Jouluvalot sytytetään ensimmäisenä adventtisunnuntaina.

paikat kuntoon

Moni on aloittanut joulun vieton liian aikaisin. Marraskuussa. Pitääkö teidän pilata jouluuun valmistautuminen liian aikaisella joulunvietolla? Joulu alkaa ensimmäisestä adventtisunnuntaista, ottakaa tämä huomioon aloittaessanne joulunvieton.

18

578

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yhyy1

voi kyynel.

• Kynttilät on jo

Minä laitan jouluvalot juuri silloin kun haluan. Kyntteliköt ikkunoille pistin marraskuun alussa. Ihan pian laitan joulukuusenkin. Jouluvalot otan myös pois ihan sitten kuin minusta tuntuu siltä. Joskus otan tammikuussa ja joskus maaliskuussa toisinaan voisi laittaa vappukoristeet kuuseen.

Minä laitan jouluvermeet juurikin siksi omia aikojani, että minusta on kiva tarkkailla juuri aloittajan tapaisia kirjoituksia ja naureskella niille.

Mokomatkin mielensäpahoittajat.

• mee hirteen

Sulla sitä on ylimäärästä aikaa kun kerkiät tsekkaileen niin kemin kuin Rovaniemenki jouluvalot...

Mitenhän se joulunvietto mahtaa mennä pilalle jos laittaa marraskuussa jouluvalot? Juicekihan se rallatteli "joulun viettomme alkaa jo marraskuussa"...

• joulumieltä kaikille

Kuinka se joulun vietto saattaa mennä pilalle jos aloitaa valmistumisen aikaisin.
      Ei ainakaan tartte stressata viimeisellä viikolla , saattaa keskittyä vain rauhalliseen joulun viettoon kun kaikki on valmista.

• valot vuoden ympäri

eikhän se ole jokaisen oma asia millo net valot laittaa. tuopahan valoa pimeisiin iltoihin. ei tartte pimeässä istuksella.

• Yksinkertainen ohje

Jaa en minä vaan siitä joulusta saati jostain atventista tiedä... valot olen aina sytyttänyt silloin kun tulee liian pimeää, ja ne sammuu sitten kun ulkona on tarpeeksi valoisaa.
      Son vaan mukavaa kun ihmiset tuo valon tähän synkkään ja pimeään kaamokseen omilla pihavaloillaan.

• Jouluvalot ovat mitä ovat, piriste lähinnä. Luovat hyvää mieltä niin kaupungissa kuin omakotitalojen pihoilla. En koe valoja saasteena, vaikka meillä valot laitetaan vasta adventtina. Sen sijaan onneksi joululaulut alkavat vasta nyt adventin tienoilla, niihin kerkeää kyllästyä, varsinkin nykyaikaisiin pop-renkutuksiin.

Muistakaa hyvät ihmiset joulun tarkoitus. Joulu on lasten juhla, jota vietetään vapahtajamme syntymän kunniaksi. Täällä tuskin enempää saa sanoa uskontoon liittyen, ettei sensuuri iske. Rauhallista joulunalusaikaa kaikille, muistakaa lähimmäisiänne.

• kynttiläpillussako?

ja paskaa taas, se mikään lasten juhla ole. Joulu on vuosittainen 25. joulukuuta vietettävä juhla. Se on vanha ja yleinen perhejuhla eri puolilla maailmaa Kristityt (tuo uskonnoista kieroin)viettävät joulua Jeesuksen syntymän muistoksi. EI LASTEN, Joulun vietto alkaa Suomessa jo aattoiltana 24. joulukuuta, mutta joulukuun 25. päivä on kuitenkin varsinainen joulupäivä. in your face.

• sireinoA69
        kynttiläpillussako? kirjoitti:

ja paskaa taas, se mikään lasten juhla ole. Joulu on vuosittainen 25. joulukuuta vietettävä juhla. Se on vanha ja yleinen perhejuhla eri puolilla maailmaa Kristityt (tuo uskonnoista kieroin)viettävät joulua Jeesuksen syntymän muistoksi. EI LASTEN, Joulun vietto alkaa Suomessa jo aattoiltana 24. joulukuuta, mutta joulukuun 25. päivä on kuitenkin varsinainen joulupäivä. in your face.

Oliko tämä alotus vitsi vai voiko joku tosiaan olla nuin ahdasmielinen.

