Jaaha, se on sitten vähän niinkuin merkkipäivä. Huomenna palvelun virallisesta avauspäivästä tulee kuluneeksi kymmenen vuotta. Mutta ellen väärin muista, va-liiton sisällä tieto palvelusta kerrottiin päivää aiemmin. Ja kun viikko avauksesta tuli ensimmäinen postin lasku, oli sen mukaan joku ehtinyt erota jo 20.11.
Emme siis tiedä kuka oli ensimmäinen eroaja. Vahvasti epäilen kyseessä olleen jonkun va-liiton jäsenen sukulaisen tai sopivasti sinä päivänä kylässä olleen kaverin tms.
10v ensimmäisestä eroakirkosta.fi-erosta
13
143
Vastaukset
- 17 + 2
Jiiihaaaaa!
Ja kohta on 400 000 kasassa ja kirkko vaikeroi.
Onkohan jossain grafiikkaa missä tahdissa, esim. kukin 50 000/100 000 on syntynyt?http://www.eroakirkosta.fi/static/aikasarja/
Tämä ei kerro ihan koko totuutta, sillä tuossa aikasarja näyttäisi alkavan vasta vuodesta 2006, mutta kyllä siinä tavallaan näkyy ainakin missä tahdissa noita rajoja on rikottu...
- hyvältä näyttää
Keskimäärin on vuodessa eronnut 38 300 ihmistä kirkossa. Kun saadaan vielä pari 50 000 eron vuotta, niin saadaan keskiarvo nousemaan 40 000 päälle.
- 12 + 11
Onneksi tämä "rojekti" ei ole vain eroamista van tärkeää on myös saada viattomien lasten pakkoliittämiset laskemaan, ja siinä trendi näyttää mukavalta: viimeisen 5 vuoden aikana luku on laskenut 84% -> 75,3%!!!
Tuskinpa seuraavat 5 vuotta on kirkon kannalta mukavempia. - Tietoa missä?
Ja päivä tuli sitten tänään: Tiedote asiasta on missä?
Olisi voinut vaikka laittaa pienen ulkoasun päivityksen sivustoon tai edes etusivulle jotain mainintaa asiasta...- miksi ei tiedoteta
Tämmösen vaan löysin
http://www.sotkamolehti.fi/Uutiset/1194854544430/artikkeli/eroakirkostafi-palvelu 10 vuotta - sotkamossa ei eroamisbuumia.html - 13 + 12
Jostain syystä Eroakirkosta.fi:n sähköpostilistalle (sille voi liittyä tuolla sivustolla) tulee tiedote aina ennen kuin se ilmestyy itse sivustolle.
Ikävä kyllä media ei tuntunut tarttuvan tähän tiedotteeseen. Tavallaan se oli odotettavissa, mutta harmittaa silti. On sitä vähemmälläkin julkaisukynnys ylittynyt.
- Kunnen sitä tiedä
Kuinkahan pitäisi toimi, jos haluaa erota kirkosta ja liittyä samalla sivariin. Tai jos muuttaakin mielensä ja haluaa erota sivarista ja liittyä kirkkoon. Onko joku kaavake, jolla nuo vaihdokset hoituvat samalla kertaa?
- ömhh
Miten sivari tai intti liittyy mitenkään kirkkoon?
- helppo erota
ömhh kirjoitti:
Miten sivari tai intti liittyy mitenkään kirkkoon?
Kysyjä ilmeisesti tarkoitti siviilirekisteriä, jota ei ole enää olemassakaan, kun jo yli 40 vuotta kaikki kansalaiset ovat kuuluneet väestörekisteriin.
Kirkolla on jäsenistään oma rekisteri, kuten muillakin yhdistyksillä.
Kirkosta erotaan liittymättä mihinkään. - avulias
Täällä voit erota
https://www.eroakirkosta.fi/dynamic/index.php/erolomake
Erosta ei tarvitse ilmoittaa kenellekään, ei edes mummolle ja kirkon kanssa voit sopia sitten takaisin liittymisestä
- eka eka
Tiedoten julkaistu.
http://www.eroakirkosta.fi/media/none/tiedote_10_2013.html?year=2013- johan oli...
No jaa. Anteeksi vaan mutta eipä paljon huonommin olisi voinut asiasta tiedottaa. Lähes vuorokausi myöhässä ja tiedotekin sitten ei vaan osunut oikein asian ytimeen.
No, parempi onni seuraavalla kerralla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa652349En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos331745- 101584
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3741555Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly151518Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681387- 1061131
- 121118
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91084- 201009