Vaikea masennus

Onko muita joilla tällainen todettu.... ja tuntee vaivan, tiedän hyvin miten vaikuttaa elämään kaikin puolin mutta saattais helpottaa jos sais vertaistaan tuntemusta.... :/

2

113

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jep, näin tänään

Olen 18v poika, 2 vuotta sitten mulla diaknosoitiin masennus joka on keski vaikean ja vaikean masennuksen rajoilla, en tiedä onko tuntemuksi ollenkaan sama kuin sinun jolle tässä vastaan, mutta kerronpa kuitenkin.
      Masennukseni on kokoaikaista, "normaalisti" masennus vain on jossain taustalla eikä vaikuta niin paljon, mutta olen kokoajan passiivinen ja jopa hieman vainoharhainen, olen myös melko alakuloinen ja helvetin yksin .... Silloin kun vaikea masennus pääsee jylläämään esimerkiksi stressin tai jonkun epäonnistumisen(ihan pienenkin) takia... se on yhtä helvettiä.. kaikki on vain mustaa ja turhaa.. kolmesti olen itsemurhaa yrittänyt, mutta sen on estänyt se ajatusa että viellä kuoleenakin musta olis rasitetta muille... Masennukseni kulkee tavallaan aaltoina, välillä on "normaaleita" jaksoja ja joskus on todella rajuja "masennus kohtauksia" joita on vaikea kuvata sanoin koska niitä ei ole sitä kuvaamaan.. Elämäni on semisti paskaa tän masennuksen takia, joten kehotan puhumaan ja avautumaan jollekulle koska itselläni se jonkin verran helpottaa... itse olen myös pientä apua lukemisesta, kirjoittamisesta ja musiikista löytänyt, niitäkin suosittelen kokeilemaan vaikka toimivuutta en lupaa. yksi helpotus minulle on vielä... aiheutan itselleni palohaavoja... ennen viiltelin mutta onnistuin siitä kierteestä pääsemään irti tulen avulla... en sano että tuli olisi hyvä mutta itse ajattelen niin että se kipu mikä siitä tulee tavallaan "polttaa myös aina osan masennuksesta pois samalla" vaikak eihän tuo toki paikkaansa pidä, mutta sillä perustelen tekoani.. kerro toki miltä itsestäsi tuntuu ja muista puhua jollekkin...
      Tässäpä tämä oli pahoittelen teksitin sekavuutta ja niinpoispäin mutta parempaan en pysty tässä tilanteessa, toivottavasti tästä oli apua

• 10+13

Olen tutustunut Alkuajatukseen, eli kirjaan joka käsittelee sisäistä puoltamme erittäin selkeällä ja suoralla tavalla, ja aikani paneuduttua siihen huomasin että se todella toimii, pääsin m.m. masennuksesta ja ahdistuksesta täysin. Se kannattaa tosissaan hankkia, vastaavaa teosta tuskin löytyy.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1779
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1598
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1404
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      342
      1358
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1275
    6. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      8
      1141
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1048
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      951
    9. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      949
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      80
      889
    Aihe