• ---

Alunperinhän Joulu on ikivanha talvipäivän seisauksen kunniaksi vietetty germaaninen pakanajuhla, Yule, jonka kristityt aikanaan pöllivät, kuten kaikki muutkin vastaavat, omiin tarkoituksiinsa. Tai jos mennään historiassa vielä kauemmas, se on istutettu Sol Invictus-juhlan paikalle jo 300-luvun Roomassa, silloinkin väkisin. Alkuperäisen kristinuskon kanssa sillä ei ole mitään tekemistä, aikanaan vain päätettiin että täällähän ei muita juhlia vietetä kuin abrahamilaisuskonnon sellaisia tai lähtee nirri. Tuo ns. "vapahtajakaan" ei ole edes oikeasti syntynyt tuona aikana. Oikeastaan nykyinen Joulu on lähtöisin pitkälti poliittisluontoisesta sanelupäätöksestä.

Mitä itse valoihin tulee, niin jokainen tehkööt miten haluaa.

• joulu takas
        --- kirjoitti:

Alunperinhän Joulu on ikivanha talvipäivän seisauksen kunniaksi vietetty germaaninen pakanajuhla, Yule, jonka kristityt aikanaan pöllivät, kuten kaikki muutkin vastaavat, omiin tarkoituksiinsa. Tai jos mennään historiassa vielä kauemmas, se on istutettu Sol Invictus-juhlan paikalle jo 300-luvun Roomassa, silloinkin väkisin. Alkuperäisen kristinuskon kanssa sillä ei ole mitään tekemistä, aikanaan vain päätettiin että täällähän ei muita juhlia vietetä kuin abrahamilaisuskonnon sellaisia tai lähtee nirri. Tuo ns. "vapahtajakaan" ei ole edes oikeasti syntynyt tuona aikana. Oikeastaan nykyinen Joulu on lähtöisin pitkälti poliittisluontoisesta sanelupäätöksestä.

Mitä itse valoihin tulee, niin jokainen tehkööt miten haluaa.

kristityt keksikööt oman juhlan ja saisivat palauttaa joulun takaisin normaaleille ihmisille.

• Yölinjalla
        sireinoA69 kirjoitti:

Oliko tämä alotus vitsi vai voiko joku tosiaan olla nuin ahdasmielinen.

Nimimerkki "paikat kuntoon" ei ole ollenkaan ahdas-, eikä umpimielinen, väittäisin hänen olevan jopa tavallista laajempimielinen. Syytä en tiedä, tienneekö itsekään tämän taivaallista.
        Meilläpäin on tapana kohdata hullutkin ihan varteenotettavina ihmisinä.

• joku raja

Kyllähän se on ikiaikanen tapa laittaa kynttilät vasta adventtina ,sillioinhan joulun odotus alkaa.Nykyään vain kaikki ovat niin kärsimättömiä ettei jakseta oottaa,,mulletännekaikkiheti! Perinteet pitäis säilyttää.

• Miksi?

Se on sinun tapa ja perinne, turhaa sitä muille tyrkytät.

• joulupuud

Joo mutta kristityt pölli joulun, saatanan varkaat.

• sfsf

Istukaan minun puolesta vaikka pimeässä pirtissä ja vetäkää pimennysverhot ikkunaan, meillä palaa talvivalot marraskuusta huhtikuulle.

• ujhnnn

aloittajalle:
      -ekaksi onko pipo liian kireällä vai onko vaihdevuoden tuskat päällä?
      miten jonku valot ikkunassa voi noin kauheasti häiritä sun mielenrauhaa? miksi kyyläät toisten tontteja? mulla ei vois vähempää kiinnostaa esim naapureiden ikkunat tai pihat, ne ei minun joulufiilistä vie tai tuo..
      -onko jossakin laki milloin jounaika alkaa ja saa alkaa leipoon esim torttuja?
      sun laisia tiukkapipo akkoja riittää aivan liikaa tässä maailmassa..ne tuntee jo kaukaa..naama on vinkkuralla kuin petolinnun pee ja suupielet alaspäin,kyllä elämä on tylsää kun asenne on tommonen..mitenkähän tollaset tiukkikset irrottelee? elämäntehtävä on vahtia muita ja arvostella..meneppäs peiin eteen ja katsele itseäsi ja tiukkisnaamaasi..vedäppäs ne huulet ylöspäin ja vaihda elämänasennettasi.irrota nutturasi ja näe lyhyen elämän kaikki mukavuudet ja kauneudet--keskity omaan hyvinvointiisi ja jätä muut rauhaan..elämä on paljon mukavampaa kun se asenne on positiivinen,,kehu edes kerran päivässä jotain ihmistä jostain ,kuinka se ilahduttaa häntä esim oletpa sinä kaunis tänään tai sulle sopii tuo keltainen väri..kokeileppas psut itsekin terveempänä..

• tiktakoo

saako ne discovalot laittaa pihalle sykkimään,onko joku tietty kellonaika jolloin on sallittua ettei kukaan pahoita mieltään.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      67
      2801
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      46
      2554
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      431
      2217
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2128
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1956
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      32
      1692
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1526
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1477
    9. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      26
      1283
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      18
      1165
    Aihe