Oon 14v ja mulla on tullu kerran migreeni, 2 vuotta sitten. Ennen mua särki päähän ehkä kerran tai kaksi kuussa, nykyään joka viikko kerran tai kaksi. Mitä pitäs tehä ja minkä takia tää vois johtua? Katson tv'tä ja muita ruutuja alle 2h päivässä, liikun paljon, nukun tarpeeksi ja näössä ei ole vikaa. :(
Päänsärkyä joka viikko
8
307
Vastaukset
- muutama kysymys
Liikunta on hyväksi. Sen rinnalla kuuluu venytellä ja rentouttaaa.
Onko ruoka-aineissa joku sellainen, joka aiheuttaa päänsärkyä?
Jännitätkö jotain?
Onko istuma- ja seisoma-asentosi hyvät?
Oletko käynyt hierojalla?- 14vtyttö
Onko ruoka-aineissa joku sellainen, joka aiheuttaa päänsärkyä? En ainakaan usko
Jännitätkö jotain? En
Onko istuma- ja seisoma-asentosi hyvät? Luulisin
Oletko käynyt hierojalla? En
Yleensä päänsärky alkaa aamulla herätessäni tai illalla pitkän päivän jälkeen :/
- 14vtyttö
Auttakaa pliis :(
- cruel possibility
Jos puhut runsaasti puhelimessa, voi olla kyse aivovauriosta, syövästä tms.
- Toimiva neuvo.
Juo VETTÄ!!! 2 - 3 litraa vuorokaudessa. Katso parin viikon päästä ja kysy missä se päänsärky on?
Jos se yhä jatkuu, mene lääkärille.- Syö terveemmin.
Eli jätä tuotteet joissa on sokeria, suolaa, aspartaamia, kovaa rasvaa, tai soijaa.
Ainakin rajoita myrkyn syöminen kertaan pariin viikossa.
Ja vettä juodaan korkeintaan tunti ennen, ja vähintään kaksi tuntia syömisen jälkeen. Aterian aikana ei pidä juoda juurikaan, vaan purra ruoka niin pitkään että sekoittuu salivan kanssa. Tämä on ensimmäinen, VÄLTTÄMÄTÖN osa ruoansulatustamme.
Samalla ehtii kylläisyyskeskus reagoida ajoissa eikä tule syötyä liikaa. Lompakkokin tykkää.
- muutakin kärsittävää
Varaa aika lääkäriltä, ei pidä jättää tutkimatta ja jos todetaan migreeniksi, saat lääkkeet siihen.
Itselläni ollut aivan selkeästi hormonitoimintaan liittyvä migreeni. Se alkoi murrosikäisenä ja jatkui silloin muutamia vuosia tai joka tapauksessa alle 10 vuotta, sitten oli tyystin poissa kunnes ilmaantui vaihdevuosien myötä uudestaan. - lääkärille
Päänsäryn hoitoon keskittyneitä lääkäreitä
http://www.tohtori.fi/?page=6365729&id=4453843
Lista on vanha ja Turun osalta ei pidä paikkaansa. Turussa on NEO.
Migreeniyhdistys
http://www.migreeni.org/julkaisut/esitteet.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374905Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5011565Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59850
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58728