Tehdäänkö vasut vuosittainen uudelle paperille, vai samalle vuodesta toiseen?
Mitä vasu- keskusteluissa käydään läpi?
Varhaiskasvatussuunnitelmasta!
3
311
Vastaukset
- soina79
Meillä ainakin on vasupaperi vaan siinä pohjana ja sitten kirjoitamme toiselle paperille muistiin keskustelussa käytyjä asioita. Sitten kirjaamme keskustelun efficaan. Ja sieltä vanhemmille oma paperi.
- rtym,
Alle 3v on oma pohja, 3-5v on oma (sitä voi täydentää tai esim.päiväkodin vaihtuessa voidaan tehdä kokonaan uusi) ja esiopetuksessa oppimissuunnitelma
- päiväkotilainen
Eri kunnissa tehdään varmasti eri tavalla. Ei meillä ole alle kolme vuotiaille omia kaavakkeita. Samaan olen kirjoittanut niin monena vuonna kuin mahtuu. Nyt meillä tehdään uusien lasten vasut koneelle tenavanettiin, missä vanhemmat voivat käydä niitä (oman lapsensa) lukemassa salasanan turvin.
Ja mitä käydään läpi? Pitäisi selvitä kuntasi vasukaavakkeesta. Mutta meillä käydään läpi lapsen arkea kotona ja hoidossa, onko jotain "solmukohtia" eli asioita, jotka joko vanhempia tai päiväkotia huolettaa/mietityttää, lapsen lekkejä, liikkumista, tutkimista ja taiteiden kokemista, kasvatuskumppanuutta ja jos on vanhemmilla jotain muuta, mistä haluavat puhua. Eli puhutaan, siitä mikä kullekin lapselle on sillä hetkellä tärkeää kotona ja päiväkodissa. Kaikista näistä kohdista ei ole tarkoitus/pakko keskustella (ei kaiken ikäisillä ole tarvetta), vaan niitä mitkä on kyseisen lapsen hoidon ja yhteistyön kannalta ajankohtaisia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1951496Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231258- 50988
- 70940
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52853Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53840- 56832
- 102814
- 82810
- 32745