Millainen pitää kääntäjän ihmisenä olla?
Kääntäjyys
43
123
Vastaukset
- Ihminеn
Kerropa ensin, millainen sinun mielestäsi pitää putkimiehen ihmisenä olla. Tai millainen pitää
- volunt/inv autoelim
Kannattaisi kysyä tuota rakennuspalstalla.
Et myöskään itse tarjoa edes yhden kappaleen näkemystä putkimieheydestä.
Mutta kuten todettu, vastaukset ja niin edelleen. - Ei paljon eroa
Muutamia putkia vetäneenä uskallan vastata, että on hyvä olla järjestelmällinen, pitkäjänteinen ja etenkin huolellinen. Tarvitaan muutama perusominaisuus: lvi-piirustusten lukutaito, materiaalien, komponenttien ja työvälineiden tuntemus sekä viitseliäisyyttä selvittää kohdat, joissa epäselvyyksiä esiintyy.
- Ei niin tyhmä
volunt/inv autoelim kirjoitti:
Kannattaisi kysyä tuota rakennuspalstalla.
Et myöskään itse tarjoa edes yhden kappaleen näkemystä putkimieheydestä.
Mutta kuten todettu, vastaukset ja niin edelleen.Rakennuspalstalla ei kysellä tyhmiä. Mutta aloittaja voisi todella antaa mallivastauksen, vaikkapa kysymykseen ”Millainen pitää aarporaajan ihmisenä olla?” tai kysymykseen ”Millainen pitää vaatimen porona olla?” Siitä voisi päätellä, millaista vastausta halutaan.
Tämähän on ystävällinen lähestymistapa: jos kysymyksessä ei ole päätä eikä häntää, yritetään majeuttisesti johdatella kysyjä kertomaan, mitä hän oikeasti haluaa tietää, tai sitten julistaa tai provosoida. - Homo sum
Ei paljon eroa kirjoitti:
Muutamia putkia vetäneenä uskallan vastata, että on hyvä olla järjestelmällinen, pitkäjänteinen ja etenkin huolellinen. Tarvitaan muutama perusominaisuus: lvi-piirustusten lukutaito, materiaalien, komponenttien ja työvälineiden tuntemus sekä viitseliäisyyttä selvittää kohdat, joissa epäselvyyksiä esiintyy.
Mikäs tuossa oli ihmisenä olemista? Kun kysytään, millainen joku on ihmisenä, tarkoitetaan yleensä luonnetta, sosiaalisuutta ja sen sellaisia naisten juttuja.
- oikein vapaa
Ei niin tyhmä kirjoitti:
Rakennuspalstalla ei kysellä tyhmiä. Mutta aloittaja voisi todella antaa mallivastauksen, vaikkapa kysymykseen ”Millainen pitää aarporaajan ihmisenä olla?” tai kysymykseen ”Millainen pitää vaatimen porona olla?” Siitä voisi päätellä, millaista vastausta halutaan.
Tämähän on ystävällinen lähestymistapa: jos kysymyksessä ei ole päätä eikä häntää, yritetään majeuttisesti johdatella kysyjä kertomaan, mitä hän oikeasti haluaa tietää, tai sitten julistaa tai provosoida.Kun sana on vapaa, saadaan vastauksia.
- tutka ja
oikein vapaa kirjoitti:
Kun sana on vapaa, saadaan vastauksia.
Kysymys on juuri niin laaja kuin vastaajan tapa vastata.
- dfuiopå
Homo sum kirjoitti:
Mikäs tuossa oli ihmisenä olemista? Kun kysytään, millainen joku on ihmisenä, tarkoitetaan yleensä luonnetta, sosiaalisuutta ja sen sellaisia naisten juttuja.
Ei lähdetä tällä palstalla sanalle yleensä. Ei.
- Skeidologi
oikein vapaa kirjoitti:
Kun sana on vapaa, saadaan vastauksia.
Kyllä vastauksia saadaan silloinkin, kun sana ei ole vapaa. Tosin ehkä enemmän samanlaisia.
