Arvon säilyminen

hyvin pettynyt

Olen hyvin pettynyt saamiini vaihtotarjouksiin 2010-mallisesta autostani. Kuvittelin sen olevan hyvin arvonsa säilyttävä. Se on Suomen myydyimpiä automerkkejä ja siinä on nykyaikainen TSI-moottori sekä automaattivaihteisto.

Minkä uuden auton voisi olettaa säilyttävän parhaiten arvonsa seuraavan kolmen vuoden aikana? Automaattivaihteistoa en enää halua, mutta diesel ja bensiini käyvät molemmat. Kokoluokka on Golf-Auris.

14

548

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eikö Toyo myy??

      hehee, Tero se jaksaa heittää trollia yhtenään. Olet nolo reppana.

      • ählämm

        ei tojossa ole tsii motoria..urpooooooooooo :)


    • Sama kaikilla

      Kaikilla autoilla arvo putoaa mutta mitä sellaisia murehtimaan. TSI- ja DSG-korjaukset ovat aiheuttaneet niin suuria remontteja autoliikkeille, että siksi ne hinnoitellaan arvioitujen korjauskustannusten verran alle muiden autojen.

    • osarit painaa?

      Oot lyöny kätes paskaan, kalliiseen sellaiseen.

    • mistä summista puhut

      Paljonko se tarjous autostasi oli? Normaalisti tarjous kolmen vuoden ikäisestä autosta on puolet uuden perusvarustellun hinnasta. Jos enemmän odotat, niin saat pettyä. On se autokauppiaankin elettävä, vaikkei kovin leveästi eläkään.

    • ekonomi mies

      Tsi ja Dsg siinä ne maagiset taikasanat jos autolla ajettu yli 60tkm tai takuuaika ohi.
      Ei kukaan ota vaihtoon, pelkäävät korjauslaskua kun nuo laukee.
      Karkeasti ottaen tsi kone -3000e, dsg-vaihteisto -3000e.
      Auto pitää vaihtaa takuun aikana /voimassa ollessa muutoin se ei kelpaa kenellekään.
      Itselläni olut toyota avensis 1.8 ostettu 2009 hinta 25ke vaihdettu 52tkm ajettuna 2012 automaatti aveen 1.8 hyvitys 22,5ke . Ei minusta paha hinnanpudotus.

      • ylihintaa!

        Mutta Avensiksen seuraava omistaja kyllä voi pettyä pahemman kerran arvonalennukseen, ajanee varmaan ne kalleimmat kilometrit sillä autolla, ainakin jos ajelee vain 2-4 vuotta. Niin tekee moni muukin joka maksaa muutaman vuoden ikäisestä ylihintaa kun luulee että kalleimmat kilsat ovat takanapäin. Mutta todellisuudessa kalleimmat km:t ovatkin juuri hänellä itsellään!
        Kannattaa vähän miettiä mitä siitä saa muutaman vuoden kuluttua, ja joutuu mahdollisesti jotain kuluvaa osaakin uusimaan, ainakin renkaita. Itse jos tuollaista 2009-mallista 1.8 Avensista nyt ostaisin, maksaisin vähänajetustakin max. 15 000 €. Järkevämpää on ostaa jokin toinen vastaavan luokan auto, joka on pudottanut reilummin arvoaan. Voi olla kuitenkin jopa hienompi auto ja hyvin toimiva mutta euromääräinen arvonalennus jopa pienempi.


      • mese
        ylihintaa! kirjoitti:

        Mutta Avensiksen seuraava omistaja kyllä voi pettyä pahemman kerran arvonalennukseen, ajanee varmaan ne kalleimmat kilometrit sillä autolla, ainakin jos ajelee vain 2-4 vuotta. Niin tekee moni muukin joka maksaa muutaman vuoden ikäisestä ylihintaa kun luulee että kalleimmat kilsat ovat takanapäin. Mutta todellisuudessa kalleimmat km:t ovatkin juuri hänellä itsellään!
        Kannattaa vähän miettiä mitä siitä saa muutaman vuoden kuluttua, ja joutuu mahdollisesti jotain kuluvaa osaakin uusimaan, ainakin renkaita. Itse jos tuollaista 2009-mallista 1.8 Avensista nyt ostaisin, maksaisin vähänajetustakin max. 15 000 €. Järkevämpää on ostaa jokin toinen vastaavan luokan auto, joka on pudottanut reilummin arvoaan. Voi olla kuitenkin jopa hienompi auto ja hyvin toimiva mutta euromääräinen arvonalennus jopa pienempi.

