Mandatum eläkevakuutuksen ehtomuutos

hkk009

Tulipa kirje, jossa ilmoitetaan eläke-optimin ehtojen muutoksista. Yhtiö haluaa muuttaa maksut sijoitussidonnaiseksi, tai vuosikorolliseksi, koron päättää yhtiö! Nyt korko on kiinteä laskuperustainen (4,5%). Lisäksi eläkeajan alettus ei voi muuttaa eläkeaikaa tai määrää. Lisäksi yhtiö haluaisi maksaa säästöt heti pois.

Ilmeisesti uusien eläkevakuutusten myynnin tyrehtyminen on pienentänyt maksutuloa ja vanhoja eläkkeitä on jo maksussa, eikä yhtiö pysty rahoittamaan eläkkeitä ja laskuperustekorkoa.
Uhkaako konkurssi koko lisäeläkejärjestelmää? Eläkemaksuilla ei ole edes talletussuojaa, joten pitäisikö maksetut eläkemaksut ottaa pois ja sijoittaa pankkitilille 0% korolla?

5

711

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LPK rocks

Manta aikoo viedä teitä kuin kolpakkoa, laskuperustekorko 4,5 on taattu ja siitä kannattaa pitää kiinni. Se ettei Mandatum siihen pysty ei ole sinun ongelmasi muttei muutoksiin tarvitse suostua. Älä anna yhtiön maksaa säästöjä pois, pidä ehdot ennallaan, ulosnosto on myös verotuksellisesti tyhmää.

• hkk009

Näin olen itsekin pähkäillyt, mutta mikäli yhtiö tekee konkurssin niin kukaan ei saa maksettuja eläkesäästöjään pois. Ihmetytti myös, että yhtiö suorastaan tyrkyttää maksujen palautusta. Tähän asti eläkeyhtiö on halunnut pitää rahat sisässä ja ainostaan yhtiön suostumuksella on eräissä poikkeustilanteissa voinut ottaa ennen eläkeikää säästöt ulos.

• denske

Aika moni yhtiö ilmeisesti on tehnyt joitain pieniä muutoksia sopimuksiin ja samalla antanut mahdollisuuden ottaa säästöt pois ennenaikaisesti,niin olen ymmärtänyt.Se 4,5 prosenttia tosiaan on hyvä korko nykyään,niin hyvä ettei vakuutusyhtiöt tahdo saada sitä kokoon ja vielä voittoa itselle

• VMeklari

Vakuutusyhtiöt tietävät että iso osa asiakkaista ei lue muutosehtoja vaan laittaa hyväksynnän paperiin. Mutta ehtomuutosta ei ole PAKKO hyväksyä. Pitäkää kaikki vakuutukset joissa on 4,5 % tai 3,5 % laskuperustekorkona ennallaan.

• mitäteenvee

Voinko vaatia, että en halua jäädä eläkkeelle vielä, vaan siirtää alkamisaikaa? tietty vanha korko voimassa 4,5? Hemmetinmoinen tilanne; pakottavat eläkkeelle minut hyvän työntekijän ennenaikojaan tai toisaalta vapaaeht. eläkerahat menee kokonaan verottajalle jos jatkan työssä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      188
      1419
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1208
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      50
      948
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      900
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      810
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      51
      808
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      56
      792
    8. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      102
      774
    9. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      69
      748
    10. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33