Jäin työttömäksi, joten budjetti on surkea. Tarvitsisin läppärin mielellään max 400e. Näyttö mielellään 15". Pelejä en pelaa, mutta mielellään sitä haluaa mahdollisimman tehokkaan ja toimivan koneen.
Nuo prosessoreiden nimet ovat minulle aivan hepreaa. Onko jotain mitä minun pitää välttää? Esim amd e1 essential ei kerro minulle mitään. Olen käyttänyt windows 7 tähän asti, onko se 8 aivan hirveä?
Saisinko pientä vinkkiä?
6
381
Vastaukset
Alle 400 € budjetilla ei tietenkään mitään kovin tehokasta konetta saa.
AMD E1 Essential on halpa prosessori, joka perustuu vanhentuneeseen tekniikkaan, mutta voi olla ihan toimiva.
Jos on käyttänyt Windows 7:aa, niin se 8 on todellakin aivan hirveä, mutta täysin mahdollista oppia käyttämään pienellä harjoittelulla. Microsoftin sivuilla on runsaasti ohjeita 8:n käyttöön.
Esimerkkejä koneista:
http://www.gigantti.fi/catalog/tietokoneet/fi_kannettavat/kannettavat-tietokoneet?SearchParameter=&@QueryTerm=*&CategoryUUIDLevel2=qEcKeQuvmSYAAAEnI2Z94OGk&Näytön koko (tuuma)=15.6&ProductListPrice=< 400.00&Tyyppi=Kannettava&discontinued=0&online=1&@Sort.ProductListPrice=0
http://www.verkkokauppa.com/fi/catalog/2269c/Kannettavat-15-laajakuvanaytolla?s=price&o=A&l=25Windows 8 versioon tulee syksyllä 8.1 päivitys joka parantaa hieman sen toimivuutta pc käytössä. Mutta itse ostaisin siltikin Win7 version.
- EläostaAMD
AMD E-sarjan suorittimia tai Intel Celeroneja ei kannata missään nimessä ottaa. Suorituskyky niissä on niin vaatimaton, ettei edes Windows pyöri kunnolla raskaammista sovelluksista puhumattakaan.
Tämän tasoisella koneella pärjää jo aika pitkälle:
http://www.kannettavatietokone.fi/Kannettavat/Lenovo/MBT2MMX.PROMO.html - jaajaa1
Saako Kyseisen prosessorin tilalle vaihdettua tehokkaampaa?
Kannettaviin tietokoneisiin on yleensä hankala vaihtaa suoritinta.
- Windows 8
Mistä olet saanut sellaisen käsityksen että kasi olisi hirveä?
Älä usko huhupuheita, moni puhuu vaikka ei tajua mistään mitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391669En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271578Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly131373Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3411329Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681265- 121028
- 81021
- 20939
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7931- 71846