melko tavallinen varainhankintakeino yhdistyksienkin käytössä. Olen kuullut, että isojen valtakunnallistenkin arpajaisten järjestäjät haalivat myyjiä eri järjestöistä, erilaisin houkuttimin.
Kerrotaanko yksittäisille arpamyyjille, montako voittoa heidän myytäviksi saamissaan arpaerissä on? Usein voitot ovat ns. pikavoittoja eli ostaja tietää heti arvan aukaistuaan, onko onni osunut kohdalle tai hän voi tarkistaa voittotilanteensa saman tien myyjällä olevasta voittonumeroluettelosta. Jos jokainen myyjä tietää erässään olevan voittoarpojen määrän, niin hän usein myös saa selville, milloin kaikki voitot ovat menneet. Jos myymättömiä arpoja on vielä jäljellä, niin tuo myyjä tietää varmasti myyvänsä tyhjiä arpoja toiveikkaille ostajille. Monikohan heistä uhraisi muutamankaan euron vain kannatuksen vuoksi eli ostaisi varmasti voitottomaksi tietämänsä arvan... Epäilenpä, ettei monikaan - ei siltikään, vaikka hyväntekeväisyysarvat usein ostetaan nimenomaan kannatuksen vuoksi.
Miten arpoja myyntiin laskevat tahot ohjeistavat nykyään myyjänsä toimimaan edellä kuvatussa tilanteessa? (Muistan kuulleeni, että joskus muinoin myyjän piti vain myydä tyhjätkin arvat teeskennellen, ettei tiedä, mitä myy.)
Mielestäni arpainmyyjille ei pitäisi lainkaan ilmoittaa, montako voittoa kunkin heistä vastaanottamassa erässä on - yleinen voiton todennäköisyys riittää maininnaksi.
Arpajaiset lienevät...
piruitte
0
87
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2091618Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1401384- 541133
- 721005
- 54995
- 106912
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52903Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53860- 82830
- 31764