        Mersu on hyvä vaihtoauto, ei tarvi korjailla kuin muita merkkejä. On haluttu ja säilyttää parhaiten vaihto arvon.


      • ekonomi mies
        ylihintaa! kirjoitti:

        Mutta Avensiksen seuraava omistaja kyllä voi pettyä pahemman kerran arvonalennukseen, ajanee varmaan ne kalleimmat kilometrit sillä autolla, ainakin jos ajelee vain 2-4 vuotta. Niin tekee moni muukin joka maksaa muutaman vuoden ikäisestä ylihintaa kun luulee että kalleimmat kilsat ovat takanapäin. Mutta todellisuudessa kalleimmat km:t ovatkin juuri hänellä itsellään!
        Kannattaa vähän miettiä mitä siitä saa muutaman vuoden kuluttua, ja joutuu mahdollisesti jotain kuluvaa osaakin uusimaan, ainakin renkaita. Itse jos tuollaista 2009-mallista 1.8 Avensista nyt ostaisin, maksaisin vähänajetustakin max. 15 000 €. Järkevämpää on ostaa jokin toinen vastaavan luokan auto, joka on pudottanut reilummin arvoaan. Voi olla kuitenkin jopa hienompi auto ja hyvin toimiva mutta euromääräinen arvonalennus jopa pienempi.

        Aina kannattaa kiertää ja kysyä väliraha tarjouksia, internet on siitä hyvä että ei välttämättä tarvitse vaivautua paikanpäälle vaan tarjouskyselyt voi tehdä sähköpostitse. Tuossa vaihto ruljanssissa huonoin hyvitys oli 17500e ja paras tuo jonka kanssa kauppat tehtiin. Tällähetkellä on ostajan markkinat kannattaa kiertää ja tutkia tilannetta sekä kilpailuttaa kauppiaitaan toisiaan vastaan.
        Ei se hyvä hyvitys itsestään tipahda, kyllä sen eteen saa töitä vääntää!


      • euro7
        ekonomi mies kirjoitti:

        Aina kannattaa kiertää ja kysyä väliraha tarjouksia, internet on siitä hyvä että ei välttämättä tarvitse vaivautua paikanpäälle vaan tarjouskyselyt voi tehdä sähköpostitse. Tuossa vaihto ruljanssissa huonoin hyvitys oli 17500e ja paras tuo jonka kanssa kauppat tehtiin. Tällähetkellä on ostajan markkinat kannattaa kiertää ja tutkia tilannetta sekä kilpailuttaa kauppiaitaan toisiaan vastaan.
        Ei se hyvä hyvitys itsestään tipahda, kyllä sen eteen saa töitä vääntää!

        No mutta kun ostat niin osta kunnon auto. Mese on arvostetuin auto maailmassa, miksi ajaisit huonommalla.


      • No muttakun
        euro7 kirjoitti:

        No mutta kun ostat niin osta kunnon auto. Mese on arvostetuin auto maailmassa, miksi ajaisit huonommalla.

        mä haluan ajaa autolla jolla on paras brändi maailmassa.


      • taksimies /
        euro7 kirjoitti:

        No mutta kun ostat niin osta kunnon auto. Mese on arvostetuin auto maailmassa, miksi ajaisit huonommalla.

        Ja varaosat maksaa sinistä kiveä, laatu on mitä sattuu ja mätänee se mersunkin pelti tuolla tiesuolassa. Mersu mielikuvat perustuvat menneeseen aikaan, nykyvehkeet kalliita ylläpitää ja valitettavan vikaherkkiä pelijä.


    • Toilooda terra

      Tojomiehen aivopieru. Olethan muistanut ensihuollon, välihuollon, öljyhuollon ja määräaikaishuollon. Toyota ja Lexus kalleimmat ylläpitokuluiltaan.

    • qpwotuuioårioqyre

      Täysin ylivoimainenhan Toyota on arvonsäilymisessä Suomessa ja perusmalleissa nimenomaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

      Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      190
      1429
    2. Miettimisen aihetta.

      Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1218
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

      sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      50
      958
    4. Kai sä näät

      Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      910
    5. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

      Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      52
      813
    6. Just nyt mä

      En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      810
    7. Hakeudu hoitoon.

      En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      56
      792
    8. Piristä mua ystävä

      Hyvä💫...
      Ikävä
      81
      775
    9. Mikä on ollut

      Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      102
      774
    10. Kuinka hyvin tunnet mut?

      Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      722
    Aihe