Jos sinulla olisi mahdollisuus kuolla rauhallisesti "nukkuen pois", niin minkä musiikin saattelemana haluaisit ummistaa silmäsi ikiuneen?
Minulta tässä pari rauhoittavaa ja tunnelmallista kappaletta.
TV-sarjasta Robin of Sherwood kappale Lady Marion:
http://www.youtube.com/watch?v=F-scwW3EM1E
Pelistä Runes of Magic kappale Tagena:
http://www.youtube.com/watch?v=IH5GcEHNZT4
Kun kuolet, minkä musiikin haluaisit soivan?
26
74
Vastaukset
Voi miten koskettava kysymys. Kerta kaikkiaan pysähdyttävä. Olen joskus miettinyt, millaista musiikkia tahtoisin hautajaisiini. En tähän hätään saa mitään linkkiä oheen, mutta joko jotain rauhallista soitinmusiikkia, esim. sello, tai sitten ylistävää, upeaa kuoromusiikkia, esim.
Verdin Requiemin Sanctus. Tai sitten vain tahtoisin, että rakas ihminen pitelee kädestäni ja laulaa vaikka Maan korvessa -laulua.
Miten Sinä tahtoisit kuolla? Ja millaisen musiikin saattelemana?
Tuikku-pappi- höpö höpö
No voi tyhjyys.
Kuka nyt valitsee musiikkia kuolemaansa. - just just
Ihmisiä kuolee täältä kuule joka sekunti pysyyjen paukkeeseen, nälkään ja liikenneonnettomuuksien rytinään.
Ja mun pitäs haaveilla jostain silkkityynyllä kuolemisesta sinfonioiden soidessa. just just kirjoitti:
Ihmisiä kuolee täältä kuule joka sekunti pysyyjen paukkeeseen, nälkään ja liikenneonnettomuuksien rytinään.
Ja mun pitäs haaveilla jostain silkkityynyllä kuolemisesta sinfonioiden soidessa.Haaveet ovat sallittuja ihan jokaiselle. Oman kuoleman ja kuolinhetken ajatteleminen samoin. Se ei tarkoita itsekkyyttä tai sitä, ettei maailman hätä koskettaisi. Joskus on hyvä pysähtyä ja miettiä omaa kuolevaisuuttaan. Miksei silloin voisi ajatella myös musiikkia, joka lohduttaa ja hoitaa.
Joskus ihmettelen kuinka tällä palstalla saadaan kina aikaiseksi ihan mistä tahansa asiasta. Vain mielikuvitus on siinä rajana.
Tuikku-pappi- kinastelu siis
kuunteleva_kirkko kirjoitti:
Haaveet ovat sallittuja ihan jokaiselle. Oman kuoleman ja kuolinhetken ajatteleminen samoin. Se ei tarkoita itsekkyyttä tai sitä, ettei maailman hätä koskettaisi. Joskus on hyvä pysähtyä ja miettiä omaa kuolevaisuuttaan. Miksei silloin voisi ajatella myös musiikkia, joka lohduttaa ja hoitaa.
Joskus ihmettelen kuinka tällä palstalla saadaan kina aikaiseksi ihan mistä tahansa asiasta. Vain mielikuvitus on siinä rajana.
Tuikku-pappiSe on kivaa.
- Just näin
Dímmu Borgir soisi ja mustat kynttilät palaisivat suitsukkeen kera ja huone olisi koristeltu pentagrammeilla ja muilla onnea tuovilla symboleilla. Mielellään myös vuohen pääkalloja olisi koristeena mahdollisuuksien mukaan.
- Kristitty45
Luin juuri Turun kirjamessuilta ostamani kirjan. Siinä filosofi Torsti Lehtinen kertoo teologi Juhani Rekolasta. Juhani Rekolan muistotilaisuudessa veisattiin Kulkurin valssi. No, tämä oli muistotilaisuus, ei varsinaisesti kuolinhetken musiikkia. Minä voisin tykätä oman kuolinhetkeni olevan aivan hiljaista.
- neitsytparatiisi :X
Eli teologi Rekolalla on kuollessaakin vaan tyttöjen vikittely mielessä :X
- FUCKIFUU
neitsytparatiisi :X kirjoitti:
Eli teologi Rekolalla on kuollessaakin vaan tyttöjen vikittely mielessä :X
Hyvä että kuoltuaan. Yleensä teologeilla on pikkulapset mielessä.
Oikeasti ihmettelen, kuten Tuikku kollega, miksi saatte kaikesta aikaan kinaa ja rumaakin. Eikö mistään voi keskustella asiallisesti ja kauniisti? Siis etsimättä rumuutta ja ikäviä puolia ja vääriä oletuksia ja yleistyksiä. Täälläkin on taas kummallisia oletuksia.
Totta tuokin, ettei oikeastaan kukaan voi päättää miten ja kuinka ikävissä tunnelmissa kuolee. Ihanne lienee kuolla rauhallisesti kotonaan, elämästä kyllänsä saaneena. Suurin osa kuolee sairaalassa.
Jos musiikkia pitäisi valita, niin panhuilumusiikki olisi kaunista tai muu soitinmusiikki tai sielunmessu.
Tuula -pappihttp://www.youtube.com/watch?v=gEPmA3USJdI
Kyllä lähtee...- näet tulevaisuutesi
Sopiva sulle.
näet tulevaisuutesi kirjoitti:
Sopiva sulle.
Jep. Hlvetti on sinunkin kohtalosi, jos Raamattu on totta.
- näet tulevaisuutesi
mave kirjoitti:
Jep. Hlvetti on sinunkin kohtalosi, jos Raamattu on totta.
mie mään taivaaseen
http://www.youtube.com/watch?v=a3Fkuq5Lf0Q näet tulevaisuutesi kirjoitti:
mie mään taivaaseen
http://www.youtube.com/watch?v=a3Fkuq5Lf0QTuo on kylläkin vanhasta testamentista tehty laulu. Jos olet juutalainen, niin sitten tuo sopii sinun lähtöösi...
- andante2
Schubertin Ave Maria. Se on kuin taivasmatkan alku..
- ei kyl mitenkään
Miten Ave Maria taivaaseen liittyy ?
- Luciferux
ei kyl mitenkään kirjoitti:
Miten Ave Maria taivaaseen liittyy ?
Ave Satania on parempi.
Kuulisin kuollessa mielelläni Rammsteinia. Hautajaisiin haluaisin samaa.
Raskaampi musiikki ei ole varsinaista lajiani mutta kuolema on asia jossa ei enää jaksaisi mitään surullisia itkuvirsiä. Rammstein on hyvää musiikkia. Vaikka tätä kappaletta voisi ajatella kuolonhetkeen ja hautajaisiin. Kovalla volyymillä. Muutenkin haluaisin että jos minulle joskus hautajaiset vietetään, ne olisi railakkaat bileet jossa itkemisestä rangaistaisiin siten ettei saisi kakkua:D
http://www.youtube.com/watch?v=4vi9ZdJnDUEPlus että vaikka en juurikaan ole humalassa, niin kuollessa mielelläni olisin umpipäissäni Rammsteinin soidessa.
Koala_puussa kirjoitti:
Plus että vaikka en juurikaan ole humalassa, niin kuollessa mielelläni olisin umpipäissäni Rammsteinin soidessa.
Paras tapa olisi hiljaisuus ja kesken seksin lähteä tästä maailmasta.....tai ei ihan kesken, vaan lopuksi.
- 12+3
En mitään , koska en ehtisi kuitenkaan kuunnella biisiä loppuun.
Hei.
Mielenkiintoinen ketju, kun jättää kylmästi huomiotta nuo provosoivat kommentit :)
Olen ollut paikalla muutaman kerran kuolinhetkellä. Niissä tilanteissa ei ole soinut mikään musiikki. Hiljaisuus on ollut hyvä. Jos voisin itse valita, niin ... vaikea sanoa tahtoisinko musiikkia vai hiljaisuutta kuollessani. Ehkä toivoisin, että joku soittaisi jotain rauhallista kaunista musiikkia huilulla tai laulaisi minulle jotain mieluista virttä. Hautajaismusiikkiani sen sijaan ole miettinyt. Mutta se ei liene tämän ketjun asia.
Hyvää viikonlopun jatkoa
Pirkko-pappi
- *Faith*
Erikoinen kysymys, mutta jäin miettimään asiaa. Ensin minäkin olin sitä mieltä, että parasta olisi hiljaisuus. Sitten harkitsin Mozartin Requiemia, mutta se tuntui liian raskaalta ja dramaattiselta. Lopulta päädyin Chopinin "Nocturnoon". Kevyttä ja hyvin kaunista.
http://www.youtube.com/watch?v=MPvS0g2papI
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa942713En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361829- 101734
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3751640Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211601Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681437- 1191237
- 131166
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91136- 201039