mitäs mieltä tästä http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288608864187.html
oliko se jumala pienen lapsen luona? oliko suojelusenkelit? silmistä päätellen ei jumala kovin vierellä ollut lapsosen
Jumala varjeli jälleen ja oli rinnalla?
6
<50
Vastaukset
Hei että oliko?
Kammottava lastensuojelurikos. Uskon ja luotan, että enkeli oli nälkään nääntyvän lapsen luona häntä vahvistamassa, kun äiti jätti hänet heitteille. Joskus emme vain ymmärrä, miksi tällaisia lastenkohtaloita sattuu tapahtumaan. Miksei kukaan lähisukulainen/naapuri tms huomannut ajoissa heittellejättöä.
Olen sanaton ja suruissani ihmisen pahuuden vuoksi.
t. Maarit-pappi"Uskon ja luotan, että enkeli oli nälkään nääntyvän lapsen luona häntä vahvistamassa, kun äiti jätti hänet heitteille."
Minusta ajatuksesi on vähintäänkin rivo ja sairas. Ettäkö pitäisi ajatella että Jumalalla on kyky ihan auttaa tätäkin lasta mutta sitä hän ei halua tehdä, vaan hän on lapsen "luona" sitten auttamassa häntä kuihtumaan ja kuolemaan? Miljoonat maailman ihmiset olisivat halunneet tätäkin lasta auttaa, mutta he eivät olleet asiasta edes tietoisia. Jumala taas näkee kaiken ja pystyisi auttamaan, mutta tahtoa tuntuu puuttuvan. Minä sanoisin että ihminen on ihmillisempi kuin Jumalasi.
Moni ihminen ei kykenisi katsomaan sivusto toimettomana pienen lapsen kuihtumista ja hätää. Jumala nähtävästi tähän pystyy. Sitten joku uskova kertoo "todistuksen" kuinka Jumala antoi hänelle työpaikan ja yhdessä huudetaan sitten halleluujaata ja kiitosta. Se jos mikä on todellista sokeutta.
"Joskus emme vain ymmärrä, miksi tällaisia lastenkohtaloita sattuu tapahtumaan."
Jos väitetty Jumala luo kaikista erilaisia persoonia ja vielä suosii vapaata tahtoa, niin tälläistä siitä seuraa.
"Olen sanaton ja suruissani ihmisen pahuuden vuoksi. "
Minä olen sanaton myös siitä että on aikuisia ihmisiä joilla on niin suuri tarve mielyttää itseään väkivaltaisilla tarinoilla "rakkauden" jumalasta että he kehtaavat päästää suustaan väitteitä että Jumala on näiden suunnattomasti kärsivien rinnalla ja tukena ja väheksyä näin toisten kärsimystä.
Pitäisikö tosissaan uskoa että rakkauden Jumala suojelee pahantekijän vapaata tahtoa niin paljon ettei mitenkään voi auttaa tälläisen ihmisen uhria ja pelastaa häntä?"Kammottava lastensuojelurikos. "
Totta. Se on kammottava rikos.
Mutta entäs kristinuskon Jumalan tekemät kammottavat rikokset ihmistä kohtaan? Sodoman ja Gomorran tuhoamiset. Raskaina olevien halkaisuja. Egyptin esikoisten joukkosurmat. Vedenpaisumuksen joukkosurma. Sapattina puita keränneen miehen kivitys kuoliaaksi. Eihän näitä edes kaikkia jaksa muistaa.
Minä ymmärtäisin että rakkauden oikeudenmukaiselta Jumalalta pitäisi voida osottaa vähemmän raakuuksia ja tappamisia kuin vaillinaiselta tyhmältä ihmiseltä. Itse asiassa pidän täyttä nollatoleranssia sen suhteen paljonko sallisin väkivaltaa Jumalalta jota olisin valmis kunnioittamaan sikäli jos sellainen jostain ilmestyisi. Tämä ihan siitä syystä että jos Jumala pitää ihmisen tekemiä väkivallantekoja väärinä, sillä itsellään pitää olla paljon reilumpia keinoja ongelmien ratkaisemiseksi, etenkin kun hän vielä kykenee kaikkeen.- no huh heijaa vaan
Koala_puussa kirjoitti:
"Uskon ja luotan, että enkeli oli nälkään nääntyvän lapsen luona häntä vahvistamassa, kun äiti jätti hänet heitteille."
Minusta ajatuksesi on vähintäänkin rivo ja sairas. Ettäkö pitäisi ajatella että Jumalalla on kyky ihan auttaa tätäkin lasta mutta sitä hän ei halua tehdä, vaan hän on lapsen "luona" sitten auttamassa häntä kuihtumaan ja kuolemaan? Miljoonat maailman ihmiset olisivat halunneet tätäkin lasta auttaa, mutta he eivät olleet asiasta edes tietoisia. Jumala taas näkee kaiken ja pystyisi auttamaan, mutta tahtoa tuntuu puuttuvan. Minä sanoisin että ihminen on ihmillisempi kuin Jumalasi.
Moni ihminen ei kykenisi katsomaan sivusto toimettomana pienen lapsen kuihtumista ja hätää. Jumala nähtävästi tähän pystyy. Sitten joku uskova kertoo "todistuksen" kuinka Jumala antoi hänelle työpaikan ja yhdessä huudetaan sitten halleluujaata ja kiitosta. Se jos mikä on todellista sokeutta.
"Joskus emme vain ymmärrä, miksi tällaisia lastenkohtaloita sattuu tapahtumaan."
Jos väitetty Jumala luo kaikista erilaisia persoonia ja vielä suosii vapaata tahtoa, niin tälläistä siitä seuraa.
"Olen sanaton ja suruissani ihmisen pahuuden vuoksi. "
Minä olen sanaton myös siitä että on aikuisia ihmisiä joilla on niin suuri tarve mielyttää itseään väkivaltaisilla tarinoilla "rakkauden" jumalasta että he kehtaavat päästää suustaan väitteitä että Jumala on näiden suunnattomasti kärsivien rinnalla ja tukena ja väheksyä näin toisten kärsimystä.
Pitäisikö tosissaan uskoa että rakkauden Jumala suojelee pahantekijän vapaata tahtoa niin paljon ettei mitenkään voi auttaa tälläisen ihmisen uhria ja pelastaa häntä?"Minusta ajatuksesi on vähintäänkin rivo ja sairas"
Todellakin. Maaritin fraasia mukaellen: Olen sanaton ja suruissani, että on ihmisiä, jotka ajattelevat noin kuin Maarit... - Kristinuskon kirja.
Maarit-pappi.
Olisit sanaton ja suruissasi teidän ( kirkon ) Jumalan oikealla puolella istuvan Jeesus.jumalan elävien tuomitsemisista. Näinhän teidän kirkon opin perussanoma uskontunnustus vahvistaa.
Älä ole jälleen vilpillinen vaan kerro ihmisille totuus kirkon opista.
- Nasse.
Maarit-pappi, et ole Raamattua lukenut?
Kaikkivaltiaan ja -tietävän Jumalan tahtohan tapahtui. Sen Rakastavan ja Armollisen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa682421En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361789- 101624
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3741575Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly161535Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681397- 1061141
- 121118
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91094- 201009