Tässä tapauksessa vastaukseksi saadaan latteuksia, typeryyksiä ja hölötystä. Kuten yleensä Suoli24:ssä, mutta kysymyksen älyttömyys takaa sen, että jos muunlaisia vastauksia saadaan, ne eivät ole vastauksia siihen, mitä kysyttiin. - veikko20
Skeidologi kirjoitti:
Kyllä vastauksia saadaan silloinkin, kun sana ei ole vapaa. Tosin ehkä enemmän samanlaisia.
Tässä tapauksessa vastaukseksi saadaan latteuksia, typeryyksiä ja hölötystä. Kuten yleensä Suoli24:ssä, mutta kysymyksen älyttömyys takaa sen, että jos muunlaisia vastauksia saadaan, ne eivät ole vastauksia siihen, mitä kysyttiin.Kysymys pelottaa ja voi kysyä miksi, mutta pointtina varmaan onkin saada myös niitä vastauksia, jotka eivät ole vastauksia siihen, mitä kysyttiin.
Ei kai kukaan tällä palstalla mihinkään standardeihin tuudittaudu. - palveleva puhelin
dfuiopå kirjoitti:
Ei lähdetä tällä palstalla sanalle yleensä. Ei.
Miinustelu menee kiusallisen puolelle.
- 9 + 8
tutka ja kirjoitti:
Kysymys on juuri niin laaja kuin vastaajan tapa vastata.
Niin on.
- Kertoo joka tapaukse
Vau, aloitukselle äidytty antamaan kolme miinusta.
Minusta kysymys on erinomainen. Perusteltukin vielä.
Katsotaan, millainen vastauskokoelma saadaan aikaiseksi.- tyrät
Neljä miinusta tällä hetkellä. (Miinustaja halusi huomiota.)
- Meta meta
tyrät kirjoitti:
Neljä miinusta tällä hetkellä. (Miinustaja halusi huomiota.)
Eiköhän metakeskustelu ole enemmän huomion hakemista kuin miinustaminen. Miinustaminen on anonyymia, metakälkättäjä sentään näkee oman typerän nimimerkkinsä ja saa siitä omat kicksinsä.
- Voitto Putki
Meta meta kirjoitti:
Eiköhän metakeskustelu ole enemmän huomion hakemista kuin miinustaminen. Miinustaminen on anonyymia, metakälkättäjä sentään näkee oman typerän nimimerkkinsä ja saa siitä omat kicksinsä.
Itse annettuja miinuksia. Muhkea miinussaldo herättää huomiota, tahi sitten vaihtoehtoisesti herättää myötätuntoa höplästä vedettävien keskuudessa. Ne on näitä provoilijoitten kommervenkkejä.
- joka toista sanoo.
Meta meta kirjoitti:
Nimimerkit lienevät kuitenkin vielä pienempi sivuseikka kuin nettikommentin sisältö. Se, miksi joku saisi niistä kicksejä - tai ärsyyntyisi niistä siinä määrin, että alkaisi niistä kirjoittaa - menee yli ymmärryksen.
Miinustaminen ja plussaaminen tällä palstalla on aina huomion arvoista. Se kertoo, että joukossa on vieras. - ydin ja muiden
Voitto Putki kirjoitti:
Itse annettuja miinuksia. Muhkea miinussaldo herättää huomiota, tahi sitten vaihtoehtoisesti herättää myötätuntoa höplästä vedettävien keskuudessa. Ne on näitä provoilijoitten kommervenkkejä.
Miinukset ja plussat kertovat kyvyttömyydestä kertoa ja tietää.
- tuli oli
Voitto Putki kirjoitti:
Itse annettuja miinuksia? Kiintoisa ajatuskulku, ei tullut edes mieleen.
- Proprovoilija
tuli oli kirjoitti:
Itse annettuja miinuksia? Kiintoisa ajatuskulku, ei tullut edes mieleen.
Kyllä, itse annettuja miinuksia. Ja temppuun kuuluu vielä, että annetaan rutkasti plussia provon syöttiin käyneille kuumakalleille. Näin heidän kiivailunsa näyttävät entistäkin koomisemmilta!
