Olen 9lk tyttö. Luokkani on hirveä apinalauma. Tunneilla on MAHDOTON keskittyä, kun koko ajan on pelkkää huutoa ja pelleilyä. Luokkani on todella pieni, mutta silti ihan kamala. Olisiko kenelläkään neuvoja, miten pystyisin oppilaana vaikuttamaan luokkani käytökseen?? Nyt on kuitenkin viimeinen vuosi peruskoulua ja olisi ihan mukavaa saada hyvä jatko-opiskelupaikka!
Voiko 1 oppilas vaikuttaa koko luokan työrauhaan positiivisesti??
3
225
Vastaukset
- 9lk tyttö
Täydennys: Olen siis itse aina hiljaa tunneilla..
- Kieltenopettajatar16
Opettajana olen huomannut, että kuvaamasi kaltainen "apinalauma" uskoo paljon paremmin luokkakaverin kuin opettajan hiljaaolokehoitusta.
Minun tunneillani oppilailla on lupa mennä työskentelemään käytävän päähän, jossa on pöytä ja tuolit. Luonnollisesti se olen minä, joka päättää, ketkä sinne saavat mennä. Luvan saa tietystikin vain silloin, kun se tunnin kulun kannalta on mahdollista, ei siis esimerkiksi opettaessani sivulauseen sanajärjestystä. Usein siellä opiskelevat sellaiset oppilaat, joilla on kyky ja tarve oppia asiat. Oppilaat myös pystyvät todella hyvin neuvomaan toisiaan.
Myös tyhjä naapuriluokka palvelee vallan hyvin tätä tarkoitusta, olettaen tietysti, että opettaja ei ole jättänyt siellä esille materiaaleja, joita oppilaiden ei pidä nähdä, esimerkiksi oppilaita koskevia papereita tai koepakettikansioita.
Olisiko teidän koulussanne paikkaa, jonne voisi mennä tekemään tuntitehtäviä rauhassa? Jos ei ole, voisiko oppilaskunta mahdollisesti vaikuttaa asiaan niin, että sellainen tai sellaisia pystyttäisiin järjestämään? - 9lk tyttö
Kieltenopettajatar16 kirjoitti:
Opettajana olen huomannut, että kuvaamasi kaltainen "apinalauma" uskoo paljon paremmin luokkakaverin kuin opettajan hiljaaolokehoitusta.
Minun tunneillani oppilailla on lupa mennä työskentelemään käytävän päähän, jossa on pöytä ja tuolit. Luonnollisesti se olen minä, joka päättää, ketkä sinne saavat mennä. Luvan saa tietystikin vain silloin, kun se tunnin kulun kannalta on mahdollista, ei siis esimerkiksi opettaessani sivulauseen sanajärjestystä. Usein siellä opiskelevat sellaiset oppilaat, joilla on kyky ja tarve oppia asiat. Oppilaat myös pystyvät todella hyvin neuvomaan toisiaan.
Myös tyhjä naapuriluokka palvelee vallan hyvin tätä tarkoitusta, olettaen tietysti, että opettaja ei ole jättänyt siellä esille materiaaleja, joita oppilaiden ei pidä nähdä, esimerkiksi oppilaita koskevia papereita tai koepakettikansioita.
Olisiko teidän koulussanne paikkaa, jonne voisi mennä tekemään tuntitehtäviä rauhassa? Jos ei ole, voisiko oppilaskunta mahdollisesti vaikuttaa asiaan niin, että sellainen tai sellaisia pystyttäisiin järjestämään?Kiitos paljon vinkistä! Voi olla, ettei tiloja löydy (pieni koulu oppilasmäärän nähden), mutta täytyy yrittää!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1901429Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231218- 50958
- 70910
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52813Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53810- 56792
- 81775
- 102774
- 33722