
Siunatut munkit ja nunnatkin luostareissaan elävät hartaassa selibaatissa täysin oman valintansa mukaisesti. Siellä ei juurikaan lapsia näy. Ortodoksikirkkosakin kaikki piispat ja pappeja pilvin pimein elää selibaatissa, eikä mitään pedofiiliuutisia kuulu. Sehän nyt on täysin vinksahtanutta ajattelua, että selibaatissa elävät alkaisivat sen seurauksena raiskata lapsia... Eihän se nyt niin mene. Katolisten pappien selibaatti on hyvä ja tärkeä käytäntö, mikä ei liity pedofiliaan millään lailla. Joka moista väittää, on itse sairas.
ok.millä lailla Jumalaa miellyttää "selibaatti,,tai yleenssä "lainteot".....ihan asilisesti kysyn tätä,,,Se on nimittäin oma vanhurskautta.Room.3:22-24. se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,- PPietari
"ok.millä lailla Jumalaa miellyttää "selibaatti,"
Jumalaa miellyttää selibaatti. Lue esim Matt. 19:12:
"On sellaisia, jotka äitinsä kohdusta saakka ovat avioliittoon kelpaamattomia, on toisia, joista ihmiset ovat tehneet sellaisia, ja on niitä, jotka itse, taivasten valtakunnan tähden, ovat ottaneet osakseen naimattomuuden. Joka voi valita tämän ratkaisun, valitkoon."
Lue vielä 1Kor. 7:32-35:
"Toivoisin, ettei teillä olisi huolia. Naimaton mies kantaa huolta siitä, mikä koskee Herraa, siitä, miten olisi Herralle mieliksi.
33 Naimisissa oleva taas huolehtii maallisista asioista, siitä, miten olisi vaimolleen mieliksi. [Luuk. 14:20]
34 Näin hän on jakautunut kahtaalle. Samoin naimaton nainen ja nuori neito kantavat huolta siitä, mikä koskee Herraa, jotta olisivat niin ruumiiltaan kuin hengeltäänkin pyhiä. Naimisissa oleva nainen taas huolehtii maallisista asioista, siitä, miten olisi miehelleen mieliksi."
- Potifaari
Seksuaalisuus on asia, jossa monet uskonnot vinksahtavat. Katolisilla papeilla on selibaattinsa. Ortodokseilla tämä rajoittuu vain piispoihin ja munkkeihin. Heillä näyttääkin olevan pedofiliaa vähemmän kuin katolisilla (tai he osaavat salata sen paremmin).
Protestanttisilla suunnilla on myös kaikenlaista omituisuutta. Lestadiolaiset ja monet muut fundamentalistiset porukat vaativat, että ennen avioliittoa ei ihmisellä saa olla seksuaalisuutta lainkaan. Kaikki sen ilmenemismuodot on kielletty. Sitten varsinkin lestojen avioliitossa taas täytyy painaa täysillä jaksaa tai ei.
Joillakin helluntai-uskovilla taasen on puoliselibaatti. Aviopari saa olla yhdynnässä vain, jos tarkoituksena on saada lapsi. Muuten se on kielletty.
Muslimeilla on kauhea neitsytkompleksi. Jos morsian ei ole neitsyt, niin hänet voidaan kivittää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271528Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391389Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121335Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391291Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12978
- 7921
- 20919
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7861- 71796