(Tarkkaavaisessa lukijassa herää vielä epäilys, että nämä vimmastunee vastaajat itse ovat antaneet itselleen plussansa, hih!) - Yoko perillä
Proprovoilija kirjoitti:
Kyllä, itse annettuja miinuksia. Ja temppuun kuuluu vielä, että annetaan rutkasti plussia provon syöttiin käyneille kuumakalleille. Näin heidän kiivailunsa näyttävät entistäkin koomisemmilta!
(Tarkkaavaisessa lukijassa herää vielä epäilys, että nämä vimmastunee vastaajat itse ovat antaneet itselleen plussansa, hih!)Tiedät tarkasti. Monelle ei tosiaan tulisi edes mieleen.
Ei tällä palstalla kukaan sellaiseen ryhdy. - Abs kielikorva
Yoko perillä kirjoitti:
Tiedät tarkasti. Monelle ei tosiaan tulisi edes mieleen.
Ei tällä palstalla kukaan sellaiseen ryhdy.Nyt tiedät sinäkin sitten jotain niitten kirottujen provoilijoitten katalista metkuista!
- kolme tuntenut
Kääntäjähän voi olla ihmisenä millainen tahansa. Yksi oli maanis-depressiivinen, toinen oli erakko, kolmas harrasti irtosuhteita. Kaikki hoitivat silti hommansa.
- baariin opintotuilla
Muut uskon, mutta kääntäjä tuskin ehtii mitään irtosuhteita harrastaa. Yleinen vitsi on, että yksiö on hyvä, koska perhettä ei ehdi perustaa.
Hommat taas voi hoitaa monella tavalla. - ihminen = n. 100 kg
"Kääntäjähän voi olla ihmisenä millainen tahansa."
Tähän kommentti, että kääntäjän ominaisuuksiin kuuluu tarkistaa, että se mitä hän sanoo, pitää paikkansa.
Esimerkiksi tuo tässä kommentissa lainattu lause on pötyä. Kääntäjän mentaliteetti asettaa kaikessa hiljaisuudessa vastaavat omaan kategoriaansa.
Ei bussikuskikaan voi olla millainen tahansa, eikä kaupan kassa, eikä insinööri, eikä lääkäri. Siis oikeasti. Mutta ehkä sillä ei ole väliä. Tervetuloa töihin.
- osa 1/1000
Ei pidä pelätä työn tekemistä jouluna, juhannuksena, vappuna, pääsiäisenä, yöllä ja sunnuntaina. Pitää olla valmis nukkumaan joskus työpaikalla. Pitää olla pedantti. Kiinnostunut kielistä. Valmis tekemään töitä. Tarkka työssä, joustava muussa.
Pitää kestää stressiä, koska deadlinet eivät odota. Täytyy olla organisatoorinen, ja johtamistaitoinen. Kääntäjä on usein itsensä toimitusjohtaja, tietyssä mielessä aina.
Täytyy olla maratoonari, sprintterit ovat muissa ammateissa. Täytyy olla paju. Palturinpuhdistin onkin kääntäjällä luonnostaan, ja sitä tarvitsee työssä aika paljon. Roska ei mene läpi.
Täytyy olla valmis puhumaan uusien ihmisten kanssa, koska muuten ei opi uusia kieliä. Silti ei saa olla riippuvainen muista, koska työtä tehdään yleensä yksin. Jos vaatii ympärilleen hovin, ei voi olla kääntäjä.
Pitkäjänteinen ja ennakoiva. Valmis luopumaan sosiaalisuudesta ja normaalin kalenterin kulusta satunnaisesti. Sosiaalinen. Yksinäisyyttä pelkäämätön.
Sen lisäksi pitää tietää, miten tuon kaiken punoo elämään siten, että elämä silti toimii ja on mielekästä.- po.
Organisatorinen.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391809En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271598Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141404Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421368Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681275- 81141
- 121058
- 20959
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7951